Skocz do zawartości

Rura dolotowa do turbo - czy warto zaminnik silikonowy?


dr.elich

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nieszczelność w dolocie - pierwszy podejrzany to rura dolotowa do turbo.

 

Szybkie pytanie: wstawiać OEM czy jakiś zamiennik z silikonu? Jeśli tak, to jaki? Jeśli można małym kosztem poprawić dół to z pewnością rozważę taką alternatywę zwłaszcza, że auto jest w trakcie remapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na silikon Samco albo zamów coś od chińczyków i problem z głowy - koszta niewielkie, roboty trochę jest, bo trzeba zdemontować kolektor ssący, ale warto,. Kończy się odwieczny problem pękającej rury przy samym turbo. Tylko pamiętaj żeby znaleźć silikon z identycznymi wyprowadzeniami jak oryginał.

Edytowane przez Shabat
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samco kosztuje 1200 - trochę sporo. Myślałem o TurboWorks - 305, gdzie ori 350. Warte to coś?

 

Czyli potwierdzasz,  że jest to wysoce prawdopodobne miejsce nieszczelności? 

 

Przy wymianie turbo stwierdzono, że to miejsce wygląda nieciekawie w moim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot silikonowy w odróżnieniu od OEM jest miękki a więc po pierwsze może pulsować wprowadzając nieprzewidywalne zmiany w charakterystyce układu ssącego a po drugie potrafi się zapadać pod wpływem podciśnienia panującego w dolocie. Czy więc warto? Moim zdaniem tak, ale tylko jeśli stawiasz na sprawdzone rozwiązanie i dolot faktycznie jest u Ciebie restrykcją (lub źródłem innych problemów). Ja polecam obecną wersję Perrina bo pomiędzy warstwami silikonu ma usztywniające, metalowe oringi (zrobili tak bo ich pierwsza wersja dolotu niestety czasem się zapadała).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perrin to nie moja półka cenowa - rozważam opcje do 500 pln. Wybór ogranicza się więc do OEM lub Turboworks. Tego drugiego nie miałem w rekach, więc chyba jednak sklonię się mu serii. Wielkie dzięki za info o zapadaniu- nie spotkałem się wcześniej z tym zjawiskiem

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy perrin prosto z US to 900 zł, używkę w bdb stanie powinieneś dostać spokojnie do 500 o ile masz czas na poszukiwania (nawet na alle widze jakieś ale nie wiem czy do Twojego modelu). Tu masz więcej info o ich dolocie: http://blog.perrinperformance.com/evolution-of-perrin-wrx-turbo-inlet-hose/ m.in. wzmianka A very small but damaging issue we had with some of our parts, was the reports of them collapsing.  To this day roughly ten out of thousands of parts were returned to us with this issue. The issue was due to the silicone not being cured long enough. While this was a very small issue to us, it was publicly exploited on the internet and made out to be a much bigger problem that it really was.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zmień na silikon Samco albo zamów coś od chińczyków i problem z głowy - koszta niewielkie, roboty trochę jest, bo trzeba zdemontować kolektor ssący, ale warto,. Kończy się odwieczny problem pękającej rury przy samym turbo. Tylko pamiętaj żeby znaleźć silikon z identycznymi wyprowadzeniami jak oryginał.

Serio jest tak ciasno, że trzeba ściągać kolektor ? Wydawało mi się, że dolot jest w miarę dostępny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie choć ponoć nie ma takich. Ale czym grozi jazda na pękniętej, nieszczelnej rurze dolotowej do turbo ?

Na pewno muszę ja wymienić u siebie tylko nie wiem czy od razu mam wołać lawet i do warsztatu czy moge sam dojechać na kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak duże pęknięcie?

 

Znawcą nie jestem, ale z moich skromnych doświadczeń z ostatnich dni:

- trzeba sprawdzić korekty dawki paliwa - małe =mały przeciek. Auto jest w stanie narzucić korekty do 14,8%

 

Jeśli:

- korekty większe - strach jeździć

- dziura makroskopowo widoczna - strach jeździć

 

Generalnie jeśli masz przeciek - część powietrza wchodzi do kolektora pomijająć MAF. Tak więc auto sterując się odczytem z MAF podałoby za małą dawkę paliwa. Jest to korygowane na podstawie odczytów sondy szerokopasmowej - jeśli AFR będzie za wysoki auto skoryguje dawkę paliwa, ale max o te 14,8 %.

 

Innymi słowy - jeśli więcej niż 14,8% powietrza idzie przeciekiem - jeździsz na ubogiej mieszance, a to wiadomo, czym grozi.

 

 

Podsumowując - wszystko zależy od rozmiaru dziury i odległości do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mnie też ciekawi ten aspekt. Mam seryjną rurę, która wygląda na nieco zmęczoną, a jestem już po remapie.

Są jeszcze wersje, które zastępują też ten plastikowy łącznik do puszki od filtra. Chyba AVO robi. Jakie macie zdanie na ich temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Filmy wyżej zamieszczone dotycza silikonowych rur , a czy ktoś mi powie czy wsadzę spowrotem oryginalna rurę dolotowa bez ściągania kolektora ?

 

Wyciągnąć można  bo obcina się jak na filmie , ale oni wszyscy zakładają miękkie sylikonowe i pchają na siłę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...