Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, yaroz napisał:

Tak mi się wydawało że ją gdzieś widziałem poza allegro

https://turboworks.pl/product-pol-25199-Rozporka-Subaru-Forester-03-08.html

 

Pewnie da radę.

I do tego na "świstaka" skręcić i będzie szybki montaż/demontaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieki, se skrzypi pedał sprzęgła. Forester 2.5XT przedlift 2005. Jak postoi 2-3 dni to przez pierwsze kilometry jest cisza, a później znów zaczyna. Jak pojeździć mocniej to se przestanie nawet czasem. Co nasmarować? Lanie silikonu w sprayu na pedał sprzęgła, nawet najgłębiej jak się da od strony kabiny nic nie daje. Może coś od komory silnika by dojść i przesmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieki, se skrzypi pedał sprzęgła. Forester 2.5XT przedlift 2005. Jak postoi 2-3 dni to przez pierwsze kilometry jest cisza, a później znów zaczyna. Jak pojeździć mocniej to se przestanie nawet czasem. Co nasmarować? Lanie silikonu w sprayu na pedał sprzęgła, nawet najgłębiej jak się da od strony kabiny nic nie daje. Może coś od komory silnika by dojść i przesmarować?

To często oznaka końca łożyska oporowego...

 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2020 o 11:46, ewemarkam napisał:

Może hak jeszcze w ASO montowany ;)

 

No raczej:)

Dziś obadałem hak dokładnie, mój ma tabliczkę  i zaślepkę z napisem "Subaru" i kontrolka faktycznie mryga jak się podepnie taki sportowo-rajdowy ekwipunek jak przyczepka.

Jak żarówka nie stykała i nie mrugała  to kontrolka też, więc faktycznie ma to sens. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim Foresterem. Założyłem do niego zawieszenie z Forestera STI. Niestety, tył siedzi trochę niżej względem przodu i chciałbym coś z tym zrobić. Zapewne wynika to z obecności instalacji LPG.

 

Początkowo myślałem o podkładkach - mam zestaw alminiowych, zdaje się 2cm. Moi mechanicy odradzają takie rozwiązanie - twierdzą, że w perspektywie czasu szkodzi to kielichom i tworzy się korozja. Mój Forester kielichy ma zdrowe, jest świeżo po konserwacji i szkoda byłoby mu zaszkodzić.

 

Druga opcja, ku której się skłaniam, to sprężyny. Czy ktoś może podpowiedzieć, co ciut twardszego/wyższego można włożyć by uzyskać wysokość jak w FSTI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, skwaro napisał:

To często oznaka końca łożyska oporowego...

 

Miałem ostatnio podobnie. Sprzęgło piszczało po wciśnięciu jeśli był zimny. Po zimie (której w sumie nie było) zaczęło piszczeć  nawet bez wciskania podczas jazdy ale tylko gdy Forek jeszcze się nie rozgrzał. 3-4 tygodnie temu byłem na akcji serwisowej odnośnie sprężyn zaworów i powiadomili mnie, że łożysko wyciskowe bardzo ciężko chodzi. Po wymianie (tylko po koszcie części jako, że silnik był zdjęty - chwała im za to) nastała cisza, a i sprzęgło chodzi dużo lżej.

Ale jeśli chodzi o skrzypienie pedału sprzęgła - jeśli tylko o to chodzi -  to też czasami to mam ale później samo ustępuje. Pewnie kwestia nasmarowania jakiejś sprężyny lub innej głupotki. Czasem się pojawia a czasem nie. Zależy od pogody. To samo miałem kiedyś w Hondzie i samo po jakimś czasie ustępowało. Płyn do sprzęgła temu nie zaradzi ale zawsze warto go wymienić chociaż raz w roku bo szybko pojawiają się zanieczyszczenia. Tylko to można wymienić w 2 osoby w 5 minut.

Edytowane przez braun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, respect napisał:

Posmaruj styk wysprzęglika z łapą sprzęgła ,a jak nie to łapę głębiej przez wejście do skrzyni, ale tu na ślepo -mało smaru wysokotemperaturowego.

