Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Recommended Posts

Witam.

ECU pokazało mi kod błędu 11. Wymieniłem czujnik położenia wału, kod pozostał, forek dalej ma szarpnięcie mocy pod obciążeniem przy różnych obrotach na różnych biegach. Gdzie dalej szukać??

Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, rademenez napisał:

Witam.

ECU pokazało mi kod błędu 11. Wymieniłem czujnik położenia wału, kod pozostał, forek dalej ma szarpnięcie mocy pod obciążeniem przy różnych obrotach na różnych biegach. Gdzie dalej szukać??

Przewód do czujnika może być przetarty lub wtyczka zasniedziala

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, rademenez napisał:

a czy te szarpnięcie mocy, może być z tym związane?  Wystepuje na każdym biegu na coraz niższych obrotach - 2. 5-6000rpm, 3. 4-5000rpm, 4 juz przy 3- 4000rpm

Ja mam błąd P0340 (czujnik położenia wałka(lub paska) rozrządu) i mi też przerywa na wysokich obrotach pod obciążeniem. Jak najbardziej jest to taki objaw. Skoro ty wymieniłeś już czujnik (tylko oem działa na 100%) i dalej masz ten sam błąd i szarpie, to znaczy ze czujnik był dobry a przewód do niego może być przetarty i robić "zwarcia" itp. lub wtyczka....

Dodam, że nie jestem mechanikiem i mogę się mylić :)

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

ee widzę właśnie ze kod 11 to jest wał korbowy a nie wałek rozrządu.....

No to z innej beczki. Może to overboost (przeładowanie) odpowiada za przerywanie. Wyglądało by to logicznie obroty względem biegów..... overboost jest MEGA szkodliwy dla silnika.

Masz może wskaźnik doładowania? tak żeby sprawdzić czy nie przeładowuje.

Jak byś miał s-turbo na cewkach (te 177KM a nie 170) to byś mógł zrobić logi ELM'em lub kabelkiem KKL i obyło by się bez wskaźnika. Ale zakładam, że jak błędy odczytujesz z mrygnięć to masz silnik 170KM.

Jeśli mam rację to zapewne masz uszkodzony jakiś wężyk (ze starości najczęściej pękają) przy turbinie, one sterują doładowaniem itp.

Link to comment
Share on other sites

ee widzę właśnie ze kod 11 to jest wał korbowy a nie wałek rozrządu.....

No to z innej beczki. Może to overboost (przeładowanie) odpowiada za przerywanie. Wyglądało by to logicznie obroty względem biegów..... overboost jest MEGA szkodliwy dla silnika.

Masz może wskaźnik doładowania? tak żeby sprawdzić czy nie przeładowuje.

Jak byś miał s-turbo na cewkach (te 177KM a nie 170) to byś mógł zrobić logi ELM'em lub kabelkiem KKL i obyło by się bez wskaźnika. Ale zakładam, że jak błędy odczytujesz z mrygnięć to masz silnik 170KM.

Jeśli mam rację to zapewne masz uszkodzony jakiś wężyk (ze starości najczęściej pękają) przy turbinie, one sterują doładowaniem itp.

Do starszych Subaru podejdzie kabelek do LPG (FTDI) i program JecScan. Tylko nim logów nie zrobisz. Ale istotne parametry odczyta się. Takim łączę się ze swoim forkiem.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, ewemarkam napisał:
4 minuty temu, klev napisał:
ee widzę właśnie ze kod 11 to jest wał korbowy a nie wałek rozrządu.....
No to z innej beczki. Może to overboost (przeładowanie) odpowiada za przerywanie. Wyglądało by to logicznie obroty względem biegów..... overboost jest MEGA szkodliwy dla silnika.
Masz może wskaźnik doładowania? tak żeby sprawdzić czy nie przeładowuje.
Jak byś miał s-turbo na cewkach (te 177KM a nie 170) to byś mógł zrobić logi ELM'em lub kabelkiem KKL i obyło by się bez wskaźnika. Ale zakładam, że jak błędy odczytujesz z mrygnięć to masz silnik 170KM.
Jeśli mam rację to zapewne masz uszkodzony jakiś wężyk (ze starości najczęściej pękają) przy turbinie, one sterują doładowaniem itp.

