Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Szybkie pytanie.

Czy generalnie jest problem aby odkręcić odpowietrzniki przy zaciskach i cylinderkach? Lepiej je oczywiście pewnie spryskać jakimś olejem/siuwaksem penetrującym. Ale spotkałem też w handlu, takie ustrojstwa co mrożą śruby, i ma się ona wtedy łatwiej odkręcić. Macie jakieś doświadczenia z tymi zamrażaczami?

Używaj pełnych kluczy oczkowych szesciokątnych lub nasadek sześciokątnych bo płaski może ci objechać. Warto też robić to stopniowo trochę odkręcać, dokręcać. Spryskać też nie zaszkodzi. Możesz też podgrzać lutlampą do rurek miedzianych jak masz oczywiście.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Wydatków 

Posted Images

W dniu 10.10.2020 o 14:50, ewemarkam napisał:

Chciałem właśnie nasadką albo kluczem oczkowym. Ale czy ktoś próbował tych zamrazaczy?

Odmrażacza nie używałem, ale warto odpowietrznik zdzielić młotkiem 2kg.:D

Link to post
Share on other sites

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

Edited by forek8925xt
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Czy w przedlifcie 2.0 wolnyssak do zacisków przód da się włożyć jarzma na tarcze 294??

Z tego co się kiedyś dowiadywałem to jak założysz jarzma na tarcze 294 to zaciski mogą zostać te same, mowa o dwutłoczku.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Tylko ciężko dorwać same jarzma, często są sprzedawane komplety. Gdzieś wyczytałem tutaj jak robiłem risercz, bo też chciałem zmienić na większe heble. Że najlepiej dorwać jarzma i zaciski z diesla. Ale jako że mam koła 15" i nie uśmiecha mi się zmieniać na większe.

Mhmmm. Z czterotłoków się już wyleczyłem, choć pięknie się prezentują i po to też felgi kupiłem, ale po opiniach doszedłem do wniosku, że lepiej przy większych dwutłokach zostać. Tutaj są jarzma, ale ta cena.

https://www.subaru.pl/jarzmo-zacisku-hamulcowego-forester-legacy-prawy.html

Z drugiej strony to jest poprawa kwestii bezpieczeństwa to jeszcze bym się nad tym pochylił :)

Do tego zacisk w proszek, przewody w oplot no i nowe tarcze z klockami. Może w 2000 zł zmieszczę się z robotą :rolleyes:

 

Edited by Kiwi 4ester
Link to post
Share on other sites

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. 

 

Link to post
Share on other sites
Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

https://allegro.pl/oferta/zacisk-subaru-legacy-diesel-9778475897?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Kupisz od razu zestaw naprawczy. Dasz do piaskowania i malowania.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Teraz jeszcze sprawdzałem na opposedforces i jest niby różnica (przynajmniej w numerach części) w zaciskach. W wolnossaku np.lewy numer to 26292FE010 , a w 2.0 turbo 26292SA010. Tak wychodzi, że z jarzmem i zacisk trzeba by zmienić.

Nr mogą być inne a część ta sama, tym bym się nie sugerował.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

podobno są dwa rodzaje zacisków dwu tłoczkowych - Tokito i jakieś drugie (było wcześniej) i one różnią się jarzmami.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

powinno być 5W, ewentualnie 10W, 

 

300v to cała seria produktów, który masz zalany?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, klev napisał:

podobno są dwa rodzaje zacisków dwu tłoczkowych - Tokito i jakieś drugie (było wcześniej) i one różnią się jarzmami.

To teraz pytanie jak u siebieto poznam?

Link to post
Share on other sites

Ale ja mam jeszcze pytanie.

Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny?

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć !Przepraszam  że nie w wątku olejowym ale mam dylemat.

Mój forek  z racji "zdarzenia drogowego"  pojedzie w ostatnią podróż. Ale.... mam już kolejnego :D

 

MY04 2.5 XT! Podobno 290tyś przbiegu. Waściciel twierdził że był hamowany , wypluł 240km ale to nie on grzebał. hehe.

 

Podobno od 5 lat jeździ na 300v 15w50 i  nie łyka nałogowo :D

Chce na dzień dobry zrobić olej świece i takie tam ...

Chyba zostanę na motulu 300v (jestem na 100 stronie wątku olejowego proszę o wyrozumiałość  )

 

Są 3 opcje :

        1. Płukanka i zalewamy na zimę 300V 5w40 na lato wracamy 15W50 (planuje modyfikację wydechu)

        2. Bez płukanki i jak wyżej 5W40 300v

        3.Wymiana i zostać na 15w50 300v

 

Ktoś coś  doradzi?  Silnik pracuje ładnie  po nocy  praktycznie nie puszcza nic z wydechu. Ale wiadomo  używany forek xt z takim przebiegiem od nieznajomego może niemiło zaskoczyć.

 

 

 

Silnik seria czy coś dłubany? W sensie wnętrzności oczywiście.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Ale ja mam jeszcze pytanie.

Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny?

Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Tak, odkręcasz łącznik stabilizatora, czujnik ABS, nakrętkę półosi i amortyzator, wybijasz klin od strony skrzyni, wysuwasz półoś ze skrzyni i cała półoś wchodzi pod skrzynię wyjeżdżając z piasty. Tylko oznacz śrubę mimośrodową amortyzatora i złóż w takim samym położeniu bo będziesz musiał geometrię robić.
Dzięki. Wymieniałem już wewnętrzne oba, kolejność znam. Ale zastanawiało mnie to z zewnętrznym. Dzięki raz jeszcze
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale ja mam jeszcze pytanie.

Jak patrzę do serwisówki to żeby wymienić zewnętrzną manszete przegubu to trzeba zdjąć wewnętrzny i zdjąć to w stronę skrzyni? Bo zewnętrzny jest nie demontowalny?

Nie łatwiej zbić zewnętrzny przegub?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...