Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

4 godziny temu, yaroz napisał:

Nie wiem ja tak miałem od początku, może to idzie ustawić jakimś programem, lub jest jakiś patent z kluczykiem, może jakieś kombinacje klawiszy ze stacyjka lub zamkiem albo zależy to od centralki zamka.

Wersje US otwierają się na 2 razy, EU na raz, raczej centralka jest za to odpowiedzialna, być może zamienna między wersjami.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Na tym forum otrzymasz jedną radę.               Wydech na pełen przelot zmień 

Posted Images

15 godzin temu, Wade napisał:

Mam pytanko odnośnie SG i otwierania z pilota autka. Czy da się zrobić żeby jednym kliknięciem otwierały się wszystkie drzwi a nie tylko kierowcy i dopiero za drugim razem reszta.

 

Masz auto z USA ?

 

12 godzin temu, yaroz napisał:

Ja tak mam.

Ja też tak mam :)

Auto z EU.

Link to post
Share on other sites

Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp. 

 

 

A co do świateł to fakt trzeba jeszcze zrzucić ręczny. A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto. A poza tym nie wiem jak by miały działać te światła dzienne jak mam tylko pozycje, mijania, drogowe i przeciwmgłowe. Raczej nie zmniejsza się napięcie na żarowce. 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Wade napisał:

Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp.

 

No to tego nie mają wersje EU.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Wade napisał:

A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto.

A tylne się wtedy świecą?

Link to post
Share on other sites
NIe rozpoznasz ,chyba ,że płyn nowy i dysponujesz termometrem do ok.250 st. C.  Pirometry w przypadku cieczy są zawodne w warunkach domowych. Lepiej wymień płyn ,0.6 litra wchodzi,ale 1 litr na wymianę trzeba.

Dot 3 i 4 są mieszalne, ale na zbiorniczku masz chyba DOT 3 only.

Większość leje Dot 4 i nic się złego nie dzieje ( chodzi o uszczelnienia ,ale baza tych płynów wg żródeł chyba ta sama)

 

W sumie nie patrzyłem na nakrętkę co tam jest napisane. Termometr do nawet 1000 stopni by się znalazł (pracuje w odlewni aluminium, pożyczyć można) :)

 

Serwisowka podaje że 3 albo 4 można wlać. Ale nie wiedziałem że są w pełni mieszanle. Kupiłem litr DOT 4. 

W serwisowce jest też kolejność przelewania płynem kół. Jak pogrzebałem to znalazłem też pojemność, niby 0.5 litra. Ale taka informacja jest dopiero zagrzebana w opisie czynności.

 

Dzięki

 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.10.2020 o 13:25, VEC napisał:

emblemat z kierownicy da się zdjąć w Forku SG? Chciałem wypolerować, ale niebieski lakier poodłaził płatkami... 

Raczej tak. Znaczek naklejony taśmą dwustronną. Natomiast można sobie zapodać coś innego wg własnego widzimisie :D

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, respect napisał:

 

Większość leje Dot 4 i nic się złego nie dzieje ( chodzi o uszczelnienia ,ale baza tych płynów wg żródeł chyba ta sama)

 Potwierdzam. U mnie lane jest DOT 4.

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, ewemarkam napisał:

W sumie nie patrzyłem na nakrętkę co tam jest napisane. Termometr do nawet 1000 stopni by się znalazł (pracuje w odlewni aluminium, pożyczyć można) :)

 

Serwisowka podaje że 3 albo 4 można wlać. Ale nie wiedziałem że są w pełni mieszanle. Kupiłem litr DOT 4. 

W serwisowce jest też kolejność przelewania płynem kół. Jak pogrzebałem to znalazłem też pojemność, niby 0.5 litra. Ale taka informacja jest dopiero zagrzebana w opisie czynności.

 

Dzięki

 

 

 

Są mieszalne DOT3, 4 i 5.1. Nie wolno stosować DOT5 bo rozpuści uszczelnienia, pod ten plyn jest inny układ. Ja u siebie leję DOT5.1 bo jest dużo bardziej odporny na przegrzanie,ale wymaga też częstszych wymian. Do zwykłego auta lepiej lać DOT4 dobrej firmy, np. ATE bo i tak na ulicy nie zagotujesz płynu a dłużej wytrzyma do kolejnej wymiany. 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Raczej tak. Znaczek naklejony taśmą dwustronną. Natomiast można sobie zapodać coś innego wg własnego widzimisie :D

yep :)

20201007_111418.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

siema, skrzypienie poli to chyba ich największa bolączka....

