Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Belka nie jest tragiczna. Moja też wyglądała gorzej po piaskowaniu była tylko jedna dziurka 2 na 2 cm.

 

Zapocenie na dyfrze wygląda na albo nie dokrecony korek wlewu oleju.

Może być także oleju ponad stan i poci się z odpowietrznika ma górze który zaznaczyłeś.

 

Sprężynek bym nie wymieni nic im nie brakuje. Nawet okładziny masz grube.

 

Te bębny zawsze tak korodują, taki typ.

Ogólnie bębny szybko korodują co by z nimi nie robić i czym nie malować.

Tarcze kotwiczne też ruda lubi wyjątkowo.

Ale są z grubej stali i u mnie po piaskowaniu udało się odratować.

 

A półosi nic nie będzie to jest gruby kawał wałka. Widocznie wilgoć jakoś lubi to miejsce.

 

Generalnie cały spód w Subaru jest bardzo słabo zabezpieczony. A zawieszenie wg mnie jest fabrycznie pokryte bardzo cienką warstwą farby.

Dlatego niestety po latach wygląda to tak jak na zdjęciach u Ciebie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

No cóż, nie myli się ten co nic nie robi

Wydatków 

Posted Images

@Norweski_Pacjent Belka do uratowania, tylko trzeba to zrobić. Pamiętam że miałeś też jakieś drobne wykwity na kielichach. Więc może przy okazji sobie to zrób. 

@yaro2003Powinien pasować, ale sprawdź czy Ci wtyczka będzie pasowała. Bo była różna na przestrzeni lat.

Link to post
Share on other sites
W dniu 13.09.2020 o 18:53, Mike-m napisał:

Bardzo okazyjnie mogę wejść w posiadanie opon 225/45/17. Do tej pory w Forku miałem 215/55/17. Pytanie, czy poza oszukiwaniem licznika, auto nie będzie wyglądało jak na małych kóleczkach ?? :)

Zawias mam seryjny.. felgi z WRX 17 cali

 

Trochę inny rozmiar ale tak to będzie wyglądało :blink:

IMG_20190710_201212.jpg

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie. Po paru hamowaniach z 120 do 80-90. Czuję że biją tarcze. Klocki w miarę nowe (wymieniane wiosną) tarcze nie wiem. Miały połowę zużycia wtedy rantu brak. Prowadnice smarowane razem z wymianą klocków. Tarcze już winne? Zmierzę je ile maja.

 

22.4 mm limit to 22. Więc tarcze?

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, ewemarkam napisał:

22.4 mm limit to 22. Więc tarcze?

grubość tarczy nie determinuje jej bicia - albo nie - fakt cienkie są bardziej podatne na zwichrowanie, ale i nowe można bardzo szybko załatwić.

Na pewno przy takiej grubości bliżej im do końca żywota, jak biją to zmieniaj, szkoda łożysk.

Link to post
Share on other sites
grubość tarczy nie determinuje jej bicia - albo nie - fakt cienkie są bardziej podatne na zwichrowanie, ale i nowe można bardzo szybko załatwić.

Na pewno przy takiej grubości bliżej im do końca żywota, jak biją to zmieniaj, szkoda łożysk.

Tylko że zaczynają bic po paru hamowaniach, przy spokojnej jeździe jest ok. Wiem że zużycie ni jak się nie ma do bicia. Kiedyś w corolli tak się zachowywały mi hamulce jak się klocek kończył. A tutaj mają parę tys km przejechane.

Sprawdziłem prowadnice, są ok. Luzów nie mają nie są zablokowane.

Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, ewemarkam napisał:

Tylko że zaczynają bic po paru hamowaniach, przy spokojnej jeździe jest ok. Wiem że zużycie ni jak się nie ma do bicia. Kiedyś w corolli tak się zachowywały mi hamulce jak się klocek kończył. A tutaj mają parę tys km przejechane.

Sprawdziłem prowadnice, są ok. Luzów nie mają nie są zablokowane.

nagrzewają się i krzywią bo są cienkie; szlag je trafi momentalnie.

Nawiasem to jakieś chyba tańsze, że tak reagują

Link to post
Share on other sites
nagrzewają się i krzywią bo są cienkie; szlag je trafi momentalnie.

