Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

W takim razie musiało być na żyletki :)

Pomyśl, skoro seryjna felga z STI ma 7,5J ET53 i się mieści bez problemu to 8J ET40 wchodzi z dużym zapasem ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pomyśl, skoro seryjna felga z STI ma 7,5J ET53 i się mieści bez problemu to 8J ET40 wchodzi z dużym zapasem  
To w takim razie 7J ET 48 15" też by weszła? Przecież tam palca między oponę a amortyzator na fabrycznej stalówce nie wsadzę.
No chyba że różnica tkwi w tym że mam bębny, a nie tarcze.
Bo mogłem takie felgi mieć zamiast solniczek a nie wziąłem.
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

To w takim razie 7J ET 48 15" też by weszła? Przecież tam palca między oponę a amortyzator na fabrycznej stalówce nie wsadzę.
No chyba że różnica tkwi w tym że mam bębny, a nie tarcze.

A masz lift i śruby do regulacji pochylenia koła z tyłu założone?

Link to comment
Share on other sites

Teraz, ewemarkam napisał:
1 minutę temu, Oktan napisał:
A masz lift i śruby do regulacji pochylenia koła z tyłu założone?

Tylko Ironman wsadzony, nic oprócz tego.

to musi wejść 7JET48

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No przecież im mniejsze ET tym bardziej wypycha felgę. Musi pasować.

w GC mam 7j et35 i jest elegancko. W foresterze jest więcej miejsca w nadkolach. 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy dam rade zmierzyć. Ale opona 205/70R15 na feldze stalowej 15" ET48 szeroka na 6 cali, nie wcisnę palca między amortyzator a opone, a nie mam jakiś znów klupoków zamiast palcy u ręki. A do felgi jest może 10-15mm luzu. 

Link to comment
Share on other sites

Jestem zainteresowany zakupem nowego Forka co prawda mam jeszcze około 2 lata czasu na podjęcie decyzji, ale póki czas chce zebrać jak najwięcej informacji o jego użytkowaniu, mam pewne obawy i nie dotyczą one często poruszanych osiągów.. bo z osiągami to jest tak, aktualnie jeżdżę Kia Sportage 2.0Pb z 2008 r. I jeżeli aktualny Forester ma osiągi nie gorsze od tego samochodu to jak dla mnie wystarczająco ;). Rozchodzi mi się głównie o ceny przeglądów, podstawowych części względem podobnych aut jak i awaryjność wynikającą z tego cholernego "E" dodatku. Gdzieś czytałem na forum że komuś nowe auto nie chciało zapalić, nie pamiętam czy chodziło o kilkudniowy postój.. w każdym razie czy ktoś z posiadaczy aktualnego modelu miał podobne problemy, jak zachowuje się auto gdy postoi np. 5 dni na mrozie? czy wysokie jest ryzyko wynikające że ta elektryfikacja podniesie znacząco ceny serwisu jak i awaryjność Forestera? oraz czy faktycznie trzeba na części czekać miesiącami?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, 133699 napisał:

w GC mam 7j et35 i jest elegancko

nie jest, a na pewno nie w serii i  tyłu trze o rant błotnika , a z przodu na dobiciu trze o nadkole plastikowe, a przy skręcie rwie błotnik, ale może masz nadkola zagiete z tyłu albo kąty zrobione ostre to być może wówczas nic nie trze, w każdym razie wiele felg wchodzi zależnie od ustawień geometrii :)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, respect napisał:

Pamiętajcie,że  oprócz et i szerokości felgi jeszcze zmiana szerokości  opony  dochodzi, bo różne opony naciągają na różne felgi.

o tego nie dodałem, racja.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Oktan napisał:

nie jest, a na pewno nie w serii i  tyłu trze o rant błotnika , a z przodu na dobiciu trze o nadkole plastikowe, a przy skręcie rwie błotnik, ale może masz nadkola zagiete z tyłu albo kąty zrobione ostre to być może wówczas nic nie trze, w każdym razie wiele felg wchodzi zależnie od ustawień geometrii :)

 

Przyjedź, zobaczysz że nie. Nie jeżdżę tym po terenie żeby dobijać do końca zawieszenie. 