Jakiego smaru użyć żeby mieć największe szanse na cisze ?? Jakiego Wy użyliście ?

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2020 o 08:19, klev napisał:

Jakiego smaru użyć żeby mieć największe szanse na cisze ?? Jakiego Wy użyliście ?

Kiedyś pryskałem kumplowi na szybko PTFE Motipa, ustało ale nie wiem na jak długo, nie pytałem. U mnie kiedyś jakiś łącznik skrzypiał to potraktowałem go jakimś dobrym smarem w sprayu do łańcucha (roweru, motocykla). To było w 2018 roku. Do dzisiaj nic tam nie wydaje dźwięków. 

 

Niema szybkich pytań Impreza... więc spytam tu bo konstrukcja na spodzie podobna :P 

Śruba mimośrodowa na przód - ona ma mieć M16 czy M12? M14 jest na tył, to już wiem. 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, 133699 napisał:

Kiedyś pryskałem kumplowi na szybko PTFE Motipa, ustało ale nie wiem na jak długo, nie pytałem. U mnie kiedyś jakiś łącznik skrzypiał to potraktowałem go jakimś dobrym smarem w sprayu do łańcucha (roweru, motocykla). To było w 2018 roku. Do dzisiaj nic tam nie wydaje dźwięków. 

 

Niema szybkich pytań Impreza... więc spytam tu bo konstrukcja na spodzie podobna :P 

Śruba mimośrodowa na przód - ona ma mieć M16 czy M12? M14 jest na tył, to już wiem. 

 

 

https://partsouq.com/en/search/all?q=20540AA090

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, 133699 napisał:

To teraz już zgłupiałem :D ostatnio facet mi pisał, że kupił M14 i mu na przód nie pasowały, na tył weszły. 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_3/suspension_and_axle/front_shock_absorber/illustration_1/

według tego nawet w SG jest taka sama. 

Link to post
Share on other sites

Pytanie, bo dziś będę wkręcał czujnik temp. oleju - dodatkowy. Gdzie w Forku SG 2.5 T (EJ255) powinienem szukać miejsca ? zanim rozbiorę połowę osprzętu, warto spytać :) 

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.10.2020 o 21:21, Wade napisał:

Mój z US czyli pewnie to jest przyczyną. Tylko nie wiem czy zamieniać centralke bo w tym moim jest kilka funkcji zamka przynajmniej według manuala a nie wiem czy EU też je ma. Jakieś tryby alarmu, użyczenia auta, szukania na parkingu itp. 

 

 

A co do świateł to fakt trzeba jeszcze zrzucić ręczny. A same światła wydają się być normalnymi mijania. Sprawdzałem po zmroku i świecą z taką samą siłą zarówno włączone normalnie jak i auto. A poza tym nie wiem jak by miały działać te światła dzienne jak mam tylko pozycje, mijania, drogowe i przeciwmgłowe. Raczej nie zmniejsza się napięcie na żarowce. 

U mnie w US w trybie auto ( nie świeci się tył) ani podświetlenie deski ani postojowki. Co do mocy świateł może to autosugestia ale moim zdaniem świecą słabiej.

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Mike-m napisał:

Pytanie, bo dziś będę wkręcał czujnik temp. oleju - dodatkowy. Gdzie w Forku SG 2.5 T (EJ255) powinienem szukać miejsca ? zanim rozbiorę połowę osprzętu, warto spytać :) 

Lewa głowica od strony grodzi, jest zaślepka, wystarczy ją wykręcić i wkręcić czujnik.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dzięki za szybką odpowiedź  Przyjąłem że lewa, patrząc od strony kierowcy  
Tak, w samochodzie jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona :)
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Mike-m napisał:

Dzięki za szybką odpowiedź :) Przyjąłem że lewa, patrząc od strony kierowcy :) 

Tak, ta po stronie kierowcy :)

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, ewemarkam napisał:

Tak, w samochodzie jest tylko jedna lewa i jedna prawa strona :)

Dokładnie. Ale można stanąć przed samochodem i wtedy prawa jest lewa i na odwrót.. Chciałem się upewnić. Dzięki 

Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie.

Czy generalnie jest problem aby odkręcić odpowietrzniki przy zaciskach i cylinderkach? Lepiej je oczywiście pewnie spryskać jakimś olejem/siuwaksem penetrującym. Ale spotkałem też w handlu, takie ustrojstwa co mrożą śruby, i ma się ona wtedy łatwiej odkręcić. Macie jakieś doświadczenia z tymi zamrażaczami?

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...