Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

8 godzin temu, LosioDriver napisał:

Lewa patrząc od kierowcy, prawa stojąc przed autem.
Widziałem ogłoszenie z Forkiem na części, gdzie była prawa na sprzedaż, ale nie wiem czy ona jest samopoziomująca. No i dalej 2 klosze wychodzą taniej, i będą oba nowe.

Słyszałem opinię od doświadczonego mechanika Subaru że nasze klosze warto ratować, tudzież brać OEM bo zamienniki to kicha.

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem opinię od doświadczonego mechanika Subaru że nasze klosze warto ratować, tudzież brać OEM bo zamienniki to kicha.
Zamienniki to stosunkowo nowość. Mam pęknięty więc nie do ratowania...
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

opcja odkleić ten pomarańczowy odblask z wersji US?

Pewnie może i się da to zrobić, tylko z jakim efektem, a druga sprawa i tak będzie widać że to US bo w miejscu tego odblasku klosz jest trochę wypukły i jest obramowanie tego odblasku w kloszu.

Miałem kiedyś pisać do majfrendów czy by nie zrobili też kloszy do przedlifta.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, yaroz napisał:

 

Miałem kiedyś pisać do majfrendów czy by nie zrobili też kloszy do przedlifta.

Napisz :thumbup: ciekawe co odpowiedzą i czy w ogóle:)

Link to comment
Share on other sites

Perypetii z Forkiem ciąg dalszy. Nie trzyma mi teraz ręczny, w sensie dźwignia się nie blokuje w pozycji podniesionej. Czego się spodziewać? Coś się urwało?

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, ewemarkam napisał:

Perypetii z Forkiem ciąg dalszy. Nie trzyma mi teraz ręczny, w sensie dźwignia się nie blokuje w pozycji podniesionej. Czego się spodziewać? Coś się urwało?

Trochę tak jak by te ząbki przestały istnieć :huh:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Trochę tak jak by te ząbki przestały istnieć :huh:

Albo ten jeden ząbek zatrzaskujący się zaciął. Można dalej wróżyć, ale prawdę powie zdjęcie plastików tunelu i mieszka :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Niektóre drobne usterki mnie już dobijają. Uporam się z jedną, pojawia się kolejna.....

Auto ma swoje lata... Co zrobisz:(

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem sprzęgło w Forku.
Założyłem cały dedykowany zestaw LUK'a.
Sprzęgło chodzi dobrze, wszystko zostało złożone bez większych problemów.
Biegi wchodzą gładko, jest cisza nic nie hałasuje. Olej w skrzyni na max.

Jest jeden problem i to duży, skrzynia bardzo się grzeje.
Po przejechaniu 40 km spokojnie bez obciążeń skrzynia jest tak gorąca że nie można jej dotknąć.
Co mogło pójść nie tak ??

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem sprzęgło w Forku.
Założyłem cały dedykowany zestaw LUK'a.
Sprzęgło chodzi dobrze, wszystko zostało złożone bez większych problemów.
Biegi wchodzą gładko, jest cisza nic nie hałasuje. Olej w skrzyni na max.

Jest jeden problem i to duży, skrzynia bardzo się grzeje.
Po przejechaniu 40 km spokojnie bez obciążeń skrzynia jest tak gorąca że nie można jej dotknąć.
Co mogło pójść nie tak ??
S-turbo miał chyba skrzynie Ręczną z chłodnica.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Max 84 napisał:

Zmieniłem sprzęgło w Forku.
Założyłem cały dedykowany zestaw LUK'a.
Sprzęgło chodzi dobrze, wszystko zostało złożone bez większych problemów.
Biegi wchodzą gładko, jest cisza nic nie hałasuje. Olej w skrzyni na max.

Jest jeden problem i to duży, skrzynia bardzo się grzeje.
Po przejechaniu 40 km spokojnie bez obciążeń skrzynia jest tak gorąca że nie można jej dotknąć.
Co mogło pójść nie tak ??

Jakieś łożysko niedomaga i grzeje skrzynię. To się stało po wymianie sprzęgła? Jak tak to za mocno skręciłeś słoneczka na półosiach ustalające napięcie wstępne łożysk przedniego dyfra i pewnie dlatego się grzeje. 