Przy nadkolach nic nie dotykałem bo mi się nie chciało, mają normalne ranty. Przody również pozostały seryjne, z przodu jest Eibach -30 dodatkowo. 

Z przodu wymagany negatyw min. 1 stopień inaczej wystaje poza obrys, u mnie wyszło 1.17. Z tylu mam jakoś 2.5 stopnia negatywu. 

Wszystko zależy od opony. Zimówke 205/45 ze wzmacnianą ścianką katowałem na Kielcach cały dzień i nic nie tarło. Z kolei Extreme 205/45 z tylu tarł o prawe nadkole. Tarł.. bo już się dotarł :P 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, 133699 napisał:

 

Przyjedź, zobaczysz że nie. Nie jeżdżę tym po terenie żeby dobijać do końca zawieszenie. 

Przy nadkolach nic nie dotykałem bo mi się nie chciało, mają normalne ranty. Przody również pozostały seryjne, z przodu jest Eibach -30 dodatkowo. 

Z przodu wymagany negatyw min. 1 stopień inaczej wystaje poza obrys, u mnie wyszło 1.17. Z tylu mam jakoś 2.5 stopnia negatywu. 

Wszystko zależy od opony. Zimówke 205/45 ze wzmacnianą ścianką katowałem na Kielcach cały dzień i nic nie tarło. Z kolei Extreme 205/45 z tylu tarł o prawe nadkole. Tarł.. bo już się dotarł :P 

Nie będę z Tobą na ten temat dyskutował, za dużo zjeździłem różnych specyfikacji w GC8 w różnych warunkach i na różnych zawiasach i swoje :)

Link to comment
Share on other sites

Ja również z Tobą dyskutować nie będę bo widzę wiesz więcej na temat mojego auta niż ja sam :) 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Oktan , po pomiarach przyznaje Ci rację. Ale u mnie opona i tak jest blisko amortyzatora. Felga do czoła opony ma jakieś 15mm. Aczkolwiek na szerszej feldze będzie inaczej ułożona.13e492e04cbca738174fdebc9f634e58.jpga22c271b7aa1178df8fa99693f0c858e.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To ja się dołączę z felgami (Forek III bez suszarki). Czy jest jakaś tańsza alternatywa dla OZ Rally Racing? Chodzi mi o przyzwoitą felgę, która będzie trochę bardziej offroadowa. Coś w stylu:

- Black Rhino Boxer

- OZ Rally Racing

Znalazłem coś takiego: https://www.relationsracewheels.com/collections/all/5-100?sort_by=title-ascending

Ale nie wiem czy to w Polsce dostępne i czy to dobre? :)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JKmotors napisał:

To ja się dołączę z felgami (Forek III bez suszarki). Czy jest jakaś tańsza alternatywa dla OZ Rally Racing? Chodzi mi o przyzwoitą felgę, która będzie trochę bardziej offroadowa. Coś w stylu:

- Black Rhino Boxer

- OZ Rally Racing

Znalazłem coś takiego: https://www.relationsracewheels.com/collections/all/5-100?sort_by=title-ascending

Ale nie wiem czy to w Polsce dostępne i czy to dobre? :)

Fajnie wygląda np. Speedline Corse albo Sparco Terra :)

 

20210305_185710.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

@Oktan , po pomiarach przyznaje Ci rację. Ale u mnie opona i tak jest blisko amortyzatora. Felga do czoła opony ma jakieś 15mm. Aczkolwiek na szerszej feldze będzie inaczej ułożona.13e492e04cbca738174fdebc9f634e58.jpga22c271b7aa1178df8fa99693f0c858e.jpg

seryjnie jest prawie tak blisko i to normalne ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Oktan napisał:

seryjnie jest prawie tak blisko i to normalne ;) 

Ostatnio właśnie tak się zastanawiałem po jakiego wuja FHI zaprojektowało to tak na styk (w sensie opona od amortyzatora) :coffee:

Link to comment
Share on other sites

W teorii nie, w praktyce się da... Ale trochę druciarstwo.

Edited by st981777
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...