Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Ekipo. Czy może mi ktoś podesłać skrocóna instrukcje obsługi dla forestera 2015 ? Pobralem już dwie z neta i nie ma tam tej kontrolki :( chodzi o żółtą kontrolke obok przycisku select.  ... Jestem na wyspie na wczasach i mam lekkiego stresa. Help

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

Wydatków 

Posted Images

29 minutes ago, Masteritos said:

Byłem tam i szukałem. Pobralem już do tej pory z 5 pdf i w żadnym nie ma kontrolek które ja mam :/  

Może daj zdjęcie. Jest spora szansa, że ktoś tu wie co to za kontrolka ;)

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Masteritos napisał:

Ekipo. Czy może mi ktoś podesłać skrocóna instrukcje obsługi dla forestera 2015 ? Pobralem już dwie z neta i nie ma tam tej kontrolki :( chodzi o żółtą kontrolke obok przycisku select.  ... Jestem na wyspie na wczasach i mam lekkiego stresa. Help

 

Koło select jest chyba tylko kontrolka asystenta startu pod górę.

 

Link to post
Share on other sites

Koło select są kontrolki lecąc od dołu: rear diff temp,  asystent startu pod górę i moja którą w końcu znalazłem... kontrolka DPF :D jestem na wyspie, nie ma tu autostrad więc raczej dpf nie wypale. Świetna sprawa :/ 

Link to post
Share on other sites

Zna ktoś nr spinki blendy pod reflektorem? Mocowana jest na takie 4 małe spineczki za Chiny nie mogę tego znaleźć w oryginale, bo w zamienniku to już na pewno nie ma.

 

IMG_20200709_112138_HDR.jpg

IMG_20200709_112124_HDR.jpg

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, yaroz napisał:

Zna ktoś nr spinki blendy pod reflektorem? Mocowana jest na takie 4 małe spineczki za Chiny nie mogę tego znaleźć w oryginale, bo w zamienniki to już na pewno nie ma.

 

IMG_20200709_112138_HDR.jpg

IMG_20200709_112124_HDR.jpg

https://auto-spinka.pl/pl/p/C70315-Spinka-obudowy-panel-pod-lampa-reflektorem-przod-SUBARU-Forester-57160FC010/2072

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, mattipk napisał:

A to się zdziwiłem:biglol: jednak jest w zamienniku. Znalazłem oryginał (57160FC010) jedyne 8zł szt. :facepalm::biglol: Chyba pójdę w zamiennik bo potrzebuje 8szt:thumbup:

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites

Jak wymieniałem reflektory to kupiłem te z linka, poza tym kilka mi brakowało, ale odpukać po dwóch latach użytkowania dalej się trzymają ;-)

Link to post
Share on other sites

Nie mogę znaleźć na Forum. Ale generalnie są jakieś różnice między przepustnicą u mnie EJ20J a np z ej251? Jest może większa? Generalnie chce aby silnik dostał więcej powietrza. Może kolektor wymienić o ile będzie pasował. Różnice się choćby w uszczelce kolektora.

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeśli już to daj oryginalną do roztoczenia na 60 mm i zmień motylek. 251 ma inny IACV, nie podepniesz go. Kwestia czy to coś da poza bardziej nerwową reakcją na gaz. Sprawdzałeś czy seryjna rzeczywiście jest za mała do tego silnika?

Link to post
Share on other sites
Jeśli już to daj oryginalną do roztoczenia na 60 mm i zmień motylek. 251 ma inny IACV, nie podepniesz go. Kwestia czy to coś da poza bardziej nerwową reakcją na gaz. Sprawdzałeś czy seryjna rzeczywiście jest za mała do tego silnika?
Nie sprawdzałem czy jest, nie wiem jak :).

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ewemarkam napisał:

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?

tak luźno myśląc to warto by się dokopać co innego było w JDMach, bo tam z 2.0 SOHC jest 138-140PS

Link to post
Share on other sites

Wszędzie jak grzebie teraz o tym, to są informacje tylko o silnikach turbo. Nie ma nic o wolnossakach. Głównie tematy przewijają się na NASIOC. Po powrocie z wakacji zobacze czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli dam większą to czy kolektor nie dławi wtedy (bo by trzeba było go rzeźbić chociaż wejście od strony przepustnicy), i wysiłek z wymiany przepustnicy nie da nic. Więcej kunia pewnie byś zrobił gdyby się zapłon trochę przyśpieszyło.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Nie sprawdzałem czy jest, nie wiem jak :).

