Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Do 75kg(belki+bagażnik(box) +masa ładunku. O ile tyle belki i box udźwigną ale to już w specyfikacji danych belek i boxów musisz wyczytać.
Hmmm tylko tyle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeważnie każdy box dachowy ma taki limit, zobaczę ile moje belki US mają, bo jest na nich napisane ale w lbs i nie pamiętam bile tam było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm tylko tyle?
Na bagaż w nocy zostanie z 45 kg także nie jest źle.
Słyszałem że na dach z szyberdachem zaleca się mniejsze obciążenie stąd pytanie.
Zastanawiam się czy wożąc boxa nie ma ryzyka np uszkodzenia szyby od obciążenia/prężenia?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na bagaż w nocy zostanie z 45 kg także nie jest źle.
Słyszałem że na dach z szyberdachem zaleca się mniejsze obciążenie stąd pytanie.
Zastanawiam się czy wożąc boxa nie ma ryzyka np uszkodzenia szyby od obciążenia/prężenia?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Hmm ok. Zdziwiłem się bo widziałem konstrukcje z namiotem do spania na dachu. Tylko nie wiem czy tam był szyber.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na belkach mam napisane że max. 150lbs czyli nieco ponad 68kg. Boxa mam z Norauto bermude 4500 i tam max. ładunek do 75kg.

Edited by yaroz

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2019 o 22:45, ewemarkam napisał:

 

 

Drugi akumulator już zakupiony i czeka na odbiór, choć nie wiem czy to słuszne. Po pomiarach na zgaszonym aucie wychodzi pobór 0,2A. To raczej nie jest normalne, prawda?

Ktoś może ma jakieś doświadczenia gdzie szukać najbardziej prawdopodobnej przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drugi akumulator już zakupiony i czeka na odbiór, choć nie wiem czy to słuszne. Po pomiarach na zgaszonym aucie wychodzi pobór 0,2A. To raczej nie jest normalne, prawda?
Ktoś może ma jakieś doświadczenia gdzie szukać najbardziej prawdopodobnej przyczyny?
Odłączaj bezpieczniki aż spadnie pobór prądu.
Wtedy będziesz wiedział gdzie ucieka.
Ja 0.15A miałem z włączoną kamerą, a bez 0.03A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamery nie mam. Podejrzany jest alarm ale tak naprędce nie widziałem bezpiecznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drugi akumulator już zakupiony i czeka na odbiór, choć nie wiem czy to słuszne. Po pomiarach na zgaszonym aucie wychodzi pobór 0,2A. To raczej nie jest normalne, prawda?
Ktoś może ma jakieś doświadczenia gdzie szukać najbardziej prawdopodobnej przyczyny?
Mierzyłeś przy zamkniętych drzwiach? Pytam bo też kiedyś szukałem. Okazuje się że przynajmniej w SF po otwarciu drzwi napięcie dostaje chyba zegarek. Też brał 0.2 A. Gdy wypinalem bezpieczniki trafiłem właśnie na zegarek. Gdy pomiar robiłem na zamkniętych drzwiach to było coś ok 0.02 czy jakoś tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zamknięte. Wyciąganie bezpieczników nic nie zmienia. Podejrzany alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To odepnij od niego wtyczkę i kabel plusowy. Wtedy zmierz pobór prądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak nie alternator. Wydaje się, że alarm. Zamykanie/otwieranie z pilota potrafi zmienić pobór.

Jak to możliwe, że alarm bierze tak dużo? Zwłaszcza, że jest wyłączony tym małym kluczykiem.

Gdzie centralka alarmu się fizycznie znajduje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluczykiem przy syrenie? To wyłącza tylko syrenę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kluczykiem przy syrenie? To wyłącza tylko syrenę
Tak, wyłączyłem bo okresowo miał kaprys i zaczynał wyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam pytanie związane z wymianą opon w kołach z czujnikami ciśnienia. Taka zabawa to koszt 170 PLN. Zastanawiam się nad zakupem dodatkowych felg, żeby mieć na zmianę. Rozumiem, że trzeba też kupić nowe czujniki i je klonować. Czy przechodził ktoś taką operację w swoim forku? Opony letnie jak i zimowe mam 18" to tak dla zainteresowanych sprzedażą mi felg ; ) auto fmy16 xt

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.10.2019 o 21:34, yaroz napisał:

Na belkach mam napisane że max. 150lbs czyli nieco ponad 68kg. Boxa mam z Norauto bermude 4500 i tam max. ładunek do 75kg.

