Skocz do zawartości

Żarniki, przetwornica, kontrolka poziomowania świateł.


Dyziod

Rekomendowane odpowiedzi

Subaru legacy IV, 2006

 

Kiedyś wymieniana była juz przetwornica (nieszczelna lampa), takze zarnik.

 

1. jakis czas temu zapaliła sie kontrolka poziomowania świateł (pomarańczowa). Nie wiem czy cos nie działa, czy tylko kontrolka sie swieci? Czasem gasła, teraz praktycznie cały czas swieci.

 

Co to moze byc?

 

2. Po długim czasie w lewej lampie, zarnik zaczął zmieniać kolor z białego na żółty, następnie zaczął gasnąć. Po wyłączeniu i włączeniu świateł znowu sie zaświeca, światło białe potem żółte i gaśnie.

 

Wymiana żarnika ( na jakis, ktory miałem-nie nowy) poprawił o tyle ze nie ma żółtego światła ale cały czas po minucie gaśnie. Wyłączenie i włączenie świateł, zapala sie na chwile i znowu gaśnie.

 

Wymieniona przetwornica ( ale nie na nowa tylko używana) BEZ EFEKTU.

 

Co to moze byc? Co robić?

 

3. Przy okazji z innego tematu.

 

Nawiewy wewnętrzne. Przy zmianie dmuchania np. Z nóg na szybę buczy jakis silniczek czy cos pod deska i nie zmienia sie. Wogole nie mozna zmieniać nawiewu, buczy, i słabo dmucha wogole.

 

Dziekuje za każda radę.

Edytowane przez Dyziod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tzn twój czujnik poziomowania świateł wyzionął ducha. Sprawdź który - są dwa, z przodu oraz z tyłu. To jest taka wajcha z czujnikiem która przekazuje dane co kompa jak bardzo zapakowany masz samochód. Najczęściej się zacierają te czujniki, tudzież urywają przy mocowaniu (jak u mnie). Szukaj sprawnej używki (ale patrz punkt 2) lub serwis i grube PLNy.

 

2. No ale jak wymieniłeś starą przetwornicę na starą przetwornicę, to jaką masz gwarancję że jest ok? Kup nową, nie kosztuje aż tak dużo - mniej niż czujnik poziomowania :P No i żarnik - też wymieniłeś stary na stary.. no to jak to ma świecić?

 

3. Jak słabo dmucha to pierwsze co bym sprawdził filtr kabinowy. Jak nie zmienia kierunków nawiewu to już grubsza sprawa - trzeba rozbierać i szukać... ale nie wiem czego dokładnie więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Przetwornica stara na używana z allegro ale czyżby taki pech ze dokładnie taki sam byłby objaw (chwile swieci i gasnie)?

Zarnik stary na stary. Poprostu jak zgasł minkiedys to myslalem ze to była wina żarnika i kupiłem zarnik, okazało sie ze to była wina przetwornicy wiec przetwornice zmieniłem a zarnik pozostał (czyżby tez oba były tak złe ze dają taki sam objaw)?

 

Czy szukać przyczyny w czymś innym czy jeszcze w tych żarnikach i przetwornicy jednak?

 

A z nawiewem to raczej cos większego bo nie zmienia kierunków tylko buczy. Cos Ala silniczek zarżniety albo zeby wyłamane.

P.s. A gdzie szukać tych czujników poziomowania? Tzn. Gdzie sa umieszczone w aucie? Jest w stanie to jakos sprawdzić ktory padł? Maja one moze swoje jakies bezpieczniki zeby najpierw to skontrolować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten żarnik to gdzie kupiłeś? Też na allegro pierwszy lepszy? To spora szansa że kupiłeś jakiegoś podrabianego chińczyka.

Masz tylko dwa elementy które odpowiadają za świecenie, przetwornice i żarnik. Przetwornica ma ci przerobić 12V na pierdylionV, a żarnik ma łyknąć te pierdylionV i zaświecić. Jak wkładasz nowy żarnik i nie bangla to znaczy że przetwornica pada. Innej opcji nie ma.. chyba że przetwornica nie dostaje napięcia na wejściu - ale zakładamy że dostaje.

 

Czujniki poziomowania znajdziesz pod autem, są przymocowane do wahaczy, szukaj od strony kierowcy, z przodu i z tyłu.

Zresztą, tu masz cały temat:

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/47413-kontrolka-poziomowania-ksenonow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nawiewami temat przerabiam aktualnie. Terkocze/buczy/ jakby jakiś trybik tarł, poza tym przestało wiać z centralnych nawiewów.

Jakiś mechanizm sterujący z potencjometrem poszedł się ..... Trzeba rozbierać i wymienić, nie ma wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie:

1. Padniety (elektrycznie) czujnik poziomowania przod. Kupilem uzywke (150zl), rozebralem ja, wyczyscilem, nasmarowalem, a na przeguby zalozylem dodatkowa izolacje. Ludze sie, ze pozyje dluzej ;) Jakies mechaniczne czesci zostaly ze starego zestawu, wiec gdyby ktos cos potrzebowal, to PW.

2. Padl zarnik. Wymiana na nowy pomogla.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s. A jak zdiagnozowałes ze padł przedni?

P.s. Czy brak czynnika w klimatyzacji moze powodować jej swirowanie? Tzn. Na wolnych obrotach cos sie włącza i co chwile wyłącza (cos od klimy) a jak sie wyłączy klime i nawiewy to wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka autopoziomowania xenonow w Legacy 4:

 

 
T.
 
//edit
 
Wymienilem "Auto Headlight Beam Leveler Control Module" (84967AG010). Objaw byl taki, ze kontrolka poziomowania mrugala (2 krotkie sygnaly, przerwa, 2 krotkie, przerwa itd.).

 

84967AG010.png

Edytowane przez Tummi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...