Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

18 minut temu, forek8925xt napisał:

czary ala sucha miska nie są śmieszne :D

 

2.0X te same czary :D Przed dłuższym wyjazdem mierzę olej, auto stoi tak pochylone, że zgodnie z tym jak jest zbudowana miska powinno pokazywać stan wyższy niż prawdziwy. Wyciągam bagnet - minimum.

Myślę, cholera, ubywa, pojechałem kupić olej. Postawiłem Forka na płaskim, na następny dzień idę jeszcze raz zmierzyć i zdecydować ile dolać - a tu pokazało prawie max :D

Ogólnie mimo, że zawsze parkuję w tym samym miejscu to zawsze mam inne odczyty :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, JAREK.EL napisał:

Sprzedający rozpórki na olx proponuje mi od razu założyć rozpórkę tylną dolną.

Czy jest ona aż tak niezbędna i (co bardziej mnie zastanawia) czy dużo ceregieli z jej montażem jest?

Nie jest i nie jest.

 

To jest zawsze opcja, czy i ile jest warta to się nie wypowiem bo nie mam, ale z.tego co rozumiem z tych rozpórek to nie bardzo warto chyba że lubisz poszaleć w terenie lub rajdowo. 

 

Poza tym to raczej pic. 

 

Rozpórki kielicha to inna sprawa ale one usztywniają konstrukcję auta w zupełnie inny sposób.

 

Co do regulacji to zasadniczo zajedno, chyba że auto po dzwonie. Jak masz lekko skrzywioną budę po jakiejś kolizji, to bez regulacji czasem ciężko je zamontować. Tak samo w starszym aucie, spracowane blachy po 20 latach będą rozjechane w stosunku do oryginału.

 

Natomiast najlepiej kupić sztywną i zakładać z autem podniesionym bo wtedy koła grawitacją wymusz,ą że wszystko wróci w swoje miejsce.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@forek8925xt nie wiem czy to Cię uspokoi, ale wspomniana przez Ciebie sytuacja z mikro dolewką jest mi dobrze znana odkąd mam forka (30tkm). Jeszcze tego nie rozgryzłem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponowie jeszcze raz pytanie: czy wlacznik podgrzewania foteli z potencjometrem, mozna zamontowac zamiast wlacznika, ktory ma pozycje "low", 0, "high"?
Jeden sprzedajacy na allegro wskazuje, ze raczej nie mozna; inny zas pisze, ze jak liczba pinow jest taka sama - to mozna.
I badz ty madry...

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, JAREK.EL napisał:

Ponowie jeszcze raz pytanie: czy wlacznik podgrzewania foteli z potencjometrem, mozna zamontowac zamiast wlacznika, ktory ma pozycje "low", 0, "high"?
Jeden sprzedajacy na allegro wskazuje, ze raczej nie mozna; inny zas pisze, ze jak liczba pinow jest taka sama - to mozna.
I badz ty madry...
 

 

Ze schematu wynika, że może nie pasować.

 

Chyba że włącznik miałby np 5 pozycji:

-off

-low z rezystorem

-low

-hi z rezystorem

-hi

 

Nie mogę się doszukać schematu z Outbacka gdzie jest właśnie 5 stopniowy wybór i być może tak to działa.

 

seatheat.thumb.jpg.6fa688233b693542b4a53d155332dd31.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, BazaN said:

@forek8925xt nie wiem czy to Cię uspokoi, ale wspomniana przez Ciebie sytuacja z mikro dolewką jest mi dobrze znana odkąd mam forka (30tkm). Jeszcze tego nie rozgryzłem. 

ufff to  nie jestem sam :D  Widocznie takie kapryśne bestie te forki :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie - (FXT MY "16) żona jest jego codziennym użytkownikiem, ja niestety okazjonalnym..:wacko:

Ale do rzeczy, ostatnio dwa razy zapalił się jej (i zgasł po wyłączeniu silnika i po ponownym odpaleniu po jakimś czasie już się nie zapalił..) taki czerwony kwadrat z białym [ i ] po środku..

Znaczek zapala się w miejscu z lewej strony licznika pokazującego całkowity przebieg auta.

Czy ktoś wie o czym informuje ten symbol?  Kiedy i dla czego ?

znaczek I.jpg

Edited by Dzik44

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, LosioDriver napisał:

Nie mogę się doszukać schematu z Outbacka gdzie jest właśnie 5 stopniowy wybór i być może tak to działa.

