Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Czy da się coś prosto wyrzeźbić żeby SF migał światłami przy zamykaniu/otwieraniu centralnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Vercy napisał:

Czy da się coś prosto wyrzeźbić żeby SF migał światłami przy zamykaniu/otwieraniu centralnego?


Kupić i zamontować niefabryczny sterownik centralnego zamka na z alledrogo ;)

Cena od 50 do 100 zł bez montażu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Teddy26 napisał:


Kupić i zamontować niefabryczny sterownik centralnego zamka na z alledrogo ;)

Cena od 50 do 100 zł bez montażu. 

a jak wtedy z kluczykami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 minut temu, Vercy napisał:

a jak wtedy z kluczykami?

Będziesz miał dodatkowy pilot do otwierania drzwi. 
np coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/proxima-srpi-sterownik-centralnego-zamka-subaru-6013465427

Edited by Teddy26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnosta napisał, że mam do wymiany "uszczelniacz wałka atakującego (skrzynia - silnik)" - trzeba wyciągać skrzynię? Sama część tania ale robota mnie przeraża :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diagnosta napisał, że mam do wymiany "uszczelniacz wałka atakującego (skrzynia - silnik)" - trzeba wyciągać skrzynię? Sama część tania ale robota mnie przeraża
Tak, i pewnie cieknie uszczelniacz wału korbowego w silniku nie wałka atakujacego w skrzyni bo ten raczej rzadko cieknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy da się coś prosto wyrzeźbić żeby SF migał światłami przy zamykaniu/otwieraniu centralnego?
Da się. Podłączyć diodę prostownicza między przewód sterowania siłownikiem a kierunkowskazy. Można się pokusić o jeszcze przekaźnik. Ale tak zyskamy tylko jedno mrugnięcie. Prościej założyć centralkę uniwersalną. Tylko te piloty takie trochę "odpustowe" są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, i pewnie cieknie uszczelniacz wału korbowego w silniku nie wałka atakujacego w skrzyni bo ten raczej rzadko cieknie.
Dzięki, nie powiem, że mnie pocieszyłeś.
Mogło to poczekać parę miesięcy, przez świętami zakończyłem walkę (przede wszystkim finansową) z rudą na nadkolach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, ewemarkam napisał:
Godzinę temu, Vercy napisał:
Czy da się coś prosto wyrzeźbić żeby SF migał światłami przy zamykaniu/otwieraniu centralnego?

Da się. Podłączyć diodę prostownicza między przewód sterowania siłownikiem a kierunkowskazy. Można się pokusić o jeszcze przekaźnik. Ale tak zyskamy tylko jedno mrugnięcie. Prościej założyć centralkę uniwersalną. Tylko te piloty takie trochę "odpustowe" są.

No właśnie z tego co widzę są zarówno piloty jak i kluczyk+pilot.

 

Mam tylko jeden kluczyk, więc podmiana byłaby wskazana.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Diagnosta napisał, że mam do wymiany "uszczelniacz wałka atakującego (skrzynia - silnik)" - trzeba wyciągać skrzynię? Sama część tania ale robota mnie przeraża
Może diagnosta zweryfikował to po samym oleju. Silnikowy ma w zasadzie inna konsystencję oraz też zapach niż przekładniowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może diagnosta zweryfikował to po samym oleju. Silnikowy ma w zasadzie inna konsystencję oraz też zapach niż przekładniowy.
Tak czy owak auto stoi u mechanika, bo poza tym są tam większe zmartwienia. Dam znać co wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko, co myślicie o cziptuningu do forestera 2.0 XT z 2013 roku? Podobno bezpiecznie i z gwarancją można zwiększyć moc o około 25km oraz 40nm. Czy ktoś z Was może już to zrobił? Czy, biorąc pod uwagę stosunkowo nie duży przyrost, warto? Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Riot1929 napisał:

Siemanko, co myślicie o cziptuningu do forestera 2.0 XT z 2013 roku? Podobno bezpiecznie i z gwarancją można zwiększyć moc o około 25km oraz 40nm. Czy ktoś z Was może już to zrobił? Czy, biorąc pod uwagę stosunkowo nie duży przyrost, warto? Pzdr

 

Gwarancję ASO tracisz ingerując jakkolwiek..... a cziptuning (nie mam na myśli strojenia) to jeden wielki pic na wodę. nic nie da a może tylko zaszkodzić.

