Jump to content

Po wymianie rozrzadu silnik zaczal "miauczec"


uxon
 Share

Recommended Posts

Pacjent: impreza wrx 2004. Zaraz po zakupie zrobiony duzy przeglad, m.in. wszystkie plyny, filtry, rozrzad, swiece. Po odebraniu samochodu, mam wrazenie, ze silnik ma nieco inny odglos pracy - pojawilo sie jakby miauczenie. Nie jest to glosne, ani uciazliwe (slychac glownie przy ruszaniu, przy podnoszeniu obrotow z biegu jalowego do wyzszych zaczyna byc slychac, przy wyzszych jest zagluszane przez silnik/wydech). Dzwiek podobny do kompresora (supercharger), ale chichszy albo do pracy silnika w motocyklu honda vfr. Czym moze byc to spowodowane?

Link to comment
Share on other sites

To miauczenie nie jest od pompy. Na 100%. Też to miałem i po wymianie rozrządu (bez wymiany pompy) jak ręką odjął. 

tutaj film z miauczeniem

 

 

tutaj po wymianie rozrządu:

 

wiem że mój to nie wrx, no ale mowa o miauczeniu więc przyczyny mogły być podobne także mam nadzieję że jakoś pomogłem

Link to comment
Share on other sites

Troche podobnie to brzmi jak u Ciebie (oczywiscie bez przerywania), tylko ze u mnie sie to pojawilo po wymianie rozrzadu, na starym bylo ciszej.

Edited by uxon
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Troszkę podobny odgłos może również wydawać nieszczelny układ wspomagania, ale wtedy by jeszcze głośniej piszczał/miauczał przy ruszaniu kierownicą... Nie lepiej wybrać się do warsztatu i osłuchać np. stetoskopem? Może to tylko łożysko alternatora? Zdarzają się też wadliwe nowe rolki napinacza więc lepiej się upewnić ;) BTW @uxon wyjaśniło się?

Edited by PR7EMEK
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odswiezam temat. U mnie silnik nadal miauczy, ale kazdy warsztat (sposrod 3 specializujacych sie w subaru, w ktorych silnik byl osluchiwany) twierdzi ze winny jest pasek rozrzadu konkrentego producenta, ktory u mnie zostal zalozony. Pasek jest w pelni sprawny i zaden z tych warsztatow nie zalecal jego wymiany, jedyny argument za, to doznania akustyczne :)

Link to comment
Share on other sites

Też miałem problem z miauczącym EJ205, też stwierdziłem że pompa wody nie wymagała wymiany, też miałem pomysł że to wina paska rozrządu i go wymieniłem na inny. Ale ja głupi byłem :D W moim przypadku winna była pompa wody, zapewne nowy napinacz był silniejszy i stara pompa zaczęła hałasować.

 

Nie jest to absolutnie diagnoza Twojego problemu, bo jest niemożliwa przez internet, ale po prostu zanim się napracujesz i wydasz niepotrzebnie parę groszy, weź stetoskop i dobrze osłuchaj skąd jest ten dźwięk. Zrzuć paski osprzętu, jak nie ustanie to zrzuć osłony i osłuchaj rozrząd, w szczególności pompę, tylko nie wkręć sobie tam czegoś :D albo oddaj fachowcom bo serio przy odrobinie nieuwagi można się okaleczyć.

 

Równie dobrze może to być tylko wrażenie, jak to opisałeś w pierwszym poście.

Link to comment
Share on other sites

Miałczy często przy nadmiernie napiętych paskach i tyle. Jak pisze Kolega. Zluzować albo zdjąć paski i jak miałczy dalej, posłuchać rozrządu/pompy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...