Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent forester sg polift 158KM, skrzynia manualna z reduktorem. Ostatnio miałem taki przypadek, auto przestało jechać, tj. Rozpedzalo się bardzo powoli do max 20-30km/h, obroty rosły normalnie. Oddałem auto do mechanika z przekonaniem że uszkodziło się sprzęgło. Okalazo sie że to przegób z przodu strzelił. Czy w takim przypadku auto nie powinno w ogóle nie ruszyć, czy jednak jest tu jakaś szpera? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Pacjent forester sg polift 158KM, skrzynia manualna z reduktorem. [...] Okalazo sie że to przegób z przodu strzelił. Czy w takim przypadku auto nie powinno w ogóle nie ruszyć, czy jednak jest tu jakaś szpera? 


Zobacz ten film jak się zachowuje SG MT i AT
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rutra80 napisał:

W centralnym dyfrze masz szperę, i zależnie od opcji możliwe że w tylnym też.

No właśnie to jest zastanawiające. Bo w terenie wystarczyło koło w górze i auto stało. Pytanie czy skrzynia z reduktorem może mieć szperę? Bo mechanik twierdził że jak jest skrzynia z reduktorem to szpery na pewno nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zakładał u siebie dodatkowa chłodnicę oleju skrzyni biegów ? Jest na nią miejsce tam ?

W znanym sklepie są dwie do wyboru uniwersalna z rurkami takimi samymi jak w chłodnicy wody gdzie podpięta jest skrzynia biegów AT w celu schładzania oleju. 

Druga opcja chyba bardziej profi  która mniej miejsca potrzebuje:

Mishimoto Universal 10-Row Oil Cooler, silver - MMOC-U

Ale tego raczej nie podepnę pod te rurki co idą z skrzyni do chłodnicy wody :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ipsx82 napisał:
Czy ktoś zakładał u siebie dodatkowa chłodnicę oleju skrzyni biegów ? Jest na nią miejsce tam ?
W znanym sklepie są dwie do wyboru uniwersalna z rurkami takimi samymi jak w chłodnicy wody gdzie podpięta jest skrzynia biegów AT w celu schładzania oleju. 
Druga opcja chyba bardziej profi  która mniej miejsca potrzebuje:
chlodnica-oleju-mishimoto-uniwersalna-25-rzedowa.jpg
Ale tego raczej nie podepnę pod te rurki co idą z skrzyni do chłodnicy wody 

Na pewno masz miejsce na chłodnice między zderzakiem a chłodnica klimy. Nie ważne co tam podepniesz. Tam nie ma wielkiego ciśnienia. Wystarczą zwykle węże tzw olejowe i opaski zwykłe. Termostat z audi np

https://akpp.pl/T0975HB

Chłodnica np 200x300mm i wystarczy w miarę cienka 10-15mam

https://akpp.pl/dopolnitelnyy-radiator-1403

To tylko przykłady wzięte wprost na szybko. Jeśli nie poziomo to dasz pionowo chłodnice. Na pewno znajdziesz miejsce. A jeśli masz wątpliwości. Wytnij kartonik o tych wymiarach i jego spróbuj gdzieś wpasować.

 

Teraz tak patrze to ten termostat chyba się średnio nadaje, nie widzę gwintów wewnętrznych. Ale można zrobić tak https://akpp.pl/BHTO975OBV

Edytowane przez ewemarkam
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ipsx82 napisał:

A ten termostat obowiązkowy ? chłodnica wodna obniża temp do 90 stopni a z opisu termostatu to działa już od 75 stopni 

Ja nie mam, ale też mam tylko jedną chłodnicę, chłodnica wody u mnie jest z manuala. Wymiennik w fabrycznej chłodnicy ma też podgrzać płyn aby szybciej osiągnął temperature roboczą. Ale z doświadczenia widze że nie ma to większego wpływu na pracę skrzyni.

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, falente napisał:

No tak jak masz lutownice do lutowania twardego to tak. Ale czy będzie to potem nadawać dalej do użycia sprawa wątpliwą.
PS cytuj posty.

Jeśli nalutuje łatkę z nadmiarem to będzie, ale słaba opcja ogólnie, wymaga wprawy, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do wymiany zawiasu w moim SG na zawias z imprezy howkeye kombi na grubej ladze, z wersji Prodrive. Czytałem trochę tu i tam, ale zgłupiałem im więcej czytam tym mniej wiem

Przód na 99% będzie pasować bez żadnych przeróbek, ale co z tyłem ? Zagraniczne fora podają, że trzeba jakiśogranicznik na gwint od amora i podkładkę pod amor, żeby tyłek nie siedział nisko, ktoś może ma u siebie amory z grubą lagą i się wypowie ?

Drugie pytanie, może ktoś dysponuje schematem albo sam to ogarnął, mianowicie do polifta założyłem lustra z przedlifta, te bez kierunków. Kostki w nich i kolory kabli są zupełnie inne, wie ktoś jak to ogarnąć, żeby działało sterowanie lusterkami ?

Edytowane przez Perzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Perzon napisał:

Przód na 99% będzie pasować bez żadnych przeróbek, ale co z tyłem ? Zagraniczne fora podają, że trzeba jakiśogranicznik na gwint od amora i podkładkę pod amor, żeby tyłek nie siedział nisko, ktoś może ma u siebie amory z grubą lagą i się wypowie ?
 

 

Powinien być P&P. Kwestia wysokości. Nam SFy na Ultra STi siadł dosyć mocno, były wrzucone podkładki pod topmount

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymieniał ktoś przewody hamulcowe tył w SF? 

 

Potrzebuję kupić nowe, wymieniam wszystko. Wpisuję numery, to sklepy pod jednym numerem sugerują długości 180/360 i 550mm. Nie pamiętam jak to wygląda na aucie, faktycznie różni się tam coś stronami? które długości brać? macie może jakieś pasujące w 100% ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, 133699 napisał:

Panowie, wymieniał ktoś przewody hamulcowe tył w SF? 

 

Potrzebuję kupić nowe, wymieniam wszystko. Wpisuję numery, to sklepy pod jednym numerem sugerują długości 180/360 i 550mm. Nie pamiętam jak to wygląda na aucie, faktycznie różni się tam coś stronami? które długości brać? macie może jakieś pasujące w 100% ? 

wrzuć VIN auta, zerknę w katalogu i będzie wszysko jasne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, 133699 napisał:

Panowie, wymieniał ktoś przewody hamulcowe tył w SF? 

 

Potrzebuję kupić nowe, wymieniam wszystko. Wpisuję numery, to sklepy pod jednym numerem sugerują długości 180/360 i 550mm. Nie pamiętam jak to wygląda na aucie, faktycznie różni się tam coś stronami? które długości brać? macie może jakieś pasujące w 100% ? 

Jak wygląda sprawa z dojściem do tych przewodów, trzeba bak zdjąć? Pytam bo też mnie to czeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pininfarin01 napisał:

Jak wygląda sprawa z dojściem do tych przewodów, trzeba bak zdjąć? Pytam bo też mnie to czeka. 

Mi chodzi o elastyczne akurat :P 

 

4 minuty temu, Perzon napisał:

wrzuć VIN auta, zerknę w katalogu i będzie wszysko jasne :D

Kurczę teraz go nie wynajdę :/ zwykły forek SF STurbo, każdy SF miał te same na tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...