Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

Szybkie pytanie o rozrzad. Blacha nad kolem wału występowała tylko w manualu? Automat jej nie ma, mam rację?


W moim pierwszym silniku EJ20 w Forku rocznik 2002 nie było blachy.
W drugim silniku który kupiłem EJ20 z Forka 2001 blacha była.

Edit : Oba auta miały manualna skrzynie.
Podejrzewam że powinna być, choć w automacie jest mniejsze prawdopodobieństwo przeskoczenia paska rozrządu.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Blacha nad kolem wału występowała tylko w manualu?

Fabrycznie tak, choć z początków produkcji EJ nie stosowano jej. Powinna być w manualach bo jak sam się przekonałem można sobie zrobić bez niej kuku i to na zgaszonym silniku ;) Automatem tak się nie da, więc pewnie dlatego blaszki nie miały.

Edited by mirasek
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dostarczyłem Forysia do chiptuningowej firmy na stałe wykasowanie błędu od pompy wtórnego powietrza i zapytał się mnie czy na stałe usunąć by nie wyskakiwały błędy katalizatora bo to będzie jedna robota i 5 min więcej pracy jego a cena ta sama za wykasowanie słynnego P0410.

Czy warto pozwolić na usunięcie błędu katalizatora przy przebiegu 209k ? 

I po co to się robi ? bo nigdy tego nie robiłem jeszcze w żadnym aucie.

Link to comment
Share on other sites

Jaki jest orientacyjny koszt samego sprawdzenia czy zawory nadają się do regulacji (SG XT 2003r.)? Tak mniej więcej oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, ipsx82 napisał:

Dostarczyłem Forysia do chiptuningowej firmy na stałe wykasowanie błędu od pompy wtórnego powietrza i zapytał się mnie czy na stałe usunąć by nie wyskakiwały błędy katalizatora bo to będzie jedna robota i 5 min więcej pracy jego a cena ta sama za wykasowanie słynnego P0410.

Czy warto pozwolić na usunięcie błędu katalizatora przy przebiegu 209k ? 

I po co to się robi ? bo nigdy tego nie robiłem jeszcze w żadnym aucie.

Prawdopodobnie chodzi o wyprogramowanie drugiej sondy to większość tak robi, szczególnie na przelocie i custom'owej mapie.

Mam full decat i obydwie sondy, druga jest odsunięta na tulejce i nigdy nie miałem z tego tytułu checka.

Link to comment
Share on other sites

Co warto zostawić z kolektora? Mam kolektor zdemontowany z takiego silnika jak mój. Ten zaworek od podciśnienia? I regulator ciśnienia paliwa? Wtryski? Reszta śmietnik?d8e2953429fde3b5688a92e1cf675179.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak masz gdzie trzymać to zostaw, tak jak@Pan Dziedzic prawi.
Wiesz jak to jest, tyle czasu leżało to się nie przyda ...
Ja grzebiąc w H6 ułamałem krućiec od wężyka w podciśnieniu pod kolektorem.
Nawet nie zauważyłem, dopiero po robocie wyszło.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, ipsx82 napisał:

Dostarczyłem Forysia do chiptuningowej firmy na stałe wykasowanie błędu od pompy wtórnego powietrza i zapytał się mnie czy na stałe usunąć by nie wyskakiwały błędy katalizatora bo to będzie jedna robota i 5 min więcej pracy jego a cena ta sama za wykasowanie słynnego P0410.

Czy warto pozwolić na usunięcie błędu katalizatora przy przebiegu 209k ? 

I po co to się robi ? bo nigdy tego nie robiłem jeszcze w żadnym aucie.

Ile $$$ za wykasowanie pompy powietrza ?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, ipsx82 napisał:

Z naprawą  licznika oraz wykasowaniem kata 500-600 pln

Jak pytałem w pewnym serwisie w tamtym roku to 1800zl, ale w cenie było też fizyczne usunięcie niepotrzebnych rzeczy pod maską. 

Link to comment
Share on other sites

U tego co jestem kolejki tygodniowe na termin i kasuje programowo bez wyciągania sterownika kompa bo w turbo tak sie da. Ponoć inne firmy za kasowanie pompy samej biorą od 700 do 1000 pln nawet w turbo. Gdyby nie naprawa licznika to kasowanie by było za około 350 pln

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, LosioDriver napisał:

Pęknięcie na lampie przedłużyło mi się o kolejne 1.5cm.

Na fejsowej graciarni ktoś sprzedaje forka na części, polifta.

Ma prawą lampę, która u Ciebie jest uszkodzona?

Edited by koziolek
Link to comment
Share on other sites

Na fejsowej graciarni ktoś sprzedaje forka na części, polifta.
Ma prawą lampę, która u Ciebie jest uszkodzona?
Lewa patrząc od kierowcy, prawa stojąc przed autem.
Widziałem ogłoszenie z Forkiem na części, gdzie była prawa na sprzedaż, ale nie wiem czy ona jest samopoziomująca. No i dalej 2 klosze wychodzą taniej, i będą oba nowe.
Link to comment
Share on other sites

Tak przy okazji to ktoś się orientuje dlaczego do forka sg przedliftowego nigdzie nie można dostać osobno kloszy lamp samych, albo przynajmniej jakieś zamienniki np. DEPO. na alledrogo są tylko jakieś amerykańskie wersje, a to zawsze przy wypadku/stłuczki ktoś się może przyczepić. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, matmat napisał:

Tak przy okazji to ktoś się orientuje dlaczego do forka sg przedliftowego nigdzie nie można dostać osobno kloszy lamp samych, albo przynajmniej jakieś zamienniki np. DEPO. na alledrogo są tylko jakieś amerykańskie wersje, a to zawsze przy wypadku/stłuczki ktoś się może przyczepić. 

W ASO jak zamawiałem dwa to około 700 zł. Plus jeśli sam nie ogarniesz to doliczyć koszt przeklejenia kloszy. W sumie to oryginały to jest jednak w tym wypadku jakość materiału. Czemu nie ma zamienników na EU? Obstawiam niszowość marki :) zastanawiam się tylko czy byłaby opcja odkleić ten pomarańczowy odblask z wersji US? Same klosze (poza odbłyśnikiem pomarańczowym) są identyczne. Rocznicę zaczynają się przy odbłyśniku i mechanizmie poziomowania świateł. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, matmat napisał:

Tak przy okazji to ktoś się orientuje dlaczego do forka sg przedliftowego nigdzie nie można dostać osobno kloszy lamp samych, albo przynajmniej jakieś zamienniki np. DEPO. na alledrogo są tylko jakieś amerykańskie wersje, a to zawsze przy wypadku/stłuczki ktoś się może przyczepić. 

Jak najbardziej można kupić nowe klosze

Z pewnością w ASO możesz zamówić

Mi wyszły niedawno nieco ponad 700 zł za oba

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...