Do starszych Subaru podejdzie kabelek do LPG (FTDI) i program JecScan. Tylko nim logów nie zrobisz. Takim łączę się ze swoim forkiem.

ale doładowanie da się nim odczytać zapewne :) więc też może być. A myślisz że te moje wróżenie overboostu jest trafne?

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

ale doładowanie da się nim odczytać zapewne więc też może być. A myślisz że te moje wróżenie overboostu jest trafne?
Nie wiem czy trafne. Z turbo to jedynie miałem w klekocie do czynienia. I to nie SBD :)
Ale da się odczytać ciśnienie w kolektorze, obroty, prędkość, korekty ze stukowca, paliwowe, TPS, temperaturę i jeszcze parę innych.

http://www.alcyone.org.uk/ssm/
Link to comment
Share on other sites

Widzę, że grubsza diagnostyka mnie czeka, rzeczywiście może być związek z turbiną, bo coś mi świszczy za mocno wraz z obrotami.

Jeżeli faktycznie występuje to zjawisko, o którym piszesz, to ten kod błędu ma w ogóle jakiś związek?

Edited by rademenez
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, rademenez napisał:

Widzę, że grubsza diagnostyka mnie czeka, rzeczywiście może być związek z turbiną, bo coś mi świszczy za mocno wraz z obrotami.

Jeżeli faktycznie występuje to zjawisko, o którym piszesz, to ten kod błędu ma w ogóle jakiś związek?

a tego to juz nie wiem. Przejrzyj te wężyki cisnieniowe przy turbinie i gruszce - jak tam bedzie jakeiś pęknięcie to wszystko jasne. masz tam piękne dojscie bez zadnego rozbierania :)

One tam z czasem twardnieją i potrafią pękać, ja wymieniłem od razu wszystkie na silikonowe i mam spokój. Nie zapomnij tylko ze tam w jednym przewodziku siedzi taka kuleczka z dziurką (restryktor) i on MUSI tam być. (jak byś wymieniał)

Edited by klev
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, VEC napisał:

emblemat z kierownicy da się zdjąć w Forku SG? Chciałem wypolerować, ale niebieski lakier poodłaził płatkami... 

U mnie powłoka jest taka gumowata, lakier i gwiazdki są w niej zalane, kierownica trójramienna.

Link to comment
Share on other sites

49 minut temu, yaroz napisał:

U mnie powłoka jest taka gumowata, lakier i gwiazdki są w niej zalane, kierownica trójramienna.

u mnie też, ale liczyłem że zanim się podda to odzyska przejrzystość... przeliczyłem się i najchętniej bym się tego teraz pozbył, ale nie chcę podrapać kończąc z jeszcze gorszym wyglądem... 

 

Także ktoś to odczepił kiedyś?:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, VEC napisał:

u mnie też, ale liczyłem że zanim się podda to odzyska przejrzystość... przeliczyłem się i najchętniej bym się tego teraz pozbył, ale nie chcę podrapać kończąc z jeszcze gorszym wyglądem... 

 

Także ktoś to odczepił kiedyś?:mrgreen:

 

Nie wiem czy odczepił, ale jak ja kupiłem Forka to u mnie już tej powłoki gumowej nie było i jest sama "blaszka"

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, VEC napisał:

emblemat z kierownicy da się zdjąć w Forku SG? Chciałem wypolerować, ale niebieski lakier poodłaził płatkami... 

