Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

13 minut temu, ewemarkam napisał:

A od którego czujnika ten błąd? Takie zachowanie powyżej jakiejś tam prędkości czasami świadczy o uszkodzonej koronce od czujnika na kole.

 

potwierdzam, miałem to samo, bardzo ciężko się zdejmuje tylny tarczobęben żeby nie uszkodzić koronki, moją mechanik uszkodził (była pęknięta) i miałem to samo tylko zapalało się w mniejszej trochę prędkości. No i niestety jak się zapala to ABS też przestaje działać :( Musisz to ogarnąć.

Nie słuchaj tylko druciarzy i nie klej tej koronki na żadne kleje ani nie śrubuj..... wyobraź sobie że jedziesz z rodziną i taki drut puszcza i blokuje 1 koło na autostradzie przy dużej prędkości !! Masakra. (a są tacy magicy co tak robią i jakoś z tym jeżdżą)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

Wydatków 

Posted Images

Dzięki za szybką odpowiedź @klev temat koronki tyczy się tylko tarczobęnów, bo przyznam, że temat dla mnie nowy. Rozumiem, że bez rozbierania, nie da się stwierdzić, któy jest do wymiany. Masz może jakieś namiary na sprawdzone? Widziałem, że występują z różną ilością zębów.

Edited by hellrazor
Link to post
Share on other sites

nie ma innej opcji jak tylko rozebrać i zobaczyć, jak rozbierzesz, cyknij fotke, policz zęby i pisz w dziale "kupie" na pewno ktoś się znajdzie :)

a że są rózne rodzaje tych koronek to musisz rozebrać żeby wiedzieć czego szukasz.....

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Tarczobębny ławo się zdejmuje tylko trzeba mieć o tym pojęcie, wystarczy wkręcić dwie śrubki w odpowiednie miejsca i schodzą same. A jak się wali młotem żeby zeszły, to koronka idzie w drzazgi...

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło :( Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna :)

Edited by klev
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Cześć :)

Przede mną wymiana szyberdachu w Forku SG. Orientuje się ktoś czy mechanizm szyberdachu jest taki sam w przedlifcie i polifcie?

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, klev napisał:

zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło :( Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna :)

 

Kończąc temat. Koronka występuje tylko w tarczobębnach? Nie występuje z przodu, na tarczach?

Link to post
Share on other sites
zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna
To się wtedy skręca szczęki na regulacji żeby się zeszły...
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, hellrazor napisał:

Koronka występuje tylko w tarczobębnach? Nie występuje z przodu, na tarczach?

Z przodu jest klasycznie na przegubie, jedynie w modelach przed 2000 rokiem jest rozwiązanie podobne jak z tyłu.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
To się wtedy skręca szczęki na regulacji żeby się zeszły...
Bębny z tyłu też mi tak zejdą? W sensie skręcić regulator i zdjąć wkręcając śruby? Nie zaglądałem tam jeszcze, nie wiem w jakim stanie są okładziny.
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ewemarkam napisał:
1 godzinę temu, skwaro napisał:
To się wtedy skręca szczęki na regulacji żeby się zeszły...

Bębny z tyłu też mi tak zejdą? W sensie skręcić regulator i zdjąć wkręcając śruby? Nie zaglądałem tam jeszcze, nie wiem w jakim stanie są okładziny.

Tak

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, klev napisał:

nie ma innej opcji jak tylko rozebrać i zobaczyć, jak rozbierzesz, cyknij fotke, policz zęby i pisz w dziale "kupie" na pewno ktoś się znajdzie :)

a że są rózne rodzaje tych koronek to musisz rozebrać żeby wiedzieć czego szukasz.....

Do Sg pasuje z SF, ja kupowałem całą piastę tylną bo samą koronkę na tył ciężko w używce oraz w zamienniku, a oryginał kosztuje subarowe nic, czyli ok 430zł :biglol:. U mnie było mikropęknięcie i abs załączał się po przekroczeniu 60km/h.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yaroz napisał:

Do Sg pasuje z SF, ja kupowałem całą piastę tylną bo samą koronkę na tył ciężko w używce oraz w zamienniku, a oryginał kosztuje subarowe nic, czyli ok 430zł :biglol:. U mnie było mikropęknięcie i abs załączał się po przekroczeniu 60km/h.

Na alledrogo koronki w śmiesznych cenach, kilkanaście zł...

