Jump to content

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Recommended Posts

Przy hamowaniu silnikiem czuję lekkie wibracje na kierownicy, chciałbym zrobić geometrię/zbieżność bo podobno to może być przyczyną. Czy wystarczy oddać go do pierwszego lepszego warsztatu który to robi czy subaru wymaga czegoś więcej i szukać jakichś wybitnych specjalistów ?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Teraz mogę pokazać efekt końcowy obszycia kierownicy i odnowienia przycisków i ramek. Udało się uniknąć malowania przycisków. Spolerowałem resztki srebrnego lakieru i przyciski są teraz czarne i myś

@aplam13@Edmund@ozarek@ewemarkam@Vercy@Kiwi 4ester   Zerknijcie sobie tutaj: klik   Ten cienki czarny przewód podpięty trytytką do wiązki to najprawdopodobniej antena. Jest umiejscowiona pod scho

No cóż, nie myli się ten co nic nie robi

Posted Images

1 minutę temu, jmiciuk napisał:

Przy hamowaniu silnikiem czuję lekkie wibracje na kierownicy, chciałbym zrobić geometrię/zbieżność bo podobno to może być przyczyną. Czy wystarczy oddać go do pierwszego lepszego warsztatu który to robi czy subaru wymaga czegoś więcej i szukać jakichś wybitnych specjalistów ?

Jezeli zawieszenie ok i nic nie ma luzów to sprawdź czy tarcze nie są krzywe to to częsty objaw.

Link to post
Share on other sites

Dzięki ale tarcze i felgi raczej wykluczam bo przy normalnej jezdzie nic nie czuć, nawet na autostradzie przy 180 jest równo i gładko. Problem pojawia się kilka sekund po puszczeniu gazu przy mniejszych prędkościach, tak poniżej 60. Pomyślałem o zbieżności bo miałem minimalnie (tak bardzo minimalnie ale jednak) skręconą kierownicę na prostych kołach. Serwis naprostował samą kierownicę ale zbieżności nie robi. Nie wiem tylko to prosta sprawa i oddać do kogokolwiek czy jednak subaru tu wymaga czegoś więcej 

Link to post
Share on other sites

Czy jest ktoś w stanie przeprowadzić pełną diagnostykę silnika w moim forku ? 

Chodzi o zapłony, sondy, logi oraz wszelakiego rodzaju czujniki śledzące poprawną prace silnika :D 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jmiciuk napisał:

Dzięki ale tarcze i felgi raczej wykluczam bo przy normalnej jezdzie nic nie czuć, nawet na autostradzie przy 180 jest równo i gładko. Problem pojawia się kilka sekund po puszczeniu gazu przy mniejszych prędkościach, tak poniżej 60. Pomyślałem o zbieżności bo miałem minimalnie (tak bardzo minimalnie ale jednak) skręconą kierownicę na prostych kołach. Serwis naprostował samą kierownicę ale zbieżności nie robi. Nie wiem tylko to prosta sprawa i oddać do kogokolwiek czy jednak subaru tu wymaga czegoś więcej 

O to sprawdź jeszcze przeguby wewnętrzne ale to czułbyś na całej budzie.

Link to post
Share on other sites
Jakie żarówki są do wnętrza auta?

 

C5W? Szczególnie chodzi mi o podświetlenie wybieraka skrzyni automatycznej

 

Do wybierają skrzyni automatycznej masz żarówkę T5

 

Np.

https://m.ceneo.pl/23332976;pla?se=6QIrwEdkpJPAUmOdxdS6vvUL_WUc7rQs&gclid=EAIaIQobChMImfi1qZu95AIViNOyCh24wgTtEAQYASABEgLM7PD_BwE#tab=click

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Wspominacie o sofcie na komórce/laptopie do zczytywaniu informacji z komputera, jakiś szczególny kabel/zestaw jest potrzebny? (Forek SF)

Link to post
Share on other sites

Wystarczy najprostszy elm na bututa i bylejaki tel z androidem. Te najtansze z alledrogo dzialaja najlepiej :) jesli chodzi o logowanie pod kontrm strojenia trzeba kabel vag kkl (w cenie okolo 17zl) i laptop z odpowiednim programem. Ale do czytania i kasowania bledow wystarczy najprostszy elm.

 

 

Link to post
Share on other sites

Aaa jesli sf to tylko ten bez pojedynczej cewki z wyjsciem na 4 kable wysokiego napiecia. Jesli ma cewki bezposrednio  na swiecach to elm zadziala. W starszych sf czytasz bledy przez zlaczenie wtyczek pod kiera i ilosci dlugich i krutkich mrygniec kontrolki check engine. Skrzynie at podobnie. Jest pelno how to na forum. Wystarczy poszukac

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się nad zmiana dźwięku w moim forku sf turbo, chciał bym uzyskac nieco glosnieszy efekt  i charakterystyczny dźwięk boksera, ale nie przesadzać z głośnością tego wydechu. Zostawić sobie jakis tam komfort jazdy przy dluzszch dystansach. Ktos moze polecic jakies ciekawe rozwiązanie ?