masz szyberdach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.10.2019 o 00:45, dr.elich napisał:

Drugi akumulator już zakupiony i czeka na odbiór, choć nie wiem czy to słuszne

Sprawdź sobie napięcie akumulatora podczas rozruchu. W Imprezie po 9 latach akumulator miał 6v i tak jak u Ciebie po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalić. W drugim pojeździe też w ciągu ostatniego miesiąca musiałem wymienić akumulator i tam też podczas rozruchu napięcie spadało do bardzo niskich wartości. Akumulator też możesz sprawdzić przez odkręcenie korków jeśli takie są i obserwowanie czy podczas rozruchu z którejś celi unosi się „dymek” i czy w którejś elektrolit zmienił barwę na brązową, co może świadczyć o zwarciu w celi.

 

Napisałem to żebyś się nie gryzł, że wymieniłeś dobry akumulator.

 

Też mam taki problem z alarmem. Ja zamykam auto przyciskiem na drzwiach na włączonym zapłonie bo wtedy nie wzbudza się alarm. Przy przekręceniu kluczyka pod maską wyłączasz tylko syreną a alarm i tak się będzie uruchamiał i rozładowywał akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, markos007 napisał:

masz szyberdach?

Tak, panoramę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam pytanie dotyczące tylnego zawieszenia w Foresterze SG 2006 rok, 2.0x 158km. Od jakiegoś czasu, po remoncie zawieszenia, często słychać głuche pukanie. Czasem bardziej z przodu, czasem z tyłu, nie potrafię dobrze zlokalizować. Dźwięk pojawia się jedynie na lekkich nierównościach (studzienkia, nierówność na drodze).

Po lekturze forum spojrzałem dzisiaj pod auto. Myślałem, że będzie to łącznik stabilizatora. Zobaczcie co tam mam:

Tylny lewy łącznik stabilizatora (od strony kierowcy) jest zamontowany pod kątem, jest jakby przekrzywiony. Jego dolne mocowanie i gumka mocno wygięte. Widać, że część jest nowa. I teraz zobaczcie na miejsce zaznaczone dwójką : do wahacza jest przyspawany element, zwrócony w stronę wydechu.

Dla porównania, po prawej stronie łącznik stabilizatora wydaje się ok, jest zamontowany pionowo, nic nie jest wygięte. Analogiczna blaszka w wahaczu jest skierowana w drugą stronę, w kierunku kierowcy.

I teraz pytanie: czy to jest prawidłowe? Ten łącznik stabilizatora z lewej strony powinien być tak wykrzywiony, a blaszki skierowane w różne strony?

Jestem zielony, więc z góry dziękuję za pomoc, czegoś się nauczę 8de1f3975d3dac4caa4dc20025ed5eff.jpg983abc4f13e677ef16c51152dd42d55d.jpg

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz na sworzniach najprościej jest zaobserwować gdy będą wykręcone/uwolnione z zawieszenia. 

Odkręć sobie łącznik i sprawdź czy na jabłuszku nie masz luzu skoków w poruszaniu się bądź sworzeń chodzi bez większych oporów.

Po odkręceniu łączników łatwiej będzie również sprawdzić luz na gumach stabilizatora.

Do operacji przykręcania ponownego łączników pomocne  będą 2 podnośniki 

Sprawdź czy masz równy prześwit auta z lewej i prawej strony (inne ułożenie stabilizatora będzie gdy np pęknie sprężyna i jedna strona siądzie bardziej). Sprawdź również po obu stronach odległość od gumy stabilizatora do wygięcia pręta w L.

Edited by SubaruLPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany i Panewki.

Gdzie moge kupić kołki od tapicerki materiałowej do Forka SG ?

Chodzi mi o kołki które przechodzą przez tapicerkę materiałowa a dalej wchodzą w środek duzego bialego kołka ktory trzyma wygluszenie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla ulatwienia :). moze to sie inaczej nazywa 

spinka.jpg

 

P.S

Udalo sie chodzi o ta spinka 99045FE010NF

Problem ciagle ten sam :) gdzie to kupic ? 

 

 

Edited by Siodemka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj raczej nie dostaniesz innej odpowiedzi niż ASO.

 

Klepnij ten numer w Googla zobacz co wypluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cokolwiek nie wypluje wielkie G, zwykle najlepsza cena takich rzeczy i tak jest w sieci ASO.

Zamiast się tu zastanawiać 3 dni zadzwoń do najbliższego ASO i zapytaj, masz numer części więc szybko załatwisz. https://dealerzy.subaru.pl/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...