dawidz 71 Posted February 12 Share Posted February 12 Zostanę przy wodzie, bo nie mam garażu. Pozostaje problem nie działających spryskiwaczy ale z tym już będzie się ASO bawiło w poniedziałek Link to post Share on other sites
ewemarkam 1212 Posted February 12 Share Posted February 12 Pewnie płyn w takim razie zamarzł, o ile nie rozsadziło pompek itp. to po rozmrożeniu powinno wszystko działać. W zasadzie jakbyś miał gdzie postawić na noc do ogrzewanego garażu to by wszystko pewnie wróciło do normy. Link to post Share on other sites
yaroz 664 Posted February 12 Share Posted February 12 Godzinę temu, olo11 napisał: "Wichura" do włosów Pozostałbym przy tej opcji, lub gorąca woda, garaż ogrzewany. Link to post Share on other sites
dawidz 71 Posted February 12 Share Posted February 12 Woda dała radę, co prawda nie wcisnęły się do końca ale została mała przerwa, max 5mm. Link to post Share on other sites
klev 222 Posted February 16 Share Posted February 16 (edited) Szybkie pytanie - Oznaczenie turbin..... TD04L 13g, 16g itp - to G to jest ilość tłoczonego powietrza ? (w gramach?) Czym większe G tym większe ciśnienie turbina uzyskuje? Czy standardowe TD04L ma 13g? Bo spotkałem opis "hybryda TD04L 16g"... Czyli na te same obroty itp ale turbina tłoczy więcej powietrza ? Czy dobrze rozumuję ? @skwaro Ty zawsze mi tak logicznie na chłopski rozum potrafisz wyjaśnić Edited February 16 by klev Link to post Share on other sites
skwaro 4661 Posted February 16 Share Posted February 16 (edited) 10 minut temu, klev napisał: Szybkie pytanie - Oznaczenie turbin..... TD04L 13g, 16g itp - to G to jest ilość tłoczonego powietrza ? (w gramach?) Czym większe G tym większe ciśnienie turbina uzyskuje? Czy standardowe TD04L ma 13g? Bo spotkałem opis "hybryda TD04L 16g"... Czyli na te same obroty itp ale turbina tłoczy więcej powietrza ? Czy dobrze rozumuję ? @skwaro Ty zawsze mi tak logicznie na chłopski rozum potrafisz wyjaśnić To oznaczenie wirnika kompresora w turbinach Mitsubishi. Liczba oznacza jego wielkość w serii, im większa tym większy wirnik, litera to generacja wirnika, b jest najstarsza, t zdaje się najnowsza. Czyli Hybryda TD04L 16g oznacza turbo zrobione na bazie TD04L (seryjna ma wirnik 13g) z wirnikiem kompresora zmienionym na 16g. Edited February 16 by skwaro 1 Link to post Share on other sites
klev 222 Posted February 16 Share Posted February 16 (edited) 26 minut temu, skwaro napisał: To oznaczenie wirnika kompresora w turbinach Mitsubishi. Liczba oznacza jego wielkość w serii, im większa tym większy wirnik, litera to generacja wirnika, b jest najstarsza, t zdaje się najnowsza. Czyli Hybryda TD04L 16g oznacza turbo zrobione na bazie TD04L (seryjna ma wirnik 13g) z wirnikiem kompresora zmienionym na 16g. Czyli w miarę dobrze kombinowałem poza tym że G nie znaczy gramy A taka hybryda na 16g będzie wstawała tak samo czy to już lag rośnie ? Dzięki skwaro Edited February 16 by klev Link to post Share on other sites
skwaro 4661 Posted February 16 Share Posted February 16 Masz większy wirnik więc odrobinę wolniej będzie wstawać, ale niedużo. 1 Link to post Share on other sites
koziolek 2003 Posted February 16 Share Posted February 16 17 minut temu, klev napisał: A taka hybryda na 16g będzie wstawała tak samo czy to już lag rośnie ? Ciutkę później 'wstanie', pewnie z 200 obrotów, ale za to będzie pompowała dużo dłużej pewnie o 2 tyś obrotów 1 Link to post Share on other sites
klev 222 Posted February 16 Share Posted February 16 i mam jasność - dzięki Panowie ! Link to post Share on other sites
