Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

1 minutę temu, klev napisał:

może żeby na prasie wbić tuleje z drugiej strony ? (tam gdzie idzie śruba mimośrodowa)

Prawdopodobnie tak, widziałem taką śrubę razem z tulejami na alle, przeważnie trzeba ją młotem wybijać i ulega zniszczeniu.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

@aplam13@Edmund@ozarek@ewemarkam@Vercy@Kiwi 4ester   Zerknijcie sobie tutaj: klik   Ten cienki czarny przewód podpięty trytytką do wiązki to najprawdopodobniej antena. Jest umiejscowiona pod scho

No cóż, nie myli się ten co nic nie robi

Posted Images

4 minuty temu, klev napisał:

hmmm luzu tam nie ma żadnego (bo by mi kazał kupić tuleje) więc jak tam nie ma żadnej regulacji to po kiego grzyba on chce je odkręcać ?? może żeby na prasie wbić tuleje z drugiej strony ? (tam gdzie idzie śruba mimośrodowa)

Masakra z tymi mechanikami :(

 

Jak przy wycinaniu śruby od zbieżności rozleciała się tuleja, a na to wygląda, to musisz wyjąć cały wahacz żeby wprasować nową tuleję. A długa śruba na drugim końcu wahacza niestety też często wymaga wycięcia.

Edited by skwaro
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
27 minut temu, olej napisał:

A sprawdź sobie czy odma jest drożna. Olej sam z siebie tak przez bagnet nie wylatuje, nawet nieszczelny.

A jak to sprawdzić ? nawet nie wiem co to jest :-) 

Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, skwaro napisał:

Jak przy wycinaniu śruby od zbieżności rozleciała się tuleja, a na to wygląda, to musisz wyjąć cały wahacz żeby wprasować nową tuleję. A długa śruba na drugim końcu wahacza niestety też często wymaga wycięcia.

No wiec te długie śruby tez kupie....

Mimosrodowa taka zardzewiała ze masakra, ledwo klucz się dopasował. Zapewne rozwalą ta tuleje. (Na razie nie próbowali żeby auto nie było "uziemione") A ta długa po drugiej stronie w podobnym stanie.... dlatego zapewne od razu kazal mi jak kupić tak na wszelki....

Jednak dobry mechanik :) zwracam honor.

Edited by klev
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Nargond napisał:

A jak to sprawdzić ? nawet nie wiem co to jest :-) 

To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, wyprowadzone do dolotu. Jest tam sobie zaworek, jak się zaklei fuzlem to ciśnienie ze skrzyni szuka innego ujścia. A to bagnetem wychlupie, a to uszczelką z pod miski olejowej ;) Poszukaj na jutubach albo w serwisówce PCV valve dla twojego silnika. Generalnie znaleźć, wykręcić i sprawdzić w jakim jest stanie.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@klev Kup najlepiej cały zestaw tulei na wahacze poprzeczne razem ze śrubami , bo na bank nie da rady wyciągnąć tej długiej śruby i będzie trzeba wycinać. Ja u siebie wymieniłem wszystkie tuleje i śruby te długie i mimośrodowe i spokój na długie lata pod warunkiem ze dobrze nasmarowane wszystko będzie

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Rafaelo napisał:

@klev Kup najlepiej cały zestaw tulei na wahacze poprzeczne razem ze śrubami , bo na bank nie da rady wyciągnąć tej długiej śruby i będzie trzeba wycinać. Ja u siebie wymieniłem wszystkie tuleje i śruby te długie i mimośrodowe i spokój na długie lata pod warunkiem ze dobrze nasmarowane wszystko będzie emoji6.png

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na chwilę obecną mam już śruby mimośrodowe i tuleje do nich (kupiłem bo mieli na miejscu) i czekam na przesyłkę od Carfit'a z długimi śrubami..... w najgorszym wypadku zostanie dokupić tuleje przy długich śrubach.....

 

--edyta--

 

już napisałem do @carfit'a, jak jeszcze nie wysłał to mam nadzieje dorzuci je do paczki :)

Edited by klev
Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites

zamówiłem u Carfit'a OE (troszkę taniej niż na pierwszej aukcji) :)

Ale dziękuję za cynk.

Link to post
Share on other sites

Panowie szybkie pytanie, bo mnie to trochę nurtuje. Manual do każdego subaraka podaje ile można zdjąć z głowicy przy planowaniu. Ale na każdej jest powierzchnia która czemuś musi służyć. Są to po prostu bazy do obróbki? Czy do tej powierzchni można zdjąć materiał? W załączniku zaznaczyłem o co mi chodzi.

głowica Subaru.jpg

Link to post
Share on other sites

No i naprawione :D Wczoraj po wymianie oleju zauważyłem że nie działa kontrolka ciśnienia oleju. Wyczytałem że nie działa ona na żarówce takiej jak podświetlanie deski tylko na żywotnej diodzie. Przyczyny lepiej więc szukać w innym miejscu. Wypiąłem wtyczkę od czujnika i podpiąłem na krótko do masy - działa! To wyczyściłem konektor, postukałem profilaktycznie w sam czujnik i zaświeciła (tzn. zaświeciła i zgasła po odpaleniu silnika ;) ). Jeździć i obserwować. Najwyżej łatwo dostępny czujnik do wymiany. Takie naprawy lubię :) Dzięki za odpowiedź ewemarkam

Edited by Daniel2.0
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzień dobry z rana :D 

Szukam pomysłu, jak zamontować koło zapasowe na dachu Forestera.