Edited by skwaro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jakieś łożysko niedomaga i grzeje skrzynię. To się stało po wymianie sprzęgła? Jak tak to za mocno skręciłeś słoneczka na półosiach ustalające napięcie wstępne łożysk przedniego dyfra i pewnie dlatego się grzeje. 
Może być.
Jak złapałem jedna półośkę to aby spasować druga to musiałem pokręcić wałkiem w skrzyni
Teraz najlepiej co zrobić @skwaro ?
Rozpiąć półośki.
Złożyć z kołami w powietrzu ?


Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Max 84 napisał:

Może być.
Jak złapałem jedna półośkę to aby spasować druga to musiałem pokręcić wałkiem w skrzyni emoji17.png
Teraz najlepiej co zrobić @skwaro ?
Rozpiąć półośki.
Złożyć z kołami w powietrzu ?

 

Zajrzeć do manuala serwisowego, tam jest instrukcja jak poprawnie ustawić napięcie wstępne łożysk. Ale jak tak jeździłeś to mogą być już załatwione. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie po 17tys.na komplecie z LUKa łapa sprzęgła podziękowała i auto wracało do domu na lawecie. :(

Link to comment
Share on other sites

A ja ponad 10 lat jeżdżę forczysławami i nie mogę narzekać. Może kwestia tego że nie dłubię sam tylko daję do ludzi którzy na tym zjedli zęby.

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, rutra80 napisał:

A ja ponad 10 lat jeżdżę forczysławami i nie mogę narzekać. Może kwestia tego że nie dłubię sam tylko daję do ludzi którzy na tym zjedli zęby.

Można samemu, czemu nie:) tylko trzeba brać siły na zamiary :) Poza tym zawsze można się czegoś nauczyć nowego. Jakbym miał garaż, kanał, podnośnik i czas (o drugim aucie nie wspomnę:upside-down-face_1f643-small:) to sam bym spróbował wyjmować silnik. Zajęło by to 2 dni, ale bym wyciągnął :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję porady co mam nacisnąć, za co pociągnąć aby wypiąć kostkę przy tylnych drzwiach (Forester sg)? 1275037435_IMG_20210725_0902102982.thumb.jpg.caae386a427612906b719a72c2edc0c2.jpg554177958_IMG_20210725_0902135222.thumb.jpg.ac59bd48420abf0d9a76fc9355dc08ba.jpg ten brązowy plastik nie daje się wyciągnąć. Jedynie udało mi się prawie wyciągnąć ten czarny element z kolektorami ale zrezygnowałem bo nie chciałem żeby przypadkiem wypadły kable. 

Link to comment
Share on other sites

@mattipk sytuacja podobna jak z przyciskiem cruise. Tego czarnego "kolektora" nie ruszaj.

Próbowałeś płaskim dość od tej strony? 

1275037435_IMG_20210725_0902102982.thumb.jpg.caae386a427612906b719a72c2edc0c2_edit_661438780961045.thumb.jpg.632762125e5539c6ddfaee6a4003039e.jpg

 

To w drzwiach taka kostka jest? :blink: od czego to? 

Edited by Kiwi 4ester
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, mattipk napisał:

Potrzebuję porady co mam nacisnąć, za co pociągnąć aby wypiąć kostkę przy tylnych drzwiach (Forester sg)? 1275037435_IMG_20210725_0902102982.thumb.jpg.caae386a427612906b719a72c2edc0c2.jpg554177958_IMG_20210725_0902135222.thumb.jpg.ac59bd48420abf0d9a76fc9355dc08ba.jpg ten brązowy plastik nie daje się wyciągnąć. Jedynie udało mi się prawie wyciągnąć ten czarny element z kolektorami ale zrezygnowałem bo nie chciałem żeby przypadkiem wypadły kable. 

Celuj płaskim śrubokrętem w ten cyngiel pomiędzy dwoma brązowymi częściami

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

To w drzwiach taka kostka jest? :blink: od czego to? 

To od sterowania szyby. 

 

5 minut temu, yaroz napisał:

Celuj płaskim śrubokrętem w ten cyngiel pomiędzy dwoma brązowymi częściami

Tak robię ale wyciąga się tylko trochę i wraca do pozycji wyjściowej jak odpuszczam. Możliwe że jest tak mocno spasowane? 

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście ;) znajomy miał takie "zwykłe". Z tego co pamiętam to udało mu się nawet skonfigurować przyciski na kierownicy do tego. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...