Jump to content

Będzie ostro... Levorg z potlenkiem LPG ;)


Matteo
 Share

Recommended Posts

Czy jest możliwość zainstalowania LPG w levorgu? Jeśli tak to gdzie?

Robię 60 000 km na rok, przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny... Rozumiecie ze jest potrzeba zaoszczędzenia. Dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

auto z bezposrednim wstryskiem  paliwa (dit) wiec instalacja powinna byc dedykowana. Do forka z 2.0dit koszt takiej instalacji to 8-9k pln wiec do levorga pewnie podobnie o ile jakis producent juz takowa oferuje. Oczywiscie gwarancja na silnik idzie do smieci przy lpg... Dlatego na twoim miejscu powaznie zastanowilbym sie nad jakims dieselkiem - skoro ma byc oszczednie. Bo tak naprawde nie wiadomo jak 1,6dit z Levorga bedzie znosil lpg. LPG paliwo dobre jak kazde inne wiec nie wiem czemu ma "byc ostro".

Link to comment
Share on other sites

Nie wiadomo, jak Levorg będzie znosił LPG, ale wiadomo jak Boxer Diesel znosi Diesla (czy istnienie w ogólności) - słabo.

 

Podobnie jak większość obecnych diesli.

Link to comment
Share on other sites

Z kosztami remontów idącymi w dziesiątki tysięcy, awariami pompowtryskiwaczy, padaniem głowic, zapychaniem DPFów... cóż, zakup diesla to ciekawy sposób na oszczędzanie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo Wam dziękuję, czyli tak jak już myślałem niestety levorg odpada - ale jeszcze chciałem się troszkę pooszukiwać, a że może jednak. Rozumiem ze outbacka nowego 2.0D też nie polecacie? Spalanie tak podobno realnie się kręci koło 9 litrów co w sumie jest akceptowalne.

Link to comment
Share on other sites

Z kosztami remontów idącymi w dziesiątki tysięcy, awariami pompowtryskiwaczy, padaniem głowic, zapychaniem DPFów... cóż, zakup diesla to ciekawy sposób na oszczędzanie.

 

Jak ktoś kupuje nowe auto z założeniem, że będzie latał tylko w trasach i sprzeda je np po 3 latach z przebiegiem 180 kkm to w większości przypadków powyższe awarie nie będą go dotyczyć. 

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy ktoś kupuje właśnie diesla z przebiegiem 180 kkm lub więcej i liczy na tanią eksploatację... :-) 

Link to comment
Share on other sites

z ciekawości zapytam

przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny...

 

skąd założenie, że będzie to 13-15 l/100 km, chodzi o szybsze przeloty autostradowe ?

 

chyba 13-15 nie wynika z 60 k km w ruchu miejskim, bo wtedy każdy obecny diesel odpada

 

Jak będziesz latał tylko na autostradzie w Niemczech powyżej 160km/h to może tyle wciągnąć. W naszych warunkach będzie poniżej 8 litrów.

 

w "naszych warunkach" spalam XV Diesel od okolic 9 do lekko ponad 16 l/100 km

 

może gdybym jechał idealnie przepisowo ocierałbym się o okolice 8

 

jeśli chłopak przyjmuje, że Levorgiem paliłby 13-15 to nie chce mi się wierzyć, że OBK 2.0 D miąłby zejść do 8

 

Jak ktoś kupuje nowe auto z założeniem, że będzie latał tylko w trasach i sprzeda je np po 3 latach z przebiegiem 180 kkm to w większości przypadków powyższe awarie nie będą go dotyczyć.

 

to nie jest takie pewne, ja robiąc 40 k km rocznie trafiłem na SBD który niestety nie dawał rady w trasach a gwarancja na nic się zdała, parę aut juz miałem i pomimo, że to sprawa jak mniemam losowa to pierwszy raz w życiu tak mnie niby szanowana firma zawiodła

 

1.

chcesz robić km w trasach za relatywnie nieduże pieniądze kup Skodę ;-)

celowo z przymrużeniem oka ale jak liczą się koszty to warto przekalkulować całość kosztów utrzymania

 

2.

ogólnie zakładając, ze miałbyś Levorgiem spalać 13-15 kup STI w 13 się wyrobisz jak nie to patrz pkt. 1

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

 

 

