Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś wie jakie temperatury przypisane są  do pierwszej i drugiej kreski. Przed naprawą  licznika wskazówka od temperatury po długiej jeździe  ledwo była  nad 1 kreską   a po naprawie wyrwanej diody po długiej  jeździe  zatrzymuje się  na drugiej kresce , czy tak jest prawidłowo?

Na obd temperatura silnika maksymalna była 87 C.

 

20210726_174357.jpg

Screenshot_20210726-174430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Daniel Janus napisał:

Nie jest prawidłowo.

Ostatni raz tak wysoko widziałem wskazówkę temp. przy UPG. W moim XT-ku jest jest idealnie po środku.

A w wolnossaku nieco poniżej środka.

 

A mogę mieć prośbę o zrobienie zdjęcia rano w jakiej pozycji jest wskazówka bez zapłonu i po przekręceniu na zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ipsx82 napisał:

A mogę mieć prośbę o zrobienie zdjęcia rano w jakiej pozycji jest wskazówka bez zapłonu i po przekręceniu na zapłon

XT jest 300km od domu. Wysyłam z wolnossaka.

Bez zapłonu.

IMG_20210726_215738.thumb.jpg.6bfafd240209486600b95e3b8786db7b.jpg
Z zapłonem.

IMG_20210726_215821.thumb.jpg.2936caf6548452c7cc3b8006e07f7e6e.jpg

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Strzelam że nie, sprawdź od jakiej temperatury zacznie działać.

 

Może być tak że poniżej poziomu wykrywania pokazuje zawsze zero, tak jest u mnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ipsx82 napisał:

Na zapłonie  pokazało mi taki poziom a odczyt temperatury płynu  chłodzącego  przez OBD wynosił  39 C.

 

20210726_225348.jpg

To masz przynajmniej jeden problem, czujnik źle czyta, o ile auto nie pracowali ostatnie kilka godzin, temperatura powinna być zbliżona do powietrza. 39 to stanowczo za wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 18 stoi nieruszane ale koło 19 zewnętrzna była jeszcze na poziomie 25-26 C. teraz jest 19 C. na zewnątrz a po kilkunastu minutach zleciała wskazówka poniżej dolnaj kreski a odczyt płynu 36 C. A temp. wlotu powietrza pokazywało 33 C.

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ipsx82 napisał:

Od 18 stoi nieruszane ale koło 19 zewnętrzna była jeszcze na poziomie 25-26 C. teraz jest 19 C. na zewnątrz a po kilkunastu minutach zleciała wskazówka poniżej dolnaj kreski a odczyt płynu 36 C. A temp. wlotu powietrza pokazywało 33 C.

Sprawdź rano i ile auto nie stoi na słońcu, może pod maską zrobiła się poduszka powietrzna i stąd ta temperatura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś w centalce LPG zaznaczone aby odpalał jak ciepły na LPG. Tak z ciekawości czy to działa i jak działa. Efekt taki że silnik po paru godzinach stania na słońcu odpalał na LPG. Teraz też mimo że temperatura przełączania ustawiona na 30 stopni często zaraz po odpaleniu się przełącza. A nie musi stać specjalnie na słońcu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ewemarkam napisał:

Miałem kiedyś w centalce LPG zaznaczone aby odpalał jak ciepły na LPG. Tak z ciekawości czy to działa i jak działa. Efekt taki że silnik po paru godzinach stania na słońcu odpalał na LPG. Teraz też mimo że temperatura przełączania ustawiona na 30 stopni często zaraz po odpaleniu się przełącza. A nie musi stać specjalnie na słońcu. 

Sam sobie majstrujesz przy LPG? Jaki program? Jaki kabel? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag'a mam, więc to chyba AC gas synchro, kabel zrobisz sobie na parę PLN i za ciut więcej kupisz. Dwoje znajomych ma odemnie interfejs na BT, też zrobiony za parę PLN.  Jeśli silnik nie skomplikowany to wystroisz znając podstawy. Przy trudniejszych to już trzeba doświadczenia. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano sprawdziłem położenie wskazówki bez zapłonu i na zapłonie temperatura zewnętrzna 19 stopni temperatura płynu 19 stopni. Bez zapłonu wskazówka prawie dotykała dolnej krawędzi C a na zapłonie nad literką C ale poniżej dolnej kreski. A według zdjęć @Daniel Janusnie powinna na zapłonie iść w górę. Po dojechaniu do pracy wskazówka poszybowała do tej 3 kreski ale jej nie przekroczyła a program OBD pokazał temperaturę płynu chłodzącego 88-90 stopni. Czyli skopane mam położenie wskazówki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ipsx82 napisał:

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Może jak robił licznik to ściągał wskazówkę, spróbuj tak: ściągnij szybkę z zegarów, ściągnij wskazówkę, zagrzej auto do tych 90⁰ monitorując przez obd a potem załóż delikatnie wskazówkę w połowie skali. Potem zobacz czy ci będzie się podnosić

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kabel do Zenita różni się od stag'a tylko rozkładem pinów we wtyczce, i kosztuje ok 40pln na znanym portalu. Więc znajac prędkości transmisji można zwykły BT HC-05 przeprogramować tak aby też działał z zenitem. Tylko jeśli masz sterownik na gwarancji, to raczej nie grzebaj w nim. W historii widać każda ingerencję a nawet podłączenie do sterownika. Stag udostępnia aplikacje android taką jakby komputer pokładowy, korzysta do tego z BT. Oraz osobna też do strojenia. Ale gada to tylko z qbox. Ze starszymi nie. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do starszych instalacji STAGa  jest apka niezależna zrobiona przez osobę prywatną. nazwa tej apki to Stag BT Remapper , ale jedna uwaga android 10 już nie pozwala uruchomić tej apki

Screenshot_20210727-111106_Stag BT Remapper.jpg

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

. Tylko jeśli masz sterownik na gwarancji, to raczej nie grzebaj w nim. W historii widać każda ingerencję a nawet podłączenie do sterownika. 

Ooo... I to by było na tyle :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...