Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Ja miałem niezłą gulę w gardle świeżo po spuszczeniu auta z podnośnika na KYB, monster truck normalnie. Po przejechaniu się wszystko zaczęło wyglądać normalnie. Bez SLS masz do wyboru albo twarde sprężyny z normalną wysokością albo normalną miękkość ale ciut wyżej dupka bez obciążenia, ale bez dramatu.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

@10lolek10 i świniak na lusterku, coby wiadomo że swój chłop jesteś

Posted Images

Zadam chyba dwa bardzo głupie pytania.. Zwłaszcza to drugie. Pacjent Forek SG MY06

1) czy wskaźnik poziomu paliwa po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien opaść do 0? Dziś po zgaszeniu samochodu został w tym samym miejscu. Wydaje mi się, że zawsze opadał, ale szczerze zgłupiałem.

2) by radio 2din z aplikacją typu Torque pokazywało podstawowe informacje "diagnostyczne" musi być sparowane z interfejsem czytającym OBD2? Po Bluetooth lub wi-fi. Nie ma opcji podpiąć tego przewodami? 

Link to post
Share on other sites

Po obejrzeniu na żywo jest tak z 1-1,5 cm za wysoko. No może 2 cm. Zobaczymy czy przysiadzie na tyle by nie kłuł w oko.
Zrobię zdjęcia za dnia i wstawię.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, MrJ napisał:

czy wskaźnik poziomu paliwa po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien opaść do 0? Dziś po zgaszeniu samochodu został w tym samym miejscu. Wydaje mi się, że zawsze opadał, ale szczerze zgłupiałem.

Tak ma być.

17 minut temu, MrJ napisał:

2) by radio 2din z aplikacją typu Torque pokazywało podstawowe informacje "diagnostyczne" musi być sparowane z interfejsem czytającym OBD2

Też bym tak chciał,. Jakie masz to radio , chyba nie fabryczne?

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, zimek napisał:

prawy amortyzator  wyminiany był w ASO  Suzuki  gdzie tam samochód był serwisowany 6 lat . Po 4 latach padł Lewy króry jest od nowości

A jak to wytłumaczyli? Ja bym na piśmie złożył zapytanie do ASO  ,czy  producent dopuszcza wymianę jednego amora.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, respect napisał:

A jak to wytłumaczyli? Ja bym na piśmie złożył zapytanie do ASO  ,czy  producent dopuszcza wymianę jednego amora.

Notatka do siebie, omijać ASO Suzuki

Link to post
Share on other sites

Mam SBD rocznik 2009, przebieg 175 tys km, po wymianie shortblocka w ASO w tym roku, wcześniej wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. Dziś  wymieniony alternator . Auto zaczęło niedawno lekko szarpać (takie miniszarpnięcia w trakcie jazdy). Okazało się, że w warsztacie nie są w stanie zdiagnozować komputerowo stanu wtryskiwaczy, "nie pozycjonują się", czy coś takiego mi powiedziano i stwierdzono, że do wymiany będą wtryskiwacze, ale w tzw. międzyczasie mam badać stan oleju oraz prawdopodobnie będzie mi się zapalał DPF.  I teraz pytanie - czy te wtryskiwacze do czasu wymiany (podobno ok. 8 tys - kosmos!), mogą mi zniszczyć panewki w tym nowym shortblocku? Kurde- nie zarabiam tyle, żeby ciągle ładować dziesiątki tysięcy w 11 letni samochód. Inna sprawa - w warsztacie w Sopocie powiedziano mi, że powinni mi te wtryski zbadać jak wymieniali shortblocka, a nawet świec żarowych mi nie sprawdzili i musiałem wymieniać dwa tyg. temu za kolejne 1000 złotych. Ręce opadają.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Michał Gdańsk napisał:

