Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

Czołem brygado. 

Kilka dni temu wsadzilem foresława na rampy i dokładnie kracherem umylem mu podwozie. Dziś nie chce odpalić. Obstawiam jakiś problem elektryczny. 

Prąd jest, aku sprawny, ale dorabiane zegary świecą sie w połowie. Kontrolki na desce falują lub migają trochę jak strobo, a nawet jak są spokojne to wystarczy np. spróbować opuścić szybę i połowa z nich przygasa. Tak więc o zakręceniu rozrusznikiem nie ma mowy. Jakieś pomysły co laik może z tgm zrobić? 

Link to comment
Share on other sites

A gdzie tego szukać? 
Zmierz napięcie akumulatora, potem porównaj je trzymając dalej sondę miernika na plusie Aku. I dotykaj np masy silnika, potem gdzieś na karoserii. Oczywiście włączony zapłon co by było jakieś obciążenie. Zobaczysz gdzie będzie pomiar niższy tam masa kiepska.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Może ktoś się z tym już spotkał...

 

kupiłem oryginalną 22326AA260 zwężkę czyli restryktor i o dziwo absolutnie nie pasuje to do części które mam oryginalnie w aucie

 

Tak wygląda cześć z ASO - zdjęcia w necie są takie same

image.png.a3a7b58cb5d18e55f51e093a326d2055.png

a tak to wygląda w moim Forku czy MY06 2.5T

 

image.png.912641de5a71307e24705707f9af2ee9.png

jak widać oryginalnie, wężyk z restryktorem jest znacznie dłuższy. Teraz połączyłem oba wężyki i jakoś to poskładałem ale dziwie się, że oryginalna część nie pasuje.

czy może ktoś coś wie w temacie tego wężyka?

Link to comment
Share on other sites

Cześć.  Wyskoczył mi check silnika , kontroli trakcji i cruise mruga.  Wszystkie jaja po zatankowaniu gazu . Najpierw silnik sam zgasł pojedzilem chwilę na benzynie i po paru kilometrach po paru krotnym przelaczaczeniu benzyna /gaz  dopiero zaczął normalnie pracować na gazie .. Na drugi dzień odpaliłem i wyżej wymienione kontrolki. Czy da się usunąć błąd bez komputera ? Auto jeździ normalnie nie straciło mocy . 

Subaru forester SH 2008 rok 2.5 turbo .

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem 2 razy przez rozlewisko wodne. Woda ta na oko do podłogi. Po tym przejeździe dochodzą dziwne dźwięki podczas dodawania gazu w okolicach środka auta (skrzyni biegów, podpory wału) nie jest to typowe wycie łożyska, tylko taki bardziej głuchy, plastikowy dźwięk nie wiem jak to dokładnie opisać. Wycie łożyska wału też u mnie występuje więc raczej to nie podpora wału, no chyba że po tym zalaniu dostała by drugi dźwięk?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, kamerunczyk napisał:

Cześć.  Wyskoczył mi check silnika , kontroli trakcji i cruise mruga.  Wszystkie jaja po zatankowaniu gazu . Najpierw silnik sam zgasł pojedzilem chwilę na benzynie i po paru kilometrach po paru krotnym przelaczaczeniu benzyna /gaz  dopiero zaczął normalnie pracować na gazie .. Na drugi dzień odpaliłem i wyżej wymienione kontrolki. Czy da się usunąć błąd bez komputera ? Auto jeździ normalnie nie straciło mocy . 

Subaru forester SH 2008 rok 2.5 turbo .

Wypadanie zaplonu. Skasowac blad i jezdzic. Jak sie pojawi ponownie to przeglad instalacji gazowej i regulacja. Tak mniej wiecej....

Link to comment
Share on other sites

Regulacja zaworów robiona 3 tysiące temu . Regulacja instalacji gazowej tysiąc kilometrów wraz z wymiana filtrów.  Wszytko po tankowaniu . Przed było ok . Chodzi mi tylko czy da się to zrobić bez komputera ? 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, ewemarkam napisał:

Zmierz napięcie akumulatora, potem porównaj je trzymając dalej sondę miernika na plusie Aku. I dotykaj np masy silnika, potem gdzieś na karoserii. Oczywiście włączony zapłon co by było jakieś obciążenie. Zobaczysz gdzie będzie pomiar niższy tam masa kiepska.

