Vercy 133 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 2 godziny temu, Nargond napisał: Cóż uznajmy że zaszalałem - a tak serio chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i jak działa z poprawnym układem dolotowym...a po wymianie EGR w trybie mieszanym DPF wypala mi się po około 1000 km wcześniej było to co około 300-500km więc jest o niebo lepiej :-) W przyszłości nie aż tak dalekiej chcę zrobić kilka rzeczy w nim: HP i Nm UP o około 10-15% - EGR out - zamontować RPM limiter i "schładzacz" turbo + bagażnik na rowery :-) to powodzenia przy regenie turbo. Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 Panowie zastanawiam się nad zrobieniem takiej modyfikacji w lampach robił ktoś z was juz światła do jazdy dziennej w subaru ? Tracisz w ten sposób homologację na lampę. Czyli w przypadku kontroli drogowej, jak się trafi kumaty policjant to leci dowód. To tak samo jak pakowanie xsenonu do soczewki na halogen. Lampa jest homologowana na dany rodzaj źródła swiatla i rodzaj świateł (długie, krótkie, kierunkowskaz i postojowego) Link to post Share on other sites
Kiwi 4ester 1876 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 2 godziny temu, Patryk Róg napisał: Panowie zastanawiam się nad zrobieniem takiej modyfikacji w lampach robił ktoś z was juz światła do jazdy dziennej w subaru ? @LosioDriver rozpracowuje temat, może coś podpowie Link to post Share on other sites
LosioDriver 507 Posted January 20, 2020 Share Posted January 20, 2020 3 godziny temu, Patryk Róg napisał: Panowie zastanawiam się nad zrobieniem takiej modyfikacji w lampach robił ktoś z was juz światła do jazdy dziennej w subaru ? Śledź wątek Łosio Woza. Pierwsza rzecz jaką będę robił na wiosnę to właśnie ta modyfikacja. Już mam LED'y kupione, muszę jeszcze je troszkę dopracować i przy pierwszych przyjemnych temperaturach będę wpinał. LED'y będą P&P i nie będą naruszać homologacji... a przynajmniej nie na tyle, żeby mieć większe problemy (bo będzie je można w 10 minut zamienić z powrotem na zwykłe żarówki) Link to post Share on other sites
Nargond 185 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 15 godzin temu, falente napisał: Czy reakcja jest inna jak masz włączony nawiew na szybę, a inne niż na szybę ustawienie? 13 godzin temu, yaroz napisał: A nie włączasz razem z klimą i dlatego obroty wzrastają Teoretycznie klimatyzację mam włączoną cały czas więc wykluczyłem ten problem Ale faktycznie odkąd jest bardziej wilgotno na dworze i szyby trochę jednak parują to jeżdżę z ustawieniem nogi+szyba (wymiana EGR przełom listopada grudnia) - nie sprawdzałem na innych ustawieniach czy tak jest - sprawdzę to ! Dzięki za Podpowiedź ! 15 godzin temu, owad napisał: A nowy egr jakos inaczej dziala? U mnie wypala dpf co około 500-700 km. W drugim dieslu już tak jest Z tego co go obserwowałem na Torqu - dużo później się otwiera :-) i tak potrafię masę km zrobić na zamkniętym EGR - może to jego wada ale mi nie przeszkadza Stary bardzo szybko się otwierał na 30+ stopni i cóż potrafił zostać w takiej pozycji stąd pewnie szybciej mi zapychało DPF... Nie wiem czy to efekt placego, ale też zauważyłem niższe spalanie - ale to może być też zasługa wymiany sprzęgła... 13 godzin temu, Vercy napisał: to powodzenia przy regenie turbo. Tzn ? mówisz, że turbo siądzie ? z tego co czytałem to te 10-15% jest najmniej inwazyjną modyfikacją i też stąd chcę zadbać o turbo timera aby wszystko działało ciut dłużej a nie krócej... Link to post Share on other sites
