Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

42 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Stoję w korku, auto trzyma między 1,5-2tys obrotów. Coś podregulować? 

Szukaj nieszczelności, albo krokowy do czyszczenia.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

44 minuty temu, koziolek napisał:

Szukaj nieszczelności, albo krokowy do czyszczenia.

Obstawiam bardziej nieszczelność w tym wypadku.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Ok, rozejrzę się. Druga sprawa.

Hill Holder zrobił mi psikusa i mi się zawiesił. Na szybko doczytałem, że kopnięcie w pedał hamulca pomoże i tak też faktycznie się stało. Chcąc jednak uniknąć w przyszłości takiego zonka to trzeba tam tą linkę jakoś poluzować/naciągnąć? Może ze sprężynką jest coś nie halo :blink:

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Jacek Chodup napisał:

Czy jest możliwość blokowania centralnego dyferencjału w forku ze skrzynia 5 biegowa manualna z reduktorem? 

Nie

Link to post
Share on other sites

Jak przód ma przyczepność a tył nie to przyblokowanie tyłu pomoże nawet bez blokowania środka. SG mają wiskozę w centralnym dyfrze plus niektóre w tylnym.

Link to post
Share on other sites

Siemanderko.
Poszukuję sprawdzonej firmy która obije mi moją tarczę sprzęgła w kevlarze. Oczywiście "wysyłkowo".
Dzięki

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jacek Chodup napisał:

Czyli montowanie blokady na tył typu torsen nie ma sensu?

Nie wiem czy to w ogóle dałoby się tak :blink:

Link to post
Share on other sites

Siemanderko.
Poszukuję sprawdzonej firmy która obije mi moją tarczę sprzęgła w kevlarze. Oczywiście "wysyłkowo".
Dzięki

https://m.facebook.com/witizenpl/

Ja obijałem u Nich tarcze 4 albo 5 lat temu. Co prawda nie kevlarem choć zaproponowali.
Nic się nie dzieje, a auto nie ma lekko.
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Jacek Chodup napisał:

Czyli montowanie blokady na tył typu torsen nie ma sensu?

Blokadę można różnie rozumieć - myślisz chyba zamontować szperę. Torsen ma sens , ale jak Kivi pisał w forku ciężko bo nie ma chyba torsena ,który pasowałby do tego dyfra i do półosi. Torsen był stosowany w imprezach (nie jestem pewien,czy w tylnym dyfrze).Możesz dać szperę -dokładnie wisko- z forka turbo. Trzeba uważać na przełożenie dyfra (musi byś takie jak przełożenie skrzyni .

Link to post
Share on other sites

Cześć,

Czy ktoś wie czy da radę zdjąć i wymienić  tuleję nr. 271144 bez ściągania całego wahacza? Forester SG przedni wahacz. 

wahacz.JPG

Link to post
Share on other sites
Cześć,
Czy ktoś wie czy da radę zdjąć i wymienić  tuleję nr. 271144 bez ściągania całego wahacza? Forester SG przedni wahacz. 
wahacz.JPG.a69e8fb1b2087aaa0ac33c20954838e4.JPG
Tak zrobisz to bez problemów. Tylko Koło do góry. 10 minut roboty.
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Mam pytanie czy po przebiegu 74 tys we w Foresterze SJ 2013 xt ma prawo słychać łożyska w kołach ? Raczej z tyłu , od jakiegoś czasu coś zaczyna szumieć .

I jak najlepiej sprawdzić czy to na pewno Łożyska ? 

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Mateusz91 napisał:

Mam pytanie czy po przebiegu 74 tys we w Foresterze SJ 2013 xt ma prawo słychać łożyska w kołach ? Raczej z tyłu , od jakiegoś czasu coś zaczyna szumieć .

I jak najlepiej sprawdzić czy to na pewno Łożyska ? 

