Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

od czego w SJ jest taka mała czarna chłodnica zaraz za grilem według mnie kolejność patrząc od zderzaka to jest
- nie wiem co czarne małe z dwiema rurkami
- chłodnica klimy (chyba jest większa no i była wymieniana w tym roku więc raczej nie jest czarna tylko srebrna) 
- chłodnica silnika

 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Nargond napisał:

od czego w SJ jest taka mała czarna chłodnica zaraz za grilem według mnie kolejność patrząc od zderzaka to jest
- nie wiem co czarne małe z dwiema rurkami
- chłodnica klimy (chyba jest większa no i była wymieniana w tym roku więc raczej nie jest czarna tylko srebrna) 
- chłodnica silnika

 

Chłodnica CVT

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.09.2021 o 02:02, AdaSch napisał:

Coś tam z prawej spadło, za to lewa skoczyła mocno i brakuje jej tylko 5 stopni do prawej sprzed modyfikacji :rolleyes: Mnie to jakoś bardzo nie przekonuje, ale może wiesz coś więcej?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Nargond napisał:

jej rozmiar to jakiś żart - ale chyba grunt że jest ;-)

Jest odpowiednio obliczona do typowych warunków użytkowania. W przypadku osiągnięcia zbyt wysokiej temp. elektronika wkroczy. Podczas bardzo stromych podjazdów w ekstremalnych temp. (+44 st.) na Subariadzie w Albanii nie przypominam sobie aby auta z CVT zgłaszały problem z przegrzaniem płynu CVT.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

wiesz zawsze myślałem że powinna być większa tak zbliżonych rozmiarów do klimy...mówię grunt że jest ale rozmiarowo mnie rozbawiła jak ją zobaczyłem...a akurat coś synkowi pokazywałem i mi się to coś rzuciło w oczy ;-)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, VEC napisał:

Coś tam z prawej spadło, za to lewa skoczyła mocno i brakuje jej tylko 5 stopni do prawej sprzed modyfikacji :rolleyes: Mnie to jakoś bardzo nie przekonuje, ale może wiesz coś więcej?

a nie uważasz, że nie chodzi o samą temperaturę a o różnicę miedzy temperaturami na obu głowicach?

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, AdaSch napisał:

a nie uważasz, że nie chodzi o samą temperaturę a o różnicę miedzy temperaturami na obu głowicach?

 

no nie, bo te głowice między sobą nie pracują, a to temperatura sama w sobie powoduje problemy z 4 cylindrem. Wiem że ten mod jest hiper popularny w US, ale nie chce mi się wierzyć że tak prostego usprawnienia FHI nie wdrożyłoby przez ponad dekadę produkcji tego silnika, gdyby było korzystne:question:

Link to comment
Share on other sites

no nie, bo te głowice między sobą nie pracują, a to temperatura sama w sobie powoduje problemy z 4 cylindrem. Wiem że ten mod jest hiper popularny w US, ale nie chce mi się wierzyć że tak prostego usprawnienia FHI nie wdrożyłoby przez ponad dekadę produkcji tego silnika, gdyby było korzystne:question:
Ciekawe jakie są jeszcze inne różnice EU i USA bo najbardziej znane jest to że do aut z zza oceanu dobrze dodać chłodnice oleju skrzyni biegów bo tam jeździ się mniej dynamicznie niż w Europie i ich skrzynia mocniej się grzeje tutaj.
Tylko czy w EU silnikach już nie ma potrzeby poprawiać obiegu chłodzenia właśnie z tego powodu że EU już ma coś lepiej niż US?
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, VEC napisał:

Coś tam z prawej spadło, za to lewa skoczyła mocno i brakuje jej tylko 5 stopni do prawej sprzed modyfikacji 

Chyba mylisz strony albo ja jestem "w mylnym błędfzie" - prawa głowica to w wersji LHD strona pasażera i lokalizacji turbo.

Nie wiem jak i co mierzyłeś, temperaturę płynu na wyjściu z głowicy czy temp głowic np. miernikiem podczerwieni. Ten ostatni może chyba być obarczony większym błędem.

Bardziej do mnie przemawia rozumowanie

8 godzin temu, AdaSch napisał:

a nie uważasz, że nie chodzi o samą temperaturę a o różnicę miedzy temperaturami na obu głowicach?

W mojej opinii nie ma znaczenia, że 

 

7 godzin temu, VEC napisał:

te głowice między sobą nie pracują,

 

cokolwiek to oznacza bo skoro temperatura na głowicy 2 i 4 cylindra jednak spadła tzn., że jest lepiej niż bez modyfikacji.

Pozdrawiam,

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mistrze, kładł ktoś aftermarketowe maty grzejne do foteli w SF pod seryjną wiązkę podgrzewania?

Potrzebny jest termistor czy te auta mają prosty moduł napięciowy i niema konieczności?

