Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

Pewnie płyn w takim razie zamarzł, o ile nie rozsadziło pompek itp. to po rozmrożeniu powinno wszystko działać. W zasadzie jakbyś miał gdzie postawić na noc do ogrzewanego garażu to by wszystko pewnie wróciło do normy.

Link to comment
Share on other sites

Szybkie pytanie - Oznaczenie turbin..... TD04L 13g, 16g itp - to G to jest ilość tłoczonego powietrza ? (w gramach?) Czym większe G tym większe ciśnienie turbina uzyskuje?

Czy standardowe TD04L ma 13g? Bo spotkałem opis "hybryda TD04L 16g"... Czyli na te same obroty itp ale turbina tłoczy więcej powietrza ?

Czy dobrze rozumuję ?

@skwaro Ty zawsze mi tak logicznie na chłopski rozum potrafisz wyjaśnić ;)

 

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, klev napisał:

Szybkie pytanie - Oznaczenie turbin..... TD04L 13g, 16g itp - to G to jest ilość tłoczonego powietrza ? (w gramach?) Czym większe G tym większe ciśnienie turbina uzyskuje?

Czy standardowe TD04L ma 13g? Bo spotkałem opis "hybryda TD04L 16g"... Czyli na te same obroty itp ale turbina tłoczy więcej powietrza ?

Czy dobrze rozumuję ?

@skwaro Ty zawsze mi tak logicznie na chłopski rozum potrafisz wyjaśnić ;)

 

To oznaczenie wirnika kompresora w turbinach Mitsubishi. Liczba oznacza jego wielkość w serii, im większa tym większy wirnik, litera to generacja wirnika, b jest najstarsza, t zdaje się najnowsza.


Czyli Hybryda TD04L 16g oznacza turbo zrobione na bazie TD04L (seryjna ma wirnik 13g) z wirnikiem kompresora zmienionym na 16g.

Edited by skwaro
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, skwaro napisał:

To oznaczenie wirnika kompresora w turbinach Mitsubishi. Liczba oznacza jego wielkość w serii, im większa tym większy wirnik, litera to generacja wirnika, b jest najstarsza, t zdaje się najnowsza.


Czyli Hybryda TD04L 16g oznacza turbo zrobione na bazie TD04L (seryjna ma wirnik 13g) z wirnikiem kompresora zmienionym na 16g.

Czyli w miarę dobrze kombinowałem :) poza tym że G nie znaczy gramy :)
A taka hybryda na 16g będzie wstawała tak samo czy to już lag rośnie ?

Dzięki skwaro

 

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, klev napisał:

A taka hybryda na 16g będzie wstawała tak samo czy to już lag rośnie ?

Ciutkę później 'wstanie', pewnie z 200 obrotów, ale za to będzie pompowała dużo dłużej pewnie o 2 tyś obrotów:evil2:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, koziolek napisał:

Ciutkę później 'wstanie', pewnie z 200 obrotów, ale za to będzie pompowała dużo dłużej pewnie o 2 tyś obrotów:evil2:

Trochę z tymi 2 tyś obrotów popłynąłeś :) U mnie seryjne turbo kręci się do efektywnie do 6800 obrotów (maksymalną moc mam przy 6 tyś obrotów), myślę, że hybryda może do 7000/7200 obrotów. To bardziej uzależnione jest od innego osprzętu. Niemniej hybryda będzie dawała większą moc w tych wysokich partiach obrotów i będzie mocniejsza. Piotrek z Poznania uzyskuje na seryjnej TD04L wartości ok 260/270KM a na hybrydzie około 280/290KM w silniku oczywiście 2.0T. Nie znam jednak wartości doładowania i obrotów przy tych wartościach. Hybryda będzie wolnie troszkę wstawała. Górę będzie miała mocniejszą. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Herostrates napisał:

Trochę z tymi 2 tyś obrotów popłynąłeś :)

Trochę tak, ale te 1000-1200 obrotów wyżej będzie moc maksymalna.

Seria td04 w zasadzie kończy się w okolicach 5500-6000 tyś obrotów, a hybryda będzie te kilka koni więcej dokładała powyżej tych 6000 tyś obrotów.

W sumie potwierdzam to co napisałeś;)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

reasumując do do mojego Forka który ma odcinkę 6,5k (mniej więcej, nie pamiętam dokładnie, rzadko odcinam) i 250KM instalacja hybrydy nie ma sensu - zostaje przy TD04L 13g ;)
Wykres doładowania na 4 biegu (jak zawsze nie do odcinki hehehe) Zobaczcie jak pięknie wstaje na 2,5k :)

 

 

82408704_581750792618707_3016728927847579648_n.jpg

Edited by klev
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, klev napisał:

instalacja hybrydy nie ma sensu

Oczywiście, że ma sens:evil2: Mocy nigdy za wiele, ale będzie konieczny remap więc dodatkowy koszt.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, koziolek napisał:

Oczywiście, że ma sens:evil2: Mocy nigdy za wiele, ale będzie konieczny remap więc dodatkowy koszt.

