AdaSch Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Godzinę temu, ipsx82 napisał: W planach mam montaż na belce bagażnika thule dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ? to Ci pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 Mhm , czyli przez tylną klapę w spojlerze a to spowoduje wydłużenie kabla do 6m to przekrój wzrośnie do 6mm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2022 6 minut temu, ipsx82 napisał: Mhm , czyli przez tylną klapę w spojlerze a to spowoduje wydłużenie kabla do 6m to przekrój wzrośnie do 6mm2 wg mnie trzeba zrobić otwór w dachu oraz na boku plastikowej części relingu i puścić słupkiem kierowcy pomiędzy pierwszą śrubą a drugą śrubą. Do tego porządny uszczelniający przepust kablowy i będzie ok o to miejsce mi chodzi i takie ciasne przepusty 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 To jeszcze dopytam, nic prawnie nie stoi na przeszkodzie by zamontować takiego lightbara na zderzaku nad tablicą mocując do grila zamiast na belkach dachowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 14 minut temu, ipsx82 napisał: To jeszcze dopytam, nic prawnie nie stoi na przeszkodzie by zamontować takiego lightbara na zderzaku nad tablicą mocując do grila zamiast na belkach dachowych ? wg mnie nie, w mojej opinii ten otwór ma niewielki udział w przepływie powietrza chłodzącego chłodnicę, poza tym, taki Light Bar nie zamknie całkowicie otworu więc przepływ powietrza nadal będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 48 minut temu, ipsx82 napisał: To jeszcze dopytam, nic prawnie nie stoi na przeszkodzie by zamontować takiego lightbara na zderzaku nad tablicą mocując do grila zamiast na belkach dachowych ? Większość tanich light barów jest sprzedawana jako lampy robocze, nie ma homologacji drogowej i podczas jazdy muszą być zasłonięte. To według przepisów prawa Jest jeszcze jakiś durny stary zapis że ilość świateł musi być parzysta, co automatycznie dyskwalifikuje led bary montowane na środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Polecam moje rozwiązanie Siatka ładnie wybiera owady lampy wessem, drogowe z homologacją 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Philips reklamuje się jako jedyny posiadający wszelkie homologacje i certyfikaty: https://www.philips.pl/c-e/au/led-driving-lights/ultinon-drive-5100-7000#led_lightbars To zamiast jednej 20 cali by były dwie 10 calowe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Panowie, który ma tą cieniutką platformę dachową? muszę mieć taką, żeby ledbary przykręcać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 (edytowane) 2 godziny temu, AdaSch napisał: wg mnie nie, w mojej opinii ten otwór ma niewielki udział w przepływie powietrza chłodzącego chłodnicę, poza tym, taki Light Bar nie zamknie całkowicie otworu więc przepływ powietrza nadal będzie. Ma duże znaczenie. Na ubiegłorocznej Subariadzie w Albani podgiąłem zderzak trytytkami i wyciągnąłem grill aby zwiększyć przepływ powietrza. Temp oleju spadała o ok 3st. Przy włączeniu grzania spadała o kolejne 5st. Wszystko na stromych podjazdach przy temp. zewnętrznej powyżej 40st. Zaznaczę, że mam dodatkowe chłodnice oleju, płynu od skrzyni AT i wody MM. Osobiście w 2.5T nie zakładałbym niczego, co może utrudnić przepływ powietrza. To są silniki, które generują bardzo wysokie temperatury. Utrzymanie temp. oleju w granicach 105-110 st. w skrajnie ciężkich warunkach jest trudne. Takie mam doświadczenia Edytowane 4 Listopada 2022 przez Daniel Janus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 2 godziny temu, koziolek napisał: Panowie, który ma tą cieniutką platformę dachową? muszę mieć taką, żeby ledbary przykręcać @LosioDriver 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 3 minuty temu, Kiwi 4ester napisał: @LosioDriver Dzięki, stary jestem pamięć już nie ta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał: Polecam moje rozwiązanie Siatka ładnie wybiera owady lampy wessem, drogowe z homologacją Musiał bym grila przerabiać i zapewne by mnie wyśmiewali za druciarstwo nie pomalowane jak niektórych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 21 godzin temu, AdaSch napisał: zy da się w miarę bezproblemowo wykręcić pierwszą sonde lambda w SG9 turbo? U mnie nie dałem rady nawet po wymontowaniu kolanka-trójnika, w który wkręcona jest sonda. Fabrycznych osłon tych kolanek już wówczas nie miałem bo "zdemontowali/pourywali" mi je i wyrzucili dośmieci w ASO, ktoremu zleciłem regulację