Rozumiem ze outbacka nowego 2.0D też nie polecacie?
   Polecamy. Jak najbardziej. Wygląda na to, że jeździmy podobne ilości. W sumie SBD przejechałem ponad 370 kkm i poza znanym przypadkiem silnika z pierwszej serii, nigdy nie miałem żadnych problemów (obecnie ponoć poprawione, z resztą 200 kkm gwarancji). Ani z wtryskami, ani dpf-em, ani niczym innym. Realne średnie zużycie OBK SBD CVT w trasie, przelotowe na poziomie 120-130 km/h, autostrady ok 160 - 6,8-7,5 l/100 km
Link to comment
Share on other sites

chcesz robić km w trasach za relatywnie nieduże pieniądze kup Skodę ;-) celowo z przymrużeniem oka ale jak liczą się koszty to warto przekalkulować całość kosztów utrzymania

cokolwiek koncernu VW, Forda, Honde w dieslu ( chyba najbardziej bezawaryjny diesel ever) itp. Patrzac po wpisach użytkowników z forum to Levorg raczej ekonomicznym wozidłem nie jest- zresztą zadne Subaru nie jest ekono  jezeli chodzi o spalanie czy serwis.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

zresztą zadne Subaru nie jest ekono  jezeli chodzi o spalanie czy serwis
 

 

z drugiej strony jak większość podobnych sobie aut, jeśli przyjmiemy, że ma to być automat, 4x4, podobna wielkość i masa

 

nie zarzucałbym bym w tym konkretnym przypadku "wysokiego spalania" tylko Subaru 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

zresztą zadne Subaru nie jest ekono  jezeli chodzi o spalanie czy serwis
 

 

z drugiej strony jak większość podobnych sobie aut, jeśli przyjmiemy, że ma to być automat, 4x4, podobna wielkość i masa

 

nie zarzucałbym bym w tym konkretnym przypadku "wysokiego spalania" tylko Subaru 

 

Ofc. Miałem Superba 2,0 TDI 4x4. Palił praktycznie tyle samo co obecny mój OBK

Edited by sjak
Link to comment
Share on other sites

 

 

Realne średnie zużycie OBK SBD CVT w trasie, przelotowe na poziomie 120-130 km/h, autostrady ok 160 - 6,8-7,5 l/100 km
 

 

z jakiegoś powodu chłopak przyjmuje, że Levorg spali mu 13-15 nierealnym wydaje się żeby tak samo użytkowany Subaru Diesel spalił 6,8-7,5 

Link to comment
Share on other sites

Panowie ale  OBK SBD w manualu ciśnięty na niemieckiej autostradzie 160 km/h + pali 9l/100 km i więcej :)

 

Zniechęcacie człowieka do LPG - nie wiem czemu? Instalacja do tego silnika jest dostępna, nie jakaś licha tylko o odpowiedni zaawansowaniu technicznym. Jasne, że utarta gwarancji ale coś za coś. Jest kilka forumowych przykładów Forków 2.0 DIT które sobie radzą z LPG.

Link to comment
Share on other sites

 

 

z jakiegoś powodu chłopak przyjmuje, że Levorg spali mu 13-15
p

patrzac na sygnature uzytkownika ktory temat założył wcale mnie to nie dziwi ( Auto: STI )

 

 

Jest kilka forumowych przykładów Forków 2.0 DIT które sobie radzą z LPG

tylko ze 2.0dit a 1,6 dit to zupełnie 2 rożne silniki jeden to fa20 turbo drugi fb16 turbo ( czyli slinik z XV'a z turbiną ). Osobiscie dopoki ktos na swoim levorgu nie przetestowalby LPG to bym nie założył. W szczegolnosci ze przy LPG szans na gwarancyjna naprawe silnika nie ma...

Link to comment
Share on other sites

 

 

patrzac na sygnature uzytkownika ktory temat założył wcale mnie to nie dziwi ( Auto: STI )

 

no to zostawić sobie STI a w trasy Skoda w TDI-ku

 

zostanie tyle kasy, że jazda "for fun STI" będzie gratis 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, niezła dyskusja się wywiązała. Plusów i minus każdej opcji jest wiele ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest ;) Dziękuję wszystkim za pomoc. Będę czegoś szukał.

