Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, klev napisał:

czyli same plusy ;)

 

25 minut temu, raveout napisał:

Tak i potem jeszcze przy sprzedaży samochodu przebieg bedziesz miał mniejszy niż w rzeczywistości - kolejny plus ;)

 

Ale jest jeden i to konkretny minus - spalanie liczone na 100 km nieco nam wzrośnie ;) 

Bo o ile dobrze zrozumiałem, to jak przejeżdżamy w rzeczywistości 103 km, to licznik zlicza nam 100 km.

I odpowiednio: w rzeczywistości 515 km, licznik zliczy 500 km. W tej sytuacji spalanie liczone na 100 km - nieznacznie - ale wzrośnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malyboss co do prowadzenia auta to wszystko zależy jaka opona. Ja mam ze wzmacnianymi bokami i trakcja jak i prowadzenie na zakrętach bardzo dobra. Całe tego roczne plejady przejechałem na tej oponie A ci do prędkości to każdy samochód ma przekłamanie o jakiej 7% od każdej prędkości. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Ale jest jeden i to konkretny minus - spalanie liczone na 100 km nieco nam wzrośnie   Bo o ile dobrze zrozumiałem, to jak przejeżdżamy w rzeczywistości 103 km, to licznik zlicza nam 100 km. I odpowiednio: w rzeczywistości 515 km, licznik zliczy 500 km. W tej sytuacji spalanie liczone na 100 km - nieznacznie - ale wzrośnie.

 

  No wg mnie nie bardzo gdyż prędkość obrotowa będzie taka sama w przypadku obu tych kół (zasadniczo silnik wykona taką samą pracę), zatem biorąc pod uwagę sam profil opony spalanie na 100km powinno zmaleć. To, co ma istotny wpływ na zużycie paliwa w przypadku opon to tarcie i opory toczenia - np szersza opona zużywa więcej paliwa.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam profil 65. Jest bardzo OK pod chyba każdym względem. Spalanie będzie pewnie praktycznie takie samo, jak ktoś nie patrzy na prędkościomierz, ale kiedy założysz sobie, że autostradą będziesz jechał np. dokładnie 140 (tempomat), to przy większym profilu minimalnie ono wzrośnie, bo silnik musi wykonać większą pracę, bo większa prędkość rzeczywista = większe opory m.in. powietrza.

Co do przekłamania licznika, to do około 100 km/h przy profilu 65 nie ma praktycznie żadnego przekłamania (0-2 km/h), a przy profilu 60 - jest co najmniej 5-7km/h przy 100 na liczniku. Dotyczy mojego Forka, mierzone GPS.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na licznikową setkę przy licznikowych 100km/h wzrośnie, bo zmienią się warunki badania (de facto będzie to większa prędkość i większy dystans), ale na prawdziwą setkę przy prawdziwej setce chyba powinno spaść dzięki dłuższemu przełożeniu, nie? Po zmianie rozmiaru opon wystarczy skalibrować sobie oko ;) za pomocą GPS-a i potem trzymać się tej poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bvb napisał:

Spalanie na licznikową setkę przy licznikowych 100km/h wzrośnie, bo zmienią się warunki badania (de facto będzie to większa prędkość i większy dystans), ale na prawdziwą setkę przy prawdziwej setce chyba powinno spaść dzięki dłuższemu przełożeniu, nie? Po zmianie rozmiaru opon wystarczy skalibrować sobie oko ;) za pomocą GPS-a i potem trzymać się tej poprawki.

 

teoretycznie spalanie na "prawdziwą setkę" minimalnie wzrośnie, bo koło jest minimalnie większe i trzeba użyć większej siły, żeby je obrócić, ale za to mniej razy trzeba je obrócić na tym samym odcinku do  przejechania - ale to tylko teoria :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, miroman napisał:

teoretycznie spalanie na "prawdziwą setkę" minimalnie wzrośnie, bo koło jest minimalnie większe i trzeba użyć większej siły, żeby je obrócić, ale za to mniej razy trzeba je obrócić na tym samym odcinku do  przejechania - ale to tylko teoria :) 


Ale spadną obroty! :) Oczywiście wszystko zależy od konkretnych obrotów, ale przypuszczam, że przy setce na piątce lekkie wydłużenie przełożenia będzie bardziej ekonomiczne. Jutro jadę w nudną trasę, to sobie porównam w Torque spalanie na różnych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po założeniu dopiero 225/60 miałem prawie dokładne wskazania licznika z gps`em /niedokłądność 1-2 km/h przy prędkościach 100-120 km/h /

oczywiście nadal nic nie ocierało - dotyczy forester sg koła 16`  a felga szersza o 1/2 cala jak do wersji turbo.

