Skocz do zawartości

Mokry dywan od strony kierowcy


Tomasz_555

Rekomendowane odpowiedzi

Oczom mym ukazał się... mokry dywan pod nogami kierowcy.

Na początku myślałem, że butami naniosłem wodę na dywanik. Wyjąłem dywanik, wysuszyłem dywan pod dywanikiem i jazda dalej. Dzisiaj mimo słonecznej pogody znów mokro. Zatem nie wynika to z deszczu.

Na pewno też nie kapie na dywanik z góry. Woda zbiera się od dołu, pod dywanem. No tylko skąd ? Nie jest to kałuża, jest to mokra plama mniej więcej tam gdzie każdy z nas opiera pięty.

 

Pacjent: STi 2006.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz zaparowane szyby? Może nagrzewnica puszcza? A używasz klimy w te dni? Może odpływ skroplin z klimatyzacji jest przypchany i woda tam się dostaje.

Szyby suche, wilgoci nie czuję (jestem wrażliwy na wilgoć). Klimy używam, dość intensywnie bo mam skórę i mnie w tyłek grzeje. ;)

Tego odpływu gdzie szukać ? Bo to by mogło być to.

 

 

 

wycieraczk tylnej nie ma, nie?

Nie ma, podobnie jak szyberdachu. Czytałem, że te 2 opcje często są przyczyną wody w kabinie.

Ewentualnie mam natrysk na IC w bagażniku, ale nie mam pojęcia którędy idzie wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W forku (MY11) zapchała się kiedyś (po ok 3 latach) rurka odprowadzająca wodę skraplającą się z klimy. I efekt był taki jak opisujesz. Ale było to po stronie pasażera

Edytowane przez Jake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tego odpływu gdzie szukać ? Bo to by mogło być to.
Ten odpływ powinien być w dolnych partiach deski rozdzielczej, albo w przedniej części tunelu środkowego. Po zdemontowaniu plastików powinno być widać taką gumową rurkę (przynajmniej tak to wygląda w volvo), która prowadzi skropliny na zewnątrz samochodu (pod auto). W celu łatwej identyfikacji stań z włączonym silnikiem i klimatyzacją, wyjdź z auta i zobacz, w którym miejscu woda kapie pod samochód, to mniej więcej tam będzie odpływ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten odpływ powinien być w dolnych partiach deski rozdzielczej, albo w przedniej części tunelu środkowego. Po zdemontowaniu plastików powinno być widać taką gumową rurkę (przynajmniej tak to wygląda w volvo), która prowadzi skropliny na zewnątrz samochodu (pod auto). W celu łatwej identyfikacji stań z włączonym silnikiem i klimatyzacją, wyjdź z auta i zobacz, w którym miejscu woda kapie pod samochód, to mniej więcej tam będzie odpływ.

Dzięki za podpowiedzi. :) Kogo nie pytam to potwierdza, że w większości przypadków to właśnie przytkany odpływ. Najgorsze jest to, że w zasadzie nie zaobserwowałem tego charakterystycznego kapania pod samochodem, które doskonale znam z poprzednich Subaru, a także innych samochodów. Wskazywałoby to tym bardziej na przytkany odpływ. Jutro spróbuję się do tego dostać.

Co ciekawe, dziś odpaliłem klimę i po paru minutach zaliczyłem dynamiczne przyspieszanie ze świateł i usłyszałem wtedy taki śmieszy dźwięk spod deski jakby się coś wylewało. Dźwięk był dwukrotnie i cisza (mimo przyspieszania :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji braku czasu i solidnego podnośnika podjechałem do ASO na kawkę. Chłopaki udrożnili odpływ. Był mocno zagięty i w jednym miejscu przysmażony przez wydech. Poprowadzili go nieco inną drogą i powinno być ok. Trwa obserwacja dywanika czy pojawi się wilgoć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...