Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

23 minuty temu, jasnyp napisał:

Musze wymienić seryjne 20letnie na nowe - pytanie czy takie za 150/szt czy dołożyć na Japonczyyka czy innego Niemca? 

Wahaczy jeszcze u siebie nie zmieniłem, ale praktyka mi podpowiada, że lepiej dorzucić troszkę więcej do czegoś lepszego :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

hehe lew trawy nie żre

@10lolek10 i świniak na lusterku, coby wiadomo że swój chłop jesteś

Posted Images

25 minut temu, jasnyp napisał:

Jakie wahacze na przód doo sf98?? Musze wymienić seryjne 20letnie na nowe - pytanie czy takie za 150/szt czy dołożyć na Japonczyyka czy innego Niemca? Jakieś dooswiadczenie macie?? Do tego dojdzie wymiana tylnej tulei oraz sworzeń. 

.. Dzięki 

 

ja wymieniałem niedawno. Kupiłem z Febi Bilstein. Na dzień dobry zostały wyczyszczone i polakierowane od nowa epoksyd + lakier ;-)

Jeżeli chodzi o tuleje to wsadzilem komplet poliuretanow z oklusza. Niestety dałem dymu i zostawiłem sworzenie. teraz czeka mnie ich wymiana :(

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.11.2019 o 11:54, wtw napisał:

Ehh a je dalej nie wiem co to.

Dwa dni pięknej gładziutkiej jazdy. Nawet raz nie szarpną, nie zatelepał. Dziś rano wsiadam i znów to bububu, a warunki pogodowe praktycznie takie same, to samo paliwo, ten sam kierowca. Jak tu żyć :(.

 

Cześć. 

Forek mi się zepsuł więc jestem zmuszony więcej używać OKB w dyzlu i takie są moje przemyślenia:

1. Przy wysprzęglaniu potrafi szarpnąć, nie zawsze, najczęściej na niskich biegach, na 3 i wyżej nie zauważyłem. Działo się tak na starym jak i nowym sprzęgle (wymiana ok 1 miesiąca temu)

2. Na 2 biegu potrafi szarpać silnikiem, dzieje się tak ok 1700-2200 obr/min, obecnie po czyszczeniu i kalibracji wtryskiwaczy oraz dolotu dzieje się rzadziej i mniej uciążliwe, przed znacznie częściej.

Auto OBK 2013 z przebiegiem 116 tyś km

Link to post
Share on other sites

Możesz ktoś wytłumaczyć dlatego automatycznie włączają się wentylatory w sf forku po przełączeniu nawiewu na szyba,szyba+nogi? Nie ważne jaka jest temperatura na zewnątrz, zaraz przy starcie auta od razu włączają się wentylatory, po zmianie nawiewu wyłączają się.

Link to post
Share on other sites

Powinien również domyślnie włączyć klimę (w SG tak jest), po ręcznym wyłączeniu AC wentylatory się uspokoją

Osusza powietrze puszczane na szybę.

Link to post
Share on other sites
?? Linka? Od kiedy w sf klima włącza się automatycznie po przełączeniu nawiewu na szyby?
Pokrętła z tego co wiem sterują mieszaczem po przez linkę. Do pokrętła przyczepiona jest linka. Być może ktoś grzebał wcześniej w tej okolicy. Źle ułożył przewody i zwyczajnie przetarły przewody od włącznika klimatyzacji. Jedynie taka abstrakcyjna sytuacja przychodzi mi do głowy. 

 

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, daymanek napisał:

No okej, może wypowie się ktoś kto ma sf i wie czy po przełączeniu nawiewu na szyby, szyby+nogi włącza mu się klima?

Ja mam SF. Dlatego uważam że masz coś przetarte. Sprawdź. Chyba że ktoś zrobił takiego "moda". Mój się tak nie zachowuje. Wentylatory włączają się tylko na postoju albo w korku, gdy mam klimę włączoną.

 

W innych samochodach jest jest automatyczna klima jest do tego osobny przycisk. Włącza on klimę i nawiew na szybę. W SF nie ma czegoś takiego, przynajmniej nie kojarzę. Byłby osobny przycisk. No chyba że masz rodzynka ze sterowaniem elektrycznym klimy (automatyczną klimatyzację), ale nie wiem czy nawet było to w SF. 

