Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

5 minut temu, artaa napisał:

Wymień przed wyjazdem...

 

Chyba że to 200 km ;-)

Ciut więcej bo za Gdańsk aż, ale nie będę miał kiedy wymienić  bo zabraknie czasu. A czy przypadkiem artaa nie jesteś Arturem z BFF ?

Link to comment
Share on other sites

Artur mega gość, będzie mi robić customer specific instalacje klimy i nie będzie druta przy IC z sti

Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, ipsx82 napisał:

Obecnie w 2.5 xt mam zalany mobil 5W30 i ubywa go czy mogę zrobić dolewkę motula 300V 15W50 ?

Zamiast dolewki zmień olej.

Nie zmieniaj na taki olej, będzie bardzo gęsty przy niskich temperaturach, zmień na 5W40 lub 5W50.

Link to comment
Share on other sites

300V są rzadsze niż gęstsze, ale jak już się nie spodziewamy upałów to też bym coś rzadszego wlał. Ja leję na lato 10W50 na zimę 5W40.

Link to comment
Share on other sites

Płynu ubywało, testu na UPG nie robiłem, zdemontowałem wydech i taka maź.... to już chyba na 100procent uszczelka czy nie do końca? 

IMG20210902150527.jpg

Edited by pininfarin01
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, rosaskc napisał:

Maź ewidentnie jak upg, ale... skąd to pod uszczelką turbo-DP? Turbo popuszcza? Głowica pęknięta?

Tak to jest na DP, a czy turbo puszcza? Chyba nie bo w intercoolerze jest tylko olej(więc turbo również do naprawy) i nie ma tej mazi. 

Link to comment
Share on other sites

Ja na ASAP zamówiłem mod poprawiający chłodzenie 4 cylindra. Nie widziałem, że w bokserkach subaru jest taki bug. To chyba praprzyczyna problemów z UPG, czy przucierkami na 4 cylindrze.koszt minimalny, łatwość modu ogromną itd. A wg testów i badań problem przegrzewania 4 mija. Kurcze, że ja tego wcześniej nie wiedziałem....
Tu szczegóły





Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka


  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, AdaSch napisał:

Kurcze, że ja tego wcześniej nie wiedziałem....

Zleciłem zrobienie tego przy ostatnim serwisie w nie-aso. Nie kupowałem żadnego gotowca bo to raptem kawałek węża chłodzenia, trójnik i "nypel" do głowicy. Jakiejś specjalnej zmiany nie odnotowałem ale nie mam żadnego dodatkowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia a podglądam od czasu do czasu to co rejestruje ecu z fabrycznego czujnika.

Zastanawiam się natomiast nad dodatkowym separatorem oleju na odmie bo jednak trochę oleju w dolocie się pojawia co prawdopodobnie niezbyt korzystnie wpływa na odporność mieszanki na samozapłon.

Pozdrawiam   

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, artaa napisał:

Gdzie to kupiłeś?

Daj link

https://shop.vemstuning.com/products/spurt-cooling-flow-upgrade-for-cyl-4-on-subaru-ej20-ej25-engines?variant=13794125152329

2 godziny temu, ura_bus napisał:

i "nypel" do głowicy

ważna niby jest średnica

2 godziny temu, ura_bus napisał:

Jakiejś specjalnej zmiany nie odnotowałem ale nie mam żadnego dodatkowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia a podglądam od czasu do czasu to co rejestruje ecu z fabrycznego czujnika.

a mnie poniższe przekonuje, bo 4 cylinder jest "sławny" z tego powodu

 

idle_temp_compare_large.png?v=1567370449

coolant_balance_kit_dyno_chart_large.png

zdjęcia z

https://shop.vemstuning.com/products/spurt-cooling-flow-upgrade-for-cyl-4-on-subaru-ej20-ej25-engines

 

Link to comment
Share on other sites

Wydajniejsza chłodnica nie dopuści do tzw. przegrzania silnika co chyba (tego nie wiem) może się zdarzyć w ekstremalnych warunkach przy chłodnicy fabrycznej.

Nie zmieni to jednak sytuacji nierównomiernego chłodzenia lewej i prawej głowicy.

W XT na prawej głowicy obieg chłodzenia jest inny (turbo) niż na prawej i 4 cylinder może mieć przez to gorsze chłodzenie. No chyba, że masz tween turbo to wtedy chłodzenie po obu stronach powinno być zbliżone.

Pozdrawiam,

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, ura_bus napisał:

Wydajniejsza chłodnica nie dopuści do tzw. przegrzania silnika co chyba (tego nie wiem) może się zdarzyć w ekstremalnych warunkach przy chłodnicy fabrycznej.

Nie zmieni to jednak sytuacji nierównomiernego chłodzenia lewej i prawej głowicy.

nie ma nic wspólnego wydajniejsza chłodnica bo tam jest "martwa strefa" a po stronie turbo własnie dzięki przepływowi przez turbo tej strefy nie ma.

Jak oglądniesz fotki w necie, to właśnie w miejscu stałej zaślepki w lewej głowicy jest króciec do turbo w prawej. W każdym razie poczytałem i pomaga a na pewno nie zaszkodzi.

tu masz wyjaśnione

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

witam,

jakie należy zastosować śruby do tylnego amora aby mieć regulację pochylenia koła ?

wystarczy ta z jedną podkładką czy trzeba tą z dwoma ? ... czy może jeszcze inną?

Pacjent: Forek SG MT04

 

Czy może wystarczy taka mimośrodowa bez żadnych podkładek ???

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru (1).jpg

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru.jpg

sruba-amortyzatora-mimosrodowa-do-subaru-901660036.jpg

Edited by lolo.lolo
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lolo.lolo napisał:

witam,

jakie należy zastosować śruby do tylnego amora aby mieć regulację pochylenia koła ?

wystarczy ta z jedną podkładką czy trzeba tą z dwoma ? ... czy może jeszcze inną?

Pacjent: Forek SG MT04

 

Czy może wystarczy taka mimośrodowa bez żadnych podkładek ???

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru (1).jpg

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru.jpg

sruba-amortyzatora-mimosrodowa-do-subaru-901660036.jpg

To zwykła to się nie nada. Musi być ta z podkładkami. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, pininfarin01 napisał:

To zwykła to się nie nada

A czemu się nie nada? Z przodu daje radę a z tyłu nie da? Jakiś inny otwór jest pod tą śrubę w tylnym amortyzatorze? Co dają ta śruba regulacji z tyłu? i kiedy ją zastosować, bo w moim ich nie ma.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, yaroz napisał:

A czemu się nie nada? Z przodu daje radę a z tyłu nie da? Jakiś inny otwór jest pod tą śrubę w tylnym amortyzatorze? Co dają ta śruba regulacji z tyłu? i kiedy ją zastosować, bo w moim ich nie ma.

Bo nigdy z tyłu nie było, ja też myślałem na początku że założę te co są z przodu ( bo miałem/mam kilka sztuk) ale nic z tego, jest inny otwór. Jak Będziesz  podnosił Leśnika to wtedy zmieni się pochylenie koła i wtedy trzeba ustawiać z pomocą tych śrub. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...