zaworów. Szef serwisu zakomunikował mi to "z pretensją", że tak się musieli męczyć z tym złomem. Mając to "na zewnątrz" i tak nie mogłem odkręcić sondy. Szarpałem się z tym jakiś czas i z tego co pamiętam mechanicznie uszkodziłem sondę. Zawiozłem całość do tłumikarza gdzie odkręcono sondę przy użyciu palnika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 1 godzinę temu, koziolek napisał: Dzięki, stary jestem pamięć już nie ta Nie bądź dla siebie taki szorstki Godzinę temu, ipsx82 napisał: Musiał bym grila przerabiać i zapewne by mnie wyśmiewali za druciarstwo nie pomalowane jak niektórych Eee tam. Każdy ma swoje gusta. Przy moim aucie ważne, żeby mi się podobało konstruktywna krytyka zawsze na probsie boleści, bo innym się nie podoba... Nie mój ból. Z czasem się opatrzy i będzie jak swój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 4 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2022 Wyrzuca mi ostatnio błąd P2007. Forester XT 2006. Czy mogę jakoś łatwo sprawdzić czy klapy tgv nie są zblokowane? Trzeba rwać kolektor? Czy to raczej kwestia przewodów podciśnienia i szukać jakiś nieszczelności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Hej Koledzy w niedoli Poszukuję informacji odnośnie procedury adaptacji skrzyni w Forku XT 2.0 MY2004. Mam serwisówki,ale nie mogę tam znaleźć jak się robi adaptację. Poratuje ktoś opisem lub pdf-em? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 3 godziny temu, rademenez napisał: Hej Koledzy w niedoli Poszukuję informacji odnośnie procedury adaptacji skrzyni w Forku XT 2.0 MY2004. Mam serwisówki,ale nie mogę tam znaleźć jak się robi adaptację. Poratuje ktoś opisem lub pdf-em? Pozdrawiam Raczej za pomocą select monitora, na podnośniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 15 godzin temu, MrJ napisał: Wyrzuca mi ostatnio błąd P2007. Forester XT 2006. Czy mogę jakoś łatwo sprawdzić czy klapy tgv nie są zblokowane? Trzeba rwać kolektor? Czy to raczej kwestia przewodów podciśnienia i szukać jakiś nieszczelności? Najłatwiej za pomocą programu diagnostycznego. Sterowanie jest elektryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gabin Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 W dniu 3.11.2022 o 14:28, ipsx82 napisał: W planach mam montaż na belce bagażnika thule dodatkowe oświetlenie w postaci lightBar o mocy 180W i jak bym nie liczył to wychodzi przekrój kabla 4mm2 który muszę doprowadzić pod maskę do akumulatora i do okolic kierownicy. Którędy poprowadzić kabel ? W relingu są jakieś otwory które można wykorzystać tak by nie dostawała się woda do środka ? Ja mam puszczone przy oszczelce szyby i potem pod podszybiem do aku w drugą stronę pod lewym błotnikiem do kabiny i do przełącznika... Tylko ja mam ledbar przyczepiony z przodu do relingów, a nie na belki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Prośba o szybką pomoc. Pacjent SJ XT MY18 i chwilowy brak prądu (aku niestety padło). Po odzyskaniu zasilania XT zaświecił choinką na zegarach check, Tryb S, tempomat itd. Jedzie i skręca normalnie Co zrobić żeby choinka zniknęła. W tej chwili reanimuję aku ładowaniem z sieci PGE z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 6 minut temu, Adam12 napisał: Prośba o szybką pomoc. Pacjent SJ XT MY18 i chwilowy brak prądu (aku niestety padło). Po odzyskaniu zasilania XT zaświecił choinką na zegarach check, Tryb S, tempomat itd. Jedzie i skręca normalnie Co zrobić żeby choinka zniknęła. W tej chwili reanimuję aku ładowaniem z sieci PGE z góry dziękuję. Samo powinno zgasnąć po kilku odpaleniach i zgaszeniach auta. Spróbuj, tak do 10 cykli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 hmmm. Subaru nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać Miłego wieczoru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2022 (edytowane) Czołem Ktoś korzysta z rozwiązania po prawej stronie? Jakie są wasze opinie? Edytowane 10 Listopada 2022 przez Kiwi 4ester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 (edytowane) Chcesz wymienić klemy? Generalnie takie jak pokazałeś mają sens gdy faktycznie dużo grzebiesz przy samochodzie i często odpinasz właśnie kleme żeby było bezpiecznie. Kiedyś ojcu w starej maździe klekocie wymieniłem klemy na takie do "audio", generalnie dość masywne ze złączami śrubowymi jak w kostce świecznikowej, tylko że na przewody 25-50mm2. Dokręcane na imbus Rozrusznik kręcił po tym jak szalony. Edytowane 11 Listopada 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się