Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Czy rura wlewu paliwa z subaru impreza z 00-07r będzie pasowała do Forestera SG 04r. Szukałem i wychodzi na to że do mojego Forestera nie zamienników(Jedna szt na alledrogo dedykowana do forestera 01-08 za 300zł-identyczna jak do Imprezy 00-07r) ba nawet część oryginalna z tego co wyszukałem w necie jest już nie produkowana. A ceny i stan używek wołają o pomstę do nieba (Przedział 200-300zł) a nowy zamiennik NTY do właśnie wyżej wymienionej imprezy zaczynają się od 206zł do ok 300zł.z Tego co zauważyłem przeglądając zdjęcia to wydaję mi się polifty też mają taką samą rurę, czy się mylę??

 

WLEW PALIWA SUBARU IMPREZA 00-07 bolesławiec - Allegro.pl

 

U mnie jest taki wlew:

Rura Wlewu Paliwa Subaru Forester II SG Wola Mysłowska - Allegro.pl

 

Polift (wydaję się identyczna jak wyżej)

Rura wlewu paliwa Subaru Forester II lift 05-08 Toruń - Allegro.pl

5 Rura Wlewu Paliwa Subaru Forester II SG 02-07 Wola Mysłowska - Allegro.pl

Rura wlewu paliwa Subaru Forester SG 2003 2007 Warszawa Zielonka - Allegro.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, B-52 napisał:

Dziękuję za opinie emoji846.png

Można przodem. Nie gasimy poduszki wtedy?

Wg polskich przepisów można przodem bez wyłączania poduszki, ale ponoć jest to też niebezpieczne szczególnie dla nóg dziecka i jakieśtam dyrektywy UE tego zabraniają...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to nie miejsce na takie pytanie, ale jednak spróbuję...:) Dzisiaj dwa razy wpadłem w lekki poślizg na niewielkich rondach, zarzuciło mnie każdorazowo w lewo przy wyjeździe z ronda. Prędkość minimalna, na drugim biegu. Pod warstwą śniegu oblodzenie. Przypuszczam, że odruchowo wcisnąłem hamulec w obu przypadkach. Proszę o informację od starych wyg i upewnienie mnie, że absolutnie nie powinienem dotykać hamulca zjeżdżając z ronda, bo chyba to nie problem z AWD czy ABs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Wiem, że to nie miejsce na takie pytanie, ale jednak spróbuję...:) Dzisiaj dwa razy wpadłem w lekki poślizg na niewielkich rondach, zarzuciło mnie każdorazowo w lewo przy wyjeździe z ronda. Prędkość minimalna, na drugim biegu. Pod warstwą śniegu oblodzenie. Przypuszczam, że odruchowo wcisnąłem hamulec w obu przypadkach. Proszę o informację od starych wyg i upewnienie mnie, że absolutnie nie powinienem dotykać hamulca zjeżdżając z ronda, bo chyba to nie problem z AWD czy ABs?

Jeśli wyjeżdżałeś z ronda to chyba już dodawałeś gazu aby wyjechać i możliwe, że auto złapało poślizg. Wtedy jak rozumiem przyhamowałeś. Generalna zasada, że przy poślizgach niewyszkolony kierowca powinien hamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Dodałem lekko gazu wychodząc z ronda (przy jednoczesnym skręcie w prawo), w tym samym momencie zarzuciło mi tył w lewo, wówczas lekko przyhamowałem, jednocześnie  powoli manewrując kierownicą w prawo i w lewo. Zatrzymałem się, a następnie opuściłem rondo....:)

I dobrze zrobiłeś, dociążyłeś przód i odzyskałeś sterowność. Jaki masz stan opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew powszechnej opinii auto AWD na zakrętach będzie się bardziej ślizgać niż FWD - jak napędzana tylna oś się uśliźnie no to dupka ucieknie.

Ja miałem kiedyś całoroczne Vredesteiny i na śniegu były rewelacyjne.

Miałem też z kolei letnie Nokiany które po 3 sezonach tak sparciały że nawet na sucho przy zjeździe z ronda potrafiły zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idzie jakoś ssakiem fajnie zawrócić 180stopni lub kręcić bączki jak rajdówką(jakieś porady)? Bo mi nie wychodzi :cry:, przód mi za bardzo na bok ciągnie, chyba będę musiał więcej trenować.

