markos007 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 wydawało mi się, że w nowych modelach była taka opcja i od któregoś roku był to już standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Do listy można dołożyć moje staruszki. Też w subaru nigdy nie widziałem wyłącznika poduszki pasażera (w fotelach są też kurtyny). A nie można fotelika zapiąć przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Dziękuję za opinie Można przodem. Nie gasimy poduszki wtedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Czy rura wlewu paliwa z subaru impreza z 00-07r będzie pasowała do Forestera SG 04r. Szukałem i wychodzi na to że do mojego Forestera nie zamienników(Jedna szt na alledrogo dedykowana do forestera 01-08 za 300zł-identyczna jak do Imprezy 00-07r) ba nawet część oryginalna z tego co wyszukałem w necie jest już nie produkowana. A ceny i stan używek wołają o pomstę do nieba (Przedział 200-300zł) a nowy zamiennik NTY do właśnie wyżej wymienionej imprezy zaczynają się od 206zł do ok 300zł.z Tego co zauważyłem przeglądając zdjęcia to wydaję mi się polifty też mają taką samą rurę, czy się mylę?? WLEW PALIWA SUBARU IMPREZA 00-07 bolesławiec - Allegro.pl U mnie jest taki wlew: Rura Wlewu Paliwa Subaru Forester II SG Wola Mysłowska - Allegro.pl Polift (wydaję się identyczna jak wyżej) Rura wlewu paliwa Subaru Forester II lift 05-08 Toruń - Allegro.pl 5 Rura Wlewu Paliwa Subaru Forester II SG 02-07 Wola Mysłowska - Allegro.pl Rura wlewu paliwa Subaru Forester SG 2003 2007 Warszawa Zielonka - Allegro.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 4 godziny temu, B-52 napisał: Dziękuję za opinie Można przodem. Nie gasimy poduszki wtedy? Wg polskich przepisów można przodem bez wyłączania poduszki, ale ponoć jest to też niebezpieczne szczególnie dla nóg dziecka i jakieśtam dyrektywy UE tego zabraniają... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 No właśnie. Na foteliki stoi jak byk, żeby wyłączyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Ja młodego woziłem z tyłu na środku na tym pasie wyciąganym z dachu nad bagażnikiem i to ponoć najbezpieczniejsze miejsce. Drugi jeździ teraz z boku na isofixach bo tak żonie wygodniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Wiem, że to nie miejsce na takie pytanie, ale jednak spróbuję...:) Dzisiaj dwa razy wpadłem w lekki poślizg na niewielkich rondach, zarzuciło mnie każdorazowo w lewo przy wyjeździe z ronda. Prędkość minimalna, na drugim biegu. Pod warstwą śniegu oblodzenie. Przypuszczam, że odruchowo wcisnąłem hamulec w obu przypadkach. Proszę o informację od starych wyg i upewnienie mnie, że absolutnie nie powinienem dotykać hamulca zjeżdżając z ronda, bo chyba to nie problem z AWD czy ABs? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 5 minut temu, Michał Gdańsk napisał: Wiem, że to nie miejsce na takie pytanie, ale jednak spróbuję...:) Dzisiaj dwa razy wpadłem w lekki poślizg na niewielkich rondach, zarzuciło mnie każdorazowo w lewo przy wyjeździe z ronda. Prędkość minimalna, na drugim biegu. Pod warstwą śniegu oblodzenie. Przypuszczam, że odruchowo wcisnąłem hamulec w obu przypadkach. Proszę o informację od starych wyg i upewnienie mnie, że absolutnie nie powinienem dotykać hamulca zjeżdżając z ronda, bo chyba to nie problem z AWD czy ABs? Jeśli wyjeżdżałeś z ronda to chyba już dodawałeś gazu aby wyjechać i możliwe, że auto złapało poślizg. Wtedy jak rozumiem przyhamowałeś. Generalna zasada, że przy poślizgach niewyszkolony kierowca powinien hamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Dodałem lekko gazu wychodząc z ronda (przy jednoczesnym skręcie w prawo), w tym samym momencie zarzuciło mi tył w lewo, wówczas lekko przyhamowałem, jednocześnie powoli manewrując kierownicą w prawo i w lewo. Zatrzymałem się, a następnie opuściłem rondo....:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 19 minut temu, Michał Gdańsk napisał: Dodałem lekko gazu wychodząc z ronda (przy jednoczesnym skręcie w prawo), w tym samym momencie zarzuciło mi tył w lewo, wówczas lekko przyhamowałem, jednocześnie powoli manewrując kierownicą w prawo i w lewo. Zatrzymałem się, a następnie opuściłem rondo....:) I dobrze zrobiłeś, dociążyłeś przód i odzyskałeś sterowność. Jaki masz stan opon? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 4 letnie całoroczne:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Na całorocznych nie spodziewaj się za wiele w takich warunkach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 4 godziny temu, Michał Gdańsk napisał: 4 letnie całoroczne:) A ile kilometrów na nich zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Wbrew powszechnej opinii auto AWD na zakrętach będzie się bardziej ślizgać niż FWD - jak napędzana tylna oś się uśliźnie no to dupka ucieknie. Ja miałem kiedyś całoroczne Vredesteiny i na śniegu były rewelacyjne. Miałem też z kolei letnie Nokiany które po 3 sezonach tak sparciały że nawet na sucho przy zjeździe z ronda potrafiły zaskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 A idzie jakoś ssakiem fajnie zawrócić 180stopni lub kręcić bączki jak rajdówką(jakieś porady)? Bo mi nie wychodzi , przód mi za bardzo na bok ciągnie, chyba będę musiał więcej trenować. Teorię już powoli przyswajam Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem :) - Impreza - Forum SIP (subaru.pl) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Na suchym za słaby ale na śniegu/lodzie spokojnie na reduktorze kręciło się bączki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Teraz, rutra80 napisał: Na suchym za słaby ale na śniegu/lodzie spokojnie na reduktorze kręciło się bączki O suchym to nawet nie marzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Nom kiedyś w zimie na parkingu zawróciłem wokół przechodzącej dziewczyny ale udała że nie zauważyła pewnie dlatego że jechałem z żoną (od której następnie dostałem zjebkę ) 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 5 godzin temu, Michał Gdańsk napisał: Dodałem lekko gazu wychodząc z ronda (przy jednoczesnym skręcie w prawo), w tym samym momencie zarzuciło mi tył w lewo, wówczas lekko przyhamowałem, jednocześnie powoli manewrując kierownicą w prawo i w lewo. Zatrzymałem się, a następnie opuściłem rondo....:) Na letnich do tej pory byś nie opuścił. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 A idzie jakoś ssakiem fajnie zawrócić 180stopni lub kręcić bączki jak rajdówką(jakieś porady)? Bo mi nie wychodzi , przód mi za bardzo na bok ciągnie, chyba będę musiał więcej trenować. Teorię już powoli przyswajam Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem - Impreza - Forum SIP (subaru.pl)Da się, musisz poćwiczyć. Jakiś średniej wielkości parking. Bez latarni, to trzeba podkreślić musisz znaleźć.Mnie bardziej cieszy to że ładnie leci bokiem przez cały parking. Jeśli chodzi o tzw bączki to będą ale o większej średnicy niż jakimś gruzem (np BMW).Ostatnio co powrót z pracy wpadam na taki placyk. Dziś jak na złość, gdy już kamerke sportowa odkopałem to jakiś cymbał zaparkował na środku tego placu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 44 minuty temu, ewemarkam napisał: Bez latarni I bez krawężników! 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 16 godzin temu, Herostrates napisał: I dobrze zrobiłeś, dociążyłeś przód i odzyskałeś sterowność. Jaki masz stan opon? Przy nadsterowności wymagana jest chyba kontra i praca gazem? Ujęcie gazu lub hamowanie i prostowanie kół przy redukcji podsterowności. Nie biorę tu pod uwagę działania VDC @Michał Gdańsk AWD subaru ma przede wszystkim przewagę nad ośką na wyjściu z zakrętu, mocne dodanie gazu na łuku jest łatwiejsze i wywołuje z reguły mniejsze konsekwencje niż w ośce lub RWD. Ujęcie gazu powoduje dociążenie przodu ale pamiętaj że tylna oś też jest napędzana. Efekt jak w RWD tylko z podsterownym przodem:) Musisz ćwiczyć i najlepiej zacząć od jakiegoś kursu gdzie ktoś podpowie co robić i jak nie powtarzać błędów. Potem tylko dużo czasu za kółkiem i szlifujesz umiejętności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) 15 minut temu, buc niskopienny napisał: Przy nadsterowności wymagana jest chyba kontra i praca gazem? Ujęcie gazu lub hamowanie i prostowanie kół przy redukcji podsterowności. Nie biorę tu pod uwagę działania VDC @Michał Gdańsk AWD subaru ma przede wszystkim przewagę nad ośką na wyjściu z zakrętu, mocne dodanie gazu na łuku jest łatwiejsze i wywołuje z reguły mniejsze konsekwencje niż w ośce lub RWD. Ujęcie gazu powoduje dociążenie przodu ale pamiętaj że tylna oś też jest napędzana. Efekt jak w RWD tylko z podsterownym przodem:) Musisz ćwiczyć i najlepiej zacząć od jakiegoś kursu gdzie ktoś podpowie co robić i jak nie powtarzać błędów. Potem tylko dużo czasu za kółkiem i szlifujesz umiejętności. Kontra delikatna tak, operowanie gazem tylko dla wprawionego kierowcy, dla niewyszkolonego zawsze hamulec lub odjęcie gazu. Tak mnie uczono w SJS. Edytowane 16 Stycznia 2021 przez Herostrates Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 16 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2021 Koledzy, bardzo dziękuję za cenne uwagi. Co do rodzaju poślizgu, czy podsterowny, czy nadsterowny to przepraszam Was bardzo, ale mając JEDNĄ sekundę na reakcję, naprawdę nie ma się czasu na rozstrzyganie, który to poślizg i jaką metodę stosować, kontrę, gaz, czy hamulec. Dlatego wybrałem hamulec. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się