Generalnie pewnie inżynierowie to dobrze zaprojektowali. Ale czasem w wolnossaku wystarczyło zmienić właśnie na większą i parę kunia dostawało. Nie piszę tu o Subaru, ale innych markach. Tylko czy ma to tutaj sens?

Jeśli przy pełnym otwarciu podciśnienie w kolektorze jest bliskie 0 w całym zakresie obrotów to dolot z przepustnicą nie stanowi restrykcji.

 

Kolektor plastikowy w EJ20J daję możliwość zamontowania większej przepustnicy, jednak ja z 60 wróciłem do seryjnych 55 mm, lepiej dozuje się gaz, szczególnie przy małych otwarciach.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mirasek napisał:

Jeśli przy pełnym otwarciu podciśnienie w kolektorze jest bliskie 0 w całym zakresie obrotów to dolot z przepustnicą nie stanowi restrykcji.

Sprawdzę to :) Dzięki. Mam interfejs oraz jakiś tam program do tego więc zobaczę co widzi ECU.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.08.2020 o 10:06, ewemarkam napisał:

Wszędzie jak grzebie teraz o tym, to są informacje tylko o silnikach turbo. Nie ma nic o wolnossakach. Głównie tematy przewijają się na NASIOC. Po powrocie z wakacji zobacze czy przypadkiem nie jest tak, że jeśli dam większą to czy kolektor nie dławi wtedy (bo by trzeba było go rzeźbić chociaż wejście od strony przepustnicy), i wysiłek z wymiany przepustnicy nie da nic. Więcej kunia pewnie byś zrobił gdyby się zapłon trochę przyśpieszyło.

Przepływy płynów są dość skomplikowane. I większa szansa, że jak zmienisz dolot w NA to pogorszysz. Przez zwężenia i poszerzenia uzyskuje się miejscowe zmiany prędkości przepływu , w rezultacie zmiany temperatury i objętości powietrza . To ma związek z doładowaniem dynamicznym. Jeśli  coś zyskasz to najpewniej  coś stracisz np. górę względem dołu. Podobnie z wydechem  uwolnisz to przeważnie jest gorzej. W NA lepiej zostać przy fabryce.

pozdr.

Link to post
Share on other sites

Tak wiem, ale w sumie @ozarek ma racje, jakoś robią 130-140 kunia w JDM. Pewnie dolane paliwem i zapłonem, ale też coś jeszcze musi być na rzeczy. Zwłaszcza że co prawda nie na własne oczy ale widziałem co potrafi zrobić przeprojekowanie dolotu, po przez w zasadzie zwiększenie samych przekrojów. Co prawda w V8 wolnossącym ale jednak:)

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

Kiedyś tu na forum czytałem temat kolegi który zmieniał między innymi przepustnice w swoim Forku.
Ale z tego co pamiętam to zastąpił ecu Świnką.
Był po tym na hamowni i coś mi świta 140 kuca wypluł

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Proste pytanie, SF turbo, do czego jest przewód idący od gruchy po prawej stronie i gdzie go kupić? Mam wstawiony przewód bez tego zgrubienia i dziwnie buczy przy dużym ciśnieniu

Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Vercy napisał:

Proste pytanie, SF turbo, do czego jest przewód idący od gruchy po prawej stronie i gdzie go kupić? Mam wstawiony przewód bez tego zgrubienia i dziwnie buczy przy dużym ciśnieniu

Pokaż fotke bo nie wiadomo o co Ci chodzi... restryktor w sterowaniu turbiny?

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, klev napisał:

Pokaż fotke bo nie wiadomo o co Ci chodzi... restryktor w sterowaniu turbiny?

Czarna rura na zdjęciu

IMG_20200830_182400.jpg

IMG_20200830_182352.jpg

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ewemarkam napisał:

Bo jeśli dobrze widzę. To przewód leci od kolektora ssącego do serwo?

 

Znam się na mechanice praktycznej trochę gorzej niż na fizyce kwantowej. Być może masz rację.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...