Jump to content

konserwacja podwozia xv


Recommended Posts

Ponieważ , nie znalazłem tematu dotyczącego konserwacji podwozia w xv, zakładam stosowny wątek .

Czy ktoś z użytkowników xv , robił dodatkową konserwację podwozia ? Czy jest sens takiej operacji w stosunkowo nowym  pojeździe ? Jaki jest przybliżony  koszt w woj. Pomorskim ?

W serwisie uświadomili mnie , że wszystkie modele po 1-2 roku użytkowania mają niegroźny powierzchowny nalot rdzy . widoczne jest to na elementach takich jak śruby , nakrętki i ewentualnie inne części podwozia . Z instrukcji obsługi wynika , że tylko elementy lakierowane objęte są gwarancją , w tym gwarancją na perforację spowodowaną rdzą .

Zapraszam do dyskusji .

Link to post
Share on other sites

patrzac na podwozie mojego XV po 24 miesiacach użytkowna to rdza wystepuje na elementach układu wydechowego oraz na tulejkach zawieszenia. Reszta podwozia czysta. Wchodząc pod auto zauwazylem ze jest ono fabrycznie zakonsewrowane  barankiem?  W zakładach gdzie robia konserwacje gdzie sie pytałem  wyglada to w ten sposob ze zrywaja fabryczna warstwe, czyszcza z rdzy i konserwuja od nowa bo polozenie konserwacji na konserwacje moze zrobic wiecej zlego niz dobrego- dlatego dopoki dopoty rdzy na podwoziu nie ma nie ruszam, co najwyzej wpsikam fluidol w profile zamkniete.

Link to post
Share on other sites

Ja swojego XV użytkuję już ponad 40 miesięcy . Zauważyłem rdzę na nakrętkach i śrubach mocowania tylnej belki . Zrobię zdjęcie i wkleję na forum .W innych miejscach nie stwierdziłem rdzy. Pytanie ,czy takie ogniska  mają wpływ na późniejszy rozrost korozji. Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (moim zdaniem) mimo wszystko powinno obejmować również te elementy .

Link to post
Share on other sites

 

 

Zauważyłem rdzę na nakrętkach i śrubach mocowania tylnej belki

ja akurat mam nowa :) jak tylko odebralem z naprawy spiskalem cala belke tylnia fluidolem ( takiem specjalnym woskiem przeciw korozji)

 

 

Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (moim zdaniem) mimo wszystko powinno obejmować również te elementy .

ciezko to ocenic - bo zalezy to od tego jak wyglada proces produkcyjny tzn czy najpierw buda jest malowana i kladzione jest zabezpieczenie i dopiero pozniej przykrecane sa belki czy tez wszystko malowane jest po przykręceniu. Na razie nie pozostaje nam nic innego niz obserwacja, bo zeby zakonserwować śrubki nakrętki trzeba by je najpierw odkrecic , bardzo pozadnie odrdzewic (np wypiaskowac? ) zakonserwowac i przykrecic...


P.S buda jest chyba ocynkowana wiec rdza jej ( teoretycznie ) nie grozi

Link to post
Share on other sites

zabezpieczenie podwozia robi się od razu jak auto jest nowe albo po min 5 latach 

Na pewno taki baranek też wygłusza auto tylko nie można tego zrobić "tanio " bo efekt będzie odwrotny koszt w wawie za komplet  to 800-1000 zł

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

musisz sprawdzic w ksiazce serwisowej - tam znajdziesz warunki gwarancji.

Patrzac na zdjecia które wkleiles to wyglada to słabo jak na 3,5 roczne auto...


srubki srubkami ale wahacze tez rudzielec wcina

Link to post
Share on other sites

 

 

Czy korozja na elementach podwozia też jest objęta tzw. gwarancją producenta, czy dotyczy tylko części lakierowanych?
 

 

u mnie spód wygląda dokładnie tak samo, u koleżanki w Forku III chyba 2012 tak samo

 

taki urok i to nie tylko w Subaru

 

w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-)

Link to post
Share on other sites

Bo ja znad morza jestem i stąd ta sól morska   :lol:. Na przeglądach bywam regularnie . Nikt nie zwrócił uwagi na korozję podwozia - stwierdzono , że to taki standard w nowych samochodach i jest to niegroźne dla eksploatacji .Buda ogólnie czysta bez korozji . Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ? Szkoda by było  coś zaniedbać, tym bardziej ,że jestem z XV bardzo zadowolony i chciałbym go zatrzymać na dłużej.

Link to post
Share on other sites

 

 

w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-)

bardzo podobnie wyglada to u mnie :)

 

 

Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ?

nie za bardzo jest co robic bo jezeli polozysz konserwacje podwozia na rdze to nic to nie da a moze pogorszyc sprawe... W moich poprzednich autach tak to nie wygladalo a napewno nie po tak krotkim czasie. Ale skoro twierdzicie ze to taki standard w Subaru to sie nie martwie

Link to post
Share on other sites

Jak odbierałem z serwisu to zrobiłem parę zdjęć komory silnikowej, żeby sprawdzili czy zabezpieczenie antykorozyjne jest prawidłowe  i muszę przyznać że wszystko było ok. Zabezpieczenie komory silnika jest wystarczające . Trochę przybrudzone od kurzu i piasku , ale nie myję komory silnika, bo tak podobno jest lepiej .  

post-13707-0-91722200-1471164711_thumb.jpg

post-13707-0-96511400-1471164786_thumb.jpg

post-13707-0-66731500-1471164869_thumb.jpg

post-13707-0-22011100-1471164954_thumb.jpg

post-13707-0-10956400-1471165048_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

 

w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-)

bardzo podobnie wyglada to u mnie :)

Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ?

nie za bardzo jest co robic bo jezeli polozysz konserwacje podwozia na rdze to nic to nie da a moze pogorszyc sprawe... W moich poprzednich autach tak to nie wygladalo a napewno nie po tak krotkim czasie. Ale skoro twierdzicie ze to taki standard w Subaru to sie nie martwie
Na pewno perforacja nie grozi. Edited by FanSub
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Ponawiam pytanie , dotyczące konserwacji  podwozia . Ostatnio zajrzałem  pod spód mojego XV i w tylnej części  znalazłem rdzawy nalot . Czy w Waszych XV też się pojawił ? Zastanawiam się nad konserwacją na wiosnę. Mój ma 80.000 km przebiegu .

Link to post
Share on other sites

Jutro zrobię zdjęcia jak będzie jasno.  Model z 2012 , I rejestracja w lutym 2013 r.  Auto garażowane w ogrzewanym garażu . 

Link to post
Share on other sites

Ja mam 2016 i na niektórych śrubach pojawiła się rdza, narazie tylko powierzchownie ale coś by sie przydało z tym zrobić, może na wiosnę. Przy pierwszym przeglądzie pytałem w ASO czy warto zabezpieczać podwozie, odpowiedź brzmiała, że nie ma takiej potrzeby wydaje mi sie jednak że przedewszystkim jeśli coś zaczyna rdzewieć, nawet powierzchownie, to jeśli nie chcesz auta pozbyć się w przeciagu najbliższego roku to warto się tą rdzą zająć, bo jak wejdzie głębiej to wtedy już może być bardzo ciężko wyplenić tą zarazę.

Edited by adamW202
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...