mirasek 161 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 4 godziny temu, yaroz napisał: Nie wiem ja tak miałem od początku, może to idzie ustawić jakimś programem, lub jest jakiś patent z kluczykiem, może jakieś kombinacje klawiszy ze stacyjka lub zamkiem albo zależy to od centralki zamka. Wersje US otwierają się na 2 razy, EU na raz, raczej centralka jest za to odpowiedzialna, być może zamienna między wersjami. Link to post Share on other sites
dommarc 44 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 15 godzin temu, Wade napisał: Mam pytanko odnośnie SG i otwierania z pilota autka. Czy da się zrobić żeby jednym kliknięciem otwierały się wszystkie drzwi a nie tylko kierowcy i dopiero za drugim razem reszta. Masz auto z USA ? 12 godzin temu, yaroz napisał: Ja tak mam. Ja też tak mam Auto z EU. Link to post Share on other sites
Wade 77 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp. A co do świateł to fakt trzeba jeszcze zrzucić ręczny. A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto. A poza tym nie wiem jak by miały działać te światła dzienne jak mam tylko pozycje, mijania, drogowe i przeciwmgłowe. Raczej nie zmniejsza się napięcie na żarowce. Link to post Share on other sites
dommarc 44 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 8 minut temu, Wade napisał: Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp. No to tego nie mają wersje EU. Link to post Share on other sites
yaroz 659 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 11 minut temu, Wade napisał: A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto. A tylne się wtedy świecą? Link to post Share on other sites
ewemarkam 1190 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 NIe rozpoznasz ,chyba ,że płyn nowy i dysponujesz termometrem do ok.250 st. C. Pirometry w przypadku cieczy są zawodne w warunkach domowych. Lepiej wymień płyn ,0.6 litra wchodzi,ale 1 litr na wymianę trzeba. Dot 3 i 4 są mieszalne, ale na zbiorniczku masz chyba DOT 3 only. Większość leje Dot 4 i nic się złego nie dzieje ( chodzi o uszczelnienia ,ale baza tych płynów wg żródeł chyba ta sama) W sumie nie patrzyłem na nakrętkę co tam jest napisane. Termometr do nawet 1000 stopni by się znalazł (pracuje w odlewni aluminium, pożyczyć można) Serwisowka podaje że 3 albo 4 można wlać. Ale nie wiedziałem że są w pełni mieszanle. Kupiłem litr DOT 4. W serwisowce jest też kolejność przelewania płynem kół. Jak pogrzebałem to znalazłem też pojemność, niby 0.5 litra. Ale taka informacja jest dopiero zagrzebana w opisie czynności. Dzięki Link to post Share on other sites
Kiwi 4ester 2425 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 W dniu 6.10.2020 o 13:25, VEC napisał: emblemat z kierownicy da się zdjąć w Forku SG? Chciałem wypolerować, ale niebieski lakier poodłaził płatkami... Raczej tak. Znaczek naklejony taśmą dwustronną. Natomiast można sobie zapodać coś innego wg własnego widzimisie Link to post Share on other sites
Kiwi 4ester 2425 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 6 godzin temu, respect napisał: Większość leje Dot 4 i nic się złego nie dzieje ( chodzi o uszczelnienia ,ale baza tych płynów wg żródeł chyba ta sama) Potwierdzam. U mnie lane jest DOT 4. Link to post Share on other sites
skwaro 4602 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 29 minut temu, ewemarkam napisał: W sumie nie patrzyłem na nakrętkę co tam jest napisane. Termometr do nawet 1000 stopni by się znalazł (pracuje w odlewni aluminium, pożyczyć można) Serwisowka podaje że 3 albo 4 można wlać. Ale nie wiedziałem że są w pełni mieszanle. Kupiłem litr DOT 4. W serwisowce jest też kolejność przelewania płynem kół. Jak pogrzebałem to znalazłem też pojemność, niby 0.5 litra. Ale taka informacja jest dopiero zagrzebana w opisie czynności. Dzięki Są mieszalne DOT3, 4 i 5.1. Nie wolno stosować DOT5 bo rozpuści uszczelnienia, pod ten plyn jest inny układ. Ja u siebie leję DOT5.1 bo jest dużo bardziej odporny na przegrzanie,ale wymaga też częstszych wymian. Do zwykłego auta lepiej lać DOT4 dobrej firmy, np. ATE bo i tak na ulicy nie zagotujesz płynu a dłużej wytrzyma do kolejnej wymiany. 2 1 Link to post Share on other sites
VEC 741 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 40 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Raczej tak. Znaczek naklejony taśmą dwustronną. Natomiast można sobie zapodać coś innego wg własnego widzimisie yep 2 Link to post Share on other sites
Kiwi 4ester 2425 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 54 minuty temu, VEC napisał: yep Ekstra skąd takie? Link to post Share on other sites
VEC 741 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 from US and A, my friend tylko że to naklejka i gwiazdki spod ori znaczka ją trochę wybrzuszają, dlatego pytałem o ew demontaż https://www.emblemoverlays.com/category-s/147.htm 1 Link to post Share on other sites