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, HopeUknow napisał:

Zastanawiam się nad zmiana dźwięku w moim forku sf turbo, chciał bym uzyskac nieco glosnieszy efekt  i charakterystyczny dźwięk boksera, ale nie przesadzać z głośnością tego wydechu. Zostawić sobie jakis tam komfort jazdy przy dluzszch dystansach. Ktos moze polecic jakies ciekawe rozwiązanie ?

Wystarczy zmienić końcowy tłumik i będzie bulgocik ;)

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.09.2019 o 21:45, klev napisał:

Aaa jesli sf to tylko ten bez pojedynczej cewki z wyjsciem na 4 kable wysokiego napiecia. Jesli ma cewki bezposrednio  na swiecach to elm zadziala. W starszych sf czytasz bledy przez zlaczenie wtyczek pod kiera i ilosci dlugich i krutkich mrygniec kontrolki check engine. Skrzynie at podobnie. Jest pelno how to na forum. Wystarczy poszukac

Czekaj, to jak rozumiem w tych najstarszych (jak mój) można tylko kod czytać?

Link to post
Share on other sites

Tak, to witaj w klubie.

ELM, próbowałem i BT i na kablu. VAG Kkl też. Chyba że coś robiłem źle. Ale kody da się bez problemów na kostkach odczytać. Zdążyłem zauważyć że tak ma większość Japończyków przed 2000 rokiem.

 

Link to post
Share on other sites
Czekaj, to jak rozumiem w tych najstarszych (jak mój) można tylko kod czytać?
Nie tylko, wystarczy mieć odpowiedni soft i sprzęt :)
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, skwaro napisał:

Nie tylko, wystarczy mieć odpowiedni soft i sprzęt :)

To co za dokładnie soft i jaki sprzęt; jest gdzieś jakiś poradnik dla dziadków?

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Vercy napisał:

To co za dokładnie soft i jaki sprzęt; jest gdzieś jakiś poradnik dla dziadków?

Subaru Select Monitor używany w ASO ;-)

 

Ale są też tańsze opcje, np. potrzebny jest taki kabelek:

https://www.evoscan.com/evoscan-gps-obdii-cables/details/8/1/performance-vehicle-pc-diagnostic-interfaces/evoscan-subaru-select-monitor-i

i program EvoScan, który radzi sobie z protokołem SSM1:

https://www.evoscan.com/evoscan-gps-obdii-cables/details/4/1/performance-vehicle-pc-diagnostic-interfaces/mitsubishi/subaru/obdii/can-evoscan-software

Link to post
Share on other sites

Czy w Forku SF po lift występowała szara skóra?

Kupiłem jakiś czas temu komplet skórzany wnętrza z polifta. Dopasowałem kanapę i cała resztę. Dziś jak byłem zawieźć kierownice do tapicera ten mi mówi że to skaj.... Tylko że jest wszędzie na boczkach też. A mówi mi że ostatnio naprawiał fotel z takiego Forestera tylko że to była czarna skóra, i była to prawdziwa skóra. Kojarzy ktoś jak to jest z tym?

Link to post
Share on other sites

Szara skóra była na EU chyba tylko w przedliftach, polifty miały te zamszowe coś, gładkiej nie widziałem. Może ktoś sobie obszył? Z wersji turbo te wnętrze?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mirasek napisał:

Z przedliftowymi S-turbo powinno się porozmawiać przez SSM2 + KKL, z wolnossakami faktycznie tylko tak jak skwaro opisuje.

 

Z tego co widzę (i rozumiem) to SSM2 w PL nie do kupienia (albo bardzo drogi); kabel KKL jest sprzedawany głównie dla aut VAG;

Jest też FreeSSM ale generalnie mówiąc nie działa :/

 

innymi słowy nie bardzo da się?

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Vercy napisał:

Z tego co widzę (i rozumiem) to SSM2 w PL nie do kupienia (albo bardzo drogi); kabel KKL jest sprzedawany głównie dla aut VAG;

Jest też FreeSSM ale generalnie mówiąc nie działa :/

 

innymi słowy nie bardzo da się?

Jaki masz rocznik auta? Jak do MY98 to podany przeze mnie wyżej komplet, jak od MY99 w górę to KKL + FreeSSM lub RomRaider

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, skwaro napisał:

Jaki masz rocznik auta? Jak do MY98 to podany przeze mnie wyżej komplet, jak od MY99 w górę to KKL + FreeSSM lub RomRaider

S-turbo '98 (Forester SF)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...