owad 139 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Pobawiłem się tym nawiewem i rzeczywiście jak się go włączy to obroty skaczą na 1k. Nie zależy to od mocy dmuchawy. I wydaje mi się że jest to spowodowane włączaniem się sprężarki klimy. U mnie jak wszystko jest wyłączone i włączam nawiew to słysze że startuje sprężarka i obroty lecą na 1k. Nawet jak a/c jest wyłaczona. Widocznie jest tak żeby szyby nie parowały, albo cuś.... Egr wymienileś na eom subaru czy jakiś inny? Link to post Share on other sites
Nargond 185 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 4 minuty temu, owad napisał: Egr wymienileś na eom subaru czy jakiś inny? Ja do auta podejdę jakoś w piątek/sobotę by to sprawdzić - za blisko mam do pracy by jeździć autem ;-) EGR na OEM'owy --> Serwisuję Forka w bardzo zaprzyjaźnionym serwisie z aso :-) nie rozumieją tam np że klient chce wymieniać olej co 10k km i wciskają kit że zabija to silnik bo przez ułamek sekundy pracuje bez oleju :-) ale póki co są dobrzy i sprawnie naprawiają na szczęście póki co pierdy i eksploatacja :-) Link to post Share on other sites
Vercy 133 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 58 minut temu, Nargond napisał: mówisz, że turbo siądzie ? z tego co czytałem to te 10-15% jest najmniej inwazyjną modyfikacją i też stąd chcę zadbać o turbo timera aby wszystko działało ciut dłużej a nie krócej... Tak. EGR ma kilka funkcji w relatywnie nowoczesnym silniku. Między innymi podgrzewanie oleju, dogrzewanie turbo, kontrola ciśnienia w kilku miejscach czy ochrona DPF. Od czasu jak sprawdziłem co to robi to jak mi mechanik mówi, żeby wyciąć to zmieniam mechanika. Natomiast faktem jest, że to urządzenie o konstrukcji cepa i jak działa poprawnie to się nie ma co psuć. Chyba, że kierowca albo mechanik mu zrobi krzywdę. A o to relatywnie łatwo bo mało kto wie jak to poprawnie serwisować. Z tego co pamiętam to najczęściej wgrywany jest zły soft (nie ta wersja) przy wizycie w autoryzowanym.... Link to post Share on other sites
Nargond 185 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 19 minut temu, Vercy napisał: EGR ma kilka funkcji w relatywnie nowoczesnym silniku. A to tego nie wiedziałem ! Czyli mechanik który mi mocno odradzał zaślepienie i zamontował nówkę - nawet nie chciał bawić się w regenerację mówił że zaraz do niego wrócę z tym samym - miał rację !! Widzisz ja myślałem że EGR jest tylko do "odzyskania" spalin z wydechu i wpuszczeniu ich do silnika taki ot recykling w silniku - bez dodatkowych opcji... Ciekawe trzeba będzie się doszkolić co dokładnie robi ten EGR... Dzięki za podpowiedź ! Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Mam pytanie jak uruchomić zwykły tempomat w Foresterze SJ z EyeSight? Link to post Share on other sites
FOR CVT 1049 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 na wlaczonym tempomacie przytrzymaj przez kilka sekund przelacznik odstepu (pionowy dlugi) kwiknie i wylaczy es i masz klasyczny tempomat tapatalked 1 Link to post Share on other sites
Vercy 133 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 3 godziny temu, Nargond napisał: A to tego nie wiedziałem ! Czyli mechanik który mi mocno odradzał zaślepienie i zamontował nówkę - nawet nie chciał bawić się w regenerację mówił że zaraz do niego wrócę z tym samym - miał rację !! Widzisz ja myślałem że EGR jest tylko do "odzyskania" spalin z wydechu i wpuszczeniu ich do silnika taki ot recykling w silniku - bez dodatkowych opcji... Ciekawe trzeba będzie się doszkolić co dokładnie robi ten EGR... Dzięki za podpowiedź ! Ja też, dopiero kiedy sam miałem uszkodzony to podeszłem do kolegów z motoryzacji się dowiedzieć. Okazało się, że niestety jest jak piszę. O ile samo wprowadzenie EGR było podyktowane względami ekologicznymi to bardzo szybko inżynierowie zaczęli wykorzystywać instalację do wielu innych nowych rzeczy (sprawność silnika głównie) Co ciekawego zupełnie inaczej