Jump to content

Telepanie silnikiem na jałowym impreza 2.0R


Prz3m0
 Share

Recommended Posts

Witam

Jestem po kapitalce w swojej imprezie przed remontem jak i po silnik drga na jałowym biegu.Chciałbym zaznaczyć,że zawory wyregulowane,świece i przewody są nowe poduszki pod silnikiem jak i pod skrzynia nie są uszkodzone,a wskaźnik prędkości obrotowej stoi jak wryty w miejscu.Posiadał ktoś z was może podobny przypadek i znalazł jego rozwiązanie? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Zalewałem 95 i 98 zero różnicy,fakt faktem nie są to takie drgania jakbyś machal buda ale czuć na siedzeniu kierowcy ewidentnie drgania,u mojego ojca w Chevrolecie 1.6 nie czuć dosłownie nic jakby ten silnik nie pracował,dlatego u mnie w Subaru irytuje mnie to niemiłosiernie

Podpinalem pod kompa i wszystko wskazywało ze jest ok...

Silnik ma moc zbiera się dobrze,nie dlawi się nie krztusi tylko na jałowym trzesie buda bez falowania obrotów

Link to comment
Share on other sites

Porównaj z innym subaru z H4. Porównywanie z rzędówką jest bez sensu. 

W moim legasiu 2.0 2001 nie czuć nic, zero, a auto na jałowym zachowuje się tak jakby silnik nie pracował (co jest zresztą cechą boksera),

więc ten Twój objaw nie jest normalny.

 

Co obejmował remont?

Link to comment
Share on other sites

Mój forek potrafi sobie zatelepać stojąc na światłach. Obroty stałe, serwis żadnych przyczyn nie znalazł stwierdzając, że TTTM.

Przy czym owe telepanie to ledwo tyłkiem można wyczuć i występuje zupełnie losowo co kilkanaście sekund albo rzadziej.

Link to comment
Share on other sites

Co obejmował remont?

Siedzi nowy blok wraz z tłokami nowe pierscienie,zostały wymienione dwa zawory,kompletny rozrząd wszystkie płyny wszystkie uszczelki głowica była splanowana,świece i przewody koniec końców w naprawę włożyłem prawie 10 tys zł.Silnik jest na dotarciu zrobiłem nim raptem 260 km wiec może to jest przyczyną? Ale przed naprawa było to samo...

Żeby to był problem z przeniesieniem napędu to biegi by nie wchodziły idealnie, a u mnie wchodzą jak w nowym aucie bez zgrzytów,twardo tak jak powinno byc przy butowaniu nie ma zadnych hukow przerw tylko subaryna ciagnie od dolu do konca jak szalona,mechanik oglądał od razu sprzęgło i doszedł do wniosku ze lozysko wyciskowe skończyło swój żywot wiec wymienił mi je na nowe,pozatym mówił ze wszystko jest ok

O telepaniu mówił ze tak powinno być a według mnie coś jest nie tak

Link to comment
Share on other sites

Pokaż mechanikowi ten filmik: 

może skuma o co chodzi...

 

Ogólnie rzecz biorąc przyczyny mają dwa źródła: albo jest wywalony jakiś element odpowiedzialny za tłumienie drgań,

albo jest problem z zasilaniem w paliwo na jałowym (jeżeli jesteś pewien, że dół i głowice są ok, to przynajmniej to Ci odpada).

Szukaj ;)

Link to comment
Share on other sites

10k za taką naprawę i NOWY blok z tłokami?

Jakoś nie wydaje mi się, aby on był fabrycznie nowy...

A jeśli nie był, to warto spytać, kto robił osiowanie bloku i jakie były wartości przed osiowaniem.