Herostrates 1385 Posted February 16 Share Posted February 16 1 godzinę temu, koziolek napisał: Ciutkę później 'wstanie', pewnie z 200 obrotów, ale za to będzie pompowała dużo dłużej pewnie o 2 tyś obrotów Trochę z tymi 2 tyś obrotów popłynąłeś U mnie seryjne turbo kręci się do efektywnie do 6800 obrotów (maksymalną moc mam przy 6 tyś obrotów), myślę, że hybryda może do 7000/7200 obrotów. To bardziej uzależnione jest od innego osprzętu. Niemniej hybryda będzie dawała większą moc w tych wysokich partiach obrotów i będzie mocniejsza. Piotrek z Poznania uzyskuje na seryjnej TD04L wartości ok 260/270KM a na hybrydzie około 280/290KM w silniku oczywiście 2.0T. Nie znam jednak wartości doładowania i obrotów przy tych wartościach. Hybryda będzie wolnie troszkę wstawała. Górę będzie miała mocniejszą. 1 Link to post Share on other sites
koziolek 2003 Posted February 16 Share Posted February 16 15 minut temu, Herostrates napisał: Trochę z tymi 2 tyś obrotów popłynąłeś Trochę tak, ale te 1000-1200 obrotów wyżej będzie moc maksymalna. Seria td04 w zasadzie kończy się w okolicach 5500-6000 tyś obrotów, a hybryda będzie te kilka koni więcej dokładała powyżej tych 6000 tyś obrotów. W sumie potwierdzam to co napisałeś 1 1 Link to post Share on other sites
klev 222 Posted February 16 Share Posted February 16 (edited) reasumując do do mojego Forka który ma odcinkę 6,5k (mniej więcej, nie pamiętam dokładnie, rzadko odcinam) i 250KM instalacja hybrydy nie ma sensu - zostaje przy TD04L 13g Wykres doładowania na 4 biegu (jak zawsze nie do odcinki hehehe) Zobaczcie jak pięknie wstaje na 2,5k Edited February 16 by klev 1 Link to post Share on other sites
koziolek 2003 Posted February 16 Share Posted February 16 12 minut temu, klev napisał: instalacja hybrydy nie ma sensu Oczywiście, że ma sens Mocy nigdy za wiele, ale będzie konieczny remap więc dodatkowy koszt. Link to post Share on other sites
klev 222 Posted February 16 Share Posted February 16 2 minuty temu, koziolek napisał: Oczywiście, że ma sens Mocy nigdy za wiele, ale będzie konieczny remap więc dodatkowy koszt. Mój silnik ma 240k przebiegu i jeszcze nie był "otwierany", więc wole nie przeginać z wyciskaniem tej mocy na maxa... mimo że potencjał jest na więcej Po remoncie (mam nadzieje ze za jakieś 3 lata) pomyślę nad hybrydą i większym wyciskaniem. 1 1 Link to post Share on other sites
ewemarkam 1212 Posted February 16 Share Posted February 16 Mam pytanie, gdzie w znajdę w moim forku przekaźnik od ogrzewania przedniej szyby. Słysze że coś klika za schowkiem. Przeglądając schematy, nie ma informacji tam o czymś takim jak "wiper deicer system". W schemacie z polifta znalazłem, ale strona jest pusta. Natomiast w schemacie od SG jest, przekaźnik czasowy chyba w przycisku, oraz główny przekaźnik. W SF domyślam się że jest czasówka właśnie za schowkiem, ale jest też ona głównym przekaźnikiem? Generalnie problem to kiepskie ogrzewanie przedniej szyby, grzałka sprawna, pobiera prąd ok 1.5A, tym samym napięcie jest. Powinna chyba większy prąd pobierać, jednej rzeczy nie sprawdziłem to napięcie które się odkłada na grzałce podczas jej działania, ale styki już czyściłem. Podsumowując, najbardziej będzie pomocny sam schemat Link to post Share on other sites
