Jump to content
Luke Skywalker

DPF Story (lub jak kto woli: Ketivv mode…)

Recommended Posts

 

 

Kredycik Leasing nawet używkę można tak kupić , gdy bym miał takie problemy nawet bym się nie zastanawiał , aby się tego pozbyć
 

 

1. sprzedać chciałem, był wystawiony na forumie za o ile się nie mylę najniższą cenę wtedy w kraju - zero zainteresowania

 

2. koszt roczny tego auta obecnie dla mnie to 2500 ubezpieczenie (tylko dlatego że ma AC, holowanie z końca świata itp.) i po 250 pln za wymiany oleum, dużo nie jeździ to więcej nie ma co robić, drugie auto cały czas gotowe do jazdy mam i używam

 

3. dorosłem do tego, że nie potrzebuje żadnego nowego auta, do czasu jak elektryków nie będziemy lądować na co drugiej stacji a prąd do nich będzie z OZE  ;) (taki fetysz) i na to wolę przeznaczyć środki

 

 

 

 

Proste, gorzej jak nie bardzo jest za co kupić "nowe".

 

tu się zgodzę z @@polak900, zawsze jest jakieś rozwiązanie, nie ma co tragizować

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny wątek przeradza sie w watek o sbd :) Ketiv jezeli to Cie pocieszy to każdy uzytkonik SBD ma/bedzie miał problem ze sprzedaż swojego wozu w dobrych $$. Niestety internet i prasa motoryzacyjna zrobiła swoje - ale nie ma co sie dziwic bo gdyby silnik nie był awaryjny /a serwis nie umywał rak ( tak wiem shortblok za free a za robocizne trzeba juz niestety płacic) to sam by sie obronił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny wątek przeradza sie w watek o sbd :) Ketiv jezeli to Cie pocieszy to każdy uzytkonik SBD ma/bedzie miał problem ze sprzedaż swojego wozu w dobrych $$. Niestety internet i prasa motoryzacyjna zrobiła swoje - ale nie ma co sie dziwic bo gdyby silnik nie był awaryjny /a serwis nie umywał rak ( tak wiem shortblok za free a za robocizne trzeba juz niestety płacic) to sam by sie obronił.

Mój jeszcze nie pękł ;)

 

To jest wątek o SBD i to nie o pękających wałach, też można parę PLNów wydać na takie problemy

 

Nie wiem dokładnie ile obecnie kosztuje DPF w ASO ale przyjmijmy że 8 k PLN do tego zanim padnie decyzja o wymianie diagnoza, wymiany oleju, może jakiś czujników i momentalnie robi się 10 k pln na wsparcie jak w przypadku pękniętego wału raczej nie ma.co liczyć

 

tapatalk

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem dokładnie ile obecnie kosztuje DPF w ASO ale przyjmijmy że 8 k PLN do tego zanim padnie decyzja o wymianie diagnoza, wymiany oleju, może jakiś czujników i momentalnie robi się 10 k pln na wsparcie jak w przypadku pękniętego wału raczej nie ma.co liczyć

 

Ano właśnie. Słuszne spostrzeżenie

 

A problem pozostał. Jakby co to wina uzytkownika bo źle nim jeździ. Q,,a przez sześc lat nie było problemu i nagle okazuje sie że źle jeżdze (znaczy mało nabijam na liczniku po autostradach bo i takie coś usłyszałem).

Albo - "wymienić bo sie zużył". Najprościej, w końcu płaci klient, nie trafimy no to wymieniamy dalej.

Ja nie rozumiem, serwisy ASO a nie mogą podpiąć pod komp i sprawdzić w czasie jazdy jak sie silnik zachowuje, odczytać parametry? To kto to ma robić my? Podziwiam zdesperowanych  "samodiagnozujących", ale są tacy użytkownicy jak ja których to przerasta (niestety).

 

Jak to G... ma taką trwałość to niech napiszą  w czynnosciach serwisowych planowanych przeglądów, że przy 80 000 km -  wymiana dpf + jeszcze obok jaka cena tego cuda (chyba ze złota).

 

Przepraszam ale nie wytrzymałem.

Edited by archilopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Nie wiem dokładnie ile obecnie kosztuje DPF w ASO ale przyjmijmy że 8 k PLN

 

dpf + 2 uszczelki 10 233 zł brutto :)  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jak to G... ma taką trwałość to niech napiszą  w czynnosciach serwisowych planowanych przeglądów, że przy 80 000 km -  wymiana dpf + jeszcze obok jaka cena tego cuda (chyba ze złota).
 

 

takie są współczesne Diesle, albo to albo całkowite ich wycofanie z rynku

 

chcesz jeździć tanio benzyna + LPG

 

na twoim miejscu bym się za bardzo tym nie przejmował w tej chwili, silnik pracuje równo, może częściej odpala aktywną procedurę ale może to przez pogodę, paliwo, więcej "oszczędnych jazd" 

 

DPF się zużywa, zapełnia popiołami, porcelanizuje

 

może to nic innego jak jego naturalne zużycie, można wymyć chemicznie, można regenerować wymieniając wkład ale najpierw trzeba ustalić przyczynę

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

dpf + 2 uszczelki 10 233 zł brutto

:krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal: :krecka_dostal:

 

 no jak nic: ON MUSI BYĆ ZE ZŁOTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie ceny maja dpf

 

 

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jak nic: ON MUSI BYĆ ZE ZŁOTA

z platyny

 

z piasku ;-)

 

węglik krzemu

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do pytania archilopiego o czujnik temperatury: nie, to nie jest czujnik EGT. Czujniki EGT są dwa: w katalizatorze i dpf-ie. "Ambient" wskazuje raczej na czujnik temperatury powietrza zasysanego do dolotu - sprawdź, czy jest to tożsame z "air inlet temp. sensor" - jeśli tak, to ok. Jeśli nie, to czujnik myli się grubo fałszując dane potrzebne do właściwego doboru składu mieszanki (nadprodukcja sadzy?...)

 

Powtórzę: rosnące okresowo "oil dilution" to nic strasznego, wręcz TTTM :) Ważne, aby dystans pomiędzy regeneracjami był na tyle duży, aby algorytm liczący odparowanie oleju napędowego z silnikowego ("evaporation") był silniejszy niż rozrzedzanie oleju ("dilution"). Wówczas bez problemu osiągniesz założony przez producenta dystans pomiędzy wymianami oleju, czyli 15000 km. Im DPF starszy, tym jego sprawność niższa --> oil dilution wyższe.

 

Zrób eksperyment i sprawdź, po jakim przebiegu od skasowania przy wymianie oleju parametru "oil dilution" osiągniesz jego konkretną wartość.

Kup kabelek - obsługa to naprawdę prościzna, będziesz w stanie sam sobie sprawdzić w dowolnym momencie.

 

Zdrówka!

Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie z zainteresowaniem czytam temat i z wrażenia pojechałem na komputer zobaczyć co u mnie z DPF'em. Zostało stwierdzone:

Poziom popiołu / ash ratio: 73%

Poziom sadzy / soot ratio: 31%

Rozcieńczenie oleju / oil dilution ratio: 10%

 

Mógłby mi ktoś przybliżyć co tu się dzieje?

 

Zaznaczam, że tydzień temu mrugała mi kontrolka dpf, pomrugała chwile i zgasła. Póki co się nie zapaliła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie jesteś przed wypalaniem dpf

A ile oleju jest na bagnecie ?

Osobiście zmienił bym olej , ale to ja

 

 

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie wypalanie miałem 104 km temu.

Olej wymieniany miesiąc temu (ok 1200km) w tym wyjazd na urlop (800km). Chyba trochę za szybko na wymianę oleju?

 

Oleju na bagnecie jest bliżej MAX, nie dzieje się nic niepokojącego. Na co zwracać uwagę?

 

Zostałem poinformowany, żeby JEŹDZIĆ i ,że ten współczynnik rozrzedzania nie jest do końca wiarygodny i ,że może zbliżać się konieczność mechanicznego czyszczenia dpf ze względu na poziom popiołu.

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile było wlane oleju na początku ?

 

 

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom popiołu / ash ratio: 73%

 

Jaki masz przebieg samochodu? Ja przy 100k km popiołu mam 39%.

Ile miałeś wypalań do tej pory? Ja mam 121 co daje ponad 800 km na jedno wypalanie. Tyle, że chyba PID 221157 mówi o ukończonych wypalaniach. Przerwane w to się nie wliczają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg: 161 tys

Oleju było wlane pod MAX, cały czas poziom ten sam

 

Odpowiedzi na ilość wypalań nie jestem w stanie powiedzieć, spisałem tylko te wartości dpf. Następnym razem wezmę cały raport (ech)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co lejesz aż tyle , ja mam zawsze 3/4 miarki wlane , żeby wiedzieć ile jest rozcieńczenia

 

 

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Poziom popiołu / ash ratio: 73% Poziom sadzy / soot ratio: 31% Rozcieńczenie oleju / oil dilution ratio: 10%
 
 

 

 

Jak dla mnie jesteś przed wypalaniem dpf
 

 

mam pytanie czemu akurat jest przed wypaleniem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 100 procent tego nie wiem , e sporo ma już sporo zapchany Dpf , sporo jest stałych związków które podobno się w normalnym trybie nie wypala tak łatwo

 

 

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

sporo jest stałych związków które podobno się w normalnym trybie nie wypala tak łatwo
 

 

popioły się nie wypalają bez względu w jakim trybie

 

 

 

 

sporo ma już sporo zapchany Dpf

 

soot - sadza - 31%

 

ostatnie ukończone wypalanie 104 km  wcześniej, czyli ECU odczytał wtedy poziom 30% lub znacznie mniej dlatego procedura zakonczona pozytywnie

 

do momentu jak soot nie osiagnie 65% ECU ponownej procedru aktywnego wypalanie nie odpali

 

 

 

 

Olej wymieniany miesiąc temu (ok 1200km) w tym wyjazd na urlop (800km). Chyba trochę za szybko na wymianę oleju?

 

gdyby się DPF aktywnie wypalał cały czas to jest to możliwe, ja właśnie tak miałem 1500 km i mrugająca kontrolka

 

 

u Ciebie aktywne wypalanie inicjowane przez ECU zakonczylo sie OK 104 km przed odczytem można przyjąć, że ono działa poprawnie i o ile auto jest w trasie a ECU odpali to bez wiekszych problemów może je zakonczyć 

 

masz pewność, ze inspekcja olejowa była wykasowana przy wymianie oleju 1200 km wstecz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ketivv, dzięki za informacje. Co do ostatniego pytania to niestety nie jestem pewien. ASO aktualizowało mi oprogramowanie i podobno wtedy została skasowana inspekcja ale czy to się faktycznie zadziałało nie mam pewności. Fakt faktem, że jest w tym logika gdyby nie skasowali dlatego "komputer" uznał, że olej jest wymęczony. Przynajmniej mam taką nadzieje i nie wpędzi mnie to w koszty... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co lejesz aż tyle , ja mam zawsze 3/4 miarki wlane , żeby wiedzieć ile jest rozcieńczenia

 

Z tego co rozumiem to ECU do obliczania parametru rozcieńczenia oleju (Oil Dilution) zakłada, że wlałeś oleju na maksa (6,13 kg)

 

Oil dilution ratio [%] = 100 * OilDilutionAmount [kg] / 6.13 kg

 

Więc wlewając mniej oleju powodujesz, że parametr rozcieńczenia będzie niedoszacowany przez ECU.

Tylko pytanie czy to niedoszacowanie jest znaczące? Jeśli 3/4 miarki oznacza wlanie 3/4 oleju to raczej tak.

 

 

Przynajmniej mam taką nadzieje i nie wpędzi mnie to w koszty... :)

 

Zawsze możesz samemu skasować inspekcję olejową:

 

You only have 4 seconds to accomplish each steps from 4 to 12:

  1. Transmission in neutral
  2. Apply parking brake
  3. Start engine
  4. Depress and hold brake pedal
  5. Defogger ON
  6. Lights ON (step 1 = parking/clearance/DRL lights is enough)
  7. Defogger OFF
  8. Lights OFF
  9. Defogger ON (again)
  10. Lights ON (again)
  11. Defogger OFF
  12. Lights OFF
  13. Release brake. Now the glow light (depicting yellow coil) will flash for a few seconds. Otherwise repeat from step 4.

    glow-light.png?w=500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wlane tyle i zaleca oleju lać Aso

Przy każdym przeglądzie tyle mi leją i karzą przestrzegać żeby nigdy nie było max i powyżej

Jak na razie nie ma problemu

Z reguły robię ok 12-13000 km pomiędzy wymianami i poziom oleju jest ok

 

 

Tapatalk

Edited by polak900

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Ambient" wskazuje raczej na czujnik temperatury powietrza zasysanego do dolotu - sprawdź, czy jest to tożsame z "air inlet temp. sensor"

 

Jak na mój gust to "Ambient temperature"- temperatura zewnętrzna tłumacząc wprost. Na moim wydruku (strona 1) jest jeszcze "Intake Air Temp" i to tłumacząc dosłownie jest właśnie "temperatura dolotowa".

Poliglotą nie jestem, z angielskim u mnie kiepsko ale "Ambient" to "Otoczenie".

Może by sie wypowiedział ktoś biegły w tych zapisach, np. z ASO?

I gdzie ten czujnik?

 

 

Czujniki EGT są dwa: w katalizatorze i dpf-ie

 

a jest sie je w stanie jakoś sprawdzić, czy to na zasadzie "próba nie strzelba" i wymieniać?

 

 

Poziom popiołu / ash ratio: 73% Poziom sadzy / soot ratio: 31% Rozcieńczenie oleju / oil dilution ratio: 10%

 

Hmmm, zaczynam dochodzić do wniosku że może sam stwarzam u siebie "sztuczny" problem.

 

 

A po co lejesz aż tyle , ja mam zawsze 3/4 miarki wlane , żeby wiedzieć ile jest rozcieńczenia

zawsze prosze w ASO przy wymianie żeby wlali na 3/4 a potem słysze że weszło całe 6l (tyle przekazuje) Potem w domu sie okazuje że mam wlane na maxa, czego nie lubie, bo właśnie nie mam kontroli nad poziomem.

 

 

Zawsze możesz samemu skasować inspekcję olejową: You only have 4 seconds to accomplish each steps from 4 to 12: Transmission in neutral Apply parking brake Start engine Depress and hold brake pedal Defogger ON Lights ON (step 1 = parking/clearance/DRL lights is enough) Defogger OFF Lights OFF Defogger ON (again) Lights ON (again) Defogger OFF Lights OFF Release brake. Now the glow light (depicting yellow coil) will flash for a few seconds. Otherwise repeat from step 4.

 

Coś mi ostatnio mówiono w ASO że inspekcje można zrobić ręcznie ale że po takiej system może błednie obliczać rozcieńczenie.

Chyba bujda.

Edited by archilopi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...