Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, klev napisał:

hmm następne nurtujące mnie pytanie.... czy jak LC będzie odcinał zapłon na tych powiedzmy 4,5k to Blow off będzie wypluwał ciśnienie czy nie ?

Mam założone MBC.
Jak to wygląda ?
Wiem że są nowoczesne LC z budowaniem boosta ale to chyba nie w moim "dziadku" .....

A skąd przy takich obrotach i wciśniętej przepustnicy masz mieć podciśnienie w dolocie żeby BOV się otworzył? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, skwaro napisał:

A skąd przy takich obrotach i wciśniętej przepustnicy masz mieć podciśnienie w dolocie żeby BOV się otworzył? :)

Bo jak naduszam na luzie gaz do 4k i odpuszczam - to Blow-off syczy........ stąd się zastanawiam.

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, klev napisał:

Bo jak naduszam na luzie gaz do 4k i odpuszczam - to Blow-off syczy........ stąd się zastanawiam.

Bo jak odpuszczasz gaz pojawia się podciśnienie w dolocie i otwiera BOVa. Poczytaj jak działa BOV :)

Edytowane przez skwaro
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vercy napisał:

Pany, uczciwa cena za SG przedlift, po generalnym silnika i w dobrym stanie blacharskim to?

Kurczę, swojego jakbym miał teraz sprzedać, to pewnie za 20,ale tylko dlatego, że nie chciałbym, żeby został sprzedany :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Kurczę, swojego jakbym miał teraz sprzedać, to pewnie za 20,ale tylko dlatego, że nie chciałbym, żeby został sprzedany :upside-down-face_1f643-small:

20k to za dobrego s-turbo :)
Zależy czy SG to XT czy "tylko" X hehe

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Artur Wróbel napisał:

chcę poszerzyć forestera 2,5XT zakładając dystanse do oryginalnych felg '16. Myślałem o dystansach 25mm? czy ktoś może sie wypowie lub zaprezentuje szerokiego forestera? :-)

a nie lepiej założyć 8,5 lub 9" felg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur Wróbel napisał:

chcę poszerzyć forestera 2,5XT zakładając dystanse do oryginalnych felg '16. Myślałem o dystansach 25mm? czy ktoś może sie wypowie lub zaprezentuje szerokiego forestera? :-)

Ja mam dystans 15 mm do felg STI 7,5 z ET53 jest znacznie lepiej ale jeszcze może sam dystans mógłby być 2 cm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, AdaSch napisał:

Mój to min 169k

Cena zakupu to jedno a policzyłeś kiedyś ile w niego później włożyłeś :)?

Ja kupiłem używanego z dużym przebiegiem (ale w dobrym stanie), w cenie rynkowej na tamte czasy.

Na przestrzeni 8 lat włożyłem w niego zapewne drugie tyle, nie liczyłem bo jak by się żona przypadkiem dowiedziała to strach się bać :).

Też nie żałuję zakupu (ani późniejszych wydatków) ale tylko wtedy gdy jedzie jak powinien.

Pozdrawiam,

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dwa pytanka. Czy takie pocenie silnika z jednej strony to norma i czym może być spowodowane? (To odnośnie mojego postu co do zużycia oleju jakieś 0.8l na 1000 km). Druga sprawa rozumiem, że to co zaznaczyłem na czerwono to ucięty przewód masy. Gdzie oryginalnie był podczepiony? Z góry dzięki za odpowiedź.

20210814_051601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ObywatelX napisał:

pocenie silnika z jednej strony to norma

Ani jedno ani obustronne nieszczelności (prawdopodobnie z pokrywy zaworów) na pewno nie są normą.

Ta ucięta masa to chyba jakaś radosna twórczość. U mnie przewody masowe są dokręcone po obu stronach silnika do kolektora dolotowego.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2021 o 15:53, Perzon napisał:

Zgaduje, że może być tu ciężko z odpowiedzą na to pytanie, ale zaryzykuje :D

Mamy na forum kogoś, kto ma wrzucony do Forestera zawias (sprężyny i amortyzatory) z Imprezy WRX ? Przymierzam się do takiego zabiegu i chcę się dobrze przygotować.. Zagraniczne fora przekopałem, wiem że na tył muszę dać dystans pod amor, w teorii 3/8" czyli powiedzmy 1cm. Czy przy dystansie na tył 2cm będę musiał wymieniać szpilki w amorach na dłuższe ?


Dla potomności dam odpowiedź samemu sobie :)

Zawias z Howkeye kombi na grubej ladze bez problemu i bez jakichkolwiek modyfikacji pasuje do SG. Na tył nad amortyzator należy dać podkładkę 1cm, żeby tył nie siedział niżej od przodu, nie ma przy tym konieczności wymiany śrub w mocowaniu amortyzatora.

Po takim zabieg na oponach 215/55 R17 prześwit między nadkolem a oponą to ok. 5cm, u mnie są dodatkowo dystanse 15mm na felgach z WRX co skutkuje idealnym zgraniem boku opony z nadkolem. Jazda jest dużo pewniejsza, ale braku komfortu mocno nie ocdczuwam. U siebie będę wrzucał 1cm na przód i 2cm na tył, bo jest minimalnie niżej niż oczekiwałem, później podeślę fotki

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ura_bus napisał:

Cena zakupu to jedno a policzyłeś kiedyś ile w niego później włożyłeś :)?

Ja kupiłem używanego z dużym przebiegiem (ale w dobrym stanie), w cenie rynkowej na tamte czasy.

Na przestrzeni 8 lat włożyłem w niego zapewne drugie tyle, nie liczyłem bo jak by się żona przypadkiem dowiedziała to strach się bać :).

Też nie żałuję zakupu (ani późniejszych wydatków) ale tylko wtedy gdy jedzie jak powinien.

Pozdrawiam,

 

Żona niech się cieszy że twoją kochanką jest auto a nie inna kobieta :D

9 godzin temu, ObywatelX napisał:

Witam. Dwa pytanka. Czy takie pocenie silnika z jednej strony to norma i czym może być spowodowane? (To odnośnie mojego postu co do zużycia oleju jakieś 0.8l na 1000 km). Druga sprawa rozumiem, że to co zaznaczyłem na czerwono to ucięty przewód masy. Gdzie oryginalnie był podczepiony? Z góry dzięki za odpowiedź.

20210814_051601.jpg

Wyciek albo jest taki że stracisz do 0,3l oleju między wymianami, albo stracisz cały w kilka chwil. Cokolwiek pomiędzy to palenie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rutra80 napisał:

Żona niech się cieszy że twoją kochanką jest auto a nie inna kobieta :D

Wyciek albo jest taki że stracisz do 0,3l oleju między wymianami, albo stracisz cały w kilka chwil. Cokolwiek pomiędzy to palenie oleju.

Dzięki za wyjaśnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.08.2021 o 15:04, Artur Wróbel napisał:

czyli mam sie poprostu zniechęcic :)

 


Ja mam w swoim felgi z imprezy WRX 17" 7J i ET55, do tego wymienione szpilki na dłuższe + dystans 15mm.

Przód w takiej konfiguracji z oponą 215/55/R17 jest na styk z krawędzią nadkola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2021 o 05:24, ObywatelX napisał:

Witam. Dwa pytanka. Czy takie pocenie silnika z jednej strony to norma i czym może być spowodowane? (To odnośnie mojego postu co do zużycia oleju jakieś 0.8l na 1000 km). Druga sprawa rozumiem, że to co zaznaczyłem na czerwono to ucięty przewód masy. Gdzie oryginalnie był podczepiony? Z góry dzięki za odpowiedź.

20210814_051601.jpg

Ten wyciek to albo z przodu silnika leci z uszczelniacza pod rozrządem i "chlapie" dalej, albo z uszczelki pokrywy zaworów, obstawiam bardziej tą 2 opcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...