Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

3 godziny temu, wtw napisał:

Ehh a je dalej nie wiem co to.

Dwa dni pięknej gładziutkiej jazdy. Nawet raz nie szarpną, nie zatelepał. Dziś rano wsiadam i znów to bububu, a warunki pogodowe praktycznie takie same, to samo paliwo, ten sam kierowca. Jak tu żyć :(.

Przy kolejnym tankowaniu dolej dodatek do paliwa...może nierówno pracuje na wtryskach ? 
tak wróżę z fusów :-) 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Nargond napisał:

Przy kolejnym tankowaniu dolej dodatek do paliwa...może nierówno pracuje na wtryskach ? 
tak wróżę z fusów :-) 
 

 

Spróbować nie zaszkodzi. Jaki dodatek sugerujesz do diesela?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z góry przepraszam wszystkich za ewentualną reklamę - piszę tylko o swoim doświadczeniu do tego subiektywnym nie potwierdzonym badaniami :-) 

Przez większość czasu jeździłem na Amsoil - teraz mam pierwszy bak na Archoil( nie pamiętam dokładnej pisowni) i na tym ostatnim najbardziej wyciszyły mi się wtryskiwacze...ale gorzej się go nalewa do baku... 

Czy to pomoże nie wiem...tak jak pisałem wróżę z fusów...

Sam dodatek zaszkodzić nie zaszkodzi w odpowiedniej dawce, ale czy od razu pomoże też nie wiem... 
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, wtw napisał:

aki dodatek sugerujesz do diesela?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej tankować po prostu dobre paliwo. Na markowej stacji, jakieś premium na przemian ze zwykłą ropą.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, ewemarkam napisał:

A nie lepiej tankować po prostu dobre paliwo. Na markowej stacji, jakieś premium na przemian ze zwykłą ropą.

Ja tankuję praktycznie tylko na orlenie: 
Na początku vervę i było bez różnicy jeśli chodzi o zwykłą ropę 
Teraz leję zwykłe D z orlena + dodatek i jest ciszej na zimnym więc wolę zwykłe paliwo + dodatek...

Nie wiem czy to efekt placebo czy mojego innego stylu jazdy przez ten rok - ale poprawiła mi się praca wtryskiwaczy i auto jest cichsze na zimnym - więc kontynuuję ten proceder co tankowanie i za każdym razem przeklinam siebie że nie mam odmierzonej dawki do baku tylko muszę lać z butelki :-)  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem na wiosnę toyotę Yaris z klekotem. Pod obciążeniem coś dzwoniło w silniku. Tankowanie lepszego paliwa trochę poprawiło sytuację, dodatek np.castrola nic nie pomagał. Natomiast zalałem 500 ml oleju do dwusuwów, i zatankowalem cały bak. Problem zniknął jak ręką odjął. Tylko że ja nie mam DPF tylko zwykły katalizator. Wlałem to jednorazowo. I pomogło na tyle że teraz po prostu tankuje dobre paliwo. Nie wiem gdzie tankował poprzedni właściciel. Zgaduje że były to jakieś lokalne stacje na wiosce.

 

Kiedyś miałem mazdę z dieslem na tzw zwykłej pompie. Tam co tankowanie wlewałem 200ml. Silnik pracował miekko i ciszej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mniej więcej wiesz o co chodzi, czasami dobry dodatek pomaga, a raczej nie powinien zaszkodzić. 
Ja uznałem że będę go lać - niby ma to zwiększać wartości samej ropy + smarowanie...i lepsze wypalanie DPF'a ... w to ostatnie chyba sam do końca nie wierzę, ale cóż wolę lać dla własnego spokoju i widzi mi się.

Na przykładzie Vitary ojca wiem że taki dodatek potrafi wyciszyć wtryskiwacze, tak jak ją kupił przy 2k rpm klekotał niemiłosiernie, a ostatnio nim jechałem w zakresie 2,5-3k rpm bez tego "dźwięku" taki normalniejszy wydał mi się ten samochód... przyjemniejszy dla ucha...

Z kolei ja wiem doskonale gdzie mój był tankowany - kuzynka zawsze tankowała go na stacji przy Auchon :-) więc w sumie stacja nie markowa ale z takim przerobem klientów że zawsze mieli świeże paliwo :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cały czas tankuje na Shell Diesel V-power, więc przynajmniej teoretycznie powinno to być to lepsze paliwo. Spróbuję z tym dodatkiem zobaczymy czy coś się zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A propo paliwa.

Co ile wymieniać filtr paliwa jak praktycznie jeżdżę na lpg ? 

W tamtym roku wymieniłem i nalatane mam 25 tyś.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba co tyle samo jakbyś jeździł na PB. Pompa pracuje cały czas, tłoczy paliwo przez magistralę i wraca do baku.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Czy jest możliwość wyłączenia gdzieś menu auta lub w ASO bez kluczykowego otwierania auta  w Foresterze  XT z 18 roku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

:o 

No to przegapiłem sprawę.

Jutro wskoczy nowy.

Thx.

A to nie jest tak że to paliwo już zostało przefiltrowane? W octavii przez 7 lat nie wymieniłem, wychodziły mi 2-3 zbiorniki na rok czyli jakieś 100-150 litrów. Teraz mam podobnie. W ciagu roku tankowalem 3 razy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz nie wymieniać przez nawet 20 lat. Z drugiej strony patrząc na to, paliwo jest wielokrotnie filtrowane. Nie jest to ciągle brudne paliwo z dystrybutora. Ale znów nie jest on drogi, można go wymienić raz na 2-3 lata, albo co 20-30 tys. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktos wie jaka zaslepka powinna sie tam znajdowac?

image.png.9f5a234ffd6f502f84a2b40f84186231.png.e87e670c878e7e001c38111466a06797.png

 

 

 

Edited by daymanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Gumowa.

:yahoo:Poprawiłeś mi humor na resztę wieczoru :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę sie.

Powinien tam sie znajdować gumowy krążek. To otwór technologiczny do spuszczania wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, ale cos wiecej? Ma to jakis numer katalogowy lub cokolwiek? Brakuje mi jej i chciabym takowa

 

21 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Gumowa.

zakupic.

 

Z tego co zauwazylem tamtedy wiecej wody wpada niz wypada.

Edited by daymanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy orientuje się ktoś ile roboczogodzin przewiduje ASO na wymianę tylnych tulei przedniego wahacza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany miał ktoś taki przypadek, że jak rozładował się akumulator to turbotimmer przestał działać? W ogóle się nie świeci. Turbotimmer marki ASK STB 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie wahacze na przód doo sf98?? Musze wymienić seryjne 20letnie na nowe - pytanie czy takie za 150/szt czy dołożyć na Japonczyyka czy innego Niemca? Jakieś dooswiadczenie macie?? Do tego dojdzie wymiana tylnej tulei oraz sworzeń. 

.. Dzięki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...