Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

To teraz ja.
Stuki przy odpalaniu i gaszeniu o budę to bardziej poduszka skrzyni czy silnika? Czy może coś innego? Występuje nie zawsze, nie ważne czy ciepły czy zimny. Nie mam jak na razie wejść pod samochód, mechanik na urlopie.
Mi w sf stukało i waliło z przyczyny już starej gumy pod skrzynią i wyrobionej tulei na kości łączącej skrzynie z buda. Przerabiałem świeżo ten temat.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Wydatków 

Posted Images

Dzięki, już mój ojciec się wsłuchał nawet i mi zwrócił uwagę. On był mega wyśmiewny że kupiliśmy skarbonkę 2 lata temu. Bo stare auto itd. Taka jaka kolwiek usterka mnie jakoś tak trochę boli, bo już trochę kasy w niego wpakowaliśmy :D Nie przejmuje się tym (jego zdanie na ten temat), ale ostatnio się to jakoś nasiliło to walenie o karoserie. Części OEM czy z zamiennika brałeś?

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
W dniu 19.07.2020 o 09:36, klev napisał:

Siema. Szybkie pytanie. Czy po zmianie amorkow tylnych w forku sf trzeba jechać na zbieżność?

teoretycznie nie, ale u mnie się to skończyło i tak wizytą na geometrii i nowym kpl opon...

 

Link to post
Share on other sites

Jak po wymianie amorków auto poszło do góry to geometria jest do roboty. Jeśli wysokość jest ta sama i jest pewność, że kąty się zgadzały przed wymianą to bym nic nie ruszał.

Link to post
Share on other sites
Jak po wymianie amorków auto poszło do góry to geometria jest do roboty. Jeśli wysokość jest ta sama i jest pewność, że kąty się zgadzały przed wymianą to bym nic nie ruszał.
Ale tylko pod warunkiem, że ktoś był na tyle mądry żeby ustawiać geometrię na wywalonym zawieszeniu...
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, skwaro napisał:
5 godzin temu, krik napisał:
Jak po wymianie amorków auto poszło do góry to geometria jest do roboty. Jeśli wysokość jest ta sama i jest pewność, że kąty się zgadzały przed wymianą to bym nic nie ruszał.

Ale tylko pod warunkiem, że ktoś był na tyle mądry żeby ustawiać geometrię na wywalonym zawieszeniu...

A jak ustawiłem śruby w tej samej pozycji, zrobiłem zdjęcia, duża rozbieżność jest, sprawdzał ktoś kiedyś tak a potem jechał na geometrię?

Link to post
Share on other sites

Wiecie co..... mam tegoroczne oponki i dla świętego spokoju pojadę na tą zbieżność.... wydaje mi sie ze forek stoi minimalnie wyżej po zmianie, napisze co wyszlo. B)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Pacjent sturbo 2002 fotek, ostatnio jak sprawdzałem na apce torque to miałem doładowanie 0,5 boostu, zrobiłem trasę 1000 km z Norwegii do Polski i odczułem brak mocy, podłączam torque sprawdzam boost i jest 0,42-45. Turbina mówi papa? Czy może coś innego należałoby sprawdzić?

 

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, skwaro napisał:

Ale tylko pod warunkiem, że ktoś był na tyle mądry żeby ustawiać geometrię na wywalonym zawieszeniu...

to też, ale wystarczy żeby dziura w uchu amora była minimalnie większa i już na śrubie możesz zrobić różnicę przy montażu.

Samo ucho na linii też jest spawane z pewną dokładnością i też spokojnie może rozjechać geometrię.

Link to post
Share on other sites
to też, ale wystarczy żeby dziura w uchu amora była minimalnie większa i już na śrubie możesz zrobić różnicę przy montażu.
Samo ucho na linii też jest spawane z pewną dokładnością i też spokojnie może rozjechać geometrię.
Ale wiesz, że większą różnicę w geometrii auta zrobisz wsiadając w dwie dorosłe osoby po jednej stronie auta niż nierównym otworem w amortyzatorze? To nie jest sprzęt na tor, w którym ustawia się geometrię przed każdą imprezą, z kierowcą (i pilotem jeśli jedzie) za kółkiem i z odpowiednią ilością paliwa. Idę o zakład że 90% ludzi nawet nie pozna różnicy, bo większość speców od geometrii ma sprzęt o mniejszej dokładności niż takie odchyłki :)
Link to post
Share on other sites

Po włączeniu stacyjki (przed zapłonem) czuć paliwem spod maski, co to może być?

