Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy, czy ta śruba obok/poniżej kompa powinna być taka długa? Nie brakuje jakiejś nakrętki lub kołka? Ewentualnie jakiegoś innego komponentu? 
Generalnie zrobiła dziurę w wykładzinie i zastanawiam się czy czegoś tam nie brakuje. 
Pacjent Forester sg polift. Lokalizacja w nogach pasażera, obok komputera. 

DEF44248-AFC2-4FAC-A47B-04A8495D80B9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mike-m napisał:

Zdemontowałem dziś to co zostało z wygłuszenia maski. Ponownie tego nie założę, bo jest w stanie rozpadu. Kombinować coś z wygłuszeniem matami, czy odpuścić ? 

 

 

Bier takie

https://allegro.pl/oferta/stp-hs-mata-wygluszajaca-trudnopalna-maski-silnika-7108031659?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe_supercena_pricesellection&ev_adgr=Części+samochodowe+-+super+cena&gclid=EAIaIQobChMI_66qypC08gIVwe5RCh35YAy2EAQYAiABEgLMXPD_BwE

 

U mnie zdaje egzamin :thumbup:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Oktan napisał:

W kwestii izolacji akustycznych/termicznych polecam kontaktować się z firmą Bitmat. Karol doradzi i podpowie co i jak, można powołać się na mnie ;)

To uniwersalne jest właśnie z bitmatu :thumbup: najlepsze w tej macie jest to, że po otwarciu maski nie rzuca się w oczy :) fakt innego kształtu w porównaniu do OEM również nie przeszkadza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przewody hamulcowe w tragicznym stanie. Robiłem to u siebie, zalecał bym natychmiastową wymianę, bo jest ryzyko że przewód przy ostrym hamowaniu pęknie calkiem i stracisz hamulce!

 

U mnie nie szło tego rozkręcić, musiałem używać WD i palnika żeby delikatnie to podgrzać. Przewód od strony auta był u mnie dobry, zdemontowalem całe przewody idące do zacisków, kupiłem uniwersalny przewód z motoryzacyjnego oraz złączki, powyginalem na wzór oryginału o dopiero montowałem do auta.

Oczywiście też nowe przewody elastyczne. Groszowa sprawa, ale trzeba pokombinować.

Jeżeli przewody od strony auta też masz skorodowane, musisz zdjąć kanapę, pod kanapą zobaczysz przewody wewnątrz auta, tam dopiero wchodzą pod podłogę. Można je tam uciąć, i specjalnym narzędziem zarobić końcówki, ale to już raczej warsztat.

Nie bagatelizuj tego. Straciłem kiedyś tak hamulec w BMW. Miałem fart, bo spotkałem tylko lisa. Lis nie miał farta....

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MrJ napisał:

Drodzy, czy ta śruba obok/poniżej kompa powinna być taka długa? Nie brakuje jakiejś nakrętki lub kołka? Ewentualnie jakiegoś innego komponentu? 

Tam chyba powinna być zamontowana taka blacha osłonowa.

Tak jest u mnie:

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2007/Service Manual/Engine (H4DOTC)/Fuel Injection/MSA5T0722A161991 ECM.pdf

 

Pozdrawiam,

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, SubbieBoy napisał:

Masz przewody hamulcowe w tragicznym stanie. Robiłem to u siebie, zalecał bym natychmiastową wymianę, bo jest ryzyko że przewód przy ostrym hamowaniu pęknie calkiem i stracisz hamulce!

 

U mnie nie szło tego rozkręcić, musiałem używać WD i palnika żeby delikatnie to podgrzać. Przewód od strony auta był u mnie dobry, zdemontowalem całe przewody idące do zacisków, kupiłem uniwersalny przewód z motoryzacyjnego oraz złączki, powyginalem na wzór oryginału o dopiero montowałem do auta.

Oczywiście też nowe przewody elastyczne. Groszowa sprawa, ale trzeba pokombinować.

Jeżeli przewody od strony auta też masz skorodowane, musisz zdjąć kanapę, pod kanapą zobaczysz przewody wewnątrz auta, tam dopiero wchodzą pod podłogę. Można je tam uciąć, i specjalnym narzędziem zarobić końcówki, ale to już raczej warsztat.

Nie bagatelizuj tego. Straciłem kiedyś tak hamulec w BMW. Miałem fart, bo spotkałem tylko lisa. Lis nie miał farta....

Przewody nie są złe, jedynie koło złączki jest tragedia. Ale wiadomo jak już będę to ruszał to wymienię wszystko by mieć święty spokój. Warsztatu nie potrzeba bym to zrobił, mam zestaw do zarabiania końcówek przewodów hamulcowych, firma YATO, do miedzi są ok ale do przewodów stalowych się nie nadają więc zainwestuje w lepszy zestaw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koziolek napisał:

Tak, łączy przewody hamulcowe:OO:

niedawno wymieniałem to w swoim SG9- złączka jest z mosiądzu lub czegoś podobnego.