Tak, u mnie np w xv po 100tys oba lozyska wymienione

Link to post
Share on other sites

No padają łożyska i najczęściej po zimie. Kręcąc kołem na podnośniku można wyczuć "mrowienie" 

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, respect napisał:

Blokadę można różnie rozumieć - myślisz chyba zamontować szperę. Torsen ma sens , ale jak Kivi pisał w forku ciężko bo nie ma chyba torsena ,który pasowałby do tego dyfra i do półosi. Torsen był stosowany w imprezach (nie jestem pewien,czy w tylnym dyfrze).Możesz dać szperę -dokładnie wisko- z forka turbo. Trzeba uważać na przełożenie dyfra (musi byś takie jak przełożenie skrzyni .

Chodziło mi o blokadę taka jak np. Torq locker lub ruskie odpowiedniki. 

Link to post
Share on other sites

Czy odelżone koło zamachowe, ale tylko toczeniem (bez żadnego wiercenia) trzeba wyważać ??

 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, klev napisał:

Czy odelżone koło zamachowe, ale tylko toczeniem (bez żadnego wiercenia) trzeba wyważać ??

 

Tak, koniecznie. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, klev napisał:

@skwaro a czy odelżeniu 25% masy jest konieczny remap ?

Nie

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie - w takim razie --> kierunek Radzikowski :)

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.03.2021 o 10:59, ewemarkam napisał:
W dniu 30.03.2021 o 09:32, matmat napisał:
Cześć,
Czy ktoś wie czy da radę zdjąć i wymienić  tuleję nr. 271144 bez ściągania całego wahacza? Forester SG przedni wahacz. 
wahacz.JPG.a69e8fb1b2087aaa0ac33c20954838e4.JPG

Tak zrobisz to bez problemów. Tylko Koło do góry. 10 minut roboty.

@ewemarkam Wczołgałem się wczoraj pod auto i sprawdziłem pole bitwy, którą planuje na sobotę :) I zastanawiam się jak zsunąć to z wahacza, bo jest tam taka tulejka (x), która łączy tą płozę metalową z karoserią i po odkręceniu śruby 1 ta tulejka uniemożliwi zsunięcie całego elementu z wahacza. Plus jest tam tak ścianka, która wydaje mi się, że będzie blokować zsunięcie całego elementu. Czy muszę rozpinać drugą tuleję i stabilizator, żeby obrócić cały wahacz do wewnątrz auta lekko? Chciałbym się dobrze przygotować do tej operacji merytorycznie bo chcę to wymienić w sobotę, i nie zostać z rozgrzebanym autem i bez geometrii na cały tydzień :D

 

WYMIANA SILENBLOCK.JPG

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, matmat napisał:

@ewemarkam Wczołgałem się wczoraj pod auto i sprawdziłem pole bitwy, którą planuje na sobotę :) I zastanawiam się jak zsunąć to z wahacza, bo jest tam taka tulejka (x), która łączy tą płozę metalową z karoserią i po odkręceniu śruby 1 ta tulejka uniemożliwi zsunięcie całego elementu z wahacza. Plus jest tam tak ścianka, która wydaje mi się, że będzie blokować zsunięcie całego elementu. Czy muszę rozpinać drugą tuleję i stabilizator, żeby obrócić cały wahacz do wewnątrz auta lekko? Chciałbym się dobrze przygotować do tej operacji merytorycznie bo chcę to wymienić w sobotę, i nie zostać z rozgrzebanym autem i bez geometrii na cały tydzień :D

 

WYMIANA SILENBLOCK.JPG

W SF się da bez zdejmowania wahacza, w SG musisz cofnąć wahacz bo tuleja nie zejdzie przez ramę pomocniczą. Rozpinasz łącznik stabilizatora i wykręcasz drugą śrubę tulei wahacza. Sworznia nie musisz ruszać, ale dla wygody ja jeszcze rozkrecam śruby amortyzatora bo to chwila roboty, a dostęp łatwiejszy bo amortyzator nie pręży. Tylko oznacz sobie górną śrubę regulacyjną i złóż w takim samym położeniu bo Ci się rozjedzie kąt pochylenia koła.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...