klev 222 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 siema, skrzypienie poli to chyba ich największa bolączka.... Jakiego smaru użyć żeby mieć największe szanse na cisze ?? Jakiego Wy użyliście ? Link to post Share on other sites
133699 410 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 W dniu 8.10.2020 o 08:19, klev napisał: Jakiego smaru użyć żeby mieć największe szanse na cisze ?? Jakiego Wy użyliście ? Kiedyś pryskałem kumplowi na szybko PTFE Motipa, ustało ale nie wiem na jak długo, nie pytałem. U mnie kiedyś jakiś łącznik skrzypiał to potraktowałem go jakimś dobrym smarem w sprayu do łańcucha (roweru, motocykla). To było w 2018 roku. Do dzisiaj nic tam nie wydaje dźwięków. Niema szybkich pytań Impreza... więc spytam tu bo konstrukcja na spodzie podobna Śruba mimośrodowa na przód - ona ma mieć M16 czy M12? M14 jest na tył, to już wiem. Link to post Share on other sites
ewemarkam 1190 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 1 minutę temu, 133699 napisał: Kiedyś pryskałem kumplowi na szybko PTFE Motipa, ustało ale nie wiem na jak długo, nie pytałem. U mnie kiedyś jakiś łącznik skrzypiał to potraktowałem go jakimś dobrym smarem w sprayu do łańcucha (roweru, motocykla). To było w 2018 roku. Do dzisiaj nic tam nie wydaje dźwięków. Niema szybkich pytań Impreza... więc spytam tu bo konstrukcja na spodzie podobna Śruba mimośrodowa na przód - ona ma mieć M16 czy M12? M14 jest na tył, to już wiem. https://partsouq.com/en/search/all?q=20540AA090 Link to post Share on other sites
133699 410 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 To teraz już zgłupiałem ostatnio facet mi pisał, że kupił M14 i mu na przód nie pasowały, na tył weszły. Link to post Share on other sites
ewemarkam 1190 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 4 minuty temu, 133699 napisał: To teraz już zgłupiałem ostatnio facet mi pisał, że kupił M14 i mu na przód nie pasowały, na tył weszły. http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_3/suspension_and_axle/front_shock_absorber/illustration_1/ według tego nawet w SG jest taka sama. Link to post Share on other sites
Mike-m 151 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Pytanie, bo dziś będę wkręcał czujnik temp. oleju - dodatkowy. Gdzie w Forku SG 2.5 T (EJ255) powinienem szukać miejsca ? zanim rozbiorę połowę osprzętu, warto spytać Link to post Share on other sites
Łukasz Zioła 35 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 W dniu 7.10.2020 o 21:21, Wade napisał: Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp. A co do świateł to fakt trzeba jeszcze zrzucić ręczny. A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto. A poza tym nie wiem jak by miały działać te światła dzienne jak mam tylko pozycje, mijania, drogowe i przeciwmgłowe. Raczej nie zmniejsza się napięcie na żarowce. U mnie w US w trybie auto ( nie świeci się tył) ani podświetlenie deski ani postojowki. Co do mocy świateł może to autosugestia ale moim zdaniem świecą słabiej. Link to post Share on other sites
skwaro 4602 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 24 minuty temu, Mike-m napisał: Pytanie, bo dziś będę wkręcał czujnik temp. oleju - dodatkowy. Gdzie w Forku SG 2.5 T (EJ255) powinienem szukać miejsca ? zanim rozbiorę połowę osprzętu, warto spytać Lewa głowica od strony grodzi, jest zaślepka, wystarczy ją wykręcić i wkręcić czujnik. 1 Link to post Share on other sites
Mike-m 151 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Dzięki za szybką odpowiedź Przyjąłem że lewa, patrząc od strony kierowcy Link to post Share on other sites
ewemarkam 1190 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Dzięki za szybką odpowiedź Przyjąłem że lewa, patrząc od strony kierowcy Tak, w samochodzie jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona 1 Link to post Share on other sites
skwaro 4602 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 13 minut temu, Mike-m napisał: Dzięki za szybką odpowiedź Przyjąłem że lewa, patrząc od strony kierowcy Tak, ta po stronie kierowcy Link to post Share on other sites
Mike-m 151 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 42 minuty temu, ewemarkam napisał: Tak, w samochodzie jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona Dokładnie. Ale można stanąć przed samochodem i wtedy prawa jest lewa i na odwrót.. Chciałem się upewnić. Dzięki Link to post Share on other sites
ewemarkam 1190 Posted October 10, 2020 Share Posted October 10, 2020 (edited) Szybkie pytanie. Czy generalnie jest problem aby odkręcić odpowietrzniki przy zaciskach i cylinderkach? Lepiej je oczywiście pewnie spryskać jakimś olejem/siuwaksem penetrującym. Ale spotkałem też w handlu, takie ustrojstwa co mrożą śruby, i ma się ona wtedy łatwiej odkręcić. Macie jakieś doświadczenia z tymi zamrażaczami? Edited October 10, 2020 by ewemarkam Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now