Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

3 godziny temu, wtw napisał:

Ehh a je dalej nie wiem co to.

Dwa dni pięknej gładziutkiej jazdy. Nawet raz nie szarpną, nie zatelepał. Dziś rano wsiadam i znów to bububu, a warunki pogodowe praktycznie takie same, to samo paliwo, ten sam kierowca. Jak tu żyć :(.

Przy kolejnym tankowaniu dolej dodatek do paliwa...może nierówno pracuje na wtryskach ? 
tak wróżę z fusów :-) 
 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dajcie spokój, szkoda prądu na tłumaczenie podstawowych zasad mechaniki komuś, kto twierdzi że nowy zestaw KYB na tył to szrot, ale już wymiana jednego amortyzatora jest ok. I jeszcze te teksty o brak

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

Wydatków 

Posted Images

Godzinę temu, Nargond napisał:

Przy kolejnym tankowaniu dolej dodatek do paliwa...może nierówno pracuje na wtryskach ? 
tak wróżę z fusów :-) 
 

 

Spróbować nie zaszkodzi. Jaki dodatek sugerujesz do diesela?

Link to post
Share on other sites

Z góry przepraszam wszystkich za ewentualną reklamę - piszę tylko o swoim doświadczeniu do tego subiektywnym nie potwierdzonym badaniami :-) 

Przez większość czasu jeździłem na Amsoil - teraz mam pierwszy bak na Archoil( nie pamiętam dokładnej pisowni) i na tym ostatnim najbardziej wyciszyły mi się wtryskiwacze...ale gorzej się go nalewa do baku... 

Czy to pomoże nie wiem...tak jak pisałem wróżę z fusów...

Sam dodatek zaszkodzić nie zaszkodzi w odpowiedniej dawce, ale czy od razu pomoże też nie wiem... 
 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, ewemarkam napisał:

A nie lepiej tankować po prostu dobre paliwo. Na markowej stacji, jakieś premium na przemian ze zwykłą ropą.

Ja tankuję praktycznie tylko na orlenie: 
Na początku vervę i było bez różnicy jeśli chodzi o zwykłą ropę 
Teraz leję zwykłe D z orlena + dodatek i jest ciszej na zimnym więc wolę zwykłe paliwo + dodatek...

Nie wiem czy to efekt placebo czy mojego innego stylu jazdy przez ten rok - ale poprawiła mi się praca wtryskiwaczy i auto jest cichsze na zimnym - więc kontynuuję ten proceder co tankowanie i za każdym razem przeklinam siebie że nie mam odmierzonej dawki do baku tylko muszę lać z butelki :-)  

 

Link to post
Share on other sites

Kupiłem na wiosnę toyotę Yaris z klekotem. Pod obciążeniem coś dzwoniło w silniku. Tankowanie lepszego paliwa trochę poprawiło sytuację, dodatek np.castrola nic nie pomagał. Natomiast zalałem 500 ml oleju do dwusuwów, i zatankowalem cały bak. Problem zniknął jak ręką odjął. Tylko że ja nie mam DPF tylko zwykły katalizator. Wlałem to jednorazowo. I pomogło na tyle że teraz po prostu tankuje dobre paliwo. Nie wiem gdzie tankował poprzedni właściciel. Zgaduje że były to jakieś lokalne stacje na wiosce.

 

Kiedyś miałem mazdę z dieslem na tzw zwykłej pompie. Tam co tankowanie wlewałem 200ml. Silnik pracował miekko i ciszej.

Link to post
Share on other sites

To mniej więcej wiesz o co chodzi, czasami dobry dodatek pomaga, a raczej nie powinien zaszkodzić. 
Ja uznałem że będę go lać - niby ma to zwiększać wartości samej ropy + smarowanie...i lepsze wypalanie DPF'a ... w to ostatnie chyba sam do końca nie wierzę, ale cóż wolę lać dla własnego spokoju i widzi mi się.

Na przykładzie Vitary ojca wiem że taki dodatek potrafi wyciszyć wtryskiwacze, tak jak ją kupił przy 2k rpm klekotał niemiłosiernie, a ostatnio nim jechałem w zakresie 2,5-3k rpm bez tego "dźwięku" taki normalniejszy wydał mi się ten samochód... przyjemniejszy dla ucha...

Z kolei ja wiem doskonale gdzie mój był tankowany - kuzynka zawsze tankowała go na stacji przy Auchon :-) więc w sumie stacja nie markowa ale z takim przerobem klientów że zawsze mieli świeże paliwo :-) 

Link to post
Share on other sites

Ja cały czas tankuje na Shell Diesel V-power, więc przynajmniej teoretycznie powinno to być to lepsze paliwo. Spróbuję z tym dodatkiem zobaczymy czy coś się zmieni.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

:o 

No to przegapiłem sprawę.

Jutro wskoczy nowy.

Thx.

A to nie jest tak że to paliwo już zostało przefiltrowane? W octavii przez 7 lat nie wymieniłem, wychodziły mi 2-3 zbiorniki na rok czyli jakieś 100-150 litrów. Teraz mam podobnie. W ciagu roku tankowalem 3 razy

Link to post
Share on other sites

Możesz nie wymieniać przez nawet 20 lat. Z drugiej strony patrząc na to, paliwo jest wielokrotnie filtrowane. Nie jest to ciągle brudne paliwo z dystrybutora. Ale znów nie jest on drogi, można go wymienić raz na 2-3 lata, albo co 20-30 tys. 

Link to post
Share on other sites

No dobra, ale cos wiecej? Ma to jakis numer katalogowy lub cokolwiek? Brakuje mi jej i chciabym takowa

 

21 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

Gumowa.

zakupic.

 

Z tego co zauwazylem tamtedy wiecej wody wpada niz wypada.

Edited by daymanek
Link to post
Share on other sites

Jakie wahacze na przód doo sf98?? Musze wymienić seryjne 20letnie na nowe - pytanie czy takie za 150/szt czy dołożyć na Japonczyyka czy innego Niemca? Jakieś dooswiadczenie macie?? Do tego dojdzie wymiana tylnej tulei oraz sworzeń. 

.. Dzięki 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...