Jump to content

Stuk przy hamowaniu


Hiszpanu
 Share

Recommended Posts

Przy hamowaniu bardziej energicznym, często od razu po wciśnięciu hamulca mam jeden stuk z hamulców (czasem bardziej odczuwalny czasem mniej jak i występuje raz na np. 6 zahamowań) nawet chyba odczuwalny jest ten stuk na pedale, odnoszę wrażenie że jest to stuk z przodu. Problem pojawił się nie długo po tym jak zmieniłem klocki (identyczne wymiary do poprzednich klocków). Zaciski są 2 tłoczkowe z gt problem jest taki że regularnie serwisowałem te zaciski, czyli smarowanie, czyszczenie (na oko jakieś 5-7 miesięcy temu, trudno mi jest się określić dokładnie kiedy) i wymiana uszczelniaczy, płyn nie ucieka. I nie mam zielonego pojęcia skąd bierze się ten stuk, podobno te zaciski które mam założone trzeba regularnie czyścić smarować itd. Ale czy może mieć to związek ze stukiem? Znajomy coś mnie straszy że to przegub, ale nic nie stuka przy skręcaniu tylko przy hamowaniu. Hamulce działają ogólnie bez zarzutu, nic nie ściąga, płynu nie ubywa, a przy mocnym hamowaniu prawie że rysuję dołem przedniego zderzaka po asfalcie. 

Link to comment
Share on other sites

A w jarzmach masz blaszki mocujące klocki? Siedzą one tam dość twardo a jednocześnie pracują? Właśnie możesz też zobaczyć czy Ci przypadkiem nie pękła sprężyna i jej kawałek nie dzwoni w amoryzatorze ale raczej wątpię bo by to było słychać na dziurach.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myślę że jak by coś się stało z zawiasem to bym poczuł jakąś różnice, na dziurach nie ma tego stuku. Dla pewności podjadę na skp na ścieżkę zdrowia. Te blaszki czyściłem, były całe czy pracują tego nie pamiętam chyba nie sprawdzałem. Postaram się sprawdzić to wszystko dziś. 

 

 

 

 

 

Lewy drążek kierowniczy, lewe tuleje wahacza to wyszło na skp sprawdzałem tylko przód bo z tyłem nic się nie dzieje. A tak mi się w sumie zdawało że coś czasem puka z przodu ale ogólnie zawieszenie które mam jest dość mało komfortowe więc myślałem że to tego wina :D




Teraz odkrecam wahacz i dodatkowo byla luzna sruba na wahaczu...

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

 

 

Teraz odkrecam wahacz i dodatkowo byla luzna sruba na wahaczu...

 

To mogło powodować skuki podczas hamowania. Pozmieniaj wybite części i śmigaj dalej :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rozklekotała się ta największa tuleja w wahaczu a jak się okazało było to poli, i teraz kolejny problem bo jak mnie nie poratuje wiedzą poprzedni właściciel to nie wiem jak ja mam dobrać twardość tej nowej tulei.

Link to comment
Share on other sites

Ja się w ogóle zdziwiłem że mam wszystkie wahacze na poli, dzisiaj się dowiedziałem przy rozbiórce. Jak by nie było miłe zaskoczenie po ponad roku użytkowania auta. A coś takie właśnie za sztywne i za bardzo dobrze się coś trzymało to auto na drodze i mam nadzieje że będzie się jeszcze tak samo albo i lepiej kleić do asfaltu :D

 

 

 

 

 

Co się okazało drążek jest cały, tuleja wymiany wymagała tylko jedna, ta największa. Prawy wahacz słabo ktoś dokręcił i teraz trzeba było dokręcić od 5 do 8 obrotów. Tuleja wpadła nowa, wszystko poskręcane a lewe koło na ziemi przy ręcznym ruszaniu przód tył, stojąc naprzeciwko koła, dalej puka... Możliwe że to łożysko? Trzymając za piastę i przegub nie ma luzu. Nie mam raczej bezpiecznej możliwości podniesienia 4 kół i osłuchania. Jeśli łożysko było by dobre to co się mogło porobić jak wszystko w nadkolu jest sprawdzone i dokręcone. Ewentualnie lekko zaczyna dziać się coś z końcówką drążka, ale po drugiej stronie a puka lewe koło od kierowcy, tak że czuć to na kole. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Sworzeń ? Albo poduszka McPhersona ?

W clio 3 mialem taki przypadek ze stukało cos podczas ruszania z przodu. na skp nic nie wyszlo dopiero po podniesieniu przodu i złapaniu za wahacz i szarpajac nim słychać bylo stukający sworzeń

Link to comment
Share on other sites

Padło łożysko, zwrotnica zdjęta i szumi w rekach.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

 

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

 

 

Jak by ktoś na przyszłość miał podobny problem to u mnie po wymianie tulei, łożyska (tylko tam były luzy) problem znikł. A no i dodatkowo były luźne niektóre śruby w przednich wahaczach.

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...