Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

W planach mam montaż na belce bagażnika  thule  dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ?

 

LightBar LED lampa robocza 240W 105cm 12V/24V EAN (GTIN) 5901508965318

to Ci pomoże

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ipsx82 napisał:

Mhm , czyli przez tylną klapę w spojlerze a to spowoduje wydłużenie kabla do 6m to przekrój wzrośnie do 6mm2  :(

wg mnie trzeba zrobić otwór w dachu oraz na boku plastikowej części relingu i puścić słupkiem kierowcy

 

pomiędzy pierwszą śrubą a drugą śrubą. Do tego porządny uszczelniający przepust kablowy i będzie ok

o to miejsce mi chodzi

 

image.thumb.png.6c0cae301b3d46612452f3446a10a84a.png

 

i takie ciasne przepusty

image.png.3484f8b1da784b423c3b669243089311.png

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ipsx82 napisał:

To jeszcze dopytam, nic prawnie nie stoi na przeszkodzie by zamontować takiego lightbara na zderzaku nad tablicą mocując do grila  zamiast na belkach dachowych ?

 

Subaru Forester II 2.0i(158KM)*Lift*Skóry*4x4*Klimatronik*I Wł.*Alu Felgi  16"ASO Subaru - Gratka.pl

wg mnie nie, w mojej opinii ten otwór ma niewielki udział w przepływie powietrza chłodzącego chłodnicę, poza tym, taki Light Bar  nie zamknie całkowicie otworu więc przepływ powietrza nadal będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ipsx82 napisał:

To jeszcze dopytam, nic prawnie nie stoi na przeszkodzie by zamontować takiego lightbara na zderzaku nad tablicą mocując do grila  zamiast na belkach dachowych ?

Większość tanich light barów jest sprzedawana jako lampy robocze, nie ma homologacji drogowej i podczas jazdy muszą być zasłonięte.

To według przepisów prawa:facepalm:

Jest jeszcze jakiś durny stary zapis że ilość świateł musi być parzysta, co automatycznie dyskwalifikuje led bary montowane na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philips reklamuje się jako jedyny posiadający wszelkie homologacje i certyfikaty:

https://www.philips.pl/c-e/au/led-driving-lights/ultinon-drive-5100-7000#led_lightbars

To zamiast jednej 20 cali by były dwie 10 calowe

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

wg mnie nie, w mojej opinii ten otwór ma niewielki udział w przepływie powietrza chłodzącego chłodnicę, poza tym, taki Light Bar  nie zamknie całkowicie otworu więc przepływ powietrza nadal będzie.

Ma duże znaczenie. Na ubiegłorocznej Subariadzie w Albani podgiąłem zderzak trytytkami i wyciągnąłem grill aby zwiększyć przepływ powietrza. Temp oleju spadała o ok 3st.  Przy włączeniu grzania spadała o kolejne 5st. Wszystko na stromych podjazdach przy temp. zewnętrznej powyżej 40st. Zaznaczę, że mam dodatkowe chłodnice oleju, płynu od skrzyni AT i wody MM. Osobiście w 2.5T nie zakładałbym niczego, co może utrudnić przepływ powietrza. To są silniki, które generują bardzo wysokie temperatury. Utrzymanie temp. oleju w granicach 105-110 st. w skrajnie ciężkich warunkach jest trudne. Takie mam doświadczenia;)

Edytowane przez Daniel Janus
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Polecam moje rozwiązanie :D

IMG_20211223_180556.jpg.d28927e80f08c7d4fbbc0906411dc792.thumb.jpg.24179eba0c15e4707a2cff8e000e0609.jpg

 

Siatka ładnie wybiera owady :D lampy wessem, drogowe z homologacją:ok:

Musiał bym grila przerabiać i zapewne by mnie wyśmiewali za druciarstwo nie pomalowane jak niektórych :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, AdaSch napisał:

zy da się w miarę bezproblemowo wykręcić pierwszą sonde lambda w SG9 turbo?

U mnie nie dałem rady nawet po wymontowaniu kolanka-trójnika, w który wkręcona jest sonda.

