Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób zdemontować halogeny przeciwmgielne w SG 2007 polift? Trzeba targać cały zderzak czy da się jakoś podejść od spodu? 

 

I przy okazji, czy wymieniał ktoś OEM przeciwmgielne na coś mocniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mówili że zderzak, i tak zrobili.

Mam założone TYC i działają OK.

 

Żarówki możesz założyć jakieś lepsze,

https://allegro.pl/oferta/zarowki-hb4-tungsram-megalight-ultra-120-gratisy-9883638530

 

a nawet spróbować z HIR2, tylko odpowiednio dostosować kołnierz

https://allegro.pl/oferta/2x-zarowka-hir2-philips-long-life-toyota-auris-w5w-10042234132

 

How to modify HIR bulb

 

https://store.candlepower.com/mohirbuba.html

Edytowane przez artaa
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mirasek napisał:

Przeważnie przód 4.44, dupka 1.08 i tył 4.11

Tylny masz r160 pod grubsze półosie z vlsd, u mnie dopiero trzeci trafił się cichy ;) z SG w automacie, miał to samo przełożenie.

Mam S-Turbo z 2001r (manual) i dyfer jest zwykły, więc nie w każdym jest z LSD.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tutek napisał:

W jaki sposób zdemontować halogeny przeciwmgielne w SG 2007 polift? Trzeba targać cały zderzak czy da się jakoś podejść od spodu? 

 

 

Do wymiany żarówki da radę od spodu. Do wymiany całego halogena raczej trzeba zdjąć zderzak.

W teorii można by pokusić się bez zdejmowania. Pod spodem jest otwór rewizyjny do wymiany żarówki. Trzyma się na 3 klipsach. 

Sama lampa do zderzaka od spodu przymocowana jest na śrubę, którą dałoby rade odkręcić przez ten otwór do wymiany żarówki chyba. Od góry natomiast jest na klips - tu pewnie trochę trzeba by się nagimnastykować by go wypiąć.

 

Ja generalnie polecam zdjęcie zderzaka, bo w forkach to 5-10min roboty (15 jeśli masz spryskiwacze do lamp), a dostęp o niebo lepszy.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor wodny - z jaką siłą należy dokręcić? Gniazda śrub troszkę zmęczone i nie chciałbym zerwać gwintu. Według tego co znalazłem to od 25-40nm, próbować tych parametrów czy dokręcić na "rękę" tak z wyczuciem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2021 o 19:50, .Misza. napisał:

Ale słabo, bo...? Za krótki, za wąski? Ile masz wzrostu? Ja przy 178 jakoś dwie noce jestem w stanie przespać. Daleko od domowego komfortu ale wstaję wypoczęty. Może to kwestia organizacji "sypialni"?

Kwestia postawienia pytania. Chodziło mi o te trzy poziomy - bagażnik, złożone tylne siedzenia i złożone przednie. Pomiędzy każdym z tych segmentów różnica wysokości. Wiem, że ludzie montują z tyłu jakieś płyty i na czas podróży robią kampera ;)

Miałem ponownie wyskoczyć na Rumunię i być może niekiedy awaryjnie skorzystać z takiej formy noclegu - pewnie jak zwykle skończyła by się rozbijaniem namiotu w środku nocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Kolektor wodny - z jaką siłą należy dokręcić? Gniazda śrub troszkę zmęczone i nie chciałbym zerwać gwintu. Według tego co znalazłem to od 25-40nm, próbować tych parametrów czy dokręcić na "rękę" tak z wyczuciem. 

Przecież tam są oringi, wystarczy dokręcić do oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Max 84 napisał:

Czy jest sens wkładać cała aluminiową "sportowa" chłodnice wody do Forka SF NA ? Przymierzam się do wymiany i nie wiem co kupić.

Nie.

Żeby zagrzać sprawnego Forka 2.0 wolnosska trzeba +45 st. Celsjusza i długiego, bardzo "wolnego" (terenowego) podjazdu o znacznym nachyleniu. 

Chyba, że często jeździsz w takich warunkach- to, tak.;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Daniel Janus napisał:

Nie.

Żeby zagrzać sprawnego Forka 2.0 wolnosska trzeba +45 st. Celsjusza i długiego, bardzo "wolnego" (terenowego) podjazdu o znacznym nachyleniu. 

Chyba, że często jeździsz w takich warunkach- to, tak.;)

Albo upalasz w terenie :)

 

piasek i błoto robi robotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daniel Janus napisał:

Nie.

Żeby zagrzać sprawnego Forka 2.0 wolnosska trzeba +45 st. Celsjusza i długiego, bardzo "wolnego" (terenowego) podjazdu o znacznym nachyleniu. 