 

Przewody hamulcowe też nie są specjalnie drogie - wymieniłem przy okazji konserwacji auta.

edit: założyli mi miedziane. ale mi się nie spodobały - wolałem wszystko w oryginale

szkoda, że ich nie zabrałem, to mogłem komuś dać...

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pininfarin01 napisał:

mam zestaw do zarabiania końcówek przewodów hamulcowych, firma YATO, do miedzi są ok ale do przewodów stalowych się nie nadają więc zainwestuje w lepszy zestaw. 

U mnie w oryginale są stalowe wlasnie.

 

Godzinę temu, AdaSch napisał:

SG9- złączka jest z mosiądzu lub czegoś podobnego.

U mnie to wyglądało na zgniłe aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było ciekawiej to wpadłem na pomysł by zdemontować mocowanie wahacza wzdłużnego by mieć lepszy dostęp, i urwała się w środku nakrętka, więc trzeba chyba teraz pod kanapą wyciąć okienko bo innego wyjścia chyba nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2021 o 07:04, Aga napisał:

Jak wygląda rozkład napędu w SJ XT? 

Jest gdzieś wątek na ten temat? 

 

Było to opisywane w czeluściach wątku o Forkach 2013+ ale znalezienie tego w tej chwili odbiera mi ochotę do życia :D

W każdym razie rozkład napędu dla skrzyń CVT wygląda następująco: system nazywa się ATS - Active Torque Split i jak sama nazwa wskazuje jest to "aktywne AWD" realizowane przez hydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie. Sprzęgło aktywnie rozdziela moment pomiędzy osiami w zależności od trakcji, położenia pedału przyspieszenia, itp. Inicjalnie jest spięte na 60:40. Napęd jest stały (w sensie permanentnego napędzania wszystkich kół), jednak wg informacji znalezionych w necie w optymalnych warunkach trakcyjnych minimalny rozdział momentu pomiędzy osiami dochodzi do 90:10. X-Mode blokuje sprzęgło. Tylny dyfer otwarty.

 

https://www.qualitysubaru.com/symmetrical-all-wheel-drive-explained.htm

 

Filmik poniżej wyjaśnia to bardzo przystępnie, choć to bardziej porównanie rodzajów napędów stosowanych w Subaru

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SF turbo przedlifta 1999 gdybym chciał włożyć dłuższe amortyzatory z SG to czy razem ze sprężynami z SG wkładać i mocowaniem górnym od SG?

Jadę na SKP zbadać czy tylko sprężyny wołają o wymianę, czy amortyzatory też.

Mam dociążony tylek zbiornikiem LPG i turlam często przyczepę z motocyklem więc mi już mocno siadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafaelo napisał:

Witajcie ,

ktoś się orientuję czy wał z Forka sf s-turbo automat będzie pasował do Forestera Sg 2,0 158 KM manual. 
Dziękuje za informacje. Pozdrawiam. 

Nie będzie pasował, inna długość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Żeby było ciekawiej to wpadłem na pomysł by zdemontować mocowanie wahacza wzdłużnego by mieć lepszy dostęp, i urwała się w środku nakrętka, więc trzeba chyba teraz pod kanapą wyciąć okienko bo innego wyjścia chyba nie ma. 

 Miałem ten sam problem, z lewej strony poszło z prawej 2 puściły, i śruba obracała się. Możesz wyciąć śmiało otwór z góry, tam jest tylko cienka blaszka, i próbować przyspawać nakrętkę spowrotem, dolna część podłużnicy jest dużo grubsza, wtedy gwint powinien łatwo pójść, bo śruba zadziała termicznie przy spawaniu. Mi z jedną się udało, a drugą musiałem wyciąć, i zastąpić nową śrubą bo zaspawalem gwint xD Kiepska sprawa, bo dostęp do cięcia mizerny, moje mocowanie trochę.odeszlo od podluznicy, i ciałem to lisem, ale śruba twarda, i trochę zabawy z tym było.

Zalecam poszukać śruby M12x1.25 10.9 bo takie są w oryginale, i nakrętkę z kołnierzem, lub podkładkę od góry.

Na koniec przez otwór od góry zapryskalem wszystko solidnie środkiem do profili zamkniętych, a sam otwór zakleiłem taśma zbrojoną;) na przyszłość będzie łatwy dostęp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, falente napisał:

Do SF turbo przedlifta 1999 gdybym chciał włożyć dłuższe amortyzatory z SG to czy razem ze sprężynami z SG wkładać i mocowaniem górnym od SG?

Jadę na SKP zbadać czy tylko sprężyny wołają o wymianę, czy amortyzatory też.

Mam dociążony tylek zbiornikiem LPG i turlam często przyczepę z motocyklem więc mi już mocno siadł.

Wszystko pasuje p&p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...