Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Piotr_ek napisał:

Jak dostać się do podświetlenia licznika żeby nic nie połamać ? 

Prosta sprawa, dwie czy trzy śrubki od frontu, szukaj w takich dziurkach. Potem wypinasz wtyczki i wyjmujesz cały licznik, nie ma żadnych zaczepów złośliwych.

To samo będę robił na dniach.

Jedna rzecz ważna, gdybyś się zdecydował jechać bez licznika (np. po żarówki, tak jak ja kiedyś :) ) to wtedy samochód nie ma ładowania i wszystko jest ok ale dopóki jest prąd w akumulatorze.
 

Edytowane przez Robert_zxcq
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Robert_zxcq napisał:

Prosta sprawa, dwie czy trzy śrubki od frontu, szukaj w takich dziurkach. Potem wypinasz wtyczki i wyjmujesz cały licznik, nie ma żadnych zaczepów złośliwych.

To samo będę robił na dniach.

Jedna rzecz ważna, gdybyś się zdecydował jechać bez licznika (np. po żarówki, tak jak ja kiedyś :) ) to wtedy samochód nie ma ładowania i wszystko jest ok ale dopóki jest prąd w akumulatorze.
 

O, dobrze wiedzieć zapamiętam:thx:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona wokół daszka trzyma się na dwóch śrubach u góry a sam licznik przykręcony jest bodajże 3 śrubkami (dwie na dole i 1 na górze po środku)żeby wyjąć licznik musisz odpiąć dwie wtyczki w górnej części licznika
Przy odrobinie zręczności można wymienić żarówki bez wypinania licznika. Przynajmniej w SF.
Czytam w Tapatalk więc nie widzę profili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zodiak napisał:

Przy odrobinie zręczności można wymienić żarówki bez wypinania licznika. Przynajmniej w SF.
Czytam w Tapatalk więc nie widzę profili.

Przy mojej zręczności niestety trzeba wypiac;-)

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat olejów był multum razy poruszany. Ale przewertować to graniczy z cudem.

Ale czy jest jakaś znacząca dla mnie różnica, oprócz pewnie ceny. Czy zaleje 0w40 czy 5w30? Do tej pory jeździ na 5w30. Samochód robi głównie krótkie odcinki 5-6km w jedna stronę, 1-2 w miesiącu "trasa" 50km w dwie strony. Głównie po mieście, na ekspresie mało kiedy szybciej niż 130km/h, zazwyczaj kulam się 100-110km/h bo szumią szyby :) No i jaką płukankę polecacie, dużo ostatnio wszędzie reklamują tec-2000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ewemarkam napisał:

Wiem że temat olejów był multum razy poruszany. Ale przewertować to graniczy z cudem.

Ale czy jest jakaś znacząca dla mnie różnica, oprócz pewnie ceny. Czy zaleje 0w40 czy 5w30? Do tej pory jeździ na 5w30. Samochód robi głównie krótkie odcinki 5-6km w jedna stronę, 1-2 w miesiącu "trasa" 50km w dwie strony. Głównie po mieście, na ekspresie mało kiedy szybciej niż 130km/h, zazwyczaj kulam się 100-110km/h bo szumią szyby :) No i jaką płukankę polecacie, dużo ostatnio wszędzie reklamują tec-2000?

Cześć, wiesz co mnie mechanik polecił 5w40 motul x-cess - spełnia normy oraz lepiej zabezpiecza w wyższej temp, co do płukanek to ja osobiście polecam liqui moly engine flush 500ml kod produktu 2662

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, falente napisał:

Głównym składnikiem każdej płukanki jest nafta.
Ale można też PO zlaniu oleju wlać ropę ON ilość jak normalnie do bagnetu. Włączyć na kilka minut na jałowym, potem zlac i resztę jak normalnie.

Tylko jedno jest jeżeli chodzi o płukanie ropą, pompa może nie stworzyć ciśnienia w układzie bo czynnik (w tym wypadku ropa) jest za rzadki zbyt mało lepki i to powoduje pewne ryzyko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ropa nie wytworzy ciśnienia to wiem:) teraz mam motul 5w30. Chce płukankę wlać, bo gdy ogółem UPG były jakieś badziewia w misce. Miskę oczywiście wymyłem. Po zakupie robiłem płukankę własne liqui moly. Ale może jest coś lepszego na rynku dlatego pytam też. Ale co z tym olejem 0w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat olejów był multum razy poruszany. Ale przewertować to graniczy z cudem.
Ale czy jest jakaś znacząca dla mnie różnica, oprócz pewnie ceny. Czy zaleje 0w40 czy 5w30? Do tej pory jeździ na 5w30. Samochód robi głównie krótkie odcinki 5-6km w jedna stronę, 1-2 w miesiącu "trasa" 50km w dwie strony. Głównie po mieście, na ekspresie mało kiedy szybciej niż 130km/h, zazwyczaj kulam się 100-110km/h bo szumią szyby No i jaką płukankę polecacie, dużo ostatnio wszędzie reklamują tec-2000?
Od lat używam Valvoline max life 5W40, silniki przestają łykać olej, płukanek nie stosuję, po kilku wymianach oleju, spuszczany olej jest koloru brązowego.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płukam co drugą wymianę, lub jak nie wiem co było wcześniej po zakupie samochodu, odnośnie 0w40 to na nasz klimat nie wiem czy jest sens:)