Herostrates 1385 Posted February 16 Share Posted February 16 2 godziny temu, ewemarkam napisał: Mam pytanie, gdzie w znajdę w moim forku przekaźnik od ogrzewania przedniej szyby. Słysze że coś klika za schowkiem. Przeglądając schematy, nie ma informacji tam o czymś takim jak "wiper deicer system". W schemacie z polifta znalazłem, ale strona jest pusta. Natomiast w schemacie od SG jest, przekaźnik czasowy chyba w przycisku, oraz główny przekaźnik. W SF domyślam się że jest czasówka właśnie za schowkiem, ale jest też ona głównym przekaźnikiem? Generalnie problem to kiepskie ogrzewanie przedniej szyby, grzałka sprawna, pobiera prąd ok 1.5A, tym samym napięcie jest. Powinna chyba większy prąd pobierać, jednej rzeczy nie sprawdziłem to napięcie które się odkłada na grzałce podczas jej działania, ale styki już czyściłem. Podsumowując, najbardziej będzie pomocny sam schemat Przekaźnik podgrzewania jest chyba w przycisku. Klikanie za schowkiem to raczej spryskiwacze reflektorów. Link to post Share on other sites
ewemarkam 1212 Posted February 16 Share Posted February 16 Klikają 3 rzeczy, przednia szyba, tylna oraz spryskiwacz lamp. Będę szukał jak to mówią po nitce do kłębka. Link to post Share on other sites
dawidz 71 Posted February 18 Share Posted February 18 Jeszcze jedno pytanie, tym razem to bardziej kwestia prawna. Oddałem samochód do aso ze szkodą drogową, miałem poobcierane te listry na nadkolach i felgę, wg. serwisu była konieczna wymiana całego błotnika i zderzaków, ponieważ czarne listwy podobno są nie demontowalene. W trakcie naprawy szkody, dostałem od ubezpieczyciela pozwolenie na zabranie starych elementów, które lakierniczo są w zasadzie w dobrym stanie. Jednak ze strony ASO usłyszałem , że nie mogą mi tego wydać ze względu na ustawę o odpadach, nie dostane elementów blacharskich które były w dobrym stanie bo muszą być zutylizowane, jednak mogę dostać wygiętą felgę, która nie nadaje się do jazdy. Czegoś tutaj nie rozumiem, jeżeli muszą utylizować to dlaczego mogę dostać felgę? Czy chodzi tutaj bardziej o to, że zderzak czy błotnik komuś się do czegoś przydzadzą? Link to post Share on other sites
ipsx82 897 Posted February 18 Share Posted February 18 Na piśmie poproś o podanie aktu prawnego, który im zabrania wydania części samochodowych po naprawie. Z tego co wiem to produktami niebezpiecznymi, których nie wolno oddawać klientowi to płyny i oleje , akumulatory i opony. I te podzespoły ma warsztat obowiązek utylizować, ale elementy karoserii pierwsze słyszę. Link to post Share on other sites
dawidz 71 Posted February 18 Share Posted February 18 (edited) Nie chcę nikogo oczerniać ale np. przedni zderzak czy błotnik miały jedynie zarysowania na plastikowej osłonie nadkola, reszta była oklejona folią xpel ultimate plus. Dziwi mnie tylko, że felgę mam już w bagażniku i nie było problemu, żeby mi ją wydać. I czy mam obowiązek przed rozpoczęciem naprawy zaznaczyć, że chcę stare elementy? Bo dla mnie było logiczne, że mi je oddadzą, tym bardziej, że na prawde były w całkiem ok stanie i wymienaięłm je tylko dlatego, że nie po to płacę AC, żeby jeździć zarysowanym samochodem. Edited February 18 by dawidz Link to post Share on other sites
ipsx82 897 Posted February 18 Share Posted February 18 Jeszcze może być druga strona medalu, nie chcą oddać bo nie mają co. Naprawili stare elementy ale to tylko teoria spiskowa na ten moment. 1 Link to post Share on other sites
MichałD 52 Posted February 18 Share Posted February 18 Ja w zeszłym roku bez problemu zderzak dostałem. Link to post Share on other sites
dawidz 71 Posted February 18 Share Posted February 18 No ja chciałbym odzyskać oba zderzaki, które były w całkiem ok stanie i błotnik przedni. Drzwi trochę ucierpiały chociaz, gdyby nie AC to bym na pewno ich nie wymienił. Link to post Share on other sites
MichałD 52 Posted February 18 Share Posted February 18 Mam jeszcze przód po wcześniejszej szkodzie i obydwu zderzaków używam na subariady...tak żeby mi nie było żal urwać Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now