Chyba, że często jeździsz w takich warunkach- to, tak.;)

Albo podpinając przyczepę 1,5t i jadąc pod górę 8%... Chociaż tutaj reduktor pomaga i się tak nie żyłuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, koziolek napisał:

Przecież tam są oringi, wystarczy dokręcić do oporu.

Ja wiem że są oringi, "opór" to się równa jakaś tam siła , a ja pisałem że mam słabe gniazdka i nie chcę ich uszkodzić dlatego pytałem o siłę dokręcenia w nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Przy okazji wymiany osłony drążka myślę nas zmianą uszczelnień bo już z jednej strony się poci, jak to zdemontować? Kręci się ale się nie odkręca. 

IMG20211001143703.jpg

Ten pierścień wokół tego tłoka?? A nie siedzi tam w tym nacięciu z boku zawleczka, którą trzeba wydłubać płaskim śrubokrętem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

mam pytanie, chce wymienić radio 1din na 2din w moim foresterze

Czy jak wyciągnę dotychczasowe to będę mógł swobodnie zainstalować 2din czy potrzebne są dodatkowe akcesoria poza kostka ISO ?

Kamery nie montuje (mam hak) sterowania z kierownicy nie ma.

Moze ktos z was montował fajne 2din i poleci ?

Pzdr

Dodaje zdjęcia z wymiarami

ca430c10c42afdfc981d2fa568ec9ca4.jpg
92e4f3d198ac4cce8979bd78c8f732ff.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, lukA87 napisał:

Cześć

mam pytanie, chce wymienić radio 1din na 2din w moim foresterze

Czy jak wyciągnę dotychczasowe to będę mógł swobodnie zainstalować 2din czy potrzebne są dodatkowe akcesoria poza kostka ISO ?

Kamery nie montuje (mam hak) sterowania z kierownicy nie ma.

Moze ktos z was montował fajne 2din i poleci ?

Pzdr

Dodaje zdjęcia z wymiarami

ca430c10c42afdfc981d2fa568ec9ca4.jpg
92e4f3d198ac4cce8979bd78c8f732ff.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Z "klasycznych" polecam Pioneer fhx730bt, bo takie mam :) nie wiem tylko czy ramka mocująca z 1din podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie prośba o pomoc, bo mnie coś trafi :(

 

od kilku tygodni zmagam się z odgłosem, który przypomina nieco odgłos hałasującego łożyska, tyle że jest bardziej stłumiony i nie nasila się na zakrętach. Bujam się z tym od mechanika do mechanika.

 

Ostatni zasugerował łożysko podpory wału. Całą okolice podpory potraktował smarem miedzianym, to samo zrobił z krzyżakami wału oraz miejscami gdzie wał wchodzi w skrzynie i gdzie wchodzi w tylny dyfer.

 

Objawy nie ustąpiły, mało tego pojawił się nowym mianowicie jadę ok. 60-70 km/h, puszczam gaz i z tyłu auta zaczyna dobiegać wycie. Dodam i znów jest względnie cicho (pomijając odgłos z którym pierwotnie walczyłem). Podobnie przy hamowaniu, z tyłu auta słychać takie "wwwuuuuuuuuu" aż do momentu zatrzymania lub gdy znów dodam gazu.. Mechanik ów stwierdził że to prseguby na wale, ale wg mojej wiedzy tam są tylko krzyżaki ? Moje podejrzenie to tylny most, czy ktoś ma pomysł jak to potwierdzić / wykluczyć ? 

 

ponizej lichej jakości filmik :

 

 

 

Edytowane przez Perzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Przy okazji wymiany osłony drążka myślę nas zmianą uszczelnień bo już z jednej strony się poci, jak to zdemontować? Kręci się ale się nie odkręca. 

IMG20211001143703.jpg

Jeśli dobrzę widzę, to masz podrapane tłoczysko. Wymiana uszczelnień pomoże na chwilę. Jeśli pod palcem czujesz zadziory zeszlifuj drobnym papierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Mam nietypowy problem. W moim forku sf jakieś 1000 km temu był zmieniany olej. Po wymianie zrobiłem około 800 km i olej był cały czas na poziomie Full. Następnie oddałem auto do wymiany tylnich amortyzatorów i jak się później okazało należało wymienić jeszcze sprezyny bo fotek trochę "siadł" ( w poniedziałek wymieniam sprężyny). W dniu dzisiejszym czyli około 200 km po wymianie amortyzatorów patrzę poziom oleju a na bagnecie jest minimum ... 

Jak myślicie czy różnica w poziomach oleju  może wynikać z tego że forek przysiadł kilka cm z tyłu co wypaczyło pomiar? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pawel.wro napisał:

Jeśli dobrzę widzę, to masz podrapane tłoczysko. Wymiana uszczelnień pomoże na chwilę. Jeśli pod palcem czujesz zadziory zeszlifuj drobnym papierem.

Jest ok, można tak tylko na zdjęciach widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...