Mój silnik ma 240k przebiegu i jeszcze nie był "otwierany", więc wole nie przeginać z wyciskaniem tej mocy na maxa... mimo że potencjał jest na więcej :evil2: Po remoncie (mam nadzieje ze za jakieś 3 lata) pomyślę nad hybrydą i większym wyciskaniem.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, gdzie w znajdę w moim forku przekaźnik od ogrzewania przedniej szyby. Słysze że coś klika za schowkiem. Przeglądając schematy, nie ma informacji tam o czymś takim jak "wiper deicer system". W schemacie z polifta znalazłem, ale strona jest pusta. Natomiast w schemacie od SG jest, przekaźnik czasowy chyba w przycisku, oraz główny przekaźnik. W SF domyślam się że jest czasówka właśnie za schowkiem, ale jest też ona głównym przekaźnikiem?

Generalnie problem to kiepskie ogrzewanie przedniej szyby, grzałka sprawna, pobiera prąd ok 1.5A, tym samym napięcie jest. Powinna chyba większy prąd pobierać, jednej rzeczy nie sprawdziłem to napięcie które się odkłada na grzałce podczas jej działania, ale styki już czyściłem. 

Podsumowując, najbardziej będzie pomocny sam schemat :)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Mam pytanie, gdzie w znajdę w moim forku przekaźnik od ogrzewania przedniej szyby. Słysze że coś klika za schowkiem. Przeglądając schematy, nie ma informacji tam o czymś takim jak "wiper deicer system". W schemacie z polifta znalazłem, ale strona jest pusta. Natomiast w schemacie od SG jest, przekaźnik czasowy chyba w przycisku, oraz główny przekaźnik. W SF domyślam się że jest czasówka właśnie za schowkiem, ale jest też ona głównym przekaźnikiem?

Generalnie problem to kiepskie ogrzewanie przedniej szyby, grzałka sprawna, pobiera prąd ok 1.5A, tym samym napięcie jest. Powinna chyba większy prąd pobierać, jednej rzeczy nie sprawdziłem to napięcie które się odkłada na grzałce podczas jej działania, ale styki już czyściłem. 

Podsumowując, najbardziej będzie pomocny sam schemat :)

Przekaźnik podgrzewania jest chyba w przycisku. Klikanie za schowkiem to raczej spryskiwacze reflektorów. 

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanie, tym razem to bardziej kwestia prawna.

Oddałem samochód do aso ze szkodą drogową, miałem poobcierane te listry na nadkolach i felgę, wg. serwisu była konieczna wymiana całego błotnika i zderzaków, ponieważ czarne listwy podobno są nie demontowalene.

W trakcie naprawy szkody, dostałem od ubezpieczyciela pozwolenie na zabranie starych elementów, które lakierniczo są w zasadzie w dobrym stanie. 
Jednak ze strony ASO usłyszałem , że nie mogą mi tego wydać ze względu na ustawę o odpadach, nie dostane elementów blacharskich które były w dobrym stanie bo muszą być zutylizowane, jednak mogę dostać wygiętą felgę, która nie nadaje się do jazdy.

 

Czegoś tutaj nie rozumiem, jeżeli muszą utylizować to dlaczego mogę dostać felgę? Czy chodzi tutaj bardziej o to, że zderzak czy błotnik komuś się do czegoś przydzadzą?

Link to comment
Share on other sites

Na piśmie poproś o podanie aktu prawnego, który im zabrania wydania części samochodowych po naprawie. Z tego co wiem to produktami niebezpiecznymi, których nie wolno oddawać klientowi to płyny i oleje , akumulatory i opony. I te podzespoły ma warsztat obowiązek utylizować, ale elementy karoserii pierwsze słyszę.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę nikogo oczerniać ale np. przedni zderzak czy błotnik miały jedynie zarysowania na plastikowej osłonie nadkola, reszta była oklejona folią xpel ultimate plus.
Dziwi mnie tylko, że felgę mam już w bagażniku i nie było problemu, żeby mi ją wydać.

 

I czy mam obowiązek przed rozpoczęciem naprawy zaznaczyć, że chcę stare elementy? Bo dla mnie było logiczne, że mi je oddadzą, tym bardziej, że na prawde były w całkiem ok stanie i wymienaięłm je tylko dlatego, że nie po to płacę AC, żeby jeździć zarysowanym samochodem.

Edited by dawidz
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze może być druga strona medalu, nie chcą oddać bo nie mają co. Naprawili stare elementy ale to tylko teoria spiskowa na ten moment.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No ja chciałbym odzyskać oba zderzaki, które były w całkiem ok stanie i błotnik przedni. 
Drzwi trochę ucierpiały chociaz, gdyby nie AC to bym na pewno ich nie wymienił.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...