jaszyn Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 (edytowane) 43 minuty temu, Bart81 napisał: Wszyscy są zadowoleni proponuję podobne rozwiązanie. To rozwiązanie nie dla mnie - mnie ani mojej żonie RAV nie przypadła do gustu zupełnie. Starym forkiem też nie chce jeździć. Póki co jestem zadowolony z Forka DIT -i to jest temat tego wątku ... Edytowane 7 Grudnia 2017 przez jaszyn 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 ja opisałem tylko moją sytuację - nikomu nie każe robić tak samo Co do ravki w terenie - wydaje się być wyższa i krótsza (ma większe koła) a co za tym idzie lepiej radzi sobie w terenie i głębokich koleinach. Do tego to automat więc baaaardzo pasuje mojej żonie do miasta. Siedzi wysoko, wszystko widzi, auta z przeciwka nie oślepiają, lusterka wielkie jak uszy słonia itp. Żona bardzo zadowolona. Jedyny minus to taki, że na trasie powyżej 120km/h zaczyna mocno gwizdać.... no i ta moc..... W mieście jest spoko, ale na trasie jak mam coś wyprzedzić to trzeba się "rozbujać". Automat też ma w tym swój udział hehe. Jeździła też moją turbolodówką i stwierdziła, że prowadzi się jak "normalny samochód" więc tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 7 godzin temu, klev napisał: ja opisałem tylko moją sytuację - nikomu nie każe robić tak samo Co do ravki w terenie - wydaje się być wyższa i krótsza (ma większe koła) a co za tym idzie lepiej radzi sobie w terenie i głębokich koleinach. Do tego to automat więc baaaardzo pasuje mojej żonie do miasta. Siedzi wysoko, wszystko widzi, auta z przeciwka nie oślepiają, lusterka wielkie jak uszy słonia itp. Żona bardzo zadowolona. Jedyny minus to taki, że na trasie powyżej 120km/h zaczyna mocno gwizdać.... no i ta moc..... W mieście jest spoko, ale na trasie jak mam coś wyprzedzić to trzeba się "rozbujać". Automat też ma w tym swój udział hehe. Jeździła też moją turbolodówką i stwierdziła, że prowadzi się jak "normalny samochód" więc tragedii nie ma. Nie wiem który rocznik masz RAV-ki ale z tą "dzielnością w terenie i na głębokich koleinach" to tak do końca bym się nie zgodził ... prześwit w ostatnim modelu to około 16-17 cm więc prawie tyle co w "normalnym" aucie. Moja żona też ujeżdża RAV-kę i jest bardzo zadowolona (jeździ tylko w mieście i jeszcze, jak to mówi, żaden wrocławski krawężnik ją nie pokonał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 13 godzin temu, M-Nowy napisał: prześwit w ostatnim modelu to około 16-17 cm więc prawie tyle co w "normalnym" aucie. Moja żona też ujeżdża RAV-kę i jest bardzo zadowolona (jeździ tylko w mieście i jeszcze, jak to mówi, żaden wrocławski krawężnik ją nie pokonał Chyba takie jest główne zadanie RAVki macie może wersje 4x4 lub hybrydę (a najlepiej 2w1)? Jak to się sprawuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Użytkuje rav4 hybrydę 4x4 ponad rok (40kkm). Ogólnie jestem zadowolony szczególnie z komfortu jazdy (może wyciszenie mogłobyć lepsze szczególnie od opon) i kosztów użytkowania (paliwo i przeglądy). Spalanie 5.5-6.5 l/100km w trybie mieszanym na drogach podmiejskich mało autostrad, na autostradzie hybryda już jest normalnym samochodem i pali tyle co inne. Forek 2.5xt przy tych warunkach pali ok. 9-10.0 OBK H6 8.5-10.5. Napęd 4x4 tylko wspomaga jazdę: aktywny jest od ruszenia do ok. 40km/h i przy utracie przyczepności oraz pomaga na zakrętach przez większość czasu jest napęd na przód. Prześwit mały, ale w praktyce drogowej wystarczający, w terenie nie użytkuje podobnie jak subaraków. Problemów technicznych brak. Dość dobre wyposażenie: nawigacja z korkami, kamery 360 stopni, ogrzewana kierownica i przednia szyba i inne. Hybryda ma mniej ustawny bagażnik. Wyraźnie słabsze prowadzenie na zakrętach od forestera. Jakby co więcej na prv, aby nie zaśmiecać wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) ja mam 2005r ostatni wypust II gen po lifcie - ze stałym napędem 50/50, od III wychodziły już dołączane napędy i cała elektronika. Moja jest wąska, krótka i ma większy prześwit niż forester s-turbo. Edytowane 9 Grudnia 2017 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 (edytowane) 11 godzin temu, Dobi1972 napisał: Forek 2.5xt przy tych warunkach pali ok. 9-10.0 OBK H6 8.5-10.5. Coo? To jakie to są warunki? No chyba że z wiatrem z górki... A na poważnie, to żeby w H6 zrobić takie spalanie, to nie można ani razu wyprzedzić z porządną redukcją i zamknięciem obrotomierza, a przy takim stylu lepiej sprawdzi się szybowiec... Edytowane 9 Grudnia 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 