Jump to content

Legacy IV skrzynia


majch26
 Share

Recommended Posts

Wiatm forumowiczow subaru, mam problem ze skrzynia biegow(automat), nie wiem gdzie szukac problemu a wizyta w serwisach jest czasami zabojstwem dla portfela,ale jak trzeba bedzie to trzeba bedzie,problem polega na tym,ze przy przelacxaniu sie biegow z 2 na 3 zajmuje to dluzej niz powinno a czasem nawet z szarpaniem auta,jak przelacze skrzynie na manuala i pojezdze troche na manualu to skrzynia dziala dobrze jakis czas,nie wiem czy to torque converter czy moze jakis problem mechaniczny ze skrzynia,olej w skrzyni byl wymieniony wlacznie z filtrem pelna wymiana-nie tylko spuszczenie i dolanie w autoryzowanym serwisie subaru,olej i filtr subaru,wczesniej przed wyniana tego problemu raczej nie mialem albo przynajmniej nie zwracalem na to uwagi,nie wiem co robic,moze ktos mi doradzi?dodam jeszcze,ze przed pelna wymiana oleju,olej nigdy wczesniej nie byl wymieniany w tym samochodzie-znajomy mi mowil,ze moze olej jest teraz za rzadki,lub,ze nigdy nie powinno sie zmieniac oleju jak ja to zrobilem w starych autach(legacy IV 2004/2005) i ze to moglo nawet zrobic wiele szkod dla skrzyni,ale dlaczego mi tego nie odradzono w serwisie subaru?czy raczej dla nich licza sie tylko pieniadze??bardzo prosze o pomoc w tym temacie,pozdrawiam

Ps samochod przerobilem 2 lata temu na lpg ale czy to ma jakies znaczenie dla tego problemu???

Edited by majch26
Link to comment
Share on other sites

Zdarzały się przypadki, kiedy po wymianie dynamicznej 4EAT nadawała się do naprawy/wymiany. 

Natomiast statyczne wymiany są zalecane co 60kkm i nie spotkałem się z tym, żeby coś złego przyniosły. 

Wymieniając, oczywiście, na właściwy olej. 

 

A co do Twojego problemu: 

Zapewne przycina się zaworek sterujący. 

Ja z tym jeżdżę, problem nasila się przy zimnej skrzyni i niskich temperaturach.

Lepiej jest zawsze po wymianie oleju, im bliżej do następnej wymiany, tym gorzej. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

przy przelacxaniu sie biegow z 2 na 3 zajmuje to dluzej niz powinno a czasem nawet z szarpaniem auta,jak przelacze skrzynie na manuala i pojezdze troche na manualu to skrzynia dziala dobrze jakis czas

 

Mam czasami taki sam objaw. Jeżdże z tym już 20tys km i nic się nie zmienia. Nauczyłem sie operować gazem tak, że stuknięcia i chwili zawahania nie ma.

Obserwuję to natomiast jak prowadzi ktoś inny (rzadko się zdarza B) ).

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Nie wiem.czy będę w stanie pomoc ale miałem podobny problem jak opisany powyżej z tym ze u mnie spowodowane to było wyciekiem oleju w skutek uszkodzenia przewodu odprowadajacego olej do chłodniczki oleju. Auto bardzo długo zmieniało przełożenia a po wrzucenie biegu wstecznego opóźnienie na reakcję skrzyni było mocno odczuwalne. Po wymianie przewodu i uzupelnieniu stanu oraz kilkukrotnej kontroli stanu oleju objawy ustąpiły. Pacjent to Legacy h6 3.0 skrzynia 5AT. Olej to oryginalny ATF zakupiony u dilera Subaru

Link to comment
Share on other sites

Dzieki serdeczne za wszystkie podpowiedzi,widac,ze ten problem jest dosc znany i szkoda,ze w ogole jest bede w takim razie monitorowal sytuacje i przy najblizszej okazji postaram sie naswietlic problem specjalistom od skrzyni moze Wasze wskazowki okaza sie bardzo pomocne w szukanou problemu,pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...