Mam SBD rocznik 2009, przebieg 175 tys km, po wymianie shortblocka w ASO w tym roku, wcześniej wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. Dziś  wymieniony alternator . Auto zaczęło niedawno lekko szarpać (takie miniszarpnięcia w trakcie jazdy). Okazało się, że w warsztacie nie są w stanie zdiagnozować komputerowo stanu wtryskiwaczy, "nie pozycjonują się", czy coś takiego mi powiedziano i stwierdzono, że do wymiany będą wtryskiwacze, ale w tzw. międzyczasie mam badać stan oleju oraz prawdopodobnie będzie mi się zapalał DPF.  I teraz pytanie - czy te wtryskiwacze do czasu wymiany (podobno ok. 8 tys - kosmos!), mogą mi zniszczyć panewki w tym nowym shortblocku? Kurde- nie zarabiam tyle, żeby ciągle ładować dziesiątki tysięcy w 11 letni samochód. Inna sprawa - w warsztacie w Sopocie powiedziano mi, że powinni mi te wtryski zbadać jak wymieniali shortblocka, a nawet świec żarowych mi nie sprawdzili i musiałem wymieniać dwa tyg. temu za kolejne 1000 złotych. Ręce opadają.

Opisz te poszarpywania lepiej, to nie muszą być wtryski ale np upchany DPF lub uszkodzenie EGR

Link to post
Share on other sites

DPF w ogóle się nie zapala. EGR wymieniony 3 lata temu przy przebiegu ok. 120 tys. Od czasu wymiany EGR nie byłem nawet na wypalaniu ani razu, a wcześniej co 3-4 miesiące.

 

Jak jadę na 1- 2 biegu to lekko poszarpuje, tak jakby podawało za mało albo za dużo paliwa. W czasie jazdy natomiast, na 3-4 biegu jest uczucie takich wielokrotnych miniszarpnięć. Żadnego dodatkowego hałasu, ani spadku mocy.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Podłączyli dziś do komputera w warsztacie i komputer nie był w stanie ocenić kondycji wtrysków - stąd podobno diagnoza, że nic już im nie pomoże.

To raczej diagnoza pt zastanowić się nad zmianą warsztatu.

 

Sugerował bym sprawdzić czujnik wychylenia EGR bo takie rzeczy jak opisujesz są typowe dla problemów z uszkodzonym grzybkiem

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Czy ten wychylony grzybek to konieczność wymiany całego EGR?

Zależy, niektóre można banalnie regenerować. 

 

Raczej bym się martwił dlaczego się zepsuł, bo to podejrzane by było (główny podejrzany czujnik ciśnienia różnicowego DPF)

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Michał Gdańsk napisał:

a to,że po podpięciu pod komputer nie można orzec o stanie wtryskiwaczy nie oznacza, że właśnie one są na wykończeniu?

Oznacza że coś nie działa jak należy, np operator kabelka do wpięcia, problem elektryczny, elektroniczny, sterowania.

 

Sam wtrysk na szarym końcu listy.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Michał Gdańsk napisał:

Czyli najpierw sprawdzić EGR, a potem?

Pogadaj od macherem co rozkmini te wtryski jak należy, potem patrz co dalej, najpierw proste, potem trudne

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.12.2020 o 20:01, respect napisał:

Tak ma być.

Też bym tak chciał,. Jakie masz to radio , chyba nie fabryczne?


ok, dzięki. 
Radio, to tani Chińczyk z aliexpress. 2GB ram i 32GB rom. Chyba najpopularniejsze radio w pl, bo pełno tego widzę ;) u mnie pójdzie w miejsce fabrycznej nawigacji i głównie temu będzie służyć. Jako bajer chce tez wrzucić staty z obd. Czekam tylko na daszek US. 
 

Link do radia

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Witajcie. Pytanie pewnie milion razy zadawane, ale bez jednoznacznej odpowiedzi.... 

Przez noc w bliżej nie znany sposób zeszło mi powietrze z koła. 

Pytanie za 1200 punktów, czy żeby podjechać jutro do wulkanizatora mogę założyć na jedną oś "zapasowy komplet" czy może teraz wszystkie 4 przełożyć? 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, niezrównowaŻona napisał:

Czy ktoś z Was tankował do Forestera paliwo Shell V Power Racing 100?

Ciekawi jesteśmy z @Panzerpferd jak zareaguje na nie silnik naszego Forka XT SG 2.5.

Jak nie zrobicie pod nie mapy to nic nie da...

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, skwaro napisał:

Jak nie zrobicie pod nie mapy to nic nie da...

Krótko, zwięźle i na temat, dzięki :-)

Edited by Panzerpferd
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...