Terenówka nie mieści mi się w miejscu do tego przeznaczonym, a miejsca zabiera jak czort.

 

Chciałbym zaklinować koło pomiędzy dwoma belkami bagażnika dachowego systemu Mont Blanc, który posiadam, ale przydało by się je również przyczepić.

Jak polecacie to zrobić? Nie bawić się i połapać długimi trytytytkami?

https://zaciskowe.pl/pl/c/Opaski-ponad-60cm/164

A może krótkim pasem z napinaczem?
https://pasytransportowe.com.pl/pasy-transportowe-jaki-pas-kupic/

 

Założenie mam takie, by zrobić to budżetowo.

Nie chcę montować żadnych bagażników wyprawowych, by maksymalnie obniżyć środek ciężkości i dodatkowo zmniejszyć opory. Z przodu belki zamontuję po prostu owiewkę z jakimś głupim napisem :P

Edited by Panzerpferd
Link to post
Share on other sites

nie wiem czy to odpowie na twoje pytanie w 100% -> ale ja bym poszedł w jego pomysł gdybym miał odwagę swojego taplać na bezdrożach :-) może nie ma samego koła na dachu, ale pomysły montażowe można zaadaptować....

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki, to naprawdę fajne i nie wydaje się trudne, ale nie mam jeszcze skompletowanych narzędzi do takiej zabawy.

To co chcę zrobić to tymczasówka do momentu, gdy samemu się doszkolę w robótkach ręcznych i wykrystalizuję czego naprawdę potrzebuję :D

Link to post
Share on other sites

@Panzerpferd jeśli chcesz mogę oddać Ci mój patent, mocowany na nito nakrętki do relingów.
Montujesz koło oryginalną śrubą, albo centralnie albo z boku i masz wtedy miejsce na zbiornik z wodą.
Dach jest mięciutki, jeżeli położysz koło na dachu pomiędzy relingami to go zniszczysz.fbc5b19019f33776db029bf5748e1998.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Ten argument jest mocny. Jak zrobić taki bagażnik? 
Podać adres, czekać na kuriera po czym go zamontować
Zaletą jest też miejsce w kole na liny i inne pierdoły bdbac051745450caebbb06569c596da7.jpgebff70b59322a779edfb0e4e0c3e93dc.jpg

Taptane Tapatalkiem

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, koziolek napisał:

Podać adres, czekać na kuriera po czym go zamontować emoji41.png

To faktycznie szybkie pytanie, szybka odpowiedź :drinks:

Link to post
Share on other sites

Kombinowałem z tym kołem. Nawet@Pan Dziedzic wysyłał mi zdjęcia swojego bagażnika. Profile na takowy to koszt ok 50-60 PLN. Jeśli masz spawarkę to z farbą aby to pomalować to koszt ok 100 PLN. Czasem zostaje komuś ten profil z mocowania koła w bagażniku po montażu LPG. Ale ten pomysł z dwoma profilami jest jak najbardziej Ok nie sądziłem że można to tak prosto zrobić.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dzień dobry z rana  
Szukam pomysłu, jak zamontować koło zapasowe na dachu Forestera.
Terenówka nie mieści mi się w miejscu do tego przeznaczonym, a miejsca zabiera jak czort.
 
Chciałbym zaklinować koło pomiędzy dwoma belkami bagażnika dachowego systemu Mont Blanc, który posiadam, ale przydało by się je również przyczepić.
Jak polecacie to zrobić? Nie bawić się i połapać długimi trytytytkami?
https://zaciskowe.pl/pl/c/Opaski-ponad-60cm/164
A może krótkim pasem z napinaczem?
https://pasytransportowe.com.pl/pasy-transportowe-jaki-pas-kupic/
 
Założenie mam takie, by zrobić to budżetowo.
Nie chcę montować żadnych bagażników wyprawowych, by maksymalnie obniżyć środek ciężkości i dodatkowo zmniejszyć opory. Z przodu belki zamontuję po prostu owiewkę z jakimś głupim napisem 
To chyba nie rozwiązanie dla Ciebie, ale podzielę się moim: po prostu zamontowałem duży box dachowy. Wożę w nim koło, skrzynkę z narzędziami i jakieś bagaże przy weekendowych wyjazdach.

Sprawuje się bardzo dobrze, wygodne to, tylko huczy powyżej 100 km/h.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...