meci Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Ponieważ , nie znalazłem tematu dotyczącego konserwacji podwozia w xv, zakładam stosowny wątek . Czy ktoś z użytkowników xv , robił dodatkową konserwację podwozia ? Czy jest sens takiej operacji w stosunkowo nowym pojeździe ? Jaki jest przybliżony koszt w woj. Pomorskim ? W serwisie uświadomili mnie , że wszystkie modele po 1-2 roku użytkowania mają niegroźny powierzchowny nalot rdzy . widoczne jest to na elementach takich jak śruby , nakrętki i ewentualnie inne części podwozia . Z instrukcji obsługi wynika , że tylko elementy lakierowane objęte są gwarancją , w tym gwarancją na perforację spowodowaną rdzą . Zapraszam do dyskusji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 patrzac na podwozie mojego XV po 24 miesiacach użytkowna to rdza wystepuje na elementach układu wydechowego oraz na tulejkach zawieszenia. Reszta podwozia czysta. Wchodząc pod auto zauwazylem ze jest ono fabrycznie zakonsewrowane barankiem? W zakładach gdzie robia konserwacje gdzie sie pytałem wyglada to w ten sposob ze zrywaja fabryczna warstwe, czyszcza z rdzy i konserwuja od nowa bo polozenie konserwacji na konserwacje moze zrobic wiecej zlego niz dobrego- dlatego dopoki dopoty rdzy na podwoziu nie ma nie ruszam, co najwyzej wpsikam fluidol w profile zamkniete. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Ja swojego XV użytkuję już ponad 40 miesięcy . Zauważyłem rdzę na nakrętkach i śrubach mocowania tylnej belki . Zrobię zdjęcie i wkleję na forum .W innych miejscach nie stwierdziłem rdzy. Pytanie ,czy takie ogniska mają wpływ na późniejszy rozrost korozji. Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (moim zdaniem) mimo wszystko powinno obejmować również te elementy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2016 Zauważyłem rdzę na nakrętkach i śrubach mocowania tylnej belki ja akurat mam nowa jak tylko odebralem z naprawy spiskalem cala belke tylnia fluidolem ( takiem specjalnym woskiem przeciw korozji) Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne (moim zdaniem) mimo wszystko powinno obejmować również te elementy . ciezko to ocenic - bo zalezy to od tego jak wyglada proces produkcyjny tzn czy najpierw buda jest malowana i kladzione jest zabezpieczenie i dopiero pozniej przykrecane sa belki czy tez wszystko malowane jest po przykręceniu. Na razie nie pozostaje nam nic innego niz obserwacja, bo zeby zakonserwować śrubki nakrętki trzeba by je najpierw odkrecic , bardzo pozadnie odrdzewic (np wypiaskowac? ) zakonserwowac i przykrecic... P.S buda jest chyba ocynkowana wiec rdza jej ( teoretycznie ) nie grozi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2016 zabezpieczenie podwozia robi się od razu jak auto jest nowe albo po min 5 latach Na pewno taki baranek też wygłusza auto tylko nie można tego zrobić "tanio " bo efekt będzie odwrotny koszt w wawie za komplet to 800-1000 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 w zał zdjęcia podwozia xv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Czy korozja na elementach podwozia też jest objęta tzw. gwarancją producenta, czy dotyczy tylko części lakierowanych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 musisz sprawdzic w ksiazce serwisowej - tam znajdziesz warunki gwarancji. Patrzac na zdjecia które wkleiles to wyglada to słabo jak na 3,5 roczne auto... srubki srubkami ale wahacze tez rudzielec wcina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Czy korozja na elementach podwozia też jest objęta tzw. gwarancją producenta, czy dotyczy tylko części lakierowanych? u mnie spód wygląda dokładnie tak samo, u koleżanki w Forku III chyba 2012 tak samo taki urok i to nie tylko w Subaru w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Bo ja znad morza jestem i stąd ta sól morska . Na przeglądach bywam regularnie . Nikt nie zwrócił uwagi na korozję podwozia - stwierdzono , że to taki standard w nowych samochodach i jest to niegroźne dla eksploatacji .Buda ogólnie czysta bez korozji . Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ? Szkoda by było coś zaniedbać, tym bardziej ,że jestem z XV bardzo zadowolony i chciałbym go zatrzymać na dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-) bardzo podobnie wyglada to u mnie Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ? nie za bardzo jest co robic bo jezeli polozysz konserwacje podwozia na rdze to nic to nie da a moze pogorszyc sprawe... W moich poprzednich autach tak to nie wygladalo a napewno nie po tak krotkim czasie. Ale skoro twierdzicie ze to taki standard w Subaru to sie nie martwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Jak odbierałem z serwisu to zrobiłem parę zdjęć komory silnikowej, żeby sprawdzili czy zabezpieczenie antykorozyjne jest prawidłowe i muszę przyznać że wszystko było ok. Zabezpieczenie komory silnika jest wystarczające . Trochę przybrudzone od kurzu i piasku , ale nie myję komory silnika, bo tak podobno jest lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 14 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2016 (edytowane) w moim XV ciekawie wygląda łączenie końcowego tłumika z rura, jakby miało z 10 lat w nadmorskim klimacie :-)bardzo podobnie wyglada to u mnie Pytanie moje brzmi czy coś z tym robić ?nie za bardzo jest co robic bo jezeli polozysz konserwacje podwozia na rdze to nic to nie da a moze pogorszyc sprawe... W moich poprzednich autach tak to nie wygladalo a napewno nie po tak krotkim czasie. Ale skoro twierdzicie ze to taki standard w Subaru to sie nie martwieNa pewno perforacja nie grozi. Edytowane 14 Sierpnia 2016 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Ponawiam pytanie , dotyczące konserwacji podwozia . Ostatnio zajrzałem pod spód mojego XV i w tylnej części znalazłem rdzawy nalot . Czy w Waszych XV też się pojawił ? Zastanawiam się nad konserwacją na wiosnę. Mój ma 80.000 km przebiegu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Meci, a gdzie dokładnie ten nalot się pojawił, może masz jakieś fotki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 który rocznik? wklej jakieś zdjęcia. W moim egzemplarzu my14 podwozie wolne od rdzawych nalotów pomimo że auto garażowane w cieple Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Jutro zrobię zdjęcia jak będzie jasno. Model z 2012 , I rejestracja w lutym 2013 r. Auto garażowane w ogrzewanym garażu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamW202 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Ja mam 2016 i na niektórych śrubach pojawiła się rdza, narazie tylko powierzchownie ale coś by sie przydało z tym zrobić, może na wiosnę. Przy pierwszym przeglądzie pytałem w ASO czy warto zabezpieczać podwozie, odpowiedź brzmiała, że nie ma takiej potrzeby wydaje mi sie jednak że przedewszystkim jeśli coś zaczyna rdzewieć, nawet powierzchownie, to jeśli nie chcesz auta pozbyć się w przeciagu najbliższego roku to warto się tą rdzą zająć, bo jak wejdzie głębiej to wtedy już może być bardzo ciężko wyplenić tą zarazę. Edytowane 15 Stycznia 2018 przez adamW202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepew Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 a jak Wasze Crosstreki w tym temacie? zwłaszcza 5-latki i starsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolcz11 Opublikowano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2022 Mój z 2018 wyglądał jak na zdjęciu poniżej, a biorąc pod uwagę niebotyczne ceny wahaczy, które były uszkodzone, wjechała całe tylnie zawieszenie w dużo lepszym stanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2022 2 godziny temu, kolcz11 napisał: Mój z 2018 wyglądał jak na zdjęciu poniżej, a biorąc pod uwagę niebotyczne ceny wahaczy, które były uszkodzone, wjechała całe tylnie zawieszenie w dużo lepszym stanie. Ten to chyba po powodzi.....2018? Moj z 2015 i nic rdzy nie ma jak na swoj wiek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolcz11 Opublikowano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2022 Drogi i plac aukcyjny w Vermont zrobiły swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2022 12 godzin temu, kolcz11 napisał: Mój z 2018 wyglądał jak na zdjęciu poniżej, a biorąc pod uwagę niebotyczne ceny wahaczy, które były uszkodzone, wjechała całe tylnie zawieszenie w dużo lepszym stanie. masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2022 (edytowane) Dokładnie, fatalnie, wychodzi brak zabezpieczenia fabrycznego Edytowane 7 Stycznia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedSasza Opublikowano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2022 Kilka dni temu oglądałem od spodu Forestera II z bodajże 2004 r. i wyglądał lepiej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się