 

raczej z poduszki, a nie kierownicy :P

można dokupić nowe ori/oem albo chińczyka

 

34 minuty temu, rutra80 napisał:

Myślałem że polift nie ma tej gumy bo w moim też brak :huh: W poprzednim miałem ładny emblemacik z gumką :wub:

 

w przed liftowej wersji piękna blaszka z "gumką"  :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanko odnośnie SG i otwierania z pilota autka. Czy da się zrobić żeby jednym kliknięciem otwierały się wszystkie drzwi a nie tylko kierowcy i dopiero za drugim razem reszta. 

 

I drugie pytanie czy jest funkcja samozamykania powyżej jakiejś prędkości? 

 

A od siebie mogę dodać ze odkryłem ostatnio coś czego się nie spodziewałem w tym samochodzie. Mając kluczyk na zapłonie lub odpalony silnik i światła w pozycji OFF to po wrzuceniu biegu na D, R, N itd. światła pozycji i mijania włączają się same. Takie AUTO. W manualu o tym nie ma, nigdzie tez o tym nie czytałem a zauważyłem to ostatnio przypadkiem po zmroku. 

Link to comment
Share on other sites

I ja też tak bym chciał ;)  Nie wiesz jak to zrobić? Bo w manulau ani słowa. Jest tylko napisane wprost że na raz drzwi kierowcy, na dwa cała reszta. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Wade napisał:

Czy da się zrobić żeby jednym kliknięciem otwierały się wszystkie drzwi a nie tylko kierowcy

Nie wiem ja tak miałem od początku, może to idzie ustawić jakimś programem, lub jest jakiś patent z kluczykiem, może jakieś kombinacje klawiszy ze stacyjka lub zamkiem albo zależy to od centralki zamka.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Wade napisał:

A od siebie mogę dodać ze odkryłem ostatnio coś czego się nie spodziewałem w tym samochodzie. Mając kluczyk na zapłonie lub odpalony silnik i światła w pozycji OFF to po wrzuceniu biegu na D, R, N itd. światła pozycji i mijania włączają się same. Takie AUTO. W manualu o tym nie ma, nigdzie tez o tym nie czytałem a zauważyłem to ostatnio przypadkiem po zmroku. 

 

Sprawdź czy to nie są przypadkiem światła dzienne. W mojej imprezie jest podobnie ale dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego (skrzynia manual) i jest to funkcja świateł dziennych. Można zauważyć, że reflektory świecą trochę słabiej i nie ma zapalonych tylnych świateł. Egzemplarze z rynku US miały taką opcję.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.10.2020 o 11:38, matmat napisał:

Wczoraj siadłem trochę brzuchem na górce. Mam 2.0 125 więc zdaję sobie sprawę, że mam 2 dyfry otwarte. Tył się kręcił z jednej strony (to rozumiem) ale żadne przednie koło nie mieliło piasku. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje? Wiskoza niedawno była regenerowana (Wrocław). 

Dlatego,że wisko jest za słabe,żeby przezwyciężyć opór ruchu kół przednich ,które akurat mocno siadły w piachu. I to nie znaczy ,że wisko jest złe choć usterki nie można wykluczyć), tylko w tych warunkach za słabe. NIe można tak go testować ,bo nie są znane opory ruchu. A tylny dyfer ,jeśli seryjny to otwarty.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.10.2020 o 15:59, ewemarkam napisał:

Jak rozpoznać czy mam zalany DOT 3 czy 4. Jeśli nie wiem to czy mogę po prostu przelać cały układ? I ile wchodzi do układu hamulcowego płynu?

NIe rozpoznasz ,chyba ,że płyn nowy i dysponujesz termometrem do ok.250 st. C.  Pirometry w przypadku cieczy są zawodne w warunkach domowych.

Lepiej wymień płyn ,0.6 litra wchodzi,ale 1 litr na wymianę trzeba.

Dot 3 i 4 są mieszalne, ale na zbiorniczku masz chyba DOT 3 only.

Większość leje Dot 4 i nic się złego nie dzieje ( chodzi o uszczelnienia ,ale baza tych płynów wg żródeł chyba ta sama)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...