Czy korbowody były proste, czy ktokolwiek to sprawdzał?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam

Jestem po kapitalce w swojej imprezie przed remontem jak i po silnik drga na jałowym biegu.Chciałbym zaznaczyć,że zawory wyregulowane,świece i przewody są nowe poduszki pod silnikiem jak i pod skrzynia nie są uszkodzone,a wskaźnik prędkości obrotowej stoi jak wryty w miejscu.Posiadał ktoś z was może podobny przypadek i znalazł jego rozwiązanie? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję

 

Z którego roku masz konkretnie ten samochód?

Link to comment
Share on other sites

Nowy w sensie że wymieniony na używkę i wyremontowany bo mój stary miał resztki świecy w tloku i porysowany cylinder.Rocznik subaru 2006

Korby sprawdzane nie stwierdzono uszkodzeń na walkach tak samo

Link to comment
Share on other sites

mniewam co jakis czas podobne "telepanie" na jałowym... trochę się przyzwyczaiłem, bo moj mechanik, nie ma pomyslu co za cholera. napewno nie widac, zeby silnikiem rzucalo, a buda lata...

jak znajdziesz przyczyne, to sie podziel.

 

przy problemie z zamachem, telepaloby chyba non stop...? 

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście podzielę się,też mi się tak wydaje ze przy zamachowym telepaloby non stop a u mnie jest telepniecie co 1-2 sek cisza i znów a obroty pomiędzy telepnieciami :D nie faluja

I w czasie telepniecia tez :D zastanawia mnie jeden fakt gdzieś wyczytałem ze na jałowym powinny być obroty rzędu 650 obr/min,a u mnie obrotomierz wskazuje rowniutko 500.Jutro Podepne i zobaczę dokładnie co wskazuje komp.Mam przepustnice elektryczna wiec co reguluje wolne obroty?Komp przez nią samą?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście podzielę się,też mi się tak wydaje ze przy zamachowym telepaloby non stop a u mnie jest telepniecie co 1-2 sek cisza i znów a obroty pomiędzy telepnieciami :D nie faluja

I w czasie telepniecia tez :D zastanawia mnie jeden fakt gdzieś wyczytałem ze na jałowym powinny być obroty rzędu 650 obr/min,a u mnie obrotomierz wskazuje rowniutko 500.Jutro Podepne i zobaczę dokładnie co wskazuje komp.Mam przepustnice elektryczna wiec co reguluje wolne obroty?Komp przez nią samą?

Wyreguluj te obroty. Od tego w ogóle powinieneś zacząć.

Link to comment
Share on other sites

To ja moze podepne sie pod temat: czy Wy tez macie tak ze po wylaczeniu silnika czuc takie ostatnie szarpniecie, tak ze cale auto zadrzy? Nie powiem, podoba mi sie to ale nie wiem czy moze to nie jest oznaka czegos zlego?

Pacjent to subaru impreza wrx 2003

Link to comment
Share on other sites

To ja moze podepne sie pod temat: czy Wy tez macie tak ze po wylaczeniu silnika czuc takie ostatnie szarpniecie, tak ze cale auto zadrzy? Nie powiem, podoba mi

sie to ale nie wiem czy moze to nie jest oznaka czegos zlego?

Pacjent to subaru impreza wrx 2003

Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów

Jeszcze dwa przykłady z dziś.Primo auto nie muli jak narazie w zakresie od 2.5k do 3k co mnie zdziwiło (niestety też miałem ten problem )Po drugie jak wciskam pedal gazu delikatnie to lepiej się zbiera jak wcisne do końca,i np przy wyższych biegach i prędkościach po dodaniu gazu na max słuchać takie buczenie z wydechu jakby był mocno obciążony i rezonasnuje po odjeciu gazu do połowy zaczyna normalnie przyspieszać i wydech zaczyna normalnie brzmieć jakieś pomysły?

Edited by Prz3m0
Link to comment
Share on other sites

Czujnik spalania stukowego :) niepokazuje Ci bledu ? Umnie jest to samo i dzis wymienie czujnik zobacze co sie bedzie dzialo :) mam nadzieje ze pomoze :)

Edited by Czlapus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...