 

(W aucie jest LPG)

Link to post
Share on other sites

Już kiedyś pisałem w tym temacie, ale dzisiaj jeździłem starszym Forkiem i przypomniało mi to, że w moim Forku właściwie nie mam wspomagania...

Kojarzycie jakiś serwis który potrafiłby dokładnie ocenić gdzie szukać problemu? Wymieniłem pompę kiedyś pompę, ale nic to nie dało, jak auto stoi to trzeba kręcić dwoma rękami. Nawet w czasie jazdy wspomaganie jest bardzo słabe i dużo siły trzeba przykładać do kręcenia kierownicą. Z tego co do tej pory się dowiedziałem, to że maglownica wygląda w porządku, pompa jest ok. wymieniałem też wszystkie gumowe przewody i zbiorniczek.

 

Jeden dzień jeżdżenia Forkiem w którym można operować "paluszkiem" zdecydowanie zachęcił mnie do powrotu do tematu.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Vercy napisał:

Po włączeniu stacyjki (przed zapłonem) czuć paliwem spod maski, co to może być?

 

(W aucie jest LPG)

Po włączeniu stacyjki na sekundę włącza się pompa paliwa - pewnie gdzieś masz nieszczelność.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, daymanek napisał:

Pacjent sturbo 2002 fotek, ostatnio jak sprawdzałem na apce torque to miałem doładowanie 0,5 boostu, zrobiłem trasę 1000 km z Norwegii do Polski i odczułem brak mocy, podłączam torque sprawdzam boost i jest 0,42-45. Turbina mówi papa? Czy może coś innego należałoby sprawdzić?

 

 

Z rzeczy które sam możesz próbować sprawdzić to wężyki sterowania turbiną, nieszczelność dolotu za turbiną albo wydechu przed turbiną, filtr powietrza. Torque pokazuje parametr IAM? Jeśli jest poniżej połowy to auto może być w limp mode i w ogóle nie ładować powyżej ciśnienia sprężyny wastegate. Spróbuj np zalać 98 lub 100 na Shellu, zresetować kompa, i zobaczyć czy boost nie wrócił.

Edited by rutra80
Link to post
Share on other sites
Z rzeczy które sam możesz próbować sprawdzić to wężyki sterowania turbiną, nieszczelność dolotu za turbiną albo wydechu przed turbiną, filtr powietrza. Torque pokazuje parametr IAM? Jeśli jest poniżej połowy to auto może być w limp mode i w ogóle nie ładować powyżej ciśnienia sprężyny wastegate. Spróbuj np zalać 98 lub 100 na Shellu, zresetować kompa, i zobaczyć czy boost nie wrócił.
Tak też zrobię jutro, dodam jeszcze że jakby większe spalanie bylo przy prędkości stałej 120 na tempomacie spalanie wyniosło około 10,3 litra gdzie wcześniej wychodziło mi zdecydowanie poniżej 10 litrow. Natomiast czuć że jest słabiej przy kicku, nie ma tego zrywu. Przed wyjazdem do Polski miałem zmieniane przednie poloski oraz wymieniane była kość łącząca skrzynie z nadwoziem. Może mechanik ściągając intercooler coś mi uszkodził?
Link to post
Share on other sites

NARESZCIE! :clapping:

Po ponad dwóch latach od zakupu pojawił się w naszym świecie nowy, śliczny CHECK ENGINE! 

Kod błędu P0031 HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 1. Na tablicy pojawiła mi się kontrolka wyłączonej kontroli trakcji oraz miga CRUISE.

I teraz pytanie, co to oznacza?

Z ostatniej historii auta: Właśnie wróciliśmy z wakacji w czasie których, m.in.