 

Żebym ja jeszcze wiedział, o czym ty do mnie rozmawiasz. Ale dzięki, spróbuję zgłębić temat.

 

W dniu 26.03.2020 o 22:38, Pan Dziedzic napisał:

Przy wysprzęgliku Ci świszczy. 

 

Gdzie to zmacać i czym nasmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

 

Żebym ja jeszcze wiedział, o czym ty do mnie rozmawiasz. Ale dzięki, spróbuję zgłębić temat.

 

 

Gdzie to zmacać i czym nasmarować?

Pod puszką filtra powietrza, z taką manszetą gumową (osłoną) coś jak w przegubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, HiszpanskaInkwizycja napisał:

spróbuję

To najlepiej weź kogoś i niech naciska na pedał i patrz pod maskę na skrzynię biegów . To co się rusza to koniec wysprzęglika i tam kapnij zwykłym smarem, jak nie masz to olejem. A tam głebiej to daj komuś kto wie jak to zbudowane, zeby /tam olejem nie walnąć bo sprzęglo ucierpi.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie czy jest dostępna nowa część, do której jest przymocowana tylna blenda z napisem Subaru oraz klamka klapy bagażnika?  Bo sypią mi się w okolicach klamki dosyć spore kawałki rudej. A blenda z napisem subaru jest na jakiś spinkach zatrzaskowych?

 

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yaroz napisał:

Czy ktoś wie czy jest dostępna nowa część, do której jest przymocowana tylna blenda z napisem Subaru oraz klamka klapy bagażnika?  Bo sypią mi się w okolicach klamki dosyć spore kawałki rudej. A blenda z napisem subaru jest na jakiś spinkach zatrzaskowych?

 

o to Ci chodzi?

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/body_equipment_exterior/outer_garnish/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Powinien być złoty i ma być na dole. Ale po co, to już różne teorie są.

Zastanawiałem się nad tym te ostatnio. Trochę szukałem. Serwisówka w zasadzie nic nie pisze o nim. Ale jednu twierdzą że ma trzymać to zacisk gdy wymieniasz klocki. Odkrecasz wtedy tylko górna śrubę i odchylasz. Tylko że nie znam osoby który przy wymianie klocków nie sprawdza prowadnic, albo nie robi im po prostu serwisu.

A i wszelkie zdjęcia w serwisówce wyglądają tak jakby do wymiany klocków był zdejmowany zacisk.

 

Wyczytałem tez że ma niby tłumić drgania, żeby zacisk nie piszczał. Bzdura bo mi np klocki piszczały.

 

Że niby ma powodować że zacisk odbija gdy puścisz hamulec. To jak to się dzieje w innych samochodach?

 

Ktoś inny po prostu gumki wyrzuca i składa zacisk bez nich. Bo niby powodują same problemy.

 

U mnie była właśnie dolna prowadnica zablokowana.

 

Może ktoś napisze po co naprawdę, mnie to też ciekawi.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem.... tyłu nie ruszali bo muszę kupić nowe śruby, bo obecne są w takim stanie, że się na bank pourywają..... mam je zamówić i przyjechać na "poprawkę" jeśli chcę ruszać tył.

@skwaro podesłał byś mi linka jakie te śruby mam kupić ? lub chociaż ich numer to sam gdzieś znajdę.... dzięki

a co do przodu to jest ten pozytyw do "zaakceptowania" czy mają to tez poprawiać ? ("lepszy" jest delikatny pozytyw czy negatyw?)

Lipa jak skasowali mnie na 164zł i wszystko do poprawki :(

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód zrób negatyw ile się da, tylko z obu stron taki sam, a nie jak teraz każda strona inaczej. Nad zbieżnością przodu też mogliby lepiej popracować. A śruby do tyłu potrzebujesz nr 6 ze schematu:

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/suspension_and_axle/rear_suspension/illustration_1/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...