Jak już się zdecydujesz na podniesienie mocy (XT ma mega potencjał) to jedź na strojenie, tylko też nie byle gdzie, i tam zrobią ci to bezpiecznie na hamowni sprawdzając wszelkie parametry żeby nie były szkodliwe dla silnika.

 

Od tuningów jest dział "jadę nielegala" a nie techniczny.

 

pozdro

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forester SBD 108kkm. W piatek zrobilem plukanke i wymienilem olej w silniku. Liqui Moly engine flush Pro-Line plus Shell Helix Ultra C2/C3 0w30. We wtorek zaczelo smierdziec olejem. Po otwarciu maski dym po prawej stronie u dolu. Czy to zbieg okolicznosci?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, mirkap napisał:

Forester SBD 108kkm. W piatek zrobilem plukanke i wymienilem olej w silniku. Liqui Moly engine flush Pro-Line plus Shell Helix Ultra C2/C3 0w30. We wtorek zaczelo smierdziec olejem. Po otwarciu maski dym po prawej stronie u dolu. Czy to zbieg okolicznosci?

kanał lub podnośnik i szukaj wycieku. Olej kapie ci na jakiś element wydechu

Stawiam na "niedokręcony" filtr oleju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr jest w tym silniku u góry po stronie kierowcy. Przynajmniej u mnie byl w forku my11.

 

Zobacz czy guma na prawej półośce nie pękła i nie pryska smarem na wydech

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr sprawdzilem, w tym zaglebieniu gdzie sie go osadza jest sucho i czysto. dzisiaj nie zauwazylem tego problemu, jedynie jak juz wiem ze byl z tym wyrazny problem to wyczuwam delikatny zapaszek. moze to byc z niewypalonych jeszcze pozostalosci. 

zapomnialem dodac, ze jak probowalem zlokalizowac wyciek za pierwszym razem, zarac po wylaczeniu motoru, to bylo slychac takie "pssyytt" "psyt" "psyt" i ucichlo do dzisiaj. bylo to wlasnie z prawej strony, wydawalo mi sie ze raczej u gory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi raz pękła manszeta przegubu przy skrzyni z prawej strony, smar walił na kata i się piekł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, mirkap napisał:

filtr sprawdzilem, w tym zaglebieniu gdzie sie go osadza jest sucho i czysto. dzisiaj nie zauwazylem tego problemu, jedynie jak juz wiem ze byl z tym wyrazny problem to wyczuwam delikatny zapaszek. moze to byc z niewypalonych jeszcze pozostalosci. 

zapomnialem dodac, ze jak probowalem zlokalizowac wyciek za pierwszym razem, zarac po wylaczeniu motoru, to bylo slychac takie "pssyytt" "psyt" "psyt" i ucichlo do dzisiaj. bylo to wlasnie z prawej strony, wydawalo mi sie ze raczej u gory.

To pssss może być z egru. On po wyłączeniu takie dzwieki wydaje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forek SG. Jak wyjąć chłodnice klimy? Wystarczy odkręcić i odchylić chłodnice silnika czy trzeba spuścić płyn i ją wyjąć? Atrapa też do demontażu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

To pssss może być z egru. On po wyłączeniu takie dzwieki wydaje. 

Tylko raz slyszalem taki efekt, a czesto pod maske zagladam ostatnio.

Edited by mirkap

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja pomagam sobie francuzem, jak by to nie zabrzmiało - działa   
Ale wystarczy je rozepchnac czy trzeba tez wykrecac tloczki.
Podobno w tylnych hamulcach trzeba wykrecac tloczki.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompowałem pedałem delikatnie by wyszły prawie na max ( pojedynczo ) a pózniej ściskałem je, skręcając klucz ( złapane za tłoczek i tył obudowę zacisku ) i tak kilka razy, oczywiście smarując przy tym tłoczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...