Link to comment
Share on other sites

ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest ;)

No gdzież ... Lepsza od Subaru. :P:biglol:

Mam spore doświadczenia z tą marką (Octavia I, Octavia II, Superb I, Superb II, Roomster - w sumie prawie milion km). Jeśli chodzi o rozsądek i koszty eksploatacji - rzeczywiście trudno znaleźć coś lepszego. Ale równie trudno znaleźć coś nudniejszego. Spędzając pół życia w samochodzie zupełnie mi to nie odpowiada. Subaru nie jest absurdalnie drogie, osobiście wolę te parę złotych dołożyć dla własnego zdrowia psychicznego :)

Edited by sjak
Link to comment
Share on other sites

Plusów i minus każdej opcji jest wiele ale z tą skodą... myślałem, nie ukrywam. Ale no przecież masakryczna jest

 

masakryczna czy nie policzmy

 

Levorg 1.6 DIT vs. Octavia kombi 2.0 TDI 184KM + 4x4 + DSG

 

dla ułatwienia przyjmijmy, że obydwa auta w zakupie kosztują tyle samo, każdym jeździmy 3 lata po 60 k km rocznie

 

Levorg spalanie 13 PB/100 km (cena 4,50)

 

13x4,5x1800 = 105300 PLN

 

Octavia 10 l ON/100 km (cena 4,20)

 

10x4,5x1800 = 75600 PLN

 

 

przeglądy

 

Levorg 180 k km / 15 k km = 12 przeglądów

koszt wg. cennika ok. 26300 PLN  edycja: koszt przeglądów to 29300 PLN

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89560-będzie-ostro-levorg-z-potlenkiem-lpg/?p=2485835

 

Octavia 180 k km/ 30 k km = 6 przegladów

 

obecnie pierwsze 2 są w cenie auta (przez 4 lata do przebiegu 60 k km) pozostają jeszcze 4 policzmy je po 1500 PLN = 6000 PLN

 

przyjmijmy, że reszta kosztów jest podobna

 

koszty Levorg

105300 PLN

29300 PLN

= 134600

 

koszty Octavia

75600 PLN

6000 PLN

= 81600

 

różnica

134600 - 81600 = 53000 PLN

 

 

53000 PLN / 36 mc = 1472,22 PLN miesięcznie więcej 

Jeśli chodzi o rozsądek i koszty eksploatacji - rzeczywiście trudno znaleźć coś lepszego. Ale równie trudno znaleźć coś nudniejszego.

 

mając tez doświadczenia ze Skodą i z jakimś tam Subaru nie mogę zrozumieć co jest tak ekscytującego w Subaru a nudnego w Skodzie

 

bez wątpienia jest różnica między Octavia 1.4 a STI

 

ale zanika przy "zwykłych autach" o porównywalnych zastosowaniach

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

Wszytko zależy ile na tę różnice trzeba będzie pracować :) . Z drugiej strony koszty paliwa w moim przypadku trzeba podzielić przez dwa. W kosztach to faktycznie serwis co 15kkm działa na niekorzyść Subaru. 


Levorg 180 k km / 15 k km = 12 przeglądów 

koszt wg. cennika ok. 26300 PLN

 

Liczone jako cena max czy tak jak się płaci w ASO?

Link to comment
Share on other sites

 

 

nie mogę zrozumieć co jest tak ekscytującego w Subaru a nudnego w Skodzie

Boś Waść strasznie analityczny umysł masz ;):D

Sercem paczać nie umisz ;):P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Liczone jako cena max czy tak jak się płaci w ASO?
 

 

dla Subaru liczone wg. cennika 

 

dla mnie różnice cennik praktyka były symboliczne 

 

dla Skody na niekorzyść tzn. wszystkie 4 przeglądy w cenie przeglądu jako co 60 k km czyli z wymianą oleum w DSG


 

 

Sercem paczać nie umisz
 

 

 

 

Robię 60 000 km na rok, przy mojej jeździe będzie palił 13-15 benzyny... Rozumiecie ze jest potrzeba zaoszczędzenia.
 

 

to tylko biznes, nie czas na sentymenty  ;)


 

 

Z drugiej strony koszty paliwa w moim przypadku trzeba podzielić przez dwa.
 

 

nie dziele kosztów paliwa przez dwa, założeniem jest użytkowanie Levorga ze spalaniem na poziomie 13 l/100 km 

stąd TDI-ka szacuje na średnio 10 l ON/100km

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...