Fabrycznych osłon tych kolanek już wówczas nie miałem bo "zdemontowali/pourywali" mi je i wyrzucili dośmieci w ASO, ktoremu zleciłem regulację zaworów. Szef serwisu zakomunikował mi to "z pretensją", że tak się musieli męczyć z tym złomem:upside-down-face_1f643-small:.

Mając to "na zewnątrz" i tak nie mogłem odkręcić sondy. Szarpałem się z tym jakiś czas i z tego co pamiętam mechanicznie uszkodziłem sondę. Zawiozłem całość do tłumikarza gdzie odkręcono sondę  przy użyciu palnika.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, koziolek napisał:

Dzięki, stary jestem pamięć już nie ta:blink: 

Nie bądź dla siebie taki szorstki :D

 

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

Musiał bym grila przerabiać i zapewne by mnie wyśmiewali za druciarstwo nie pomalowane jak niektórych :P 

Eee tam. Każdy ma swoje gusta. Przy moim aucie ważne, żeby mi się podobało :) konstruktywna krytyka zawsze na probsie :thumbup: boleści, bo innym się nie podoba... Nie mój ból. Z czasem się opatrzy i będzie jak swój:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuca mi ostatnio błąd P2007. Forester XT 2006. Czy mogę jakoś łatwo sprawdzić czy klapy tgv nie są zblokowane? Trzeba rwać kolektor? 
Czy to raczej kwestia przewodów podciśnienia i szukać jakiś nieszczelności? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rademenez napisał:

Hej Koledzy w niedoli :)

Poszukuję informacji odnośnie procedury adaptacji skrzyni w Forku XT 2.0 MY2004. Mam serwisówki,ale nie mogę tam znaleźć jak się robi adaptację. Poratuje ktoś opisem lub pdf-em?

Pozdrawiam

Raczej za pomocą select monitora, na podnośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, MrJ napisał:

Wyrzuca mi ostatnio błąd P2007. Forester XT 2006. Czy mogę jakoś łatwo sprawdzić czy klapy tgv nie są zblokowane? Trzeba rwać kolektor? 
Czy to raczej kwestia przewodów podciśnienia i szukać jakiś nieszczelności? 

Najłatwiej za pomocą programu diagnostycznego. Sterowanie jest elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2022 o 14:28, ipsx82 napisał:

W planach mam montaż na belce bagażnika  thule  dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ?

 

LightBar LED lampa robocza 240W 105cm 12V/24V EAN (GTIN) 5901508965318

Ja mam puszczone przy oszczelce szyby i potem pod podszybiem do aku :)

w drugą stronę pod lewym błotnikiem do kabiny i do przełącznika... 

 

Tylko ja mam ledbar przyczepiony z przodu do relingów, a nie na belki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o szybką pomoc. :) Pacjent SJ XT MY18 i chwilowy brak prądu (aku niestety padło). Po odzyskaniu zasilania XT zaświecił choinką na zegarach :) check, Tryb S, tempomat itd. Jedzie i skręca normalnie :) Co zrobić żeby choinka zniknęła. W tej chwili reanimuję aku ładowaniem z sieci PGE :)

z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Adam12 napisał:

Prośba o szybką pomoc. :) Pacjent SJ XT MY18 i chwilowy brak prądu (aku niestety padło). Po odzyskaniu zasilania XT zaświecił choinką na zegarach :) check, Tryb S, tempomat itd. Jedzie i skręca normalnie :) Co zrobić żeby choinka zniknęła. W tej chwili reanimuję aku ładowaniem z sieci PGE :)

z góry dziękuję.

Samo powinno zgasnąć po kilku odpaleniach i zgaszeniach auta. Spróbuj, tak do 10 cykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wymienić klemy? Generalnie takie jak pokazałeś mają sens gdy faktycznie dużo grzebiesz przy samochodzie i często odpinasz właśnie kleme żeby było bezpiecznie. 

 

Kiedyś ojcu w starej maździe klekocie wymieniłem klemy na takie do "audio", generalnie dość masywne ze złączami śrubowymi jak w kostce świecznikowej, tylko że na przewody 25-50mm2. Dokręcane na imbus Rozrusznik kręcił po tym jak szalony.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...