 

skutki uboczne 

1` radar czyta tyle samo co licznik

2` zasięg licznikowy sapada

3` zasięg fizyczny także ciut mniejszy = faktyczne spalanie wzrosło o ok. 0,2-0,3 lit na 100km - znacznie szersze opony

 

4` komfort na +

5` nie zapadam się w sypkim piasku, nawet świeżo wysypany i niezagęszczony grunt pozwala na zatrzymanie się i ruszenie bez szorowania spodem = i to było powodem eksperymentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na plus profilu 215/65/17 jest też niższa sporo cena. Tak przynajmniej było rok temu. 

Przed chwilą założyłem zimowe. Też 65. Ostatni sezon przed nimi niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam plan na zmianę profilu z 60 na 65. Mierzyłem różnice prędkości między licznikiem a GPS i mam takie same wyniki. Licznik 100 km/h - GPS 92 km/h, licznik 130 km/h - GPS 120 km/h. Tylko nie myślałem że po zmianie będzie aż taka zmiana wskazania prędkościomierza. Trzeba sie będzie pilnować;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzcie koledzy pod uwagę że zmiana obwodu to również zmiana trakcji! W gacku założyłem 18" na profilu 55 (obwód większy coś koło 10%) i auto zaczęło pływać jak głupie! Dopiero zmiana na 45 (tutaj różnica poniżej 2% od fabryki) i wróciło wszystko do normy. Felgi i oba komplety opon były ok.
Nie wiem co od strony fizyki spowodowało że auto pływało (bo na prostą logikę humanisty nie powinno) ale tak miałem.

Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł mi jeden sensor czujnika parkowania (steelmate pts800v2 - zdjęcie). Zakładane były przez kilka lat w ASO jako wyposażenie dodatkowe. Ustaliłem, że sensor ma nr steelmate 12b09(zdjęcie), niestety nie do dostania w PL. Można, to czymś zastąpić?, ewentualnie może ktoś ma takie coś na zbyciu?

Jutro będę wiedział, czy może w ASO im się gdzieś nie wala jakaś sztuka.

 

steelmate.jpg

steelmate_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2017 o 17:44, klev napisał:

eee chyba 215/65/16

 

Brawo za czujność :thumbup:

 

14 godzin temu, rydzada napisał:

Dokładnie: 215/65/16 ;)

 

I za sprostowanie ;) 

 

Decyzja podjęta - jadą już do mnie nowe kapory o takich samych parametrach (215/65/R16) wraz z nowym kompletem felg. Wrażeniami po założeniu oczywiście podzielę się ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Malyboss napisał:

 

Brawo za czujność :thumbup:

 

 

I za sprostowanie ;) 

 

Decyzja podjęta - jadą już do mnie nowe kapory o takich samych parametrach (215/65/R16) wraz z nowym kompletem felg. Wrażeniami po założeniu oczywiście podzielę się ;) 

 

Bedzie "niegorzej". Co do rozmiarów, to pochrzaniło mi się, bo   ...letnie mam 17-tki, ale też o profil wyższe od serii, czyli: 215/60/17. Również polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko - wie ktoś gdzie można kupić (albo jak wyszukać) mocowania żarówek do zegarów w SG.

Chodzi o te plastikowe "motylki" w których osadzone są żarówki.

 

Są chyba dwa typy. Potrzebuję tą od silnika, bo coś mi się wydaje, że poprzedni właściciel zapomniał ją wsadzić :D

Edytowane przez camel00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Foresterze SG, korek wlewu paliwa powinien mieć małą dziurkę pozwalająca wyrównać ciśnienie w zbiorniku kiedy paliwa ubywa? Pytam bo u mnie przy każdym odkręceniu korka słyszę długi syk. Nawet przy małych wahaniach stanu benzyny (jeżdżę na LPG). Jeśli tak to gdzie? Po środku korka? Wydaje mi się że taki odpowietrznik powinien być. Nie chcę pompy ,,zajechać''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daniel2.0 napisał:

Czy w Foresterze SG, korek wlewu paliwa powinien mieć małą dziurkę pozwalająca wyrównać ciśnienie w zbiorniku kiedy paliwa ubywa? Pytam bo u mnie przy każdym odkręceniu korka słyszę długi syk. Nawet przy małych wahaniach stanu benzyny (jeżdżę na LPG). Jeśli tak to gdzie? Po środku korka? Wydaje mi się że taki odpowietrznik powinien być. Nie chcę pompy ,,zajechać''.

W moim Forum jest to samo. 

Ale to chyba nic groźnego bo w innych służbowych samochodach mam podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zachar napisał:

W moim Forum jest to samo. 

Ale to chyba nic groźnego bo w innych służbowych samochodach mam podobnie.

 

Ja też ma to samo, nawet czasami nie dokręcałem korka, ale nie widziałem żadnej różnicy w pracy silnika, być może TTTM :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...