  1. Auto dostało kilka mocnych gongów z przodu, odczuwam większe wibracje na małych obrotach (tak ok. 700-800 RPM) - obstawiam poduszkę silnika.
  2. Chwilę później pojawiło się piszczenie paska klimatyzacji

Niebawem będę umawiał się do mechanika, czego się spodziewać?

20200721_150256.jpg

Link to post
Share on other sites
NARESZCIE! :clapping:
Po ponad dwóch latach od zakupu pojawił się w naszym świecie nowy, śliczny CHECK ENGINE! 
Kod błędu P0031 HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 1. Na tablicy pojawiła mi się kontrolka wyłączonej kontroli trakcji oraz miga CRUISE.
I teraz pytanie, co to oznacza?
Z ostatniej historii auta: Właśnie wróciliśmy z wakacji w czasie których, m.in.
  1. Auto dostało kilka mocnych gongów z przodu, odczuwam większe wibracje na małych obrotach (tak ok. 700-800 RPM) - obstawiam poduszkę silnika.
  2. Chwilę później pojawiło się piszczenie paska klimatyzacji
Niebawem będę umawiał się do mechanika, czego się spodziewać?
20200721_150256.thumb.jpg.d7a07cba306ec119f088fde47126d7e3.jpg
Sonda poszła się kochać. Chyba miałem ten sam błąd onegdaj.
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Panzerpferd napisał:

NARESZCIE! :clapping:

Po ponad dwóch latach od zakupu pojawił się w naszym świecie nowy, śliczny CHECK ENGINE! 

Kod błędu P0031 HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 1. Na tablicy pojawiła mi się kontrolka wyłączonej kontroli trakcji oraz miga CRUISE.

I teraz pytanie, co to oznacza?

Z ostatniej historii auta: Właśnie wróciliśmy z wakacji w czasie których, m.in.

  1. Auto dostało kilka mocnych gongów z przodu, odczuwam większe wibracje na małych obrotach (tak ok. 700-800 RPM) - obstawiam poduszkę silnika.
  2. Chwilę później pojawiło się piszczenie paska klimatyzacji

Niebawem będę umawiał się do mechanika, czego się spodziewać?

20200721_150256.jpg

Tak jak @Norweski_Pacjent wspomniał, sonda a dokładniej grzałka, nie tragedia, takie subarowe nic:P

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, aplam13 napisał:

Tak jak @Norweski_Pacjent wspomniał, sonda a dokładniej grzałka, nie tragedia, takie subarowe nic:P

Dzięki. Grzałka się posłuchała i zgasła.

Tak sobie myślę, że może siknąłem tam na tył zbyt intensywnie na myjce, bo chwile przed wywaleniem błędu odgryzałem niesymetrycznie zaschnięte błoto z tylnej felgi.

Ale mechanik umówiony. I tam mam kilka innych spraw do ogarnięcia :P

Dzięki panowie!

 

Link to post
Share on other sites

O który katalizator tutaj chodzi i sondę? Nie ma checka ani nic.. dc31c2b80dd903d58898f3c895277166.jpg&key=f93539318276035e5af2a6abfb73e63c11a4b34c54707de78260c26e33e6cee7

 

Zdemontowalem downpipe wsadziłem czujnik w sondę lambda i ładuje mi przy odcienie do 2barow powinno tak być? Czy raczej uppipe zapchany? Tam raczej nie powinno łapać ciśnienia tak wysokiego?

 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.07.2020 o 09:23, Panzerpferd napisał:

Ale mechanik umówiony. I tam mam kilka innych spraw do ogarnięcia :P

Auto nie doczekało o własnych siłach do mechanika. Wczoraj w połowie drogi z pracy zgasło mi na amen.

Dziś odholowałem je do pobliskiego Jarcaru w Józefowie. Chłopaki dostali 7 punktową listę rzeczy do zrobienia.

Ktoś chce kupić nerkę? :biglol:

  • Like 1
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Panzerpferd napisał:

Wczoraj w połowie drogi z pracy zgasło mi na amen.

Kurcze, jakiś pogrom po ostatnim świniopasie :-p ja jestem umówiony na wtorek

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...