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, hellrazor napisał:

Na alledrogo koronki w śmiesznych cenach, kilkanaście zł...

Na tył do SG 125Km na bębnowych? Jak mi było trzeba to tylko używki razem z całą piastą, nawet z wahaczami w cenie 160-200zł albo oryginał za 430zł, zamienniki były ale tylko na przeguby.

Przejrzałem tak na szybko i za kilkanaście zł to są te na przeguby, tych tylnych koronek na sam bęben dalej niema. Zostają używka lub oryginał, tak jak pisałem wcześniej.

IMG_20181103_112603.jpg

Edited by yaroz
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, ewemarkam napisał:

A to nie było tak że. OBK miał być na dłuższe trasy a Forek w okolicy żeby się kręcić?

Czy aż tak Małżonce się Forek spodobał? 

Ja niestety nie mam porównania do zwykłych sprężyn, za mało nim wtedy jeździłem. Ale mam Ironmany z tyłu. Jak pokonuje śpiącego policjanta, to przód jakoś tak miekko przejdzie, a tył dużo sztywniej. Swoją drogą jest miększy itd. Przekonam się jak go w tym roku na wakacje zapakuje. Jest ta róznica u mnie że razem z Ironmanami weszły nowe amorki KYB. Ale generalnie nie narzekam na prowadzenie, lepiej w każdym razie niż corollą kombi z 2005 roku. Może dlatego że corolla miała "belkę" z tyłu a nie wahacze jak Forek. 

Tak miało być, ale na razie tylko Forek jest w wersji hak-line, poza tym u mnie w najbliższej okolicy nie ma fajnych ścieżek rowerowych dla dzieci (tj. płaskich i bez ruchu aut), trzeba się kawałek ruszyć żeby dzieci bezpiecznie pojeździły.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, yaroz napisał:

Sprężyny Lesjofors HD, twarde Kyaba do SG miały oznaczenie bodajże RA.... Grubość zwoju tych sprężyn ok 14mm.

 

Wymieniałem w tamtym tygodniu poduszki amortyzatorów przednich wraz z amortyzatorami. Też wydawało mi się, że amortyzatory były sprawne, a jeden z nich po wciśnięciu tłoka powracał po ok minucie ;)

Byłem parę dni temu na przeglądzie, na maszynie sprawność amorów była ok, żadnych wycieków diagnosta też nie zauważył, a chłop akurat zawieszenia i hamulców strasznie się czepia

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, janekbe napisał:

Byłem parę dni temu na przeglądzie, na maszynie sprawność amorów była ok,

te wyniki amorów z SKP można między bajki włożyć, z tego badania tylko różnica na strony jest względnie miarodajna.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
te wyniki amorów z SKP można między bajki włożyć, z tego badania tylko różnica na strony jest względnie miarodajna.

Zgadzam się ostatnio pojechałem z wylanym amortyzatorem i wyszło 80% sprawności Dobrze ze już były nowe na półce Także te maszynki wcale nie pokazują prawdziwej sprawności Amortyzatorów bo połowa aut by nie jeździła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Rafaelo napisał:


Zgadzam się ostatnio pojechałem z wylanym amortyzatorem i wyszło 80% sprawnościemoji33.png Dobrze ze już były nowe na półceemoji6.png Także te maszynki wcale nie pokazują prawdziwej sprawności Amortyzatorów bo połowa aut by nie jeździła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No to znaczy, że amory też "się zateguje"

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Link to post
Share on other sites

Odkryłem po 2 latach jeżdżenia. Forester SJ, w schowku pod panelem klimatyzacji jest żółta dioda (zaznaczyłem na pomarańczowo), zapala się po włączeniu świateł mijania. Ktoś wie do czego służy, bo z pewnością nie do oświetlenia schowka?

 

lampka.jpg.9f91e1b3769b8a8310327b577499231d.jpg

Link to post
Share on other sites

Zmieniam pytanie - gdzie wyłącznik, bo od tych lumenów nocą czuję się jak Texas Ranger ze szperaczem?

 

 

 

 

lampka-1.jpg

Link to post
Share on other sites
Zmieniam pytanie - gdzie wyłącznik, bo od tych lumenów nocą czuję się jak Texas Ranger ze szperaczem?
 
 
 
 
lampka-1.jpg.53514ab26fa3673da89c42c1385a394a.jpg
2 lata jeździłeś i nie przeszkadzało, a teraz tak?
Zaklej czarna taśmą izolacyjna:)
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...