Nawiasem to jakieś chyba tańsze, że tak reagują
Właśnie nie wiem co jest wsadzone. Bo były już jak samochód kupiłem.
Link to post
Share on other sites

Ja tam dałem dłuższe śruby 8.8 nic nie kontrowałem ciasno weszły i w miarę się trzymały.
W razie co od dołu bez problemu popchniesz palcem lub przytrzymasz sobie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Max 84 napisał:

Ja tam dałem dłuższe śruby 8.8 nic nie kontrowałem ciasno weszły i w miarę się trzymały.

mi zawsze powtarzano, że do zawieszeń raczej powinno iść 9.8 lub 10.9.

8.8 nie jest utwardzane powierzchniowo i mogą być różne efekty na gwincie.

Link to post
Share on other sites

Jaki jest kierunek przejścia podciśnienia, bo nie wiem jak mam zawór mocować na non-ori rurze a nie wiem w którą ma być przelot

Jak rozumiem podciśnienie ma iść od silnika do gruchy na grodzi?

Edited by Vercy
Link to post
Share on other sites
mi zawsze powtarzano, że do zawieszeń raczej powinno iść 9.8 lub 10.9.
8.8 nie jest utwardzane powierzchniowo i mogą być różne efekty na gwincie.
Tam siły nie działają na ścinanie tylko bardziej osiowo.
8.8 w zupełności wystarczy tym bardziej śruba z niepełnym gwintem.
Ori wybijane z łożyska nie pamiętam ile miały. Przy okazji sprawdzę.
Link to post
Share on other sites
Jaki jest kierunek przejścia podciśnienia, bo nie wiem jak mam zawór mocować na non-ori rurze a nie wiem w którą ma być przelot

Jak rozumiem podciśnienie ma iść od silnika do gruchy na grodzi?
Tak. Czyli sprawdź w jakim kierunku jest ssanie, i daj tak od strony kolektora.
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, ewemarkam napisał:
Godzinę temu, Vercy napisał:
Jaki jest kierunek przejścia podciśnienia, bo nie wiem jak mam zawór mocować na non-ori rurze a nie wiem w którą ma być przelot

Jak rozumiem podciśnienie ma iść od silnika do gruchy na grodzi?

Tak. Czyli sprawdź w jakim kierunku jest ssanie, i daj tak od strony kolektora.

Zamontowałem, teraz hamulec jest bardzo sztywny ale słabiej hamuje, coś jeszcze trzeba zrobić?

Link to post
Share on other sites

To obróć, bo generalnie nie powinno być różnicy.

 

Ale powiedz, bo zawór w turbo powinien być, ale działo Ci się coś ze chciałeś go uzupełnić?

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ewemarkam napisał:

To obróć, bo generalnie nie powinno być różnicy.

 

Ale powiedz, bo zawór w turbo powinien być, ale działo Ci się coś ze chciałeś go uzupełnić?

Miałem przewód non ori bez zaworu podciśnienia więc chciałem ten zawór dokupić. Sam przewód 200zł, niby nic ale czekaj 2 miechy aż sprowadzą.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Max 84 napisał:

Tam siły nie działają na ścinanie tylko bardziej osiowo.

ale śruby utwardzane są powierzchniowo, gwint jest twardszy czyli to ma właśnie większe znaczenie do pracy osiowej niż na ścinanie.

Rdzeń jest nieutwardzany, "elastyczny" inaczej śruby by pękały.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, ozarek napisał:

ale śruby utwardzane są powierzchniowo,

Bardziej różnice wynikają ze stopu użytego do produkcji śruby.

https://kb.pl/porady/jakie-sa-klasy-srub-oznaczenia-parametry-zastosowanie-porady/

Generalnie aż taki wydatek na 6 śrub to nie jest, żeby kupić 10.9 albo 12.9. 

Utwardza się elementy które mają być odporne na ścieranie, np wały korbowe, koła zębate, formy wtryskowe ciśnieniowe. 

Link to post
Share on other sites

Z drugiej strony na to patrząc, to większość z nas i tak nie umie prawidłowo dobrać śrub. Zrobić obliczenia ird. Często są nadwymiar i do parukrotnie. Rozpórkę mam skęconą między kielichami śrubami m10 12.9. Pewnie to i tak za dużo. Ale takie miałem pod ręką. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...