Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

W dniu 13.12.2020 o 21:11, dr.elich napisał:

Czy ktoś może wie gdzie można kupić bardzo dobrej jakości dywaniki do Forestera SG? Jakość jak OEM lub lepsza a cena niższa ?

jeżeli welur to zamawiaj pod wymiar z allegro, w wyższych jakościach są naprawdę fajne i bdb dopasowane

W dniu 14.12.2020 o 09:55, caleczka napisał:

A może to immo się zblokowało?

W dniu 14.12.2020 o 10:22, ewemarkam napisał:

Nie miałbyś isry albo paliwa jakby to było immo.

 

nie, bez immo odpalisz silnika na kilka sek i potem gaśnie.

Edited by ozarek
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

 
nie, bez immo odpalisz silnika na kilka sek i potem gaśnie.
Chodzi mi o konkretny namiar.

Z innych tematów - czy ktoś montował do Forestera SG fotele z BRZ, z Imprezy GH lub Legacy?
Link to post
Share on other sites

Forek wrócił od blacharza i wszystko super, tylko nie mogę otworzyć klapki wlewu paliwa. Linka wydaje się być dobrze podłączona, mam rozebrane całe wnętrze, wiec sięgam tam ręka. Słychac, jak ciągnę, ze coś się dzieje, ale klapka nie drgnie. Jest jakiś patent na otwarcie od zewnątrz ? Trochę bym zatankował Forek SG oczywiście


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Mike-m napisał:

Forek wrócił od blacharza i wszystko super, tylko nie mogę otworzyć klapki wlewu paliwa. Linka wydaje się być dobrze podłączona, mam rozebrane całe wnętrze, wiec sięgam tam ręka. Słychac, jak ciągnę, ze coś się dzieje, ale klapka nie drgnie. Jest jakiś patent na otwarcie od zewnątrz ? Trochę bym zatankował emoji846.png Forek SG oczywiście


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Źle złożona blaszka i nie odbija, jedna osoba ciągnie za cięgło w środku, druga podważa klapkę żeby otworzyć. A potem 10 kluczyk i zamontuj poprawnie blaszkę :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 18.12.2020 o 10:25, dr.elich napisał:

Chodzi mi o konkretny namiar.

ja brałem z autodywaniki o gramaturze 750 są całkiem spoko, używam od późnej wiosny.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, ozarek napisał:

ja brałem z autodywaniki o gramaturze 750 są całkiem spoko, używam od późnej wiosny.

Też mam w każdym aucie z autodywaniki.pl, tylko polecam brać bez podkładki pod nogi kierowcy - jest mega sztywna i ciężko ułożyć dywanik

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Perzon napisał:

tylko polecam brać bez podkładki pod nogi kierowcy - jest mega sztywna i ciężko ułożyć dywanik

mam z podkładką ale z tego samego materiału co dywanik i jest ok.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 18.12.2020 o 09:18, ozarek napisał:

nie, bez immo odpalisz silnika na kilka sek i potem gaśnie.

Ale w takim przypadku nie chodziłby z autostartu,prawda?

Nie mam czasu do tego przysiąść..Ktoś z użytkowników posiada jakąś rozpiskę do sprawdzenia czujników temp,wału itp itd?

Link to post
Share on other sites

Mam stukający - chyba przegub - i teraz mechanicy powiedzieli mi że do SJ XT zalecają montaż tylko oryginalnego - który idzie razem z tym drążkiem do skrzyni (przegub zewnętrzny) on kosztuje jakieś kwadratowe pieniądze... 
Teraz czas na pytanie - czy ktoś montował zamiennik, jeśli tak jaki i jak się sprawdził

Link to post
Share on other sites

sprawdz czy nie jest identyczny w innych wersjach silnikowych. w SH tez bida z zamiennikami, rozwiazaniem dla 2.0 wolnossaka okazala sie cala polos od diesela, ktora jest identyczna i mozna znalazc za 50zl w bdb stanie :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Pasuje jedynie od 2.5l wolnossącej z US :-) tego też mało jak diabli i technicznie używka kosztuje tyle co nowy zamiennik...więc pytanie czy ktoś kojarzy firmę BRV ?? bo takową znalazłem  na popularnym portalu aukcyjnym...a w tym samym momencie zastanawiam się czy nie kupić używki z XT/2,5NA -> na wymianę tylko z używkami jest tak że nigdy do końca nie wiadomo co i jak wygląda...

i Wszystkiego Najlepszego !