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, ewemarkam napisał:

No chyba że masz rodzynka ze sterowaniem elektrycznym klimy (automatyczną klimatyzację), ale nie wiem czy nawet było to w SF. 

 

Były SF z automatyczną klimatyzacją. Nie wiem czy nie występowały tylko w wersji STI.

 

Manualna:

manual.thumb.jpg.3c9447cd0e3d23a988039fcb1bebb988.jpg

 

Automatyczna:

auto.thumb.jpg.6f162e15d9cfc15c1859d290f2e6c225.jpg

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, daymanek napisał:

Czyli jak dasz nawiew na szyby ewentualnie szyby plus nogi to automatycznie zaświeca ci się AC przycisk i załącza klima?

Nie. Nic się nie dzieje z przełącznikiem klimy. Pewnie ktoś Ci zrobił taką modyfikację. Chyba że w polifcie tak to to wygląda. W każdym razie fajna sprawa, można by dołożyć krańcówkę przy cięgnach żeby zwierała przełącznik gdy przełączymy nawiew na szybę.

 

@LosioDriver Taki panel widziałem w grafice google jak szukałem ramki 2 DIN do mojego forka.

 

Ale jest tutaj wzmianka że faktycznie były w Forku. W każdym razie to niezły rodzynek :)

https://www.rs25.com/threads/cf-center-console-trim-sf5-forester-digital-hvac-in-gc.215414/.

 

 

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ewemarkam napisał:

@LosioDriver Taki panel widziałem w grafice google jak szukałem ramki 2 DIN do mojego forka. Ale był on na zdjęciach z którejś generacji imprezy.

 

Tutaj jest opis jak to zdemontować właśnie w SF'ie :)

https://www.subaruforester.org/threads/1997-sf5-dash-removal.62915/

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Nie. Nic się nie dzieje z przełącznikiem klimy. Pewnie ktoś Ci zrobił taką modyfikację. Chyba że w polifcie tak to to wygląda. W każdym razie fajna sprawa, można by dołożyć krańcówkę przy cięgnach żeby zwierała przełącznik gdy przełączymy nawiew na szybę.
 
@LosioDriver Taki panel widziałem w grafice google jak szukałem ramki 2 DIN do mojego forka.
 
Ale jest tutaj wzmianka że faktycznie były w Forku. W każdym razie to niezły rodzynek
https://www.rs25.com/threads/cf-center-console-trim-sf5-forester-digital-hvac-in-gc.215414/.
 
 
Kolego my się nie rozumiemy. Cały czas nawijasz o jakieś modyfikacji... Nikt nic nie grzebał. Nie włącza się klima po przełączeniu nawiewu na szyby tylko wiatrak, coś ty sobie ubzdural klimę?
Link to post
Share on other sites
Kolego my się nie rozumiemy. Cały czas nawijasz o jakieś modyfikacji... Nikt nic nie grzebał. Nie włącza się klima po przełączeniu nawiewu na szyby tylko wiatrak, coś ty sobie ubzdural klimę?
Może Ty nie jasno napisałeś. Jedyny powód dla którego mogą się włączyć Ci się wentylatory na chłodnicy. Bo pewnie o te Ci chodzi. Jest moment włączenia klimy. Gdy ja włączysz przyciskiem, włącza Ci się wentylatory. Dlatego obstawiam że coś Ci je przytarło w instalacji. Bez zaglądnięcia na pokrętła nic Ci nic więcej nie powie. Bo takie zachowanie jest co najmniej dziwne. Wyżej kolega podał instrukcje jak się dobrać do tego. Różnica będzie taka że masz cięgna które trzeba odczepić.

Ale teraz pytanie, było tak od momentu zakupu samochodu czy stało się to niedawno?
Link to post
Share on other sites

Odkąd tylko posiadam auto, nurtowało mnie to cały czas, ale dopiero teraz poprostu zapytałem. Te wiatraki nie zawsze od razu się załączają, ale często od razu, a przede wszystkim częściej niż na zwykłym nawiewie.

Link to post
Share on other sites

Towarzyszą temu jakieś znaki świadczące o "załączeniu" klimy? Mam na myśli że wzrastają obroty. Zobacz na ten panel nawiewów, może ktoś coś sobie dorobił.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...