 

Co do wypłukania po robocie z silnikiem to warto zalać czymkolwiek co spełnia normy, zostawić na wolnych obrotach żeby trochę popracował i zlać, wymienić na pożądany ewentualnie następną wymianę przeprowadzić wcześniej:thumbup:

Edytowane przez aplam13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanka to przede wszystkim nafta i to ona wypłukuje nagar.

Ja przed wymianą oleju (10W40) dodałem właśnie nafty (olej był dość czysty), po 15 min pracy silnika zlałem CZARNY olej, zmieniłem filtr oleju wlałem 1l oleju ze starej bańki i uzupełniłem ropą, 10 min na wolnych obrotach i znowu zlewanie (zawartość już dość czysta). Nowy filtr i docelowy olej (zalałem 5W30) 

Po takim płukaniu silnika po 3000km olej prawie jak nowy.

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Wiem że temat olejów był multum razy poruszany. Ale przewertować to graniczy z cudem.

Ale czy jest jakaś znacząca dla mnie różnica, oprócz pewnie ceny. Czy zaleje 0w40 czy 5w30? Do tej pory jeździ na 5w30. Samochód robi głównie krótkie odcinki 5-6km w jedna stronę, 1-2 w miesiącu "trasa" 50km w dwie strony. Głównie po mieście, na ekspresie mało kiedy szybciej niż 130km/h, zazwyczaj kulam się 100-110km/h bo szumią szyby :) No i jaką płukankę polecacie, dużo ostatnio wszędzie reklamują tec-2000?

Archoil ponoć robi dobre płukanki np AR2820 lub AR2300 na której można jeździć i nadaje się bdo silnika, skrzyni i dyfrów. Ma też dobre modyfikatory AR9100 i AR 9200v2. Mam zamiar przetestować i zobaczę jakie efekty będą. Motul 0w40 x-max ma dobre opinie, ponoć nie znika w w strasznym tempie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Dzięki panowie :)

Valvoline max life 5W40 spełnia normy subaru (trzeba się troche naczytać żeby rozkminić która to ich.)

Generalnie zgodnie z normatywą Subaru dla stref klimatycznych u nas się powinno lać 5W40 (też się kurr naszukałem)

Edytowane przez Vercy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, yaroz napisał:

Ale czy jest jakaś znacząca dla mnie różnica, oprócz pewnie ceny. Czy zaleje 0w40 czy 5w30?

Różnica jest (a przynajmniej powinna być) nie dla Ciebie a dla silnika. W niższych temp. przy odpalaniu zimnego silnika i krótkich przelotach o wiele lepszy jest olej z oznaczeniem 0W niż 5W. Najgorsze dla silnika to zimne starty i krótkie przeloty gdy pracuje poniżej temperatury roboczej (nie zdąży się nagrzać). Olej słabo smaruje bo ma w niskiej temp. słabą płynność (wysoka lepkość) dlatego 0W jest w tych warunkach o wiele lepszy. Druga liczba 30 v 40 wskazuje na lepkość oleju w temp. 100 st. C. Wyższa wartość lepkości oleju w temperaturze rozgrzanego silnika to trwalszy film olejowy czyli lepsze smarowanie. Oleje 30 to dla oszczędzających paliwo (mniej lepki olej - mniejsze opory) i ekologów. Reasumując, zimą 0W40, latem 5W40. Osobiście zimą (po wymianie short block`u) jeżdżę na 0W50. Na lato będzie coś koło 10W60.

 

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Motul 0w40 x-max ma dobre opinie, ponoć nie znika w w strasznym tempie.

Mi przy przebiegu 98kkm nic nie ubywa, od wymiany do wymiany (8kkm) zero dolewek.

Płukanki Archoil i modyfikator tarcia AR 9100 - to dobre i sprawdzone produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dzik44 napisał:

Mi przy przebiegu 98kkm nic nie ubywa, od wymiany do wymiany (8kkm) zero dolewek.

Płukanki Archoil i modyfikator tarcia AR 9100 - to dobre i sprawdzone produkty.

jeżdżę na tym samym oleju Motul 0w-40 x-max i też nic mi nie ubywa jeśli z silnikiem jest wszystko ok.

Jeśli ubywa to na pewno nie jest wina tego oleju. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...