Link to post
Share on other sites

a tak mowia katalogi, czy udalo Ci sie porownac "konstrukcyjnie" czyli dlugosc calkowita, srednica samego "patyka", sposob montazu, ilosc zebow, itd?
bo z katalogow moze nie wychodzic ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Hej

Forester SG SLS-y nie mogę nigdzie na necie znaleść  czy zostaje tylko serwis? I drugi pytanie odnośnie wymiany SLS czy muszę robić geometrię  po wymianie , sa tam jakieś mimośrody na amortyzatorach czy tylko zwykłe proste śruby?

 Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

SLS albo oryginalne albo regenerowane (często siadają nawet po roku). Są zamienniki bez SLS i większość prędzej czy później z takimi kończy, chyba że kogoś stać na nówki ori.

Śruby w całym zestawie 2 na dole i 3 śrubki od góry w kielichu. Jak nic więcej nie poodkręcasz to powinno się obejść bez geometrii.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, rutra80 napisał:

SLS albo oryginalne albo regenerowane (często siadają nawet po roku). Są zamienniki bez SLS i większość prędzej czy później z takimi kończy, chyba że kogoś stać na nówki ori.

Śruby w całym zestawie 2 na dole i 3 śrubki od góry w kielichu. Jak nic więcej nie poodkręcasz to powinno się obejść bez geometrii.

Z prawej ktoś wymienił tylko jeden  jakieś 50 tyś temu  z lewej jest pewnie orginał  180 tyś  . zamienniki KYB jakoś do mnie nie przemawiają . Na razie zmienię ten lewy bo cuda się z samochodem dzieją :( . A potem zobaczymy . 

Dzięki. 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, zimek napisał:

Z prawej ktoś wymienił tylko jeden  jakieś 50 tyś temu  z lewej jest pewnie orginał  180 tyś  . zamienniki KYB jakoś do mnie nie przemawiają . Na razie zmienię ten lewy bo cuda się z samochodem dzieją :( . A potem zobaczymy . 

Dzięki. 

Nie dziaduj i wymień parami. KYB to dobre amoryzatory, nie ma co narzekać. Ludzie jeszcze wkładają jakieś zestawy chyba Pedersa. Cuda się dzieją bo lewy zużyty a prawy też nie jest nowy. Wymienisz lewy tylko i dalej może być cyrk bo ten z prawej może nie domagać. Wybierze się na SKP i sprawdź sobie ich sprawność. Wtedy możesz ocenić czy faktycznie jeden można wymienić czy lepiej oba. Ale to są amortyzatory i powinno się wymieniać obie strony. To one Ci utrzymują koło przy jezdni, odpowiadają za bezpieczeństwo. 

Edited by ewemarkam
  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Z tym badaniem na SKP to trochę wróżenie z fusów. Miałem w Forku totalnie wylany amorek a komp pokazał sprawność 46%
Wszystko zależy jaki sprzęt ma stacja, jakie mamy sprężyny itd.

Trzeba wymienić oba. Ja zmieniłem na KYB i jestem bardzo zadowolony.

Link to post
Share on other sites

Teraz zmienię  tylko jeden . Byłem za stacji i to ich badanie  to se można, acz kolwiek ten uszkodzony tylny lewy pokazał  Faktycznie (nie pamietam dokładnie ) 18% mniej jak prawy i przegląd by przeszedł bo miesciło sie w normie. A w rzeczywistosci  jeżeli jedziesz za tym samochodem  to na wybojach   lewe koło  skacze jak piłeczka tak jakby nie było żadnego amortyzatora a prawe jak przyklejone . Samochód w koło komina więc ten tego. 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, zimek napisał:

A tak jeszcze z ciekawości  ile kosztuje regeneracja i gdzie to można zlecić ? Jakiś forumowy garaż ?

 

Proszę cię, podejrzewam że ta regeneracja jednej szt. wyniesie min. tyle ile nowy amortyzator Kyb.

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...