Teorię już powoli przyswajam ;)  Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem :) - Impreza - Forum SIP (subaru.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 godzin temu, Michał Gdańsk napisał:

Dodałem lekko gazu wychodząc z ronda (przy jednoczesnym skręcie w prawo), w tym samym momencie zarzuciło mi tył w lewo, wówczas lekko przyhamowałem, jednocześnie  powoli manewrując kierownicą w prawo i w lewo. Zatrzymałem się, a następnie opuściłem rondo....:)

Na letnich do tej pory byś nie opuścił.

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A idzie jakoś ssakiem fajnie zawrócić 180stopni lub kręcić bączki jak rajdówką(jakieś porady)? Bo mi nie wychodzi :cry:, przód mi za bardzo na bok ciągnie, chyba będę musiał więcej trenować.
Teorię już powoli przyswajam   Aby moje Subru bardziej ochoczo chciało iść bokiem :) - Impreza - Forum SIP (subaru.pl)
Da się, musisz poćwiczyć. Jakiś średniej wielkości parking. Bez latarni, to trzeba podkreślić musisz znaleźć.
Mnie bardziej cieszy to że ładnie leci bokiem przez cały parking.
Jeśli chodzi o tzw bączki to będą ale o większej średnicy niż jakimś gruzem (np BMW).

Ostatnio co powrót z pracy wpadam na taki placyk. Dziś jak na złość, gdy już kamerke sportowa odkopałem to jakiś cymbał zaparkował na środku tego placu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Herostrates napisał:

I dobrze zrobiłeś, dociążyłeś przód i odzyskałeś sterowność. Jaki masz stan opon?

Przy nadsterowności wymagana jest chyba kontra i praca gazem? Ujęcie gazu lub hamowanie i prostowanie kół przy redukcji podsterowności. Nie biorę tu pod uwagę działania VDC:)

 

@Michał Gdańsk AWD subaru ma przede wszystkim przewagę nad ośką na wyjściu z zakrętu, mocne dodanie gazu na łuku jest łatwiejsze i wywołuje z reguły mniejsze konsekwencje niż w ośce lub RWD. Ujęcie gazu powoduje dociążenie przodu ale pamiętaj że tylna oś też jest napędzana. Efekt jak w RWD tylko z podsterownym przodem:) Musisz ćwiczyć i najlepiej zacząć od jakiegoś kursu gdzie ktoś podpowie co robić i jak nie powtarzać błędów. Potem tylko dużo czasu za kółkiem i szlifujesz umiejętności.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, buc niskopienny napisał:

Przy nadsterowności wymagana jest chyba kontra i praca gazem? Ujęcie gazu lub hamowanie i prostowanie kół przy redukcji podsterowności. Nie biorę tu pod uwagę działania VDC:)

 

@Michał Gdańsk AWD subaru ma przede wszystkim przewagę nad ośką na wyjściu z zakrętu, mocne dodanie gazu na łuku jest łatwiejsze i wywołuje z reguły mniejsze konsekwencje niż w ośce lub RWD. Ujęcie gazu powoduje dociążenie przodu ale pamiętaj że tylna oś też jest napędzana. Efekt jak w RWD tylko z podsterownym przodem:) Musisz ćwiczyć i najlepiej zacząć od jakiegoś kursu gdzie ktoś podpowie co robić i jak nie powtarzać błędów. Potem tylko dużo czasu za kółkiem i szlifujesz umiejętności.

Kontra delikatna tak, operowanie gazem tylko dla wprawionego kierowcy, dla niewyszkolonego zawsze hamulec lub odjęcie gazu. Tak mnie uczono w SJS.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, bardzo dziękuję za cenne uwagi.

Co do rodzaju poślizgu, czy podsterowny, czy nadsterowny to przepraszam Was bardzo, ale mając JEDNĄ sekundę na reakcję, naprawdę nie ma się czasu na rozstrzyganie, który to poślizg i jaką metodę stosować, kontrę, gaz, czy hamulec. Dlatego wybrałem hamulec.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...