Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

  • Replies 5.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

Generalnie jak zagrzejesz samochód i dasz w palnik na jakiejś obwodnicy, to gdy uszczelka jest uszkodzona, wyrzuci Ci płyn do zbiornika

Z własnych doświadczeń wiem że w późniejszym etapie już po przejechaniu ok 20 km silnik się będzie gotował :D i będzie cię czekać wycieczka na lawecie do mechanika;)

Link to post
Share on other sites

Chcę przepłukać układ wspomagania kierownicy.

1. Czy można przepłukać innym płynem niż zalecany np. mineralnym?

Mam go trochę i dodatkowo ułatwiło by mi to czy układ jest czysty, bo jest on zielony a stary jest czerwony, docelowo potem wleje znów czerwony syntetyk z Motula.

 

2. Ile płynu wchodzi do układu?1.5L, i czy te płyny syntetyczne są mieszalne?

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, yaroz napisał:

Chcę przepłukać układ wspomagania kierownicy.

1. Czy można przepłukać innym płynem niż zalecany np. mineralnym?

Mam go trochę i dodatkowo ułatwiło by mi to czy układ jest czysty, bo jest on zielony a stary jest czerwony, docelowo potem wleje znów czerwony syntetyk z Motula.

 

2. Ile płynu wchodzi do układu?1.5L, i czy te płyny syntetyczne są mieszalne?

Całość chyba ok 0.8 litra. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Zostało mi prawie nowe, kompletne sprzęgło ( tarcza, docisk ) z legacy 99. 2,5.

Podejdzie to to do Forka 99. 2,0 ? 

Powinno:

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_5/manual_transmission/clutch/illustration_1/

 

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b12/type_4/manual_transmission/clutch/

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale nie ma tam napięcia jeśli nie świeci :)

to po co tam tyle dangerów? :mrgreen: nie jest tak, że jeśli jeden żarnik już się nie odpala to przetwornica napięcie daje, odbiornika nie ma, ale ono jeszcze przez jakiś czas pozostaje w kondensatorze?

Link to post
Share on other sites
to po co tam tyle dangerów? default_icon_mrgreen.gif nie jest tak, że jeśli jeden żarnik już się nie odpala to przetwornica napięcie daje, odbiornika nie ma, ale ono jeszcze przez jakiś czas pozostaje w kondensatorze?

A żeby nie ruszać jak jest włączona. W układzie przetwornicy zawsze jest jakiś rezystor rozładowujący. Poza tym napiecie wysokie występuje tylko podczas zapłonu, będzie się pojawiać gdy przetwornica chce odpalić palnik. Później już się obniża to wartości która nie robi krzywdy. Parę minut i nie ma już tam napięcia. Ja bym się tym aż tak nie przejmował default_smile.png Odczekaj parę minut. Przecież nie wymieniasz zaraz po jeździe przetwornicy, tylko zanim się za to zabierzesz to mija jakaś chwila.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, VEC napisał:

Przy wymianie xenonów trzeba jakoś rozładować przetwornice z napięcia?

Ja wymieniałem na wyłączonym silniku, i nic mi się nie stało:yahoo:

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

wiem, że klocki hamulcowe były tu wałkowane, ale mam dylemat.

Mam tarcze 294mm ( wersja USA) z vin (JF1SG63607G718792) wychodzi mi z japancars.ru numer oryginału 26296SA020 ( 137mm) 

tymczasem na textar wyraźnie podpowiada mi klocki 157mm  i system hamulcowy 

Akebono , numer textara 2422201 - mógłby ktoś kto ma więcej doświadczenia sprawdzić, co tam pasuje
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Łukasz Zioła napisał:
wiem, że klocki hamulcowe były tu wałkowane, ale mam dylemat.
Mam tarcze 294mm ( wersja USA) z vin (JF1SG63607G718792) wychodzi mi z japancars.ru numer oryginału 26296SA020 ( 137mm) 
tymczasem na textar wyraźnie podpowiada mi klocki 157mm  i system hamulcowy 
Akebono , numer textara 2422201 - mógłby ktoś kto ma więcej doświadczenia sprawdzić, co tam pasuje

Zobacz na zacisk. Na Tokico jest nazwa producenta na Akebono nie ma. Druga różnica to Akebono ma jedno jakby wcięcie od strony zewnętrznej na środku, a Tokico dwa. Rozwieje Ci wszelkie wątpliwości. Na upartego będzie widać bez zdejmowania koła. Jak masz większe felgi. Też miałem taki dylemat ostatnio, ale w finalnie hurtownia mi zamówiła właściwe po VIN. Upewniłem się po tych różnicach które Ci podałem.

 

 

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Zobacz na zacisk. Na Tokico jest nazwa producenta na Akebono nie ma. Druga różnica to Akebono ma jedno jakby wcięcie od strony zewnętrznej na środku, a Tokico dwa. Rozwieje Ci wszelkie wątpliwości. Na upartego będzie widać bez zdejmowania koła. Jak masz większe felgi. Też miałem taki dylemat ostatnio, ale w finalnie hurtownia mi zamówiła właściwe po VIN. Upewniłem się po tych różnicach które Ci podałem.

 

 

To chyba Tokico ?

IMG_20201020_181330.jpg

Edited by Łukasz Zioła
Link to post
Share on other sites
To chyba Tokico ?IMG_20201020_181330.thumb.jpg.28ab45b6b4cb1ccbbd068779bbf27032.jpg

 

Wygląda na to że tak.Kup szczote drucianą i hammerite, przy okazji je odśwież ;)

Ja malowałem najpierw podkładem antykorozyjnym a później chlorokauczuk. Parę miesięcy się już trzymają.

 

 

Link to post
Share on other sites

Straciłem podświetlenie tablicy (i np wybieraka automatu),

 

Grzebałem przy podświetleniu przycisku stop, i poszło chyba spięcie.

 

Wie ktoś co.moglo paść? Bezpiecznik oświetlenia był spalony, ale innego zjaranego nie widzę

Link to post
Share on other sites
Straciłem podświetlenie tablicy (i np wybieraka automatu),
 
Grzebałem przy podświetleniu przycisku stop, i poszło chyba spięcie.
 
Wie ktoś co.moglo paść? Bezpiecznik oświetlenia był spalony, ale innego zjaranego nie widzę
Sterownik jasności jest chyba po prawej stronie. Dostęp chyba po zdjęciu schowka. Zobacz czy masz na nim gdzieś 12V.
Link to post
Share on other sites

Na przeglądzie wyszło że belka tylnego zawieszenia (ta z 4 mocowaniami do budy) potrzebuje pilnej uwagi.
Czy warto próbować reanimować obecną, czy jednak perspektywa kosztów reanimacji lub jej ew. bezsensowność uzasadniają zakup OEM.

Link to post
Share on other sites
Po raz trzeci i na pewno nie ostatni:

Sanki i zawieszenie tylne ogólnie. Ruda tańczy i śpiewa. Jeszcze do odratowania czy wymiana?da3cb7a1d24c1e97bbb907a9da478b0a.jpgafa3cb1507c97b548949ebbe8ede414a.jpg64edd5cf474e3579a9660717d3684484.jpg82fb63c6e696c2a2c2411335bcb721df.jpg
Jak Twoje boję z belką. Mnie czeka raczej tylko wymiana.
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

Nijak. Budżet nie z gumy i musi to poczekać do wiosny. Kupuję teraz dom i nie mam za dużo luzu finansowego emoji17.png

 

Nowa 1350zł, używki na alle w tragicznym stanie w cenach z kosmosu od 400 paru do prawie 1000zł za pospawane i pomalowane

:facepalm::toobad:

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...