to działa (niekoniecznie inna konstrukcja ale inne sterowanie/programowanie) jest w autach które wychodziły jako pierwsze z EGR wprowadzonym jako "dodatek" a zupełnie inaczej dzisiaj. Kopę benzyn ma też montowane EGR żeby podnieść sprawność wydechu i spełniać różne normy na świecie - czasem po prostu tak jest taniej. Generalnie też ci powiem że tak daleko jak wiem nie bardzo nadaje się do regeneracji, można tylko grzybka albo sterowanie wymienić a nie każdy producent je udostępnia (do mnie EGR kosztuje np 600zł, więc raczej ciężko żeby ktoś składowe produkował jak się to cholerstwo rzadko psuje). Link to post Share on other sites
*kamil 0 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Panowie, który silnik w SG z automatem będzie najlepszy pod gaz? Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 23 minuty temu, *kamil napisał: Panowie, który silnik w SG z automatem będzie najlepszy pod gaz? 2.0 125km oraz 2.0 158km ale z oznaczeniem F. 2.5 Też będzie ok, ale są owiane złą sławą UPG. Link to post Share on other sites
koziolek 1867 Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Montaż końcowego Prodrive z imprezy do forka SG.Jest krótszy, jakieś porady żeby go wysunąć w tył?Taptane Tapatalkiem Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3459 Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Rurki fi60 kawałek trza dospawać ? Link to post Share on other sites
koziolek 1867 Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Ale wieszaki ograniczajaTaptane Tapatalkiem Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 53 minuty temu, koziolek napisał: Ale wieszaki ograniczaja Taptane Tapatalkiem Odciąć i przyspawać kawałek dalej Link to post Share on other sites
koziolek 1867 Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Muszę najpierw sprawdzić czy będzie ciszej na przelocie od tego co mam, zanim zacznę rzeźbić.Taptane Tapatalkiem Link to post Share on other sites
Vercy 133 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Które kierownice pasują do SF (i do oryginalnej poduszki!) Impreza GC? Forek SG? Link to post Share on other sites
mirasek 151 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 SF Przedlift? Jak ma zostać poduszka to taki sam rodzaj obręczy był w większości Imprez GC i Legacy BD/BG 1 Link to post Share on other sites
Vercy 133 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 9 minut temu, mirasek napisał: SF Przedlift? Jak ma zostać poduszka to taki sam rodzaj obręczy był w większości Imprez GC i Legacy BD/BG zgadza się; Link to post Share on other sites
aplam13 584 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 Cześć wszystkim, szybkie pytanie czy ma ktoś może info i wie czy gdzieś jest dostępny zamiennik w jakichś normalnych pieniądzach czujnika abs tył prawy do forka sg polift 158KM lub czy ewentualnie z sf by był ten sam lub z imprezy jakiejś? numer części: 27540SA000 z góry dzięki za pomoc wszelaką. Link to post Share on other sites
Kiwi 4ester 1876 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 8 minut temu, aplam13 napisał: Cześć wszystkim, szybkie pytanie czy ma ktoś może info i wie czy gdzieś jest dostępny zamiennik w jakichś normalnych pieniądzach czujnika abs tył prawy do forka sg polift 158KM lub czy ewentualnie z sf by był ten sam lub z imprezy jakiejś? numer części: 27540SA000 z góry dzięki za pomoc wszelaką. Można jeszcze poszukać używane Link to post Share on other sites
aplam13 584 Posted January 24, 2020 Share Posted January 24, 2020 2 minuty temu, radek311989 napisał: Można jeszcze poszukać używane Też rozważam właśnie jak nie znajdę nić z zamiennika to trzeba będzie szukać używki Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now