Proszę z Outbacka (US):

 

seat-heater.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Kambol napisał:

Proszę z Outbacka (US):

 

A masz całego pdfa? Bo to znalazłem, ale jeszcze trzeba zobaczyć na schemat switcha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie czy w foresterze 2014 2.0i reguluje się zawory ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Jeszcze jedno pytanie.  Na jakich świecach jeździcie NGK czy DENSO???  Do 2.5xt 211km po  katalogach różnie pokazuje w jednym NGK ILFR6B a w innym  PFR6G.

   

Które wybieracie ??? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat doboru letnich opon.

Czy w moim Forku, w którym powinienem używać opon z indeksami V97 (max prędkość = 240 km/h, max nośność przy tej prędkości to 750 kg), mogę użyć opon z indeksem H101 (max prędkość = 210km/h, max nośność przy tej prędkości to 825 kg)?

Moje auto i tak nie rozpędzi się do 210 km/h, pewnie maks to okolice 190 no może z górki 200km/h. 850 kg też raczej nigdy nie uda mi się załadować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz użyć takich opon, może będzie trochę bardziej twardo ale biedy nie będzie. Nawet nie wiem czy wyłapiesz taki niuans.
Sam biorę pod uwagę opony z podobnym indeksem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając na szybko do tematu doboru letnich opon .. to czy ma znaczenie typ opony? tzn. chodzi mi o to, czy wybierając np. profil 215/60/R16 mogę szukać i kupić opony z przeznaczeniem do aut osobowych? czy przy tym samym rozmiarze musze kupic do aut typu SUV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istnieje taki podział przeznaczenia? Opona ma mieć indeksy nośności i prędkości przynajmniej takie jak podaje producent, a jak ją zakwalifikowali marketingowcy to raczej bez znaczenia. Klasa "suv" albo "4x4" może wynikać z rozmiarów albo rodzajów bieżnika typowych dla aut terenowych czy tam uterenowionych, stąd niektóre portale mają taką opcje w wyszukiwaniu. Co innego opony do aut dostawczych z literką C, nie nadają się do osobówek czy suvów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"SUV" to zwykle marketingowy synonim opon wzmacnianych (XL).

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
 Jeszcze jedno pytanie.  Na jakich świecach jeździcie NGK czy DENSO???  Do 2.5xt 211km po  katalogach różnie pokazuje w jednym NGK ILFR6B a w innym  PFR6G.
   
Które wybieracie ??? 
ILFR6B są do 2.5XT, PFR6G do 2.0XT. Ja Denso nie polecam bo bywają z nimi problemy.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LosioDriver, Kambol@ czy z tych schematow wynika, ze mozna lub nie mozna zastapic wspomniany wlacznik?

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam takie pytanko odnośnie serwisowania w ASO. Czy auto, jeśli było serwisowane ( do 150 tyś km łącznie ) regularnie w autoryzowanej stacji subaru jest gwarantem wymieniana wszystkich filtrow, płynów i olejów na czas i zgodnie z harmonogramem 'częstotliwości serwisów miedzyobsługowych' w instrukcji? Chodzi mi tu szczególnie o poważniejsze wymiany, tj. wymiana oleju w przekładni automatycznej albo w uķładzie różnicowym? Czy zakres serwisu jest tylko sprawą indywidualną właściciela pojazdu i zależy od jego woli oraz zasobów finansowych? W książce serwisowej posiadam wszystkie pieczątki, ale niestety brak tam dokładniejszych informacji nt.zakresu danego przeglądu. 

 

Jeszcze nie kontaktowałem się z tym serwisem, niestety z powodu odległości pozostaje mi tylko kontakt telefoniczny lub emailowy. 

 

z góry dzieki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riot ale zapytaj w najbliższym aso - wydaje mi się ze tez powinni mieć dostęp do historii i powinni pomóc. Olej w skrzyni nie jest obowiązkowy wiec niekoniecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wrócę do siebie to na pewno podjadę do najbliższego ASO. Ale mówiąc szczerze to już raz sprawdzałem tego Leśnika, w jeszcze innym ASO w pobliżu miejsca zamieszkania poprzedniego właściciela, jako przegląd przed zakupowy no i dostałem jedynie wydruk z datami, przebiegiem itd ale bez żadnych technicznych szczegółów dotyczących zakresu. 

pzdr

Edited by Riot1929

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, jmiciuk napisał:

Olej w skrzyni nie jest obowiązkowy wiec niekoniecznie

W skrzyniach "klasycznych" 4 i 5EAT  wymiana oleju była wyszczególniona w harmonogramie przeglądów, co 60 tys., km.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...