Skocz do zawartości

Czy można zamontować mocniejszy alternator?


Yanas

Rekomendowane odpowiedzi

Kończy mi się regulator napięcia, ale ceny na allegro/olx skłaniają mnie do nabycia całego alternatora zamiast regeneracji. Ten oryginalnie zamontowany w moim aucie daje 90a, ten, który mogę w dobrej cenie kupić jest od Legacy i daje 130a. Czy można bez uszczerbku zastosować taki zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Carfit. Rozumiem,że należy kierować się danymi np. z opposedforces i wyłącznie opisane tam, dla tego konkretnego modelu auta, alternatory (aa450 i aa540) będą odpowiednio działały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Carfit. Rozumiem,że należy kierować się danymi np. z opposedforces i wyłącznie opisane tam, dla tego konkretnego modelu auta, alternatory (aa450 i aa540) będą odpowiednio działały?

tak dokładnie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki raz jeszcze, teraz wszystko jasne :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie , są rózne alternatory , i róznego działania regulatory , dobieraj koniecznie po numerze . 

Z czystej ciekawości. Dlaczego? Skoro wymienia się komplet alternatora z regulatorem napięcia, to teoretycznie nie powinno być problemów elektrycznych, a co najwyżej czysto mechaniczne, jeżeli rolki napędzające alternatora mają różną ilość rowków dla różnych pasków wielorowkowych. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Regulatory napięcia  ładowania w dzisiejszych czasach to niekiedy dość skomplikowane układy elektroniczne komunikujące się z komputerem samochodu po tzw. szynie danych LIN przy czym komunikacja jest dwukierunkowa . Jeśli komputer w poprawny sposób nie połączy się z regulatorem to nie będzie ładowania w najlepszym razie :) .

W starszych typach sprawa była prostsza aczkolwiek też nie zawsze istniała możliwość zamiany ze względu na dodatkowe funkcje regulatora .

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie , są rózne alternatory , i róznego działania regulatory , dobieraj koniecznie po numerze .

Z czystej ciekawości. Dlaczego? Skoro wymienia się komplet alternatora z regulatorem napięcia, to teoretycznie nie powinno być problemów elektrycznych, a co najwyżej czysto mechaniczne, jeżeli rolki napędzające alternatora mają różną ilość rowków dla różnych pasków wielorowkowych. Mylę się?
Ano moim chlopskim choćby dlatego że skoro.altek ma 130 zamiast 90 to dla paska musi stawić o prawie 40% większy opór żeby odebrać od paska te 40% więcej energii. A jeżeli tutaj większe opory to i naciąg paska i obciążenia reszty rolek trochę inne.

Moim zdaniem tu nie potrzeba poprawiać fabryki - 90A to naprawdę dużo prądu i jeżeli wszystko jest sprawne to najgorsza zima nie straszna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...