FED861CD-D975-4509-A299-D510281A5B9A.thumb.png.4339fd70e889f1e0ce73ae016d1853ec.png

Link to comment
Share on other sites

Szybka ciekawostka, badam temat dalej :)

 

mój forek 2.5XT od zawsze poszarpywał przy średnim przyspieszaniu, podobno tak mają, tunerzy mogą zaradzić itp. Przyzwyczaiłem się, przyjąłem i tyle ale w miedzy czasie uszczelniłem co się dało, sprawdziłem itd wszystko, łącznie z wymianą przepływki - nowy silnik i to samo więc TTTM. Któregoś razy podczas czyszczenia różnych rzeczy przy silniku, chciałem przeczyścić czujnik doładowania i tak go źle wyciągnąłem, że złamałem krócieć - problemu nie było, bo od góry siliconowa uszczelka dobrze trzymała ale polowałem na sam czujnik bez sukcesu. Doczekałem się aż ktoś wystawił przepustnicę my06 2,5XT więc ją kupiłem razem z czujnikiem. tym razem wyciągnąłem czujnik delikatnie i wstawiłem do forka. Trochę jakby inaczej zapalił ale chceck się nie pojawił, więc git i auto do garażu. Dzisiaj jest wtorek, więc jadę na shell dotankować vpower na maxa no i jakie było moje zdziwienie, wyjazd z garage i ZERO szarpnięć, nic jak impreza diesel, łagodnie stanowczo i płynnie. Różnica tak ogromna, że aż nie mogłem się przestawić. Jutro sobie pojeżdżę ale ale nie ukrywam szoku. Czujnik ma te same nr co stary, w logach na starym nigdy nie było problemu z odczytem boost czy coś takiego, więc nigdy bym się nie spodziewał, ze to ten czujnik. Obecnie mówię sobie spokojnie, pojeździsz jutro i się okaże, ale to co dzisiaj nie poczułem to dla mnie szok!

  • Thanks 1
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Update, wygląda na to, że szarpanie ustało, również miałem problem z falowaniem boost po mocnym nagrzaniu silnika i wydaje się, ze to tez ustało ale nie było specjalne warunków aby to dokładnie w drodze do pracy to sprawdzić.

 

W każdym razie wymieniłem pierścień za drugim katalizatorem a wydechami, mój wyglądał na zgnity. choć było szczelnie ale postanowiłem wymienić. Po 16 latach flansze są w świetnym stanie, rury też, śruby trochę skorodowane ale nakrętki bez problemu dały się odkręcić. Jedyny problem to oczyszczenie pasty uszczelniającej która zamieniła się w coś mega twardego. Tyle ile sam dałm rady do zrobiłem sam stawiając auto na najazdach. Musze gdzieś podjechać na dokładnie oczyszczenie i na wszelki wypadek pomalowanie flansz.

 

Czym najlepiej pomalować flansze wydechu? Srebrzanką czy jest coś lepszego?

Edited by AdaSch
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, AdaSch napisał:

problem z falowaniem boost po mocnym nagrzaniu silnika

Też z tym walczyłem, ale ostatnio miałem sporo jazd autostradowych i falowania nie było. Wymieniałem przepływkę, restryktor, i poprawiałem mocowania wężyków sterowania doładowaniem.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, 133699 napisał:

Mistrze, kładł ktoś aftermarketowe maty grzejne do foteli w SF pod seryjną wiązkę podgrzewania?

Potrzebny jest termistor czy te auta mają prosty moduł napięciowy i niema konieczności?

FED861CD-D975-4509-A299-D510281A5B9A.thumb.png.4339fd70e889f1e0ce73ae016d1853ec.png

Kostka ma chyba i tak dwa piny, niebieska pod fotelami. Wkładałem maty do skórzanych foteli, ale były to maty fabryczne, ale nie widziałem tam żadnej pastylki z termistorem czy czymś podobnym. Teraz specjalnie na zdjęcia patrzyłem jeszcze. Schemat podaje jakiś wyłącznik w matach. 

IMG_20190608_093219.jpg

IMG_20190608_092554.jpg

IMG_20190608_103600.jpg

Edited by ewemarkam
  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, ewemarkam napisał:

Kostka ma chyba i tak dwa piny, niebieska pod fotelami. Wkładałem maty do skórzanych foteli, ale były to maty fabryczne, ale nie widziałem tam żadnej pastylki z termistorem czy czymś podobnym. Teraz specjalnie na zdjęcia patrzyłem jeszcze. Schemat podaje jakiś wyłącznik w matach. 

IMG_20190608_093219.jpg

IMG_20190608_092554.jpg

IMG_20190608_103600.jpg

 

Rozumiem. Te uniwersalne maja jakiś termostat na 70c. Używanych mat nie używam.. bo i tak nie działają :biglol:

zastanawiam się jeszcze czy wpinać je rownolegle czy szeregowo. Nie mam pojęcia ile ciągną fabryczne maty pod obciążeniem, a te uniwersalne to niby 20w jest. Trochę bida dlatego kusi rownolegle wpiąć. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, 133699 napisał:

 

Rozumiem. Te uniwersalne maja jakiś termostat na 70c. Używanych mat nie używam.. bo i tak nie działają :biglol:

zastanawiam się jeszcze czy wpinać je rownolegle czy szeregowo. Nie mam pojęcia ile ciągną fabryczne maty pod obciążeniem, a te uniwersalne to niby 20w jest. Trochę bida dlatego kusi rownolegle wpiąć. 

Wsadzałem wyjęte z moich foteli jak zmieniałem wystrój wnętrza Forestera. Także wiem że były sprawne. I tak włożyłem tylko do fotela kierowcy, pasażera mi się nie chciało. Obecny właściciel dostał to w pudełku.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, Nosek kreseczka napisał:

Niestety nie mogę się dogadać z forkiem. Po zamknięciu mruga światłami kilka razy. Co on chce mi powiedzieć? Film poniżej

 

 

SOS? Ruda chrupie kielichy? :upside-down-face_1f643-small:

 

A tak serio to jak masz możliwość to spróbuj podmienić przycisk świateł awaryjnych. Jak się go wymontowuje to przez niego przechodzi sygnał kierunków. Jako najprostrza opcja po prostu spróbować :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...