H6 3.6 kiedyś wklejałem na forum fotki ze zużyciem paliwa przy prędkościach przepisowych jak najbardziej możliwe nawet można coś wyprzdzić od czasu do czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Outback H6 3,0 nie pił dużo, a lekkiej nogi nigdy nie miałem. Max 13 gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 temat wątku padnięty silniku w Forku DIT 2015 r ....... a wypowiedzi o 12 letnich Toyotach, jeszcze starszych forkach, spalaniu w outbackach , hybrydach i o LPG. za moment ktoś coś wrzuci o deskorolkach 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 Widocznie temat padniętego silnika się wyczerpał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 ...a forum nie znosi próżni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 W dniu 28.07.2016 o 20:29, Karas napisał: a moze ksiegowi przesadzili z oszczednosciami. Subaru od lat robi benzynowe silniki z turbo wiec laikami w tej dziedzinie nie sa... W USA jezdzi pelno dit'ow ( wrx+fxt) i o awaryjnosci tych silnikow jak narazie nic nie pisza. A tamto społeczeństwo jest bardzo roszczeniowe USA to specyficzny rynek - Subaru tam tam jest głównym rynkiem zbytu więc wiesz.. VW machlojki robił z oprogramowaniem, to wiesz jaka była reakcja VW- zwracali kasę za auta i gigantyczną karę zapłacili.. a UE - to bubel Subaru się boi HAMERYKI - to dla nich główny rynek zbytu. Zobacz jak wygląda serwis US a UE - zupełnie inaczej - gadżety dają coraz itp... tam klient = nasz Pan. UE to powiedzmy - kotlet zepsuty - zjesz lub nie - i tak psem jesteś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 W dniu 2017-03-02 o 23:25, Mateusz_tr napisał: Nie bardzo do mnie przemawia argument ze znawcy uważają że warto wymieniać olej co 10 000tys przy normalnym użytkowaniu FXT. Czym niby miało by to być podyktowane? Czy w turboforku olej zanieczyszcza sie np sadzą, czy rozrzedza paliwem paliwem bardziej niz w innych samochodach? a może jest bardziej obciążony termicznie? Chyba że jest tu coś takiego jak w saabach odma, która była często odpowiedzialna za problemy, bo sie zapychała/zalepiała olejem,. ale to był akurat błąd konstrukcyjny - z czasem wyeliminowany. Więc panowie może jakieś konkrety? bo mi doświadczenie, również z turbowoazmi podpowiada że 15tyś to zdrowy interwał i bezpieczny dla dobrze/normalnie zaprojektowanego i nie "zajeżdżanego" silnika. Olej jest dużo bardziej obciążony termicznie niż w innych samochodach. Dodatkowo, ze względu na specyfikę konstrukcji silnika bokser, oleju w 2.5T jest bardzo mało w porównaniu do silnikow rzedowych tej pojemności, mało oleju = szybsze jego zużycie i utrata własciwosci smarnych. Zmiana co 15 tys km to sznur na własna szyję... na pewno panewki nie wytrzymaja do 150 tys km. Chyba ze ktoś jeździ tylko w długie trasy ze średnimi prędkościami obrotowymi. To że inne firmy zalecaja wymiane co 20-30 tys km to nie jest argument. Sam jeździłem peugeotem, gdzie PSA zalecalo wymiane co 30 tys km lub co 2 lata i spokojnie do 200 tys km dojezdził. Ale taksiarze na peugeotach 406 na jednym silniku jeździli i milion kilometrów - ale zmieniali olej dużo częściej niż fabryka nakazała... Audi czy BMW tez zalecają serwisy LONG LIFE - zobaczcie kiedyś jak wygląda silnik, w którym rzadko zmienialo się olej... i to może być nawet najnowsze i najdroższe BMW... uważam ze jeśli kogos stać na takie auto jak w miare nowy FOREK, to żałowanie 150zł na olej nie ma sensu.... chyba ze auto w leasing i ma być jezdzone 2-3 lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 41 minut temu, maciek323 napisał: Dodatkowo, ze względu na specyfikę konstrukcji silnika bokser, oleju w 2.5T jest bardzo mało w porównaniu do silników rzędowych tej pojemności, ale ten wątek dotyczy 2.0 DIT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 Racja, ile tam oleju wchodzi? ze 4 litry czy mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 5.25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek323 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 To już widze lepiej niż w starszych konstrukcjach Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 W dniu 9.12.2017 o 21:34, Dobi1972 napisał: H6 3.6 kiedyś wklejałem na forum fotki ze zużyciem paliwa przy prędkościach przepisowych jak najbardziej możliwe nawet można coś wyprzdzić od czasu do czasu. Przy przepisowej to nawet moje byłe sti paliło 9 litrów. Szczególnie na trasie gdzie 70% trasy to ograniczenia do 50 i 70 km/h a pozostałe to 90km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się