 Akumulator pokazuje napięcie 9.5 V (masa niby wszędzie jest) ale nawet mimo podłączenia auta kablami rozruchowymi do zdrowego samochodu nie chce zakręcić rozrusznikiem

Link to comment
Share on other sites

 Akumulator pokazuje napięcie 9.5 V (masa niby wszędzie jest) ale nawet mimo podłączenia auta kablami rozruchowymi do zdrowego samochodu nie chce zakręcić rozrusznikiem
Akumulator raczej do wymiany. Naładuj najpierw. A kable rozruchowe masz jakieś dobre czy lipa z marketu? Masę podaj na silnik a plusa na akumulator.
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, ewemarkam napisał:

Akumulator raczej do wymiany. Naładuj najpierw. A kable rozruchowe masz jakieś dobre czy lipa z marketu? Masę podaj na silnik a plusa na akumulator.

Ha, jesteś mistrzem, dziękuję :-)

Faktycznie po wpięciu w karoserię odpalił.

Kable lipne, akumulator był całą noc ładowany - czyli do wymiany.

Kamień z serca :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, AdaSch napisał:

Może ktoś się z tym już spotkał...

 

kupiłem oryginalną 22326AA260 zwężkę czyli restryktor i o dziwo absolutnie nie pasuje to do części które mam oryginalnie w aucie

 

Tak wygląda cześć z ASO - zdjęcia w necie są takie same

image.png.a3a7b58cb5d18e55f51e093a326d2055.png

a tak to wygląda w moim Forku czy MY06 2.5T

 

image.png.912641de5a71307e24705707f9af2ee9.png

jak widać oryginalnie, wężyk z restryktorem jest znacznie dłuższy. Teraz połączyłem oba wężyki i jakoś to poskładałem ale dziwie się, że oryginalna część nie pasuje.

czy może ktoś coś wie w temacie tego wężyka?

Też to kupowałem i mnie to zastanawiało. Ja kupowałem dla restryktora, ostatecznie wydłubałem go z tego wężyka i zamontowałem w starym wężu.

Może mają jakieś błędy w nr części? Rozmiar restryktora jest raczej ok bo ładuje prawidłowo. Trójnik podejrzewam też pasuje... Pytanie co kupić gdyby chciało się odpowiednie wężyki.

Link to comment
Share on other sites

Zgaduje, że może być tu ciężko z odpowiedzą na to pytanie, ale zaryzykuje :D

Mamy na forum kogoś, kto ma wrzucony do Forestera zawias (sprężyny i amortyzatory) z Imprezy WRX ? Przymierzam się do takiego zabiegu i chcę się dobrze przygotować.. Zagraniczne fora przekopałem, wiem że na tył muszę dać dystans pod amor, w teorii 3/8" czyli powiedzmy 1cm. Czy przy dystansie na tył 2cm będę musiał wymieniać szpilki w amorach na dłuższe ?

Link to comment
Share on other sites

Znamy takiego forka, niestety RIP bo po dachowaniu :( Amory miał z ultra SR z WRX czy jakoś tak które mają niższe mocowanie - sprężyny forek STI różowe. Wg mnie na sprężynach z WRX będzie jeszcze niżej...

post-3100-0-64085500-1461090784_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czy do forka SF (ej205 2001r, fajko-cewki) idą te same poduszki silnika jak do SG o nr OEM 41022FA000 ??
Rozumiem że potrzeba 2szt?

@skwaro @ewemarkam

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, klev napisał:

Czy do forka SF (ej205 2001r, fajko-cewki) idą te same poduszki jak do SG o nr OEM 41022FA000 ??
Rozumiem że potrzeba 2szt?

Według opisu z linku niżej to tak

http://e-subaru.pl/silnik-osprzet/11844-subaru-legacy-outback-impreza-forester-poduszka-silnika-przednia-41022fa000-41022fa091-.html

 

Możesz jeszcze zadzwonić i dopytać się da wszelki wypadek. 

I tak - 2 sztuki:)

 

Teraz jeszcze pytanie ode mnie. Rozebrałem tunel środkowy i moje pytanie. Do czego jest ta wtyczka? 

IMG_20210809_095756_edit_247780395012190.thumb.jpg.a163d83f4e8baf5df5d59ef4ca517132.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Teraz jeszcze pytanie ode mnie. Rozebrałem tunel środkowy i moje pytanie. Do czego jest ta wtyczka? 

albo podgrzewanie dupska albo zapalniczka w schowku

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...