Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

7 godzin temu, Vercy napisał:

Da się w SG wsadzić radio 2din z androidem?

Da się bez problemu, mam u siebie. I to co pisze @133699 da się skonfigurować przyciski na kierownicy. 

Tu jest filmik jak gość robi podmiankę

 

Link to comment
Share on other sites

Ktoś wie jakie temperatury przypisane są  do pierwszej i drugiej kreski. Przed naprawą  licznika wskazówka od temperatury po długiej jeździe  ledwo była  nad 1 kreską   a po naprawie wyrwanej diody po długiej  jeździe  zatrzymuje się  na drugiej kresce , czy tak jest prawidłowo?

Na obd temperatura silnika maksymalna była 87 C.

 

20210726_174357.jpg

Screenshot_20210726-174430.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie jest prawidłowo.

Ostatni raz tak wysoko widziałem wskazówkę temp. przy UPG. W moim XT-ku jest jest idealnie po środku.

A w wolnossaku nieco poniżej środka.

 

Link to comment
Share on other sites

Czyli wskazówka przy demontażu licznika przesunięta ? bo gdy była na tym poziomie to OBD pokazywało od 84 do 87 c.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Daniel Janus napisał:

Nie jest prawidłowo.

Ostatni raz tak wysoko widziałem wskazówkę temp. przy UPG. W moim XT-ku jest jest idealnie po środku.

A w wolnossaku nieco poniżej środka.

 

A mogę mieć prośbę o zrobienie zdjęcia rano w jakiej pozycji jest wskazówka bez zapłonu i po przekręceniu na zapłon

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, ipsx82 napisał:

A mogę mieć prośbę o zrobienie zdjęcia rano w jakiej pozycji jest wskazówka bez zapłonu i po przekręceniu na zapłon

XT jest 300km od domu. Wysyłam z wolnossaka.

Bez zapłonu.

IMG_20210726_215738.thumb.jpg.6bfafd240209486600b95e3b8786db7b.jpg
Z zapłonem.

IMG_20210726_215821.thumb.jpg.2936caf6548452c7cc3b8006e07f7e6e.jpg

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ipsx82 napisał:

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Strzelam że nie, sprawdź od jakiej temperatury zacznie działać.

 

Może być tak że poniżej poziomu wykrywania pokazuje zawsze zero, tak jest u mnie 

Link to comment
Share on other sites

Na zapłonie  pokazało mi taki poziom a odczyt temperatury płynu  chłodzącego  przez OBD wynosił  39 C.

 

20210726_225348.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, ipsx82 napisał:

Na zapłonie  pokazało mi taki poziom a odczyt temperatury płynu  chłodzącego  przez OBD wynosił  39 C.

 

20210726_225348.jpg

To masz przynajmniej jeden problem, czujnik źle czyta, o ile auto nie pracowali ostatnie kilka godzin, temperatura powinna być zbliżona do powietrza. 39 to stanowczo za wysoko.

Link to comment
Share on other sites

Od 18 stoi nieruszane ale koło 19 zewnętrzna była jeszcze na poziomie 25-26 C. teraz jest 19 C. na zewnątrz a po kilkunastu minutach zleciała wskazówka poniżej dolnaj kreski a odczyt płynu 36 C. A temp. wlotu powietrza pokazywało 33 C.

Edited by ipsx82
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, ipsx82 napisał:

Od 18 stoi nieruszane ale koło 19 zewnętrzna była jeszcze na poziomie 25-26 C. teraz jest 19 C. na zewnątrz a po kilkunastu minutach zleciała wskazówka poniżej dolnaj kreski a odczyt płynu 36 C. A temp. wlotu powietrza pokazywało 33 C.

Sprawdź rano i ile auto nie stoi na słońcu, może pod maską zrobiła się poduszka powietrzna i stąd ta temperatura

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś w centalce LPG zaznaczone aby odpalał jak ciepły na LPG. Tak z ciekawości czy to działa i jak działa. Efekt taki że silnik po paru godzinach stania na słońcu odpalał na LPG. Teraz też mimo że temperatura przełączania ustawiona na 30 stopni często zaraz po odpaleniu się przełącza. A nie musi stać specjalnie na słońcu. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, ewemarkam napisał:

Miałem kiedyś w centalce LPG zaznaczone aby odpalał jak ciepły na LPG. Tak z ciekawości czy to działa i jak działa. Efekt taki że silnik po paru godzinach stania na słońcu odpalał na LPG. Teraz też mimo że temperatura przełączania ustawiona na 30 stopni często zaraz po odpaleniu się przełącza. A nie musi stać specjalnie na słońcu. 

Sam sobie majstrujesz przy LPG? Jaki program? Jaki kabel? :)

Link to comment
Share on other sites

Stag'a mam, więc to chyba AC gas synchro, kabel zrobisz sobie na parę PLN i za ciut więcej kupisz. Dwoje znajomych ma odemnie interfejs na BT, też zrobiony za parę PLN.  Jeśli silnik nie skomplikowany to wystroisz znając podstawy. Przy trudniejszych to już trzeba doświadczenia. 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rano sprawdziłem położenie wskazówki bez zapłonu i na zapłonie temperatura zewnętrzna 19 stopni temperatura płynu 19 stopni. Bez zapłonu wskazówka prawie dotykała dolnej krawędzi C a na zapłonie nad literką C ale poniżej dolnej kreski. A według zdjęć @Daniel Janusnie powinna na zapłonie iść w górę. Po dojechaniu do pracy wskazówka poszybowała do tej 3 kreski ale jej nie przekroczyła a program OBD pokazał temperaturę płynu chłodzącego 88-90 stopni. Czyli skopane mam położenie wskazówki.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, ipsx82 napisał:

Sam już  nie wiem co jest grane. Oddałem  auto do elektronika na naprawę  licznika tydzień  temu. Do tej pory jak jezdzilem wskazówka  nigdy nie przekroczyła  połowy  skali , za zwyczaj  lewdo ponad kreskę  1/3 a dziś  po odebraniu auta momentalnie poszybowała  do skali 2/3  ale po sprawdzeniu w OBD temperatura silnika była  w przedziale 83 - 88 i byłem  święcie  przekonany że  elektronik naprawiając  licznik niechcacy przestawił  wskazówkę  do góry  ale teraz po sprawdzeniu wydaje się  że bez zapłonu  jest prawidłowo  ustawiona.

 

20210726_225430.jpg

Może jak robił licznik to ściągał wskazówkę, spróbuj tak: ściągnij szybkę z zegarów, ściągnij wskazówkę, zagrzej auto do tych 90⁰ monitorując przez obd a potem załóż delikatnie wskazówkę w połowie skali. Potem zobacz czy ci będzie się podnosić

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Stag'a mam, więc to chyba AC gas synchro, kabel zrobisz sobie na parę PLN i za ciut więcej kupisz. . 

Ciekawe czy na zenicie też działa? 

Link to comment
Share on other sites

Zapewne tak ale musisz zdobyć schemat od portu komunikacji sterownika by prawidłowo połączyć kabelki z modułem BT z tego co pamiętam to w Stagu się crosowało by komunikacja była dwustronna.

Link to comment
Share on other sites

Sam kabel do Zenita różni się od stag'a tylko rozkładem pinów we wtyczce, i kosztuje ok 40pln na znanym portalu. Więc znajac prędkości transmisji można zwykły BT HC-05 przeprogramować tak aby też działał z zenitem. Tylko jeśli masz sterownik na gwarancji, to raczej nie grzebaj w nim. W historii widać każda ingerencję a nawet podłączenie do sterownika. Stag udostępnia aplikacje android taką jakby komputer pokładowy, korzysta do tego z BT. Oraz osobna też do strojenia. Ale gada to tylko z qbox. Ze starszymi nie. 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Do starszych instalacji STAGa  jest apka niezależna zrobiona przez osobę prywatną. nazwa tej apki to Stag BT Remapper , ale jedna uwaga android 10 już nie pozwala uruchomić tej apki

Screenshot_20210727-111106_Stag BT Remapper.jpg

Edited by ipsx82
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

. Tylko jeśli masz sterownik na gwarancji, to raczej nie grzebaj w nim. W historii widać każda ingerencję a nawet podłączenie do sterownika. 

Ooo... I to by było na tyle :wacko:

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, .Misza. napisał:

A z drugiej strony jak jest ogarnięty gazownik, to po co pchać łapy do sterownika? ;)

true-true.jpg